Gå til innhold

4kg til påske


Gjest besta

Anbefalte innlegg

Jeg har nå i over en måned ikke spist godteri' date=' trent, spist jevnt og sunt!(forutenom den potetgull posen den ene kvelden..) Likevel har jeg gått opp mange kg! Jeg blir bare så frustrert! Hva gjør jeg feil? Føler det er kjempe urettferdig, for jeg prøver og anstrenger meg virkelig - men får jo ingen ting igjen.. Vet dere om det er mulig å legge på seg av p-sprøyte? Dette er jo helt ulogisk, er det ikke?[/quote']

 

Har ei venninne som gikk opp nesten 15 kg med p-sprøyte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Ja så er jeg her igjen. med en liten vekt....ØKNING istedenfor nedgang. Men jeg fatter liksom ikke at midjemålet er det samme, og heller går ned enn opp?? Forstå det den som kan..

Vekta idag viste 79,6 kg, livvidde 95cm.

Så er det bare å fortsette til neste veiing. Og håpe på at det snart løsner et eller annet som kan gi meg litt positive nedganger.

Jeg gir iallfall ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

Vi gir oss da vel ikke!! NEVER!!!!

 

Jeg har litt trøbbel jeg også, skal nå ha selskap i kveld og baker en kaloribombe av en kake. Hvorfor baker jeg ikke en mager kake?? Tenkte ikke i de baner en gang.. det er fortsatt stort forbedringspotensiale her.. Har ellers gode matvaner, lite søtt for søthungeren er borte hurra!! det som ikke blir spist av kaka i kveld kaster jeg.

 

Det som er positivt hos meg er at jeg har kommet skikkelig i gang med trim. Går tur og gjør yoga, det er min greie. Vet ikke om jeg har skrevet det, men har en sykdom som begrenser meg fysisk, men de to treningsformene der fikser jeg.

 

Gått over til veiing fredager. Gruer meg litt, har sluttet med snikveiingene som nok ikke er så lurt. Blir hardt det påskemålet. Men til sommeren skal fettet av, så nå må jeg sette inn turboen snart, annet er ikke snakk om. Nytt mål 17.mai ser jeg demrer i det fjerne. absolutt deadline... og påska nærmer seg også. Ingen tid å miste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sviken

Nå har det gått trått. Har vært et par dager på hotell og det hjelper heller ikke noe. Var på ball i helgen og etter dette ballet viste vekten nesten 2 KG OPP !!!

Kan ikke fatte og begripe.....tror det kan ha noe med at maten var så salt at den nesten var uspiselig. Av en eller annen merkelig grunn spiste jeg rester på søndag som jeg trodde jeg skulle greie å gjøre noe med. Var like salt og j..... da så jeg antar og håper at det var vann i kroppen som var årssaken.

Føler at jeg er litt mindre i dag. Skal på trening og svømme litt. Jeg må skjerpe meg for å nå målet mitt nå.

 

Besta og josefin: Jeg skal prøve å ikke gi opp, men det er litt kjedelig når det ikke skjer noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "Sviken"

Jeg kjenner meg så godt igjen. Det blir litt mismodig når det går slik opp og ned, men mest opp. Men stå på, salt og vann i kroppen er pyton, men en får bare prøve å overse det innimellom.

Lykke til videre i uka.

 

Klem fra besta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertoy

Føler med deg, Sviken. Iblandt er det helt uforstålig at man går opp. Det har nok mye med saltet å gjøre. Hvis jeg spiser peanøtter eller noe annet salt , er vekta høyere i flere dager. Kanskje det er bra å drikke mye vann når man spiser noe salt. Skulle tro man fikk skyllt ut noe av saltet. Bare en tanke.

Et tips forresten. Har skaffet meg håndvekter og gjør armøvelser flere ganger i uken. Det virker faktisk veldig bra. Det er jo ikke noe pent med "slaskete" overarmer. Er armene faste, gjør det ikke så mye med noen kilo ekstra over hoftene. Du skal vel kanskje ha kjole uten armer til datteren din`s bryllup, besta? Har hatt ukeveiing i dag. Står på 66,0kg som forrige onsdag.

Lykke til til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sukkertøy. Du "sa" noe jeg ikke har tenkt på engang. slaskeste overarmer og kjole uten ermer er nok ingen god kombinasjon. Trener litt skuldermuskulatur med strikk p.g.a senefestebetennelse. Har foreløpig forbud mot vekter pga det samme, men kanskje strikken kan gi litt effekt. Håper det. Ellers har jeg lagt kjoletenking på is til minumum 5 kg er borte fra min kropp.

snikveide meg i morges for jeg følte meg så lett i kroppen og det var faktisk 0,4 kg borte siden tirsdag, men det har nok med vann og salt og gjøre. Har satt inn en offensiv for trim. Én time rask gange tirsdag og 20min sykkeltur i går, gåtur til kvelden og en lengre sykkeltur på lørdag er hva jeg har gjort og har planlagt for denne uka. Må ta det litt pent i begynnelsen, derfor er sykkelen et fint medium for der kan en faktisk få litt intervall, alt etter terreng selvfølgelig.

Ha en flott helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

tenk så verdt det er å bruke ekstra energi på trening nå, og heller kunne kose seg litt ekstra i sommervarmen:) resultatene MÅ jo komme etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye opp og ned og frustrasjon pga. det har jeg endelig sett 70 tallet på vekta :) Da er det bare 2,5 kilo til påske.......puhhh.

Helgen er ihvertfall rimelig aktiv med arrangering av loppemarked og det er gåing og sjauning fra fredag til søndag kveld. Er akkurat ferdig med dagens dyst og jeg har tenkt å skeie ut litt i dag. Har brent så mye kalorier at det tror jeg at jeg tåler.

 

Fortsatt god helg til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen

det blir da litt spennende imorga når jeg har veiedag. tror ikke på den store vektnedgangen, men har begynt å føle meg "slakkere" i kroppen, og det er jo deilig bare det, buksene strammer ikke slik de gjorde for to uker siden. Men, men... snart er det påske og vi får se om vi klarer litt til før den tid.

StOOOOrt SMIIIIIL til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

jeg har bare veid meg 1 gang siden jeg begynnte, og da hadde jeg gått opp 3 kg, selv om jeg hadde vært kjempe flink -så jeg vet ikke om jeg har gått noe ned enda. Har ikke fått kjøpt meg vekt. Men! i dag gikk knappen igjen uten problem på en bukse som ikke gikk igjen for tre uker siden, så det måå jo ha skjedd noe her? :) glad ble jeg hvertfall! det er gøy å klare å være litt selvdisiplinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

Sukk jeg går ikke ned. For å ikke gi opp, som jeg har skrevet her inne at jeg ikke har tenkt å gjøre, har jeg begynt å registrere matinntak igjen. Lenge siden sist nemlig. Og det er nyttig. Spiser for mye, selvfølgelig.... Lagt meg til uvaner.... umerkelig. Men merkes på vekta bare... Så her er det "back to basic". Og all mat på vekta. Noen som har oppmuntring? Mottas med takk!

 

3 uker igjen til påske. Mål 1,5 kilo ned :)

Men her blir det fortsettelse etter påske, garantert.

Gir ikke opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen

litt opp, litt ned.... er det ikke det jeg er vant til???

03kg ned fra forrige uke, livvidden ca den samme. og høyden likedan. Stress gjør ikke saken bedre har jeg funnet ut. Stresshormonene ødelegger hele greia. jobber hardt nå for å bli ferdig med diverse, skal på kurs to dager, med inkl lunsj og hele pakka. HJEEEElp, jeg går amok. Mine venner står klar å ta imot meg med selskapligheter når kurset er ferdig, og så er det helg med litt jobbing og styr. Men jeg er fortsatt like blid. Kos dere alle sammen denne uka med gåturer og hva dere måtte ønske av friluft og trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, stress er overhode ikke bra besta. Det må vi slutte med ;)

 

Er det forresten noen av dere som har noe effektive tips på hvordan bli kvitt flesket rundt magen ? Ser at vekta går nedover og at jeg blir smalere, men jeg synes det er for mye flesk på magen min :) Det blir ikke bra i bikini........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

Nei stresshormonene får vel kroppen til å "holde igjen" forbrenningen.

Magefett: det går vel av det også når resten forsvinner. jeg har ikke noe tro på spesielle øvelser her og der. Men hold ut! Når fettet forsvinner, forsvinner det før eller siden fra magen også. selv har jeg mest av det over baken, og etterhvert må det gi slipp også der, selv om jeg har inntrykk av at det forsvinner sist der... Men rygg-og mageøvelser bidrar til flott og strammere holdning. Og det er jo bra, og ser bra ut.

 

Jeg må ellers melde at jeg har fått friskt mot av å registrere maten jeg spiser. Hadde glemt mye av gammel lærdom. Mat sniker seg inn bare, kalorier her og der... Nå er det blitt slutt på det da, veier og registrerer møysommelig, og det er faktisk helt OK. Motiverende for meg nå. Trimmer hver dag, har kommet inn i en god stim. Og det var på tide.. gruer meg ikke til neste veiing for en gangs skyld..

 

Ha en fin uke sunne "søstre" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på et sted mellom 10 og 20. Varierer en del, men ser at 12-13 er ganske vanlig hos meg. Prøver å bli flinkere nå som jeg går en del hjemme og har muligheten.......og nå er jo våren her ;) og da blir jeg såååååå glad når jeg er ute og går i solen !!!!

 

Hva som er anbefalt er jeg ikke helt sikker på, men jeg mener å ha lest et eller annet sted at man bør ha minimum 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

Ja det er deilig å gå tur nå! Våren er definitivt kommet, og dørstokkmila er kort for tiden. Så turgåing er i øyeblikket den beste trim for meg. Jeg har 7-8 trimpoeng i uka. har en sykdom som begrenser meg litt, så dette er nok for meg. Men det er vel lurt å trene mer ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

Fantastisk når det er mildt og sol, og man virkelig får lyst å være ute lenge! mmmh! Jeg ligger på 7-8 trimpoeng i uken ca, og har vært kjempe stolt av det:) bedre enn å ikke få noen som jeg gjorde før hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny dag i en ny uke. det er så herlig at tiden går. Snart er det sommer, og lange lyse netter. Deeeilig. Gler meg til det.

Har ikke hatt sukkses med vekten denne uke heller, men har begynt å nøste i årsaks-sammenheng. Lavt stoffskifte sier legen. Ja,ja... En får iallfall bedre kondis av mosjonen og trimmen. ikke lite bare det.

Det blir likevel veiedag i morgen. Håper høyden blir stabil en stund iallfall. Før var jeg høy og slank, nå er jeg bare "høy".

En trivelig uke ønskes dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

Morn! Ja lavt stoffskifte gir mindre kaloribehov besta. Registrerer du hva du spiser? Det har jeg gjort en uke, og det er nyttig. Har spist mindre sist uke enn på lenge. Ligget på 1200 kcal, vet fra før at jeg skal jeg gå ned kan jeg ikke spise mer. -Har litt lavt soffskifte jeg også men ikke så lavt at jeg trenger medisiner. Lørdag ble det to kakestykker, og 1800 kcal. Vekt 300 gram ned. Det var ikke så mye, så jeg fortsetter å registrere. 7,4 trimpoeng ble det og det er jeg fornøyd med. Og så er jeg tilbake på veiing mandager, problemer med å huske annen dag i uka, mandager er innarbeidet. Og det skjerper meg i helga når jeg skal veie meg mandag.

 

Ny uke nye muligheter, stå på dere! Påske, vår og sommer nærmer seg med stor fart :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan, så vart det veiedag igjen. 0,8 kg opp, fy søren dette stoffskiftet altså, legen har forespeilet meg medisin, men det gjør jo ikke underverker på 1, 2, 3.... men , men... som jeg sa så får en jo litt kondis av å trimme. så det er jo ikke bortkasta, anyway.

Håper det går greit med dere andre, at vekten raser nedover slik at dere blir inspirert til å fortsette.

ha en strålende uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

jeg har enda ikke fått veid meg, men skal gjøre det på lørdag. Må kjøpe meg vekt snart, kjedelig å ikke kunne følge med. Men jeg tror jeg tror at jeg har gått ned bittelitt, om så bare noen gram, så skal jeg være glad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært bortreist noen dager og hotellmat er vel ikke det enkleste å holde styr på, men det har faktisk gått greit. Holder ihvertfall vekta fra forrige uke. jeg har veiedag i morgen, men jeg måtte bare sjekke et ev. utslag etter turen.

Jeg har prøvd målbåndet, men der skjer det absolutt ingen ting -

kjedelig :) Kunne som sagt tenkt meg å bli kvitt litt av flesket rundt magen. Bør bli flinkere til å legge inn sit-ups tror jeg - et par ganger om dagen kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært på vekta og det var ned 600g :) Herlig etter en lang stund med stillstand, så nå er jeg inspirert til å jobbe videre. 1,8 kilo kan nok bli litt tøfft til påske nå, men skanskje ikke så langt unna.......:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...