Gå til innhold

4kg til påske

Gjest besta

Anbefalte innlegg

Hei alle der ute som sliter litt.

Nå er det på´an igjen for meg. Ifjor satte jeg meg mål å gå ned 5kg fra januar til sommerferien, men hva skjedde?? joda... jeg gikk OPP 5kg isteden. Men fra sommeren og til oktober gikk jeg ned 4kg uten å gjøre noe spesielt for det. Nå har jeg skiftet jobb og er i mindre aktivitet enn tidligere, samt at julen med sine fristelser er nylig bak oss.

Men NÅ ER DET SLUTT: jeg SKAL ned 7-10 kg til 1.september, for da skal min datter gifte seg og da vil jeg ha en "flott og slank" kjole jeg trives i.

Delmålet er 4kg ned til påske. Og med våren og sommeren foran oss med alle sine turmuligheter i sikte, må det da kunne gå an å nå målet. Legger nå inn alle måltid og all trimm på siden her slik at jeg skal ha litt motivasjon og sammenligne ukene.

Og til dere andre: STÅ PÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar
Gjest sukkertoy

Hei besta!

Jeg blir gjerne med. Gikk ned i høst, men etter jul har jeg faktisk gått opp selv om jeg har prøvd å gå ned. Er det ikke rart! Forstår egentlig ikke hvorfor jeg går opp. Trimmer og prøver å være forsiktig med maten. Vel, vel. Ikke dumt å skrive opp alt man spiser. Kanskje det blir en aha opplevelse. Veier meg i morgen og legger ut vekt og mål. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sukkertøy og alle andre.

Har klart 0,7 kg ned på en uke. Har konsekvent spist knekkebrød istedenfor vanlig brød. Både skinke, laks og salat smaker utrolig godt på et grovt knekkebrød. Passer på å drikke min. 2 l vann pr.dag, og spise en frukt, gulrot,eller litt nøtter som snacks hvis det er lenge til neste måltid. Det virker som dette hjelper for meg. Til helga skal jeg til fjells og regner med å få brent noen kalorier der.

Det er blitt lengre og lysere dager som inspirerer til mer turgåing nå som det ikke er snø her jeg bor. Neste uke blir spennende veiing for å se om jeg klarer å fortsette "nedgangen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertoy

Det var en bra vektnedgang. Jeg veide meg i går. 68,0kg. Skrev opp alt jeg spiste. En vanlig brødskive som jeg er vant til, veide ikke 30g. 2 brødskiver ble faktisk nesten 100g. Knekkebrød er nok ikke så dumt. Er bare så veldig glad i brød. Har vært flink til å trimme. Gått lange turer og trent på treningssenter. Håper nå det skal gi resultater. Legger inn ny vekt neste tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--------------------------------------------------------------------------------

Hei igjen.

Atter en mandag er over oss. Og jeg har funnet ut at mandag kanskje ikke er beste veiedag. Føler at helgen fortsatt sitter i, noe som vekten imorges ga meg et bevis på. Fra å ha gått ned 0,9kg forrige uke var vekta nå tilbake på "scratch". Det ble en helg med litt mer kos og salt mat enn planlagt. En uventet ivitasjon til spekemataften gir jo ikke akkurat grobunn for slanking. Men midjemålet mitt var faktisk krympet 1 cm fra forrige uke. Skal være enda mer aktiv denne uke. 5 trimpoeng forrige uke inkl weekend er for lite.

Kommer tilbake med ny rapport i slutten av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Besta og Sukkertoy!

Jeg trenger en tråd og noen kompiser til å dra meg igang igjen!

Var flink i høst og gikk ned ca 5 kilo. MEN: den julepausen tok helt av. Har ikke samlet meg før nå, skyldes en tøff tid på det personlige plan etter jul og medfølgende sedvanlig trøstespising. OPP 1,7 kilo siden førjulsveiingen! ajaj nå må jeg få snudd her så ikke alle de 5 kilo raser på igjen! Mitt endelige mål ligger nå 4,9 kilo unna. 4 kilo til påske passer derfor bra ;)

Så nå gjelder å bli kvitt søthungeren igjen. I høst, da jeg var flink, var den helt borte. Og for meg er det jo bare en måte å bli kvitt den på igjen: kutte ut søte saker helt. Prøver også å spise lite brød jeg da, det monner.

Nå er jeg vel ambisiøs, for denne første uka skal jeg ut på reise. Skal prøve å begrense matinntaket iallefall. Veier meg mandager, men neste uke blir det onsdag, første dag jeg er tilbake.

Og nå skal jeg ut å gå tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertoy

Hei besta og Josefin.

kjenner igjen det med at man plutselig går opp. Salt binder jo vann. Jeg satser på veiedag onsdag. Da er helga litt ute. Har gått 2 timers tur i dag i det fine været. Deilig. Vi bør kunne greie det hvis vi tar det sakte men sikkert. Satser på mye bevegelse for min del. Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt meg på vekten i morges. Mandag morgen følte jeg meg som en stappa pølse etter helgen, men nå har resultatet begynt å normalisere seg. Vekten er ialfall på vei ned igjen. Og med det flotte og kalde været vi har i Sør-Norge nå, må det vel kunne gå an å brenne noen ekstra kalorier med turgåingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

Jeg vil gjerne være med på -4 kg til påske. Har i løpet av litt over et år lagt på meg 16 kg... åj, det var mye. Blitt MYE kosespising og null trim. Målet er ned 10 kg, da når jeg trivselsvekt. Mitt problem er at jeg kan spise ufattelige mengder mat. Når jeg og samboeren min skal kose oss er det ikke snakk om litt smågodt, det er snakk om to 200 grams plater sjokolade, smågodt, chips, dip, brus -og alt på en gang. Vi fråtser rett og slett. Men i slutten av januar bestemte jeg meg for at februar skulle være en snopefri måned. Og nå har jeg klart en hel uke:) kanskje for første gang i mitt liv. Jeg har også satt opp tre treningsdager i uken, jeg må begynne realistisk. Treningsdager: tirsdag, torsdag og søndag. Vekt jeg begynner med er 68 kg. Dette klarer vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det atter en mandag. har utsatt veiing til i morga. selskaplighetene ser ikke ut til å ta slutt hos meg. nå er det tredje helga på rad jeg har vært i "storselskap" i helgen. Og hvem kan motså alle deilige kakene. Men har lært å ta små stykker slik at jeg ikke fylles helt opp av søtsaker. Det gjør jo at en kan rekke å smake litt mer også.

Så det blir spennende imorga for å se om jeg har klart å holde meg sånn noenlunde på matta totalt sett, i uka som gikk. Kommer tilbake med ny rapport da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

Jeg er i sluttspurten og 4 kg til påske vil jeg slenge meg på.

Mine mål er

1,73 høy

70,6 kg

75 cm rundt livet.

Mandag er vel en god veiedag

Det er alltid de siste kiloene som sitter hardest men med litt ekstra trim går de vel også sakte men sikkert - det er jo 8 uker til påske så da kan det jo hende at det går.

Vi snakkes

Kesamine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. Er 165 høy, 65 kg, og vil gjerne være med på denne tråden.. Hører ikke til noen spes annen tråd, men er litt her og litt der.. ;) heh.. Er ikke overvektig, men vil gjerne kvitte med med litt både rundt midjen/magen og på lårene, ellers er jeg stort sett fornøyd med meg selv.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertoy

Så fint at vi blir så mange. Enig med deg, besta. Vanskelig å veie seg på mandag. Morsdag har det vært også. Med kaker både her og der. Onsdag er jeg spent på om det er blitt mer nedgang. Har vært veldig flink til å trimme. Vi satser friskt på at vi klarer dette til påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei e ny her inne, men henger mæ på!! har litt for mange kg her å der, så d hadde jo passa bra å gått ned litt t påske da:)

må bare dele denne me dåkker:

Når man blainne mel og vann,bi d t lim.. MEN: når man så tilsetter egg og sukker bi d t ei KAKA!... KORR bi då lime av?? No skal eg førtælle dokk d : d e d som får kaka t å bi settanes på baken,hoftan og magen!! ;))

kas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og velkommen til en felles kamp for å redusere kiloene.

Nå har jeg veid meg: fra å starte på 79,9 og hatt jo-jo vekt som har variert mellom 77,6 til 80,2 siste ukene, er jeg nå 78,7kg. Er 172 cm høg, og livvidde på 97cm. I tillegg fikk jeg se noen lite flatterende bilder som var tatt av meg under siste helgs festiviteter. Jeg må bare innse det:... jeg har blitt litt for rund i kantene. Så målet blir bare forsterket; 4 kg til påske og ytterligere 6 kg til 1.september. Har ikke nådd målet med trimpoeng ennå, men gjør så godt jeg kan. Stå på dere også og la oss brukke denne tråden til å "lede oss videre".

Og til "kas"; en kan jammen lure på hvorfor mel og vann forandrer seg så dramatisk når en bruker det i forskjelligesammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Jeg blir gjerne med på denne tråden. Målsetningen deres passer meg egentlig veldig bra. Har nå holdt på siden nyttår og gått ned drøyt 4 kilo.

Jeg veier i dag 71,8 kg og er 1,70 høy. Veide 76 ved nyttår ;).

Jeg prøver nå febrilsk å gå ned 2 kg til mars så da passer det med 2 kilo til før påske. Har da nådd det jeg har satt som målsetning, min trivselsvekt på 68 :)

Livvidden er nå 84 cm (var på 97 !!!!!.....sukk) Så det går fremover, men nå går det tregere og da er det viktig med litt støtte og bistand :)

Jeg har veiedag på fredag så jeg håper ikke det byr på problemer. Ser at mange av dere har veiedag på mandag, men det nekter jeg å gjøre ;) Holder meg laaaangt unna vekta på mandager. Blir så deprimert av å se på helgens utskeielser på vekta og den er som regel borte før fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Jeg blir gjerne med på denne tråden. Målsetningen deres passer meg egentlig veldig bra. Har nå holdt på siden nyttår og gått ned drøyt 4 kilo.

Jeg veier i dag 71' date='8 kg og er 1,70 høy. Veide 76 ved nyttår ;).

Jeg prøver nå febrilsk å gå ned 2 kg til mars så da passer det med 2 kilo til før påske. Har da nådd det jeg har satt som målsetning, min trivselsvekt på 68 :)

Livvidden er nå 84 cm (var på 97 !!!!!.....sukk) Så det går fremover, men nå går det tregere og da er det viktig med litt støtte og bistand :)

Jeg har veiedag på fredag så jeg håper ikke det byr på problemer. Ser at mange av dere har veiedag på mandag, men det nekter jeg å gjøre ;) Holder meg laaaangt unna vekta på mandager. Blir så deprimert av å se på helgens utskeielser på vekta og den er som regel borte før fredag.[/quote']

Hei.. Lurer veeeeldig på hvordan du har greid å gå ned 4 kg på en måned? Strever fortsatt med mine kg.. og har så vidt gått ned 1 kg på fire uker.. dette er sikkelig frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å si hvordan jeg har greid 4 kilo på 1 mnd, men jeg har mistanke om at endring i av spisevaner er årsaken sammen med at jeg faktisk har begynnt å røre på meg.

Før spiste jeg 2 store måltider om dagen. Det ble lunsj og middag.

Jeg har også skiftet ut en del av matvarene jeg har pleid å spise. Gått over til lettere varianter og er veldig forsiktig med animalsk fett og melkefett. Fyller heller på med plantefett.

Det jeg selvfølgelig ser nå er at det går mye saktere nedover nå og det er nok mere riktig tenker jeg, men det forhindrer meg ikke fra å prøve 4 kilo til påske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DERE ER FLINKE! godt å lese. jeg trenger det nå ;)))

Nå har jeg vært på ferie i nesten en uke og vekta viser pluss 100 gram. uhu, men det var ikke mer å vente, har spist litt av hvert ja, kake og loff med marmelade, og litt vin ble det... Så nå er det hjem til grønnsakssuppen! Og fisk og kylling og salat og.. Jeg må skjerpe meg noe grasalt ellers raser de tapte 5 kilo før jul rett på igjen!

En liten oppsummering av meg: Gikk ned 5,3 kilo i høst. veide rett før jul 61,2. Nå veier jeg 63... MÅL: 58. er nokså lita med sped benbygning så 58 er ok for meg. veiedag mandager.

Koker meg en gulrotsuppe jeg... er absolutt kampklar igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig synes nå jeg - at du kun har gått opp 100g på en ukes ferie !! ;)

Selv så gikk jeg opp 800g på en langhelg i Warzawa ;)

De er gudskjelov borte igjen nå en drøy ukes etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er kjempeflinke. Jeg sliter med å få til alle trimpoengene jeg lovte meg selv å få. Jeg er inne i en periode der jeg føler meg démotivert. Trett og sliten av mye arbeid, men det er, av erfaring, akkurat da jeg trenger å få trimpoeng.

Skal gjøre et nytt forsøk etter jobben i dag. Det er heldigvis ikke noe selskap og festligheter på meg kommende weekend. Så da kan jeg kanskje få gira opp litt.

Synes dere andre er kjempeflinke, men jeg kommer etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på vekta i dag og den viste -800g og målbåndet -2cm ;)

Skal på RallyVM i dag og blir der til søndag. Tror ikke dette oppholdet kommer til å slå så veldig positivt ut, men det får man bare ta.

God helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...