Gå til innhold

4kg til påske


Gjest besta

Anbefalte innlegg

Gjest sukkertoy

Hei. Min vekt viser minus 200g denne uka. Utslag på målebåndet har det ikke vært. Har fri i morgen, så det har jeg feiret med 2 glass rødvin og noen peanøtter. Sånn skal det jo ikke være. Har vært flink med trimpoengene denne uka. Skal ut på en lang tur i morgen. God helg til dere alle. Blir spennende å se neste uke hvor mye vi har gått ned til sammen. Vi må lage et oppsett på det i slutten av neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Hei alle sammen, hvordan går det? Jeg har hatt en fin helg med lite kalorier og mer trim en hele uka var tilsammen. Men jeg har likevel utsatt veiing til imorga , tirsdag. Tror det vil gi et riktigere bilde uansett. Men er spent på å høre om deres resultat alikevel. Føler at det nå begynner å gå rette veien for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned en hel kilo siste 5 dager, etter at jeg kom tilbake altså. Merkelig mye.. det må være noe med mye/lite vann i kroppen. Men godt med en sånn start da. synes jeg er godt i gang og ser optimistisk frem mot en ny uke. Det har vært hardt nok de siste dager syns jeg. Tungt å gå tur, og søthungeren herjer! Det er bare en kur som hjelper, motstå søtt og komme seg ut! og det VET jeg hjelper! Som du sier besta, det er når det butter imot at trimpoengene hjelper, både på forbrenning, motivasjon, humør... bare man kommer over dørstokken. når jeg først står på trappa går det fint ;)

 

Jeg må vel jobbe for saken denne uka og ikke bli uforsiktig pga oppnådd nedgang --har en tendens til det nemlig, skjerping!!

 

Hvordan er det - vi har veiedag spredd gjennom hele uka- så da må vi oppsummere/legge sammen resultat hver helg?

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da en pangstart Josefin. Gratulerer. Joda, vi kjennner vel alle "dørstokk-mila", den er den lengste å gå.

Har veid meg i dag, Vekten står hardnakket på sitt, jeg har +0,2 kg, enda jeg har minsket livvidden med 2 cm, og i tillegg har hatt en "lett" helg med trimpoeng. Det her lover ikke bra. Men en kan ikke gi opp. Kjenner at buksa sitter litt løsere enn forrige uke, men skulle gjerne hatt det på vekta.

Stå på. Det skal bli mindre av oss til påske uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan jenter, hvordan går det? Regner med at kampviljen er stor, med vinterferieuke og mere uventa snøfall er det bare å stå på videre.

Ha en strålende dag og en glitrende onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertoy

Stå på, besta! Ettersom livvidden har gått ned er jo noe skjedd. Selv har jeg spist ganske mye sise uke. Ble overrasket da vekta i dag viste minus 0,6 kg. Har trimmet mye da. 13 trimpoeng forrige uke. Lykke til videre alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har det ikke skjedd så mye forandringer med meg og vekt.

 

Har vært litt deppa da kjæresten min er borte :-( og syns vel litt synd på meg selv. Har spist både peanøtter og sjokolade flere av dagene. Har heller ikke trimmet så jeg føler meg skikkelig bææææd.

 

Jeg håper det blir fint vær til helgen så jeg får meg en skitur. Vekten har ikke rikket seg i det hele så det er forsåvid bra da. Målene mine er de samme

 

1,73 høy

70,6 kg

75 cm rundt livet.

 

Jeg satser på at neste uke blir bedre

 

Ha en god helg da

Kesamine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, nå er det helg igjen, med alle dens fristelser og utskeielser. Men samtidig har de fleste av oss fritid som vi kan bruke posistivt. Og det er jo bra, for da kan vi gå en liten tur mange ganger istedenfor å gå én lang tur én gang. Høres ikke det bra ut?? Synes det høres flott ut men det er vel bare for å motivere meg selv jeg har blitt så oppfinnsom.

Ha en fin helg alle sammen. (",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 700g opp etter RallyVM og vinterferie. Da må det en ekstra innsats til for å nå målet vi har satt oss. Jeg har egentlig satt meg et delmål om å nå 70 kg til neste mandag, men det blir nok litt tøfft. Vekta er nå 71,7 :) Men jeg får ihvertfall håpe at jeg ser 70 tallet....

 

Og du, Bertina, Hva i all verden gjorde den potetgullposen hjemme hos deg ?? :) Ikke mist motet bare., Du vet hvor mange kalorier du dyttet i deg og du vet hvor mye du må trene ekstra for å få de bort. Det er bare å ta på seg treningssko og sette i gang !!! :)

 

God helg damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samboeren min hadde omgangssyke og jeg skulle være omsorgsfull å kjøpe noe salt til han, men han orket ikke spise noe potetgull, det stod på bordet, og ja... sluk! Men før spiste jeg like mye potetgull sammen med 200 gram sjokolade, smågodt, brus og annet samtidig, så en liten forbedring er det jo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Du får få samboeren på bena så fort som mulig :)

Selv så har jeg ikke vært et hakk bedre enn deg da jeg har dyttet i meg masse deilig Raclettost og det står overhode ikke på GR menyen :)

Angret med en gang og har pisket mannen min ut på tur. Tror vi greide å forbrenne hele måltidet på turen så får jeg heller skjerpe meg i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med veiedag mandag?? På fredag veide jeg 61,7, det var lovende for det var ned 300 gram fra mandag, men idag 3 dager senere, på "offisiell" veiedag 62,7!! Jeg har da ikke spist så grasalt i helga!! Går over til å veie meg hver dag, det er noe med vann i kroppen på meg, vekta hopper opp og ned. Trodde en stund det var vekta, så jeg kjøpte ny, men det er likedan på den nye. Har vært flink med maten, men skeia ut litt i helga med pai og fromasj. Må le (unnskyld men slett ikke vondt ment) for det er flere som skeier ut leser jeg. Det med potetgull og det store sluk, det er bare så gjennkjennbart!! og racletteost og peanøtter og sjokolade.., ojoj det er godt. Jeg har en strategi på å smake, og så stoppe å spise etter en liten smak, men klarer jeg det? nope, eller sjelden. Tenker at jeg skal lære meg å leve med herlighetene og LÆRE meg til å begrense meg og derfor ta et lite kakestykke f.ex og la det være med det. Men det er kanskje lettere å ikke røre det i det hele tatt ---la neimat være NEImat?? vanskelig.. nå blir det en tur ut , det gjelder å ikke gi seg :) 4 kilo til påske, det begynner å bli travelt, men ikke håpløst :) og søthungeren min minker, det er da en god ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Hei!

Idag har jeg holdt på i to uker, og har gått ned 3 kg! Målet mitt er 3 kg til før påske så fortsetter det som nå lover det bra! Jeg er nesten aldri sulten lenger, har alltid mat med meg, og spiser god middag hver dag. Dette skal jeg fortsette med! Da jeg liker en fest i blandt, har jeg klart å spare opp alle kosemerkene til helgen, så jeg kunne ta noen glass vin.... Å som det smakte! Det er hyggelig å se at det går nedover (på vekten) og oppover (med humøret!) for dere også! Jeg veier nå 62,5 kg, og er 1.60 m høy. Jeg følger en gammel Grete Roede bok der 1100-1200 kcal er anbefalt. Jeg trener 4 ganger i uken (spinning, aerobic, jogging). Er dette passelig mengde kalorier for meg? Hører så mye forskjellig og blir litt forvirret!

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPIPPI HURRA. 1 kg ned og 1 cm på livet. Dette har jeg venta på så lenge...

Føler at dette var opptur for meg. Har ikke vært speielt flink, men bevisst, på hva jeg putta i meg. Helgen forløp uten de store tunge måltider. Var litt på farten og spiste litt "innimellom." Synes dere andre er kjempeflinke. Men samtidig gir det inspirasjon til innsats, at vi deler frustrasjon og ærlighet om potegullet som "bare blir borte" fra bordet uten at vi har lagt merke til at vi spiser det. Det får iallfall meg til å føle at jeg ikke er den eneste som sliter litt.

ALTSÅ: vekta i dag var 78,6 kg, livv. 96 cm, høyden er fortsatt 171 cm.

Veiedag tirsdag er slett ikke dumt, uansett om en har spist mye eller lite i helga. Så nå blir det spennende om dette fortsetter.

Stå på jenter, vi klarer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertoy

Hei igjen!

Det går bra for noen og litt dårligere for andre. Det har jo lett for å gå litt opp og ned. Siste uke har jeg gått ned 0,4kg. Tilsammen er det da 2 kg og skal helst ned 2 kg til før påske. Vi får håpe det går. 1 hel kilo på ei uke var jammen bra besta! Da har det blitt fart på sakene. Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sviken

Jeg tok en liten snikveiing i dag og det var ikke bra. Kan ikke skjønne hvorfor ? Det lover ihvertfall ikke godt for min målsetning. I dag har jeg faktisk fremdeles 4 kilo til påske og det kan nok bli litt i tøffeste laget.

Og jeg som synes jeg har blitt så flink til å røre på meg :(

 

Er det forresten noen som vet om vi skal legge til kaloriinntaket med det vi forbrenner ved trening ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei til deg med snikveiing og dere andre også. Om du har 4 kg til påske, så er det ikke bedre med meg, Jeg har 3,5 kg til påske fra idag. Men vi klarer da dette? Vi skal iallfall ikke gi opp. Er ikke helt sikker på hva du mener med "å legge til ", men trener vi mye, med høyt kaloriforbruk forbruk, så kan vi da tillate oss et eple eller et knekkebrød mere. (Min lege mener at clu´et er å innta mindre enn vi forbruker. ) Om ikke vi klarer de 4 kg til påske så er da påsken en fin aktivitetstid likevel, og rener vi til 2.påskedag, har vi 6 uker å gjøre det på.

Men 2-3 kg er da også å strekke seg etter ikke sant.

Ha en strålende dag videre alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

Snikveieklubben: hallo her er fler! men det skyldes de elendige resultater jeg har på mandagsveiingene mine som tar helt motet fra meg så nå blir det fredagsveing istedet. Eller i dag var det torsdagsveiing da som absolutt var en snikveing... hehe men ned går jeg iallefall innimellom uansett yoyovekt. 1,3 kilo fra midt i februar. Så da mangler jeg 2,7 til påske.

 

GOGOGO!!! Det er vårlig ute! Ut å gå er nå min anbefaling! Øker forbrenning, humør og motivasjon. Kinderegg - tre goder i ett.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

Ja det gjelder å holde på alt positivt. Ble inspirert til å gå lang tur i regnværet i går kveld. Men vet dere hva? Når jeg kom ut regna det ikke likevel. 2,2 trimpoeng ga turen meg. Har bange anelser for hva som kan skje i helgen, skal ha gjester lørdag kveld og da blir det jo både god mat og god drikke. Men jeg får prøve å "gå" alt ut av kroppen på søndag/mandag før veiedag på tirsdag.

Men det er så lenge siden vi har hatt vennefest at jeg får heller ta det ekstra med å trimme mer.

Ha en flott helg alle sammen. Glææær mææ te tirsdan, ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertoy

Her var det mye snikveiing ja. Måtte prøve jeg også. Hjelp! 1 kilo opp siden fredag. Skeia ut på fredagskvelden, men allikevel da... Vi er visst like allesammen. Litt opp og litt ned,- MEN mest ned. Lykke til med neste uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

Jeg har nå i over en måned ikke spist godteri, trent, spist jevnt og sunt!(forutenom den potetgull posen den ene kvelden..) Likevel har jeg gått opp mange kg! Jeg blir bare så frustrert! Hva gjør jeg feil? Føler det er kjempe urettferdig, for jeg prøver og anstrenger meg virkelig - men får jo ingen ting igjen.. Vet dere om det er mulig å legge på seg av p-sprøyte? Dette er jo helt ulogisk, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bertinas, du er ikke alene med frustrasjonen din. Jeg snikveide meg i morges, enda jeg nå har veiedag på tirsdag, og resultatet er nedslående. Det jeg gikk ned forrige uke, har jeg gått opp igjen nå + litt til.

P-sprøyte eller ikke, tilførte hormoner er vel noe mange får en vektøkning av som bivirkning. Ikke fortvil, du er ikke alene om å gå opp istedenfor ned. Når vi finner det magiske som gjelder for akkurat oss, så tar det ikke lang tid før vi også er mere fornøyde med oss selv. Jeg er overbevist om at hver av oss har en "trylleformel" for slanking som vi bare ikke har funnet enda.

Kommer ny rapport fra meg i morgen, med veiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...