Gå til innhold

Begynte i går...


Gjest Snuppelure

Anbefalte innlegg

hei sann.

vel idag har jeg hatt en fin dag...spist bra, drukket bra og skal drive med yoga på kvelden.....så jeg er fornøyd........

ellers da hva md dere har dere hatt en fin dag???

 

men det er en ting jeg lurer på............???hvor mange kalorier kan man spise i løpet av en dag??????

 

klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Snuppelure

Hei RIMIP. Det med kalorier pr. dag er jo ut fra ulike menyer. For meg er det 1400 kalorier jeg kan ha hver dag. Men jeg trener jo ikke, bare smågår. Så de som trener mye kan øke på der.

Min dag har vært OK. Er på grensa av kaloribruk i dag, men tror det skal gå greitt. Har spist sunt, men mye. Har en slik ulvehungerdag. De kommer spesielt en gang i måneden. Er daff liksom og sulten. Men det er jeg som styrer, ikke sulten. For jeg har mat nok innabords, så det er ikke mat jeg trenger.

Jeg tenker jeg går i badekaret, tar godt skum i og lar vannet holde rundt meg og være god med meg. En krus te med, og god musikk i bakgrunnen.

Joda, der er så mange gleder. Det gjelder å forsyne seg med de rette :-))

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel takk for det.....jeg viste ikke noe veldig særlig om det med kalorier da....jeg er jo mye aktivitet nå da.....ikke hver dag da.....men prøver på det ihvertfall...... jeg trodde man ikke skulle spise mer enn 1000 kalorier uansett,....men sånn er det nok ikke.....

 

vel nå fikk jeg også lyst på et varm kopp med te.....hva slags te drikker du da snuppelure? jeg er ik så veldig glad i frukt te.....men liker noe smak...men ik så sterk heller? har du noe forslag??? grønn te sier mange er godt .....

 

nå begynner jeg å føle meg litt slapp....er bare litt sliten.....den pilatesen igår....gjør at jeg kjenner mye i magen......men det er jo et bra tegn......hehe.....

 

vel take care.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg er te-elsker. Liker å blande meg ulike tesorter. Vanilje te, karamell te, eple og kanel te, ulike rooibush. Jeg kjøper i løsvekt og blander og trekker. Men de har to kjempegode poseteer på Lidl viss det er en slik butikk i din nærhet. Nemlig Rooibus caramel og vanilje. Nam. Snop.

Jeg digger også spesiell kaffi. Snoper meg på Pentik, Lykkestundkaffi eller Gavekaffi. Mmmm. Og så kjøper jeg Guatamala kaffien på små kaffibutikker når jeg snubler forbi.

Men smaken er jo ulik. Det gjelder å finne hva som er "snop" for en selv. Snop uten for mange kalorier altså.

1000 kalorier er for lite. Da går kroppen på sparebluss og du tar ikke noe av. Den må ha nok å jobbe med, men ikke til lagring :-))

Nå er det kosestund, skal trekke meg te. Har tenkt å blande karamell og vanilje.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg,da - litt seint - men godt. Vekta var det samme igår som torsdag da jeg begynte (86,6). Det har jo allikevel ikke gått en hel uke, så jeg venter i spenning :D

 

Det er allikevel ikke rart hvis jeg har stått stille - jeg har trimmet lite og i tillegg vært på hotell-tur! Men jeg klarte meg ganske bra, men litt utskeielser ble det jo. Det verste er at jeg skal avgårde på hotell-tur igjen denne helga - til København. Da spørs det om jeg klarer meg like bra... Men jeg gir ikke opp - det får heller bare ta litt lenger tid.

 

Dere har jo vært kjempeflinke,da :)

Og til dere som står stille eller har gått opp : det skjer alle! Vi vet jo selv om vi har flinke eller ikke - så har vi god samvittighet, så kommer også resultatet etterhvert..

Fyse-tips : Dream yougurt-is med sjokolade - 180 kcal. pr 100 gr. Det er ikke så aller verst mye - litt mer enn en yougurt!! Og nam-nam...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Flott Gry, å ha vært på hotell og ikke gått opp, du har vært flink da. Du vasser jo i fristelser. Men det går.

Takk for yougurtistipset. Trenger tips om gode ting som er "lovlige".

Jeg er så livredd for å sprekke at jeg nesten ikke tør ta noen ting :-)). Er som en alkoholiker som ikke tåler en eneste dråpe, tror jeg. Vil ikke gli ut nå.

Vet at det er bare meg det står på, om dette går bra.

Så DET lekre skjørtet i en butikk i dag. Sendte det lange blikk og tenkte - til sommeren!!!! Høyer hæler og skjørt... og svinse litt i byn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Må liksom bare rapportere at jeg har greidd meg!!!!

Men i kveld var det vanskelig å ikke la fristelsene ta overhånd. Har dette suget i kveld.

Men nå stuper jeg i køyen, og det har gått bra. Litt over grensa med kalorier, men ikke mye.

Sender gode tanker til dere alle.

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Kjenner det tærer på jeg. Jeg har vært så flink, må ikke gi etter nå For dette vil jeg. Vet ikke hvorfor jeg er lei i dag. Ikke sulten akkurat, ikke på mat. Bare litt sulten likevel :-))

Skal snart på jobb, så da får jeg annet å tenke på.

Og ute skinner sola. Det er en nydelig dag.

Det er en dag full av muligheter til gleder.

Yess, jeg skal ut og forsyne meg av gode sunne gleder.

Ha en flott dag dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo så kjempeflink snuppelure. Jeg tok en sjokoladebit i går er så veldig glad i melkesjokolade med daim biter......men gikk ikke over kcal.

Kjempebra gry at du ikke lot deg friste altfor mye og jeg syntes yougherten var et bra tips.

Skal på trening i dag også... gleder meg veldig.Men det blir en hektisk dag etter jobb.... spise middag... kjøpe bursdagspresang, jentungen skal i discobursdag....trene...hente jentungen og kjøre henne opp til foreldra mine da hun skal ligge der når vi begynner tidlig på jobb.....må på jobb igjen pga. sykdom ellers blir det ikke saft å kjøre i morgen tidlig... så hjem igjen og jeg som hadde gledet meg til å få en alenekveld for sambo skal til oslo.

Har blitt litt flinkere nå til å spise noe mer men enda er det litt igjen til 1400kcal om dagen.

 

Ha en fortsatt god dag...snx...klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg begynner å bli lei av å være flink og gjøre alt riktig. Jeg går over 1600 kcal i dag, og orker ikke å telle kaloriene. Må ha en slags pause innimellom.

Jeg hadde lite motivasjon til å gå den andre turen i dag, men så tenkte jeg på dere, og så ble jeg inspirert og kom meg ut før det ble mørkt! Prøver å få to turer per dag nå, slik at jeg begynner å nærme meg ett trimpoeng til dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så flinke dere er til å muntre hverandre opp her inne :-)

Jeg har ikke lest alle innleggene, men jeg ser at Snuppelures kjæreste spiser mye usunn mat. Kanskje du må få ham med deg, ikke la ham sitte og spise is mens du knasker gulrøtter - det er kjempeviktig med støtte fra dem der hjemme!

Kjæresten min følger mitt opplegg når vi er sammen (og så skeier ham ut når han er alene, hehe), vi trener sammen, går turer og lager sunn mat. Det er helt avgjørende for meg for å lykkes. Og han har også gått ned i vekt, kjappere enn meg til og med, litt urettferdig ;-)

 

Tror det blir lettere å unngå fristelsene dersom de ikke er foran deg hele tiden, og da tenker jeg på godteriet, ikke mannen! :-)

 

Hilsen Ellie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Fikk meg et stort smil over det å unngå fristelser som ikke var mannen :-))

Han er en deilig fristelse han ....

Det er så godt at dere er her, jeg kjenner at det er med på å holde meg på plass. Det å ha noen å rapporterre til, noen å grynte til og noen å dele drømmer og ønsker med.

I dag ligger nok også mine kalorier i overkant, de vipper vipper :-))

Men jeg ER flink altså!

Der jeg ikke er flink, det er treninga. Helt håpløs der. Dere virker så flinke alle sammen.

I dag var det kjempenydelig turver. Men så var jeg sliten og så var det så mye og vips så er det kveld....

Men jeg henger drømmene opp framfor meg, og det ER fint å tenke på at det skal være en god del kilo mindre på kroppen til sommeren. Så mye lettere å være til.

God tanke til dere alle!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp hjem fra GR-kurs, og der snakket vi faktisk om at slanking er bra for sexlivet. Og det er jo mosjon i seg selv også. Så kanskje du finner en bra mosjonsmetode likevel!

Jeg hadde forøvrig gått ned 300 gram, men det er tre uker siden jeg var der, og må innrømme at det var lite motiverende. Men jeg fortsetter som før, synes jeg har kommet inn i en god rytme med maten og trening.

 

Har du prøvd skritteller? Det funker bra for meg. Jeg nullstiller den hver uke, slik at jeg ser hvor langt jeg har gått på den tida. Og det er lettere å gjøre en ekstra innsats hvis man ligger litt etter med antall skritt.

 

Håper du får opp motivasjonen til å trene, det er viktig å røre på seg for å gå ned i vekt. Og man får så bra overskudd! Og føler seg mye bedre etterpå.

 

Fyse-tips fra meg:

oppskåret frukt med vaniljekesam, det er deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Fysetips mottas med stoooor glede.

Jeg klagde til min kjære i dag at han kunne finne på noe sunt og godt til oss begge, ikke bare gasse seg... Så laga han en blanding av cootage chees og ananas. Mmmmmmm....

Og den trimmen du ymta om, DEN liker jeg :-))

Alle god forslag til sunt og GODT og litt kos og ikke for invikla, det tas imot med takk.

Jeg har hatt to litt tuuunge dager nå, men kjenner hummmøret stiger.

Takk til dere som er med på veien mot et slankere og lettere liv.

Jeg fryder meg over at det er mulig å bli lettere i hamsen. Kanskje bli våryr på alle vis...

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

Koselig om du vil være med oss ellie og takk for godt kose tips .

 

Det er som du sier at det er viktig å gjøre ting sammen ,meg og sambo trener sammen.

Og i forhold til mat er det vanskelig å finne ...lette...retter som alle vil ha, men dattera mi hu smakte på pasta salat i helga og syntes det var veldig godt......er jo viktig at de små kan spise no grønt og rødt.

 

Denne uka er trimpoenga noe bedre, men er det et minimum en lissom skal ha?

Nå nærmer det seg helg, i morgen skal jeg til sverige for å handle litt... skal ikke kjøpe et lass med godteri... men heller mer matvarer.

 

Vi får trekke pusten og ønske helga velkommen.....snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Min første utskeielsesdag.

Begynte dagen så deilig med å danse et kvarter og ble svett og glad og full av pågangsmot. Men, så ble det servert fastelavensboller på jobben. Kunne ikke si sorry til en glad giver og innrømme slankeprosjekt. Har mislykkes så mange ganger at jeg foretrekker å holde det hemmelig. Så der gikk den ned.

Hadde et komitemøte på Peppes !!!!!! (hvilken idioti) og spiste hvitløksbrød og drakk kaffelatte.

Og har lyst på mer godis.

Hjelp, det er helg, og jeg vil ikke skli ut over alle bredder nå.

Jeg skriver dette for å strame meg selv opp.

Jeg vil bli slank, jeg vil gå i høye brune støvletter og trang olabukse, jeg vil ha den lekre sommerkjolen. Altså holder jeg stand nå og er sunn resten av dagen. basta.

Det er jeg som bestemmer, jeg er sjefen over meg selv.

Så nå begynner jeg på nytt, akkurat nå. Dette er en god dag, med og uten fastelavensboller og hvitløksbrød. Sola skinner og det er fullt av gleder i livet.

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

... kan jo ikke kutte ut nå som vi er i startgropa? Jeg kan danse litt utpå dagen i morgen, sambo jbber fra kl tolv, så etter det er det rock'n roll på stuegulvet! Tar sats på 25 minutter i morgen. Det holder til ett trimpoeng :D Er du med?

 

klem fra inspirert og overvektig frøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en sjokolade i dag, og det tok ikke for lang tid før den var nede. Men jeg var ute og gikk tur i 25 minutter. Været var så deilig, vårsola sto på for fullt. I går svømte jeg 500 meter, og var fornøyd med det. Det er ganske tøfft å komme seg på svømming tidlig på morgenen, men det er så deilig når jeg ligger i badstuen etterpå.

Jeg tror at jeg mistet litt motet her om dagen, når jeg har gått opp i kilo i stedet for å gå ned, når jeg har fulgt opplegget. Jeg forventer jo positivt resultat når jeg har gjort det beste jeg kan.

 

Men jeg tror jeg skal hive meg på dansegruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Velkommen i dansegruppa Janecki!

Endelig har jeg fått dansa. Det ble seint på dag før jeg kom meg til, men nå er det gjort. Satte på skikkelig 50-tallsrock og tok meg ut!

Jeg sneik meg på vekta i dag morges og det skulle jeg ikke gjort. Opp. Ikke så mye, men IKKE ned.

Men det kan jeg bare ha fordi jeg ikke venta til rette dagen.

Jeg var i bursdagsbesøk i dag og spiste IKKE kake. Det var sterkt og forferdelig. Spiste frukt og drakk kaffi.

Men nå er jeg glad.

Hadde spist kake viss det bare ikke var brownis og kransekake, men der måtte jeg sette strek. Hadde jeg tatt en hadde jeg tatt ti. Det vet jeg. Heller angre nå etterpå :-)), samtidig som jeg er glad.

Det går dette. Litt og litt nedover.

Og jeg tenkte på de høye brune støvlene og den trange olabuksa da jeg dansa.

En dag er de tmin tur å sprade!

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle, så herlig det høres ut med dansing!

Jeg har hatt en litt skjev start på helga. Jeg stilte meg i fredagsvaffel-kø i kantina i går, men heldigvis var den lang og istedet for å rykke stadig fremover i køen, hoppet jeg ut og kjøpte med meg et eple istedet. Tilfreds, selv om det duftet deeeilig over hele kantina.

 

Etter jobb møtte jeg to venninner. Vi spiste ute, jeg tok kyllingspyd og tror det ikke ble så verst kalorimessig. Deilig var det uansett. Og så ble det et glass rødvin til maten. Etterpå gikk vi videre på kafè, der kjøpte de andre kakao med krem, men jeg kjøpte kaffe :-) da følte jeg meg veldig flink! Så flink at jeg følte jeg hadde gjort meg fortjent til litt mer rødvin. Det ble tre glass tilslutt. Det var så koselig, vi satt i timesvis og skravlet. Fikk litt dårlig samvittighet, det er jo ikke rent lite kalorier i rødvin men... i det minste fikk jeg i meg dobbelt så mye vann som vin da...

 

I dag var jeg på shopping, og da ble det en liten sjokolade gitt. Melkesjokolade, 24 gram. Gikk ned på to biter. Så utrolig deilig! Men tenke seg til at det er 100 kalorier i den lille knøttesjokoladen! Hm. Nå blir det kveldskos, og kjæresten har handlet inn til en GR-oppskrift, og i posen er det INGENTING godis. Bra!

 

Jeg kjøpte en matvekt i dag, så blir det lettere å holde kontroll på mengden jeg putter i munnen.

 

Jeg ønsker dere en fin lørdagskveld og søndag, og fortsatt lykke til, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har vært og lurt på vekta, Snuppelure! Vel, jeg gruer meg faktisk litt til tirsdag, for jeg er redd for at jeg har gått opp igjen. Men jeg vet at hvis jeg bare ikke gir meg, så vil dette opplegget bære frukter. Det må jo være å legge om på livsstilen, og fortsette med trim og sunn mat også etter at kurset er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første utskeielsesdag.

Begynte dagen så deilig med å danse et kvarter og ble svett og glad og full av pågangsmot. Men' date=' så ble det servert fastelavensboller på jobben. Kunne ikke si sorry til en glad giver og innrømme slankeprosjekt. Har mislykkes så mange ganger at jeg foretrekker å holde det hemmelig. Så der gikk den ned.

Hadde et komitemøte på Peppes !!!!!! (hvilken idioti) og spiste hvitløksbrød og drakk kaffelatte.

Og har lyst på mer godis.

Hjelp, det er helg, og jeg vil ikke skli ut over alle bredder nå.

Jeg skriver dette for å strame meg selv opp.

Jeg vil bli slank, jeg vil gå i høye brune støvletter og trang olabukse, jeg vil ha den lekre sommerkjolen. Altså holder jeg stand nå og er sunn resten av dagen. basta.

Det er jeg som bestemmer, jeg er sjefen over meg selv.

Så nå begynner jeg på nytt, akkurat nå. Dette er en god dag, med og uten fastelavensboller og hvitløksbrød. Sola skinner og det er fullt av gleder i livet.

Hei då.[/quote']

 

 

Helt enig med deg, vanskelig å si nei til godsaker når du ikke har lyst til å utbasunere for hele verden at du er på slanker`n. Jeg har heller ikke sagt noe på jobben, og spiser et lite kakestykke hvis det blir servert. Men aldri to. Har heller frukt liggende i veska hvis jeg blir fysen (og det blir jeg som regel :-) )

Neste gang dere skal ut og spise ifbm. møter, foreslå et annet sted enn Peppes. Et sted hvor de har mer variert mat (men de har forsåvidt salat på Peppes også, men det er liksom ikke det man spiser når man er der... og uten at det blir veldig tydelig at man foretrekker noe sunnere... og da kan det være litt vanskelig å holde skjult at man slanker seg. Sukk...skal ikke være enkelt!)

 

Sikker på at olabuksa og støvlettene er innen rekkevidde selv om vekta gikk litt opp! Jeg er også "fæl" til å veie meg til alle døgnets tider, men det er bare dumt, egentlig. På kvelden veier man alltid mer enn samme morgen, og påfølgende morgen. Så når du har ordentlig veiedag, tror jeg du har gått ned - så det så! :-)

 

Kjæresten hadde forresten en sjokolade på lur likevel, men istedet for en 200 grams melkesjokolade, var det en 71 grams appelsinkrokan fra Freia, som vi har delt broderlig. Så i dag har jeg syndet to ganger, med totalt 60 gram sjokkis og over 300 kcal. Det er veldig greit å se det svart på hvitt, hvor mye det egentlig er. Men så deilig det smaker da...

 

Til middag hadde vi kylling i karrisaus fra den første GR-boken. Jeg har ikke fått med meg om dere går på kurs, men oppskriften kan uansett anbefales :-) Kokosmelk og sukker og greier, men ikke så mange kalorier totalt sett.

 

God natt alle sammen - og så synes jeg det var så bra sagt det med å være sjef over seg selv, den skal jeg ta til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

Koselig om du vil være med oss ellie og takk for godt kose tips .

 

Hei igjen,

ja jeg vil gjerne være med dere (som dere sikkert har skjønt :-) - jeg har jo tatt meg tilrette i klubben deres, hehe).

Jeg leste ikke alle innleggene før jeg slang inn mitt første, men nå har jeg gjort det og kjenner at her vil jeg hente inspirasjon og støtte!

 

Så her er litt mer fakta om meg:

Er 30 år, 165 cm og veier 79 kilo.

Begynte på 84 etter sommeren hvor det var fri flyt av is, kaker, godterier og så videre, "bare slappe av og kose seg og gi beng i hva vi putter i oss"-holdning hos meg og kjæresten.

Vi begynte å tenke på vekta i høst, har laget sunnere mat og begynt å trene. Det går sakte men sikkert nedover på vekta med oss begge to. Mitt mål er 70 kilo, eller aller helst 68 før ferien setter inn på nytt til sommeren.

Jeg har veiedag på torsdag.

 

Jeg begynte på mitt første GR-kurs i januar, og trives med det.

 

Ellers bor jeg i Oslo, har en spennende, men ganske sittestillende jobb og er derfor avhengig av en del trim i tillegg.

Gleder meg til å følge med dere framover!

 

Hilsen Ellie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...