Gå til innhold

Overvektig


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue
Jeg synes du er kjempetøff.

Du gir meg så mye med det du skriver.

 

Og en veldig inspirasjon til å fortsette å kjempe mot kiloene.

 

Det er bra at du nå klarer det du har satt deg fore.

 

:-) Klem' date='

antonia[/quote']

 

Hei hei!

 

Jeg har klart det så langt ja, men vi får se når de tunge dagene kommer igjen. Det er da jeg skal gå tilbake til denne tråden og lese svarene deres!

 

Klem tilbake fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,1k
  • Created
  • Siste svar

Hei frøken,

 

jeg vil bare slutte meg til alle de som har blitt truffet i hjertet av det du skriver.

 

Jeg har begynt på GR-kurs denne vinteren, og skal på møte om en time. Synes det går veldig fint, faktisk, og trives allerede mye bedre med meg selv. Har bare fortalt det til kjæresten og min beste venninne, vil ikke legge press på meg ved å si det til flere for jeg føler da at "alle" følger veldig med på hva jeg spiser, etc.

Men jeg har allerede fått kompliment fra en kollega som lurte på om jeg hadde gått ned.

 

Synes du skriver veldig bra, både morsomt og alvor. Tror du har alle forutsetninger for å lykkes - jeg kommer til å følge med deg her!

 

Masse lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en egen evne til å få det ned på papiret,du får virkelig satt ord på hva du føler,og du har humor!Det tror jeg er viktig.

 

Kjente meg godt igjen i dette med at vi så gjerne vil ta oss godt ut.Var ute i går for å kjøpe bukse med en venninne,og disse størelsene er jo så ujevne da.Etter mye fram og tilbake fant jeg en som satt ganske bra,men disse prøverommene er ikke noe stort pluss på selvtillitten.Ble stående foran speilet,og syns bakenden min ble så STOR,måtte spørre både venninnen og hun som jobbet der om ikke rompa mi ble ekstra stor nå,mens jeg fleipet og lo.Men rompa ble ikke plutselig stor i butikken,den var det jo før jeg kom dit!!!Hadde den ikke vært det ville jeg jo aldri ha vært her inne!

Men min kjære synes jeg var veldig sexy i den nye buksa og det hjalp på selvtilliten.Og når min 14 årige datter også syntes jeg så bra ut,ja da blomstret jeg.(stort sett er jeg veldig teit og veldig gammel!jeg er 36 år)

 

Stor takk til deg Frøken for alt du deler med oss.

 

Klem Tuxi med "låvedøra"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Denne dagen har vel ikke gått så bra som de to forrige. Det er to grunner til det. For det første hadde jeg planlagt å spinne i morges med en kollega. Den planen måtte jeg skrinlegge da det var -20C ute og sambo fikk ta bilen som har motorvarmer da han dro på jobb kl 0530. Det er også den bilen som har plass til barnestol og -vogn. Det er altfor kaldt til å ta gutten med ut i vogn når det er sånn, så jeg har vært inne i hele dag. Grøss! Og niks trim! Dobbelgrøss!!

 

Grunn nr to er at jeg hadde besøk av et par kolleger i dag og ville servere noe lettvint. Så jeg baket min spesialitet focaccia og laget salat til og kesamdressing og aioli(fy) og serverte to sånne typer spekepølse vi fikk til jul (fyfy). Jeg spiste tre stykker med sånt brød og masse salat, men rørte ikke pølsene. En liten dæsj aioli og kesamdressing ble det likevel... Skulle egentlig bake med speltmel, men øh...fant det ikke....!!! Ved siden av drakk vi te og farris, så det i seg selv var ikke så ille. Men til kaffe etterpå satte jeg fram godteskåla som har stått trygt siden lørdag. Og i ren idioti åpnet jeg en pakke med sjokoladekjeks og la oppi i TILLEGG til at jeg brøt opp en firkløver og satte fram. Jeg rørte ikke sjokkisene, men spiste vel opp de 150 gr sjokokjeks selv (samme lave kaloriinnhold som sjokkis...) og i tillegg klarte jeg etter de dro å spise opp firkløveren også. Og jeg hadde egentlig ikke lyst på de engang... Så jeg ga opp å skrive ned maten (det var jo akkurat i dag jeg BURDE ha skrevet ned alt...) og kjente jeg ble daffere og daffere.

 

Med en sønn som har vært i laber form og en skikkelig mamma-sutreunge i dag så kjente jeg at trening etter at sambo kom hjem kl 19 ikke fristet. Jeg lagde en god omelett til oss begge på to skiver med rugbrød og så koste vi oss litt vi også. Nå skal det jo sies at dette ble middagen min og kveldsmaten min i ett så jeg er litt usikker på det totale kaloriinntaket i dag.

 

Det som jeg sitter og ser på i dag og som jeg(hvis jeg tør tenke meg litt om) har gjort maaaaange ganger før, er at når jeg først tar den første unødvendige biten med kjeks eller sjokkis (min største last....) så er det ikke bare det at jeg gafler i meg resten av kjekspakken og sjokoladebitene i tillegg, men jeg "glemmer" å drikke vann, jeg "glemmer" å spise grønnsaker, og jeg "glemmer" at jeg bør passe på å spise jevnlig tiltross for utskeielsene tidligere på dagen. Jeg skriver "glemmer" fordi jeg enda ikke har klart å finne ut om jeg faktisk glemmer å gjøre det, om jeg rett og slett gir blaffen fordi jeg alikevel ikke har vært flink eller rett og slett gjør et regnskap i hodet mitt som sier (ja jeg vet der er heeeelt på jordet) at siden jeg har spist all den dritten, så kan jeg ikke ha i meg mer resten av dagen for da bekker jeg over kalorigrensen. Hallo frøken, det toget har gått altså... Kalorigrensen var nådd før kl ett i dag... Man kan jo ikke sulte seg resten av dagen heller... Og det har jeg heller ikke gjort. Jeg har stappa i meg jeg og ikke hatt en smule dårlig samvittighet.

 

Jeg bekjente mine (i allefall noen av dem)synder for sambo og sa at jeg hadde spist de kjeksene bare, og at jeg hadde gjort det fordi jeg skulle på trening og så tenkte jeg at da kunne jeg unne meg litt da... huff!!! For det første så løy jeg, og for det andre så svarte sambo mens han ristet på hodet "vart vi itj enig om at vi itj skull belønn oss med mat når vi hadd vært eiller skuill værra flink te å træn deinn dagen da???" Kjente en knyttneve av dårligsamvittighet slamre meg i magen!!! Og folkens, det er HER jeg må sette utropstegn!!!!! For jeg hadde dårlig samvittighet overfor HAN, ikke overfor kroppen min!!!

 

Er ikke det litt typisk egentlig? Vi bryr oss om de rundt oss og gjør mye for å behage de og gjøre det glade. Men når vi deler med dem de avtaler vi har gjort med oss selv, så blir det nesten sånn at det er DEM vi står til ansvar for når det skjærer seg og ikke OSS SELV?? Og det er ikke fordi at DE ba om å bli dratt inni dette, men fordi VI dro de inn og gjorde de til bas på byggeplassen vår?

 

Jeg snakket med min kjære mor på telefonen i dag. Min kjære mor som vil meg så godt at hun har lovet meg så og så mye penger for hvert kilo jeg tar av fordi hun føler at jeg trenger litt motivasjon... Mange ville nok bli sinna eller såra over et sånt tilbud, men jeg ser at hun bare vil hjelpe meg til å trives i mitt eget skinn. Jeg må le litt når jeg tenker på den gangen hun foreslo dette, hun vet nemlig hvor konkurransesugen jeg er. Jeg svarte henne: "Du skjønne det mamma at dæm pængan sjer du itj mer, for du skjønne det at dæm kiloan forsvinn i det æ går ut døra her no. Æ gir mæ itj før måle e nådd æ no..." Og Mamma smilte til meg å sa "Æ veit det pia mi." Og dette var da tre mnd siden og jeg har enda bare gjort meg fortjent til betaling for tre kilo. Hehe "dæm kiloan forsvinn i det æ går ut døra no" heheheheeeee Herregud, hvis jeg hadde fått betaling for alle de kiloene jeg har gått opp og ned og opp og ned i løpet av disse tre mnd så hadde dama måttet ta pant i huset. heheee

 

Ihvertfall, da jeg snakket med henne på telefonen i dag så spurte hun hvordan jeg hadde det og vhordan det gikk med slankingen. Jeg svarte:

"Æ har eindeli skjønt at æ e overvektig å føle mæ feit, men veit du ka mamma, det e greit, for no leve æ i hvertfall livet MITT, æ leve itj livet te en slankefantast som går på væggen når som helst no." Og mamman min sier at jeg må da ikke si sånn, jeg må jo holde motet oppe. Og jeg i andre enden prøver å forklare at det er nå jeg klarer å holde motet oppe, nå når jeg har funnet ut hva somhar plaget meg så lenge. At jeg skal ned i vekt nå fordi jeg lever som jeg gjør, ikke fordi jeg slanker meg :) Og da svarte hun "stolt av dæ pia mi!" og det gjorde godt!

 

Og en annen ting som har gjort godt i dag har vært å lese den fine responsen fra dere her inne i dag. Av og til presser tårene på (ja jeg er uhyyyre sentimental og lettrørt) og av og til er det smilet som tar over. Uansett, tusen takk!

 

En liten anekdote her forresten. Oppdaget etter at mine to kolleger dro herfra i dag (mann og dame) at jeg hadde glemt å skifte av meg pysjen før de kom (en sånns om jeg bruker når jeg er alene hjemme og skal kose meg, ikke når jeg sover) og da jeg så meg i speilet i gangen i det de gikk ut døren kunne jeg ikke annet enn å fnise bort skammen. For i speilet så jeg ei blid og glad jente med en liten gutt på armen og med lilla drakt i velour på og med den ene puppen halvt hengende over den utslitte og litt for liten bhen under genseren. Jeg tror at mine to kolleger dro herfra med en konkret illustrasjon av ordet "dobbelpupp" heheh

 

Huff :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Hei frøken' date='

 

jeg vil bare slutte meg til alle de som har blitt truffet i hjertet av det du skriver.

 

Jeg har begynt på GR-kurs denne vinteren, og skal på møte om en time. Synes det går veldig fint, faktisk, og trives allerede mye bedre med meg selv. Har bare fortalt det til kjæresten og min beste venninne, vil ikke legge press på meg ved å si det til flere for jeg føler da at "alle" følger veldig med på hva jeg spiser, etc.

Men jeg har allerede fått kompliment fra en kollega som lurte på om jeg hadde gått ned.

 

Synes du skriver veldig bra, både morsomt og alvor. Tror du har alle forutsetninger for å lykkes - jeg kommer til å følge med deg her!

 

Masse lykke til :-)[/quote']

 

Så bra at du har begynt på kurs, og så bra at du har et par støttespillere!! Det er utrolig fornuftig å invlovere de nærmeste og for din egen del venter du med å fortelle andre til du evt er klar for det. Jeg fortalte mine nærmeste tvert jeg begynte kurs sist jeg slanket meg, mens kollegene fant det ut da de så at hvetebollene og litagoboksen var erstattet med noe mørkebrunt som måtte ha vært brød under lagvis med salat, ost og skinke... hehe. For ikke å snakke om at jeg passerte klasserommene deres sikkert en gang pr skoletime for å gå på do. Vannflaska kunne jeg ha hengt rundt halsen om den ikke satt fast i hånda mi :D

 

Er det ikke deilig med slike komplimenter??

 

Tusen takk for koselig svar!

 

Lykke til!

 

Klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Du har en egen evne til å få det ned på papiret' date='du får virkelig satt ord på hva du føler,og du har humor!Det tror jeg er viktig.

 

Kjente meg godt igjen i dette med at vi så gjerne vil ta oss godt ut.Var ute i går for å kjøpe bukse med en venninne,og disse størelsene er jo så ujevne da.Etter mye fram og tilbake fant jeg en som satt ganske bra,men disse prøverommene er ikke noe stort pluss på selvtillitten.Ble stående foran speilet,og syns bakenden min ble så STOR,måtte spørre både venninnen og hun som jobbet der om ikke rompa mi ble ekstra stor nå,mens jeg fleipet og lo.Men rompa ble ikke plutselig stor i butikken,den var det jo før jeg kom dit!!!Hadde den ikke vært det ville jeg jo aldri ha vært her inne!

Men min kjære synes jeg var veldig sexy i den nye buksa og det hjalp på selvtilliten.Og når min 14 årige datter også syntes jeg så bra ut,ja da blomstret jeg.(stort sett er jeg veldig teit og veldig gammel!jeg er 36 år)

 

Stor takk til deg Frøken for alt du deler med oss.

 

Klem Tuxi med "låvedøra"[/quote']

 

 

Så deilig at din kjære synes du er sexy!!! Det er liksom toppen av komplimenter fra mannebeinet :D Og det gjør ekstra godt ihjerte og sjel når tenåringen i huset også viser sin anerkjennelse.

 

Den turen din i prøverommet kjenner jeg meg utrolig godt igjen i! La meg dele min siste prøveromsfadese med deg!

 

Det var i høst og jeg skulle min ferme skikkelse til tross forsøke å sprite opp eh.. nattelivet på soverommet etter noen måneder som nybakt og overbeskyttende mamma. Jeg skulle liksom vips bli en øh... sirene som bare innbydde til kos... Og for å få til dette måtte jeg altså handle litt nytt undertøy. Jeg tenkte at nå skal jeg kjøpe skikkelig sexy undertøy som skjuler det jeg ikke vil fremheve og gjerne fremheve det som vel egentlig ikke trenge å fremheves akkurat på den tiden...

 

Så jeg tenkte da at en neglisje måtte være tingen. En sånn babydoll eller hva de kalles. Inn på Lindex (var ikke akkruat stinn av penger til å handle på de skikkelig lekre butikkene) og røsket med meg det jeg fant av det jeg lette etter og elget meg inn i et avlukke. Den første fikk jeg ikke overskuldrene en gang og den andre skjønte jeg det ikke var vits i å ta av hengeren. Men den tredje (ja alle gode ting er tre... sier de...) ja den tredje den fikk jeg jaggu over hodet og brystet og etter å ha dratt den så langt ned som råd var løftet jeg blikket forventningsfullt og holdt på å knekke sammen av latter. Det var så sørgelig at man bare måtte le. Jeg fikk bare plass til den ene puppen inne i hele neglisjeen. heheheeeee. tøyet lå pent dandert over den ene puppen, mens resten av tøyet lå pent dandert OPPÅ den andre puppen. hhehehehee en inni og en under med andre ord. Jada, så jeg slo fra meg tanken på neglisje og tok et sikkerstikk med en gjennomsiktig singlet i blonder som jeg kunne ha en bh under :) Og jada den falt i smak og jada vi lo godt etter at jeg fortalte om min strabasiøse undertøysshopping!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Du er fantastisk frøken!!!! Kunne ikke bare lese det du har skrevet her og ikke si det. Måtte bare, måtte bare!

En venninne av meg sa en gang at hun ikke kunne begripe at ikke alle så den tynne sjelen hennes i den fyldige kroppen.

Når du får en smal og tynn kropp, så må du beholde den store og vakre og frodig og nydelig sjelen! Den kan gjerne være "overvektig".

Hm, kanskje det var målet, en frodig og stooor sjel i en slank kropp :-))

Er plutselig så glad i kveld. For at du finnnes. Du og de andre flotte jentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Du er fantastisk frøken!!!! Kunne ikke bare lese det du har skrevet her og ikke si det. Måtte bare' date=' måtte bare!

En venninne av meg sa en gang at hun ikke kunne begripe at ikke alle så den tynne sjelen hennes i den fyldige kroppen.

Når du får en smal og tynn kropp, så må du beholde den store og vakre og frodig og nydelig sjelen! Den kan gjerne være "overvektig".

Hm, kanskje det var målet, en frodig og stooor sjel i en slank kropp :-))

Er plutselig så glad i kveld. For at du finnnes. Du og de andre flotte jentene.[/quote']

 

Det er veldig gjensidig snuppeluren vårres!! Og jeg gleder meg helt vilt til avtalen vår i morgen tidlig! JEg har allerede funne fram "Phenomenon" og "Its getting hot inhere!!!" Så nå skal hengerumpa slenge :D hihi nesten litt barnslig glede over dette her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør mye for meg. Jeg forstår utfra innleggene dine på ulike tråder at du trives veldig godt med "ny" kropp og høyt aktivitetsnivå. Det betyr masse at du er her for meg og jeg vil støtte deg så godt jeg kan videre. Jeg vet at alt blir så mye bedre når de neste 10 kiloene forsvinner for jeg har opplevd det før' date=' men jeg er så ufattelig lei meg for at jeg lot livet mitt skli ut og kroppen bli tjukk igjen.

Gleder meg til jeg er der du er nå!

 

God klem fra frøken![/quote']

 

Takk for hyggelige ord. Det høres ut som om du allerede har selvtilliten på plass og bare trenger å føle deg mer vel med kroppen;) Jeg syntes også det var fælt å gå opp i vekt for jeg trives ikke med masse ekstra fett. Du har tatt det første skrittet nå og jeg vil støtte deg videre. Har selv fått mase støtte her inne og jeg har fremdeles noen kilo jeg vil ha bort.

Ta tiden til hjelp og spis fornuftig og vær i aktivitet så går det fort å bli kvitt noen kilo. Synes sammenligningen med grisene som bygget hus var veldig god. Tror det er viktig å bruke tid på vektnedgangen og med ditt aktivitetsnivå trenger du bare spise litt mer riktig så er du der.

Jeg ser frem til å følge deg videre;)

 

Klem, Stbs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Blir så glad og inspirert av å lese det du skriver frøken:) Det er lettere når man bare går rett på sak, sånn er det bare. Vi som er overvektige(du har fått meg til å si det ordet, realiteten er et faktum), eller i alle fall jeg er så alt for godt kjent med den; ja jeg veier litt mye, men de kiloene er ikke så synlige.. JO DET ER DE!!!

 

Jeg har selv slanket meg siden november, har gått ned 1 kg, (utrolig lite motiverende!), veier nå 76kg. Midjemålet mitt er 78cm, rompa 98 cm, har minsket en del der. Tok litt tid før jeg fikk målt meg så er litt usikker på hva startmålene var..

 

Jeg er 21 år, har ikke barn.. Har vel alltid vært litt overvektig, lubben er vel kanskje det rette ordet om meg da jeg var barn. Har vært glad i godteri osv, men alltid i moderate mengder. Var veldig aktiv som liten også. Som 16åring gikk jeg plutselig ned 12kg, var da nede i 63 kg. De kom på igjen ganske kjapt, legene tror jeg har et problem med stoffskiftet, derfor har jeg en tendens til å svinge en del i vekt. I fjor på denne tiden veide jeg 69kg, så vekten min svinger som en jojo uten at jeg klarer å styre det.

 

Så for meg er det virkelig en kamp mot kiloene. Jeg har innsett det at jeg kanskje ikke klarer gå ned så mye, men jeg spiser ihvertfall riktig, trener og kroppen min ser bedre og strammere ut en noen gang. vekttap har på en måte blitt en bonus.

 

Takk igjen frøken for at du deler ting med oss, det gjør det ihvertfall mye lettere for meg å skrive ned ting! :D

 

God helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjerstib

En herlig prøveromshistorie! Man må jo bare le av seg selv noen ganger, og jeg kjente meg VELDIG godt igjen i historien. :D

 

Jeg har ikke vært og shoppet siden pjokken min ble født (han er 7mnd nå), og mye fordi jeg ikke orker prøverommene. Jeg "vet" jo at ting ikke passer likevel, så da sliter jeg barte ut de gamle fillene mine en stund til. Men nå må jeg ut i gamet igjen, jeg skal nemlig snart begynne å jobbe igjen, og jeg vil jo ha noe litt alright til da. Men nå fikk jeg hjelp til å gå på en sånn prøveromstortur med litt mer humor i bagasjen, og da blir det nok ikke så verst likevel!

 

Også må jeg bare signere alle de andre her, du er utrolig flink til å sette ord på dine opplevelser! En kjempeinspirasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frøken :-)

 

Du er virkelig oppmuntrende.

Føler at jeg er i en urettferdig situasjon.

Jeg sprekker ikke. Jeg spiser ikke digg eller iskrem eller kjeks eller sjokolade.

Jeg trener og holder meg i aktivitet og spiser sunt som søren.

 

Men jeg har gått ned 1,6 kilo på 4 uker. Og det er virkelig demotiverende må jeg si.

 

Men så tenkte jeg på deg. Og så tenkte jeg. Ikke gi deg. IKKE GI DEG!!! Vær tålmodig og start på nytt igjen og igjen, hver eneste dag må du starte igjen og på nytt. Og det skal jeg gjøre. Hvorfor jeg tenkte på deg da? Fordi det er det jeg ser at du gjør. Det er vel som å slutte å røyke? Hvis du prøver og sprekker og prøver og sprekker.. og prøver.. så klarer du det til slutt. De som aldri prøver klarer jo heller ikke å gjøre det.

 

Så! Imorgen prøver jeg igjen. Eller kanskje en morgen neste uke, finner jeg akkurat DEN kombinasjonen av proteiner og fett som jeg må ha for å gå ned i vekt. Jeg tåler nemlig ikke stivelse, og det utelukker en gudsjammerlig mengde karbohydrater. Denne mengden karbohydrater MÅ jeg erstatte med noe annet, ellers kommer jeg jo ikke over 800 kcal om dagen.

 

Hver gang kroppen går på sparebluss, fyker jeg opp 1 eller 2 kilo. Ned 1, opp 2. Heeeerlig!!!!!! Haha - oh well. Nå har jeg altså gått NED 1,6 og opp 0. Det er en seier, og det er en annen ting jeg skal lære av deg: jeg skal nyte seieren mens den er der. Derfor. Tusen takk froken, for alt du deler med oss av tanker og følelser og ord og frustrasjoner og gleder. Du er helt herlig :-)

 

TAKK!

 

Stor klem fra antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
En herlig prøveromshistorie! Man må jo bare le av seg selv noen ganger' date=' og jeg kjente meg VELDIG godt igjen i historien. :)

 

Jeg har ikke vært og shoppet siden pjokken min ble født (han er 7mnd nå), og mye fordi jeg ikke orker prøverommene. Jeg "vet" jo at ting ikke passer likevel, så da sliter jeg barte ut de gamle fillene mine en stund til. Men nå må jeg ut i gamet igjen, jeg skal nemlig snart begynne å jobbe igjen, og jeg vil jo ha noe litt alright til da. Men nå fikk jeg hjelp til å gå på en sånn prøveromstortur med litt mer humor i bagasjen, og da blir det nok ikke så verst likevel!

 

Også må jeg bare signere alle de andre her, du er utrolig flink til å sette ord på dine opplevelser! En kjempeinspirasjon. :D[/quote']

 

 

Hei hei!

 

Ja, det er et must med noe nytt når man skal begynne på jobb igjen. Jeg hadde en plan om å skjule den tjukke kroppen min med store klær, gjerne treningstøy så jeg i det minste føler meg sporty, for så å "avduke" den nye flotte kroppen min og få masse skryt og komplimenter. Denne uka derimot, etter både den ene og andre oppvåkningen, så har jeg innsett at jeg ikke kan vente med å føle meg vel, kan ikke vente med å vise fram kroppen min, kan ikke vente med å la andre se hvem jeg er. Jeg kan ikke vente, fordi det er sånn som jeg ser ut nå jeg ER. Og hvis jeg skal klare denne livsstilsomleggingen så kan jeg ikke holde livet mitt på vent til at jeg en gang når målet mitt, vet jo heller ikke når det er... Jeg kan ikke sette sexlivet mitt på vent til jeg en gang føler meg vel fullt påkledd foran andre. Jeg mp leve nå, gjøre det beste ut av nå og være intim med min kjære nå. Ellers blir alt dette alldeles uoverkommelig...

 

Så derfor, kom deg ut i prøverommene, ta med deg plagg som kanskje er litt større enn du er vant til (for da kan du jo smile bredt av at du kanskje må bytte ut plagget til en mindre str :D i stedet for å bli superlei deg fordi den str som passet før svangerskapet er for trangt nå...) Og uansett hvor lang tid det tar, hold på til du finner noe som du føler deg skikkelig snasen i. Prøv noen nye butikker og prøv å ikke ha fordommer overfor butikker du aldre har satt din fot inn i før MAn kan finne mye snæksi bare man tør prøve ut litt :)

 

Lykke til! Ta med humore og ut og shoppe!!!

 

God klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg har mista styringa i dag....

Jeg leser det dere skriver og tenker det er ikke farlig... Det går an å begynne på nytt. Men jeg har så vanskelig for å ta meg inn igjen. Det er som om når det begynner å skli, så sklir det. Jeg greier ikke måtehold. Alt eller intet :-))Så lenge jeg kjører knallstramt, så greier jeg meg. Men en liten utskeielse, så er jeg på skli.

Jeg dansa i dagmorges. DET holder jeg fast på. Og nå trenger jeg ikke spise mer godteri i kveld. Absolutt ikke. At jeg har mista oversikt over kalorier og alt så kan jeg stoppe her.

Fy søren, jeg er som en alkoholiker. Matholiker er jeg.

Jeg føler meg som ei feit matrone, ekkel dissende av løsfett. Og det er jeg vel også :-)).

Nei, nei, nå får jeg jammen ta humoren og gåpåironien fram.

Jeg begynner igjen akkurat nå!!!!

Det gode jeg har spist i kveld, det skal jeg unne meg. Det var nam. Men så har jeg fått ukas kvote, og kan la være en stund til neste gang.

Jøss, deilig å få satt ord på det.

I morgen skal jeg danse igjen.

Skal på stor fest om fire uker, må danse meg klar :-)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkorka

Først; en klem til deg Frøken. Jeg synes du er kjempe tøff, og ikke minst flink! En sprekk i ny og ne er bare noe vi må gjennom!

 

Er det ikke rart hvordan man bare plutselig har spist opp en hel sjokolade selv,eller en pose med smågodt... Du er ihvertfall klar over det Frøken, og det er jo VELDIG bra. Best er jo å holde seg unna, men det er jammen ikke lett!!

 

I dag spiste jeg 50 gram melkesjokolade (jeg er for lengst ferdig med kosemerkene). Den lå i kjøleskapet og plutselig hadde jeg spist den. Gnagende samvittighet etterpå, men har ikke helt orket å ta det inn over meg i dag. Har fått influensa og er skikkelig godtesugen. Skulle ønske jeg var som folk flest at jeg mistet matlysten når jeg er syk... Jeg sneik meg på vekten i dag. Den viste 79.9 et lite sekund.. før den plutselig viste 80,1. Det var første gang på evigheter jeg har sett noe annet en 8.. Men.. jeg jubler ikke enda. Sånn var det forrige uke også. Ikke så lavt altså, men jeg tror jeg skeier for mye ut i helgene. For jeg stod på stedet hvil med vekta sist veiing. Målet er nå å kanskje klare å ikke ta helt av de neste dagene. Får ikke trimmet noe, for hele kroppen verker, men det får bare være. Denne livsstilen er jo ikke bare disse ukene mens jeg går på kurs. Det er jo for alltid. Jeg merker jeg er blitt veldig bevisst, og nå registrerer jeg og får dårlig samvittighet når jeg skeier ut. Før tenkte jeg: ah, shit au. Så jeg forbedrer meg.

 

Vi har heldigvis ikke mer snop igjen hjemme, så jeg kan ikke skeie mer ut i dag men åh så lyst jeg har på noe godt :D

 

Ellers sitter jeg her og gleder meg til mellomstejenta mi skal komme hjem fra 2 ukers ferie alene sammen med besteforeldrene. Savner henne så mye og det skal være en lettelse når flyet lander senere i kveld.

 

Håper alle har en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Blir så glad og inspirert av å lese det du skriver frøken:) Det er lettere når man bare går rett på sak' date=' sånn er det bare. Vi som er overvektige(du har fått meg til å si det ordet, realiteten er et faktum), eller i alle fall jeg er så alt for godt kjent med den; ja jeg veier litt mye, men de kiloene er ikke så synlige.. JO DET ER DE!!!

 

Jeg har selv slanket meg siden november, har gått ned 1 kg, (utrolig lite motiverende!), veier nå 76kg. Midjemålet mitt er 78cm, rompa 98 cm, har minsket en del der. Tok litt tid før jeg fikk målt meg så er litt usikker på hva startmålene var..

 

Jeg er 21 år, har ikke barn.. Har vel alltid vært litt overvektig, lubben er vel kanskje det rette ordet om meg da jeg var barn. Har vært glad i godteri osv, men alltid i moderate mengder. Var veldig aktiv som liten også. Som 16åring gikk jeg plutselig ned 12kg, var da nede i 63 kg. De kom på igjen ganske kjapt, legene tror jeg har et problem med stoffskiftet, derfor har jeg en tendens til å svinge en del i vekt. I fjor på denne tiden veide jeg 69kg, så vekten min svinger som en jojo uten at jeg klarer å styre det.

 

Så for meg er det virkelig en kamp mot kiloene. Jeg har innsett det at jeg kanskje ikke klarer gå ned så mye, men jeg spiser ihvertfall riktig, trener og kroppen min ser bedre og strammere ut en noen gang. vekttap har på en måte blitt en bonus.

 

Takk igjen frøken for at du deler ting med oss, det gjør det ihvertfall mye lettere for meg å skrive ned ting! :D

 

God helg...[/quote']

 

Hei lillevenn! (koselig nick forresten!)

 

Takk for koselig svar!

 

Så utrolig sunt forhold du ser ut til å ha til kroppen din! Du viser at kilo og vekt ikke betyr alt og det er jeg så utrolig enig i!! Man kan ha en sunn og sterk og vakker kropp uten å være på "idealvekt" (hater egentlig det ordet, men det er vel det det kalles...) Du sier ikke noe om hvor lang du er, men jeg kan si deg at jeg som bare 165 høy veier 85 kg i dag etter å ha tatt av 7 kilo siden november. Målet mitt er å komme ned på 70 kg og bli der. Jeg ser at mange andre som er lengre enn meg skal ned til rundt 60 kg og det er greit. JEG trives best på 70 og synes kroppen min er flott der, men ANDRE trives best på 55-60 og liker kroppen sin best der. Derfor synes jeg at det ikke er så viktig å bare telle, men også å se på kroppssammensetningen. Alle vet at muskler er tyngre enn fett, men fett er fett og det er det vi vil ha bort...

 

Hvis du sliter med stoffskiftet så må vel legen din kunne gi deg noen råd i forhold til kost og aktivitet??? Kan ikke så mye om sånt jeg, men vet at det kan påvirkes i allefall...

 

Håper du får en finfin helg og at du koser deg på DIN måte.

 

God klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Dagen i dag startet såååå bra!! Hadde en date med snuppelure kl ti. VI skulle begge danse i 15 minutter og så skulle vi rapportere etterpå! I og med at lillegutt våknet tidlig i morges (åtte er tidlig her i huset...) så tenkte jeg at nå har jeg jammen tid til å stæsje meg litt før jeg først danser og så drar på jobb. SÅ jeg dro fram glattetanga og glattet håret mitt (dæven så fint hår jeg har), renset huden( dæven så fin hud jeg har) og la på en lett og nøytral sminke (dæven så pen jeg er!!!) Full av energi og med høy puppeføring tok jeg turen innom klesskapet. På tide å iføre seg noe annet en treningstøy... SÅ fram med en trang sort langarmet genser, sorte bukser (som begynner å sitte pent nå) og en brun/oransje blomstrete omslagstunika (som jeg var så yndig i da jeg var gravid, men som egentlig ikke er gravidklær). På med smykke og øredobber armånd og (ja jeg vet...)pulsklokka... (skulle jo danse jo!!!) Så tilbake til speilet igjen framlengs, sidelengs og baklengs beskuet jeg legemet og konkluderte, dæven så rund jeg er!!1 Hehe, men for en gangs skyld så var det greit. Jeg prøvde ikke å skjule den valken som tøt over kanten på buksa, men gledet meg over at tunikaen fikk fram midjen og den side buksa fikk bena mine til å se lengre ut. SÅ jeg gikk sånn. hehehe (sjekket at jeg ikke hadde dobbelpupp til og meg :D

 

Fem på ti (etter frokost med lillegutt) klarte jeg ikke vente lengre og satte på Lady Marmelade og så var det gjort. Startet pulsklokka og satte i gang. Fy fader så frigjort er det lenge siden jeg har følt meg! Lillegutt stirret på meg med enorme kulerunde brune øyne og en munn som var formet som en diger oooooooooooooo! Han stod på kne ved lekekassen sin og stoppet brått opp i bevegelsen sin da mammaen plutselig begynte å gjøre groteske bevegelser bortover gulvet, hoppet og spratt og huiet. så plutselig begynte han å svaie og danse han også, mens han klappet og lo og laget nye lyder (han er 10 mnd...). Holdt på i 22 min og måtte bryte av pga jeg holdt på å tisse på meg... Skjønte av snupplure sin rapport at hun også hadde en god opplevelse...

 

Jeg skal ikke si så mye mer om dagen min i dag bortsett fra at det har vært en fin dag med besøk av familie og en planlagt utskeielse.

 

Det jeg kunne tenkt meg å si litt om i dag, som jeg har tenkt på i hele dag er blikket.

 

I det siste når jeg har sett meg selv i speilet har jeg blitt møtt av et matt og om ikke "lidende" så i allefall misfornøyd blikk. Du vet det blikket som møter deg i speilet på en dag der du bare skulle ønske du kunne stenge deg inne med godteskåla og en god film. Ikke fordi du har så lyst på den godteskåla, men pga mangel på andre inntrykk og impulser. De dagene du egentlig har gitt opp å håpe på en sexy, spretten og deilig kropp. De dagene du ser alle de grå hårene i etterveksten, lar håret på leggene gro og øyenbrynene som en gang var litt plukket har blitt unevnelige. Et sånt blikk har jeg sett i speilet ofte de siste mnd.

 

Men i dag!! I dag, mens jeg sminket meg og glattet håret så jeg noen som flørtet med meg i speilet. Et blikk som ikke sier kom og ta meg, men et blikk som sier "dæven æ e fin asså og ja æ veit det!!" Et blikk som smiler selv når ikke resten av ansiktet smiler. Jeg vet at du vet hvilket blikk jeg mener på. Det er ikke det samme blikket som du håpefullt sendte til en kjekkas på byen en gang, men det er i samme kategorien. Det er et blikk som gjør deg tilnærmelig, uten at du byr helt på deg selv. Et smilende sterkt blikk som gjør at andre blir dratt mot deg. Et blikk som sier at her er jeg og jeg liker meg selv.

 

Og sånn har jeg gått rundt i dag... Holdt på å kjøre inn i baken på en politibil i dag fordi jeg måtte dra ned solskjermen for å sjekke om jeg fortsatt hadde blikket i behold, og det hadde jeg så det holdt. Følte meg litt rakere i ryggen også!

 

OG så kom høydepunktet. Helt tilfeldig (det er nesten litt nifst) så går jeg meg på sambo (som var ute på jobb, men som hadde vært og handlet noe til morsdagen) i ei lita veit i byen. Han ble paff for det kunne da ikke skje at jeg var i byen akkurat der han var akkurat da! Og jeg bare strålte mot han og smilte til han og lo og sa "Æ sjer itj gjennom posen sjø." Og så tittet han ned i ansiktet mitt og sa "Der e blikke ja." Og det blikket han snakker om har han fortalt meg om før at var noe av det han falt forhos meg. Med det blikket mener han at jeg har nydelige øyne og at jeg ser fornøyd og livssugen ut. Med det blikket håper han at jeg kanskje blir litt mer tilnærmelig igjen :)

 

Og her sitter jeg da, fortsatt med "blikket",mens sambo sover på sofaen stakkar. Han er så sliten etter ei uke med litt dårlig form og en dag uten middagsdupp pga middagsgjester. Han er så fin der han ligger med fjernkontrollen på magen og sover :) Ja, jeg sitter her med blikket og gleder meg til morgendagen, for da skal vi ut på middag med venner på byen. Gleder meg til å se dagen med samme øyne som i dag!

 

Natta dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Du flotte inspirator, igjen takk!!!

Woow, må visst få fram igjen mitt eget blikk!!! Min flørt!!!

Jammensanten!

Har visst gått meg inn i de mørke skoger, nå vil jeg danse meg ut i det fri!

Takk igjen.

Kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Du flotte inspirator' date=' igjen takk!!!

Woow, må visst få fram igjen mitt eget blikk!!! Min flørt!!!

Jammensanten!

Har visst gått meg inn i de mørke skoger, nå vil jeg danse meg ut i det fri!

Takk igjen.

Kos![/quote']

 

I morgen når du danser så må du lukke øynene i fem sekunder før du starter og se for deg at du har på deg de jeansene og brune høye støvlettene og dans som du vil gjøre da! Og flørt i vei!!

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder fortsatt på at krom er utmerket mot søtsug :-)

Men glem angivelsen på esken. Det er for lite.

 

Kjøper du Bio-Krom, ta en morgen og en kveld.

 

Det funker virkelig - og det tar ikke lang tid før det funker heller.

Godtesuget gir seg eller blir vesentlig mindre veldig kjapt.

 

:-) god helg

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure
I morgen når du danser så må du lukke øynene i fem sekunder før du starter og se for deg at du har på deg de jeansene og brune høye støvlettene og dans som du vil gjøre da! Og flørt i vei!!

 

Klem fra meg!

 

 

Du gjør meg glad, frøken!

Akkurat nå avslutter jeg dagen med å glede meg til i morgen.

For gleden er så viktig! Og leken, og flørten.

Yess, jeg skal flørte :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jeg er helt enig, krom er toppers! Jeg fant nettopp frem et brett jeg hadde liggende her en dag og tenkte at nå prøver jeg igjen :D Det som er så rart med min godtespising er at jeg ikke har søtsug så ofte som jeg spiser... Jeg spiser likevel, og det er det som bekymrer meg mest. Jeg tror jeg utfordrer meg selv... "tør du ta en sjokoladebit i dag og stoppe der?" Det er en helt besynderlig atferd, men jeg skal da komme til bunns i den også :)

 

Når det gjelder den intoleransen din mot stivelse forstår jeg at det må være litt tungt å finne ut hva i granskauen man skal spise. Jeg tror ikke det er så altfor farlig å spise fett så lenge det er det sunne fettet, og gjør du det så har du en god del mer valgmuligheter :) For å komme opp i rett kalorimengde kan du velge mat med litt høyere fettinnhold, i tillegg, hvis du trener mye kan du forsøke proteinpulver som kosttilskudd. NÅ vet jeg ikke hvordan det er med stivelse i de prduktene, men det kan du sjekke ut? Og hvis du kan spise nøtter er det mye kalorier å hente i en neve mandler el. til mellommåltid?`Avocado anbefaler de (skulle ønske jeg likte det...)

 

Jeg synes ikke at 1,6 kg på 4 uker er helt avskrekkende. Husk at det er anbefalt å gå ned ca 500 gr per uke, og du har gått ned 400 gram pr uke. Det er jaggu ikke dårlig det altså! Jeg for min del går opp og ned de samme grammene hele tida, så mitt ønske er å komme meg under 85 kg neste uke. Men da må jeg pinadø stramme inn litt...

 

Kanskje vi skal finne et mål å sette oss for neste uke? et realistisk et?

 

Klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Du gjør meg glad' date=' frøken!

Akkurat nå avslutter jeg dagen med å glede meg til i morgen.

For gleden er så viktig! Og leken, og flørten.

Yess, jeg skal flørte :-))[/quote']

 

Det er bra snuppis! Gleder meg stort til rapportski i morgen :D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

frøken: jeg er 163 så jeg er en sjarmerende liten klump jeg også:D Nicket mitt er litt ironisk; (lille-store venn;)) Jeg har satt at trivselsvekten min er 63 kg.. Men jeg får se hva jeg syntes på under 70. er ikke så alt for lenge siden jeg veide 69, og var ganske fornøyd der. Jeg har tatt mange prøver ol ang stoffskiftet men de finner ikke ut av noe. Har en søster som er homeopat, og hun sier at siden jeg hadde en operasjon nærme bukspyttkjertelen når jeg var liten, mener hun at det kan ha påvirket stoffskiftet. Jeg har stor tro på naturmedisin, så tror det kan være noe i det hun sier.

 

Jeg har alltid levd med det at jeg er stolt av den jeg er, og at personlighet veier over utseendet. Jeg har mange venner, og de beskriver meg som en glad og uadvendt jente. Noe jeg også føler at jeg er. Jeg ser meg ofte i speilet og er fornøyd så helt håpløst er det ikke. :)

 

Jeg har lest mange steder at mange skal vente med å kjøpe seg klær til de har gått ned det de ønsker, en flott premie ja, men jeg syntes det også er viktig at man føler seg bra underveis. Kjøpe fine topper el som også kan brukes når man har gått ned det man ønsker.

 

Det er så flott og viktig at man kan føle seg bra imens man slanker seg, man skal tross alt prøve å gjøre det her til en varig endring. Slanking er ikke gjort over natten, det krever at man å være veldig tolmodig og ikke forvente resultater med en gang. Som mange har sagt til meg her inne, selvom du ikke går ned i vekt gjør du noe utrolig flott mot kroppen din, sunt kosthold og trening er bra for helsa uansett hvor mye man veier.

 

Stå på alle FLOTTE slankevenner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag startet såååå bra!! Hadde en date med snuppelure kl ti. VI skulle begge danse i 15 minutter og så skulle vi rapportere etterpå! I og med at lillegutt våknet tidlig i morges (åtte er tidlig her i huset...) så tenkte jeg at nå har jeg jammen tid til å stæsje meg litt før jeg først danser og så drar på jobb. SÅ jeg dro fram glattetanga og glattet håret mitt (dæven så fint hår jeg har)' date=' renset huden( dæven så fin hud jeg har) og la på en lett og nøytral sminke (dæven så pen jeg er!!!) Full av energi og med høy puppeføring tok jeg turen innom klesskapet. På tide å iføre seg noe annet en treningstøy... SÅ fram med en trang sort langarmet genser, sorte bukser (som begynner å sitte pent nå) og en brun/oransje blomstrete omslagstunika (som jeg var så yndig i da jeg var gravid, men som egentlig ikke er gravidklær). På med smykke og øredobber armånd og (ja jeg vet...)pulsklokka... (skulle jo danse jo!!!) Så tilbake til speilet igjen framlengs, sidelengs og baklengs beskuet jeg legemet og konkluderte, dæven så rund jeg er!!1 Hehe, men for en gangs skyld så var det greit. Jeg prøvde ikke å skjule den valken som tøt over kanten på buksa, men gledet meg over at tunikaen fikk fram midjen og den side buksa fikk bena mine til å se lengre ut. SÅ jeg gikk sånn. hehehe (sjekket at jeg ikke hadde dobbelpupp til og meg :D

 

Fem på ti (etter frokost med lillegutt) klarte jeg ikke vente lengre og satte på Lady Marmelade og så var det gjort. Startet pulsklokka og satte i gang. Fy fader så frigjort er det lenge siden jeg har følt meg! Lillegutt stirret på meg med enorme kulerunde brune øyne og en munn som var formet som en diger oooooooooooooo! Han stod på kne ved lekekassen sin og stoppet brått opp i bevegelsen sin da mammaen plutselig begynte å gjøre groteske bevegelser bortover gulvet, hoppet og spratt og huiet. så plutselig begynte han å svaie og danse han også, mens han klappet og lo og laget nye lyder (han er 10 mnd...). Holdt på i 22 min og måtte bryte av pga jeg holdt på å tisse på meg... Skjønte av snupplure sin rapport at hun også hadde en god opplevelse...

 

Jeg skal ikke si så mye mer om dagen min i dag bortsett fra at det har vært en fin dag med besøk av familie og en planlagt utskeielse.

 

Det jeg kunne tenkt meg å si litt om i dag, som jeg har tenkt på i hele dag er blikket.

 

I det siste når jeg har sett meg selv i speilet har jeg blitt møtt av et matt og om ikke "lidende" så i allefall misfornøyd blikk. Du vet det blikket som møter deg i speilet på en dag der du bare skulle ønske du kunne stenge deg inne med godteskåla og en god film. Ikke fordi du har så lyst på den godteskåla, men pga mangel på andre inntrykk og impulser. De dagene du egentlig har gitt opp å håpe på en sexy, spretten og deilig kropp. De dagene du ser alle de grå hårene i etterveksten, lar håret på leggene gro og øyenbrynene som en gang var litt plukket har blitt unevnelige. Et sånt blikk har jeg sett i speilet ofte de siste mnd.

 

Men i dag!! I dag, mens jeg sminket meg og glattet håret så jeg noen som flørtet med meg i speilet. Et blikk som ikke sier kom og ta meg, men et blikk som sier "dæven æ e fin asså og ja æ veit det!!" Et blikk som smiler selv når ikke resten av ansiktet smiler. Jeg vet at du vet hvilket blikk jeg mener på. Det er ikke det samme blikket som du håpefullt sendte til en kjekkas på byen en gang, men det er i samme kategorien. Det er et blikk som gjør deg tilnærmelig, uten at du byr helt på deg selv. Et smilende sterkt blikk som gjør at andre blir dratt mot deg. Et blikk som sier at her er jeg og jeg liker meg selv.

 

Og sånn har jeg gått rundt i dag... Holdt på å kjøre inn i baken på en politibil i dag fordi jeg måtte dra ned solskjermen for å sjekke om jeg fortsatt hadde blikket i behold, og det hadde jeg så det holdt. Følte meg litt rakere i ryggen også!

 

OG så kom høydepunktet. Helt tilfeldig (det er nesten litt nifst) så går jeg meg på sambo (som var ute på jobb, men som hadde vært og handlet noe til morsdagen) i ei lita veit i byen. Han ble paff for det kunne da ikke skje at jeg var i byen akkurat der han var akkurat da! Og jeg bare strålte mot han og smilte til han og lo og sa "Æ sjer itj gjennom posen sjø." Og så tittet han ned i ansiktet mitt og sa "Der e blikke ja." Og det blikket han snakker om har han fortalt meg om før at var noe av det han falt forhos meg. Med det blikket mener han at jeg har nydelige øyne og at jeg ser fornøyd og livssugen ut. Med det blikket håper han at jeg kanskje blir litt mer tilnærmelig igjen :)

 

Og her sitter jeg da, fortsatt med "blikket",mens sambo sover på sofaen stakkar. Han er så sliten etter ei uke med litt dårlig form og en dag uten middagsdupp pga middagsgjester. Han er så fin der han ligger med fjernkontrollen på magen og sover :) Ja, jeg sitter her med blikket og gleder meg til morgendagen, for da skal vi ut på middag med venner på byen. Gleder meg til å se dagen med samme øyne som i dag!

 

Natta dere![/quote']

 

Herlig historie, frøken!! :D Håper blikket er der fortsatt, og du koser deg med samboer'n!! Det er jo det som er så dumt, når vi går for lenge og ergrer oss over vekta, mister vi litt av selvtilliten, troen på at vi fortsatt er tiltrekkende. Og det aller mest sexy menn vet, er tross alt jenter som utstråler trygghet på seg selv, et smil som er åpent og inkluderende, og et blikk som "virkelig ser"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...