Gå til innhold

"spise problemer"


Gjest mocci

Anbefalte innlegg

hei jeg er ny i vektklubben..jeg vet jeg skal spise hver 3 time noe jeg sliter me..noen som har råd til hva og når jeg skal spise? Har oxo @trøbbel" med hva jeg skal spise til hvert måltid?

Håper dere har noen gode råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare spise det du har lyst på da? Og sånn ca 200-300 kcal til måltidene uten om middagen som kan være litt mer og mellommåltidene kan jo være litt mindre. Husk på frukt og melk i tillegg. Spiser du frokost kl 07, spiser du mellommåltid senest kl 10. Og f.eks lunch kl 12, mellommåltid kl 14-15, middag i 17-18-tiden og kveldsmat en gang før du legger deg?

 

Forslag til ting å spise:

 

Ryvita knekkebrød eller wasa fiber evt delikatesse sesam. alle har ca 30 kcal pr knekkebrød. Evt er jo 2-3 brødskiver av et grovt brød med ca 200-230 kcal pr 100 gram veldig greit. Pålegg kan jo være hva som helst, kokt skinke har spesielt lite kalorier og f.eks de letteste smøreostene (kavli, 3% fett). Banan er også godt pålegg. Hvis du spiser knekkebrød kan du tillate deg mer kalorier i pålegget enn hvis du velger brød. Selv de lette ostene har jo en del kalorier.

 

Middag kan jo også være akkurat det du har lyst på, men pizza og slike ting kan du ikke spiser mye av før det blir 400-500 kalorier. Da er det bedre å spise rent kjøtt eller fisk, kokt potet evt ris/pasta og masse grønnsaker (viktig å variere).

 

Hjalp det litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FavoRice riskaker original Wasa

mengde: 1 skive = 7 g

kalorier 26.3 kcal

karbohydrater 5.5 g

tilsatt sukker 0 g

proteiner 0.6 g

fett 0.2 g

 

 

men dette er jo kun kjappe karbohydrater da. Bedre å spise noe grovere med trege karbohydrater, gjerne noe sunt fett og litt protein. F.eks en grovbrødskive med skinke + 5/10 mandler eller to knekkebrød med makrell i tomat ;) det er fine mellommåltider synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...