Gå til innhold

5 kilo på 8 uker, noen som blir med?


Gjest sjokomoms

Anbefalte innlegg

Gjest Majabeth

Så flinke dere er til å trimme! Jeg sliter med å komme opp i 7 trimpoeng hver uke. Men nå må det sies at jeg jobber hver dag fra 8-16, og gjerne flere kvelder fra 17-22. Må jo spare penger til bryllupet...Jeg prøver å få til 1 time spinning og 1,5 time volleyball hver uke. Ellers går jeg endel i ekstrajobben min, men ikke i den jobben jeg har på dagtid. Der jobber jeg på kontor. Hva gjør dere siden dere får så mange poeng? Sliter jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Min trim en uke består av :

 

Badminton trening 2-3 ganger i uken. Får ca 5 trimpoeg hver trening :( veldig god trim, og KJEKT !!

 

Helsestudio 1 gang i uken, ca 4 trimpoeng...

 

Vaske hus / Måkke snø ( ;) ) hehe ca 2-4 poeng i uken, spørs hvor mye jeg gidder å vaske... ( Ikke alltid hele huset blir tatt til hver helg nei.. )

 

Det viktigste når det gjelder trim er å finne noe som du syntest er kjekt, og som ikke er et ork...

 

Har akkurat funnet ut at jeg trener helt feil, alt for høy hjertefrekvens på treningene... Det som er optimalt er å ligge på 60-70 % av maks puls. ( Jeg trener med pulsklokke :( )

For å finne makspulsen sånn ca : 220 - alderen din.

Da er det best å ligge på 60-70 % av dette for å forbrenne FETTET...

 

En som var på kurs med meg prøvde ut å trimme på 60-70 % en uke, hun hadde trent på ca 90 % før, og fikk en nedgang på over 1.5 kg den uken hun trente på 60-70 %... Så da er det kanskje noe i dette ??

 

Litt rot dette her men... hehe...

 

Heldigvis liker jeg å trimme, så det er ikke noe ork for meg !

 

Var dette noe hjelp ?? hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var jeg på plass igjen etter en "stille" start, ikke vært så aktiv her inne selv, men jeg har vært inne å lest hva dere skriver.

 

Jeg skal som sagt ikke gifte meg før sommeren 2008 så jeg har ennå ikke plukket meg ut noen brudekjole... Har god tid til det...

 

Hva slags kjole er det dere har kjøpt da? legg gjerne med en link så jeg kan få se;)

 

Målet mitt er igrunnen å gå ned 5 kg til sommeren/høsten, kanskje litt mer og deretter kjøpe meg en kjole. Så må jeg bare holde vekten til jeg gifter meg. Høres ut som en plan i allefall, og det er motivasjon i seg selv å kjøpe brudekjole.

 

Jeg har veiedag på onsdag, men etter en periode med stress og usunne vaner og masse sjokolade er det full skjerpings fra og med i morgen.

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min trim en uke består av :

 

Badminton trening 2-3 ganger i uken. Får ca 5 trimpoeg hver trening :( veldig god trim' date=' og KJEKT !!

 

Helsestudio 1 gang i uken, ca 4 trimpoeng...

 

Vaske hus / Måkke snø ( ;) ) hehe ca 2-4 poeng i uken, spørs hvor mye jeg gidder å vaske... ( Ikke alltid hele huset blir tatt til hver helg nei.. )

 

Det viktigste når det gjelder trim er å finne noe som du syntest er kjekt, og som ikke er et ork...

 

Har akkurat funnet ut at jeg trener helt feil, alt for høy hjertefrekvens på treningene... Det som er optimalt er å ligge på 60-70 % av maks puls. ( Jeg trener med pulsklokke :( )

For å finne makspulsen sånn ca : 220 - alderen din.

Da er det best å ligge på 60-70 % av dette for å forbrenne FETTET...

 

En som var på kurs med meg prøvde ut å trimme på 60-70 % en uke, hun hadde trent på ca 90 % før, og fikk en nedgang på over 1.5 kg den uken hun trente på 60-70 %... Så da er det kanskje noe i dette ??

 

Litt rot dette her men... hehe...

 

Heldigvis liker jeg å trimme, så det er ikke noe ork for meg !

 

Var dette noe hjelp ?? hehe...[/quote']

Hei

Når du fører skal registrere husvask som trimpoeng, hva fører du det som da? Jeg kan ikke finne det og min veileder sa at jeg ikke kunne føre det som trim for det var en del av hverdagen. Kunne kun føre det vist at det var nedvask og da skulle det føres som lett gymnastikk.

 

Lady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har jeg fått trent litt. Gått to lange turer, syklet og hatt litt styrketrening. Så er fornøyd med det.

Jeg ser veldig frem til denne uken som kommer, min samboer reiste 10 desember og han kommer hjem på onsdag. Gleder meg til å se reaksjonen på sønnen vår på 19 mnd når han kommer ut av flyet..... HIHIHIHI:)

Svigerfar sa at vist jeg skulle trene slik at jeg forbrente fett måtte jeg ha en puls på 153, pga alder. Og at jeg skulle få min samboer til å kjøpe en pulsklokke når han kommer hjem, Han er kanskje litt lettere å overtale den dagen. Får håpe det. Kan være litt spennende å trene med en sånn.

 

Ha en flott uke allesammen og stå på videre mot målet.

 

I morgen er det en ny dag med nye muligheter:)

Lady:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majabeth

Jeg prøver å få til 1 time spinning i løpet av uka og 1,5 time volleyball når det gjelder organisert trening. Ellers har jeg en ekstrajobb som innebærer endel gåing når jeg er der. Jeg fører ikke opp noe av det jeg gjør til vanlig (sånn som husvask og leking med unger ute etc). Jeg går ikke så mye tur, for til det blir dagene litt for korte med unger og 2 jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV
Hei

Når du fører skal registrere husvask som trimpoeng' date=' hva fører du det som da? Jeg kan ikke finne det og min veileder sa at jeg ikke kunne føre det som trim for det var en del av hverdagen. Kunne kun føre det vist at det var nedvask og da skulle det føres som lett gymnastikk.

 

Lady[/quote']

 

Det har ikke min kurleder sagt noe om, men jeg har brukt pulsklokken når jeg vasker.

Da er det når gulvvasken skal tas jeg registrerer, og da ligger pulsen min på 130 slag ( ca ), synst det er rart om det ikke skal telle som trim ?? Men men... registrert eller ikke, jeg har i alle fall vært i bevegelse og hjertet jobber...

 

Etter det min kursleder sa (.....), så hørest det ut som fett forbrenningen din på 150 slag er litt høy ?? Men det er SIKKERT mange delte meininger om dette...

 

DET SKAL IKKE VÆRE LETT NEI...

 

Ja ja.... Vi trimmer i alle fall !! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed på å ta 220 minus alder og 80 % av det.

Ja vist du ligger på en puls på 130 når du vasler er jo det trim. Jeg håper på å få meg en pulsklokke en av dagene.

 

Lady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og startskuddet går for meg: 62,7 kg. Mål ned hvertfall 7 kg til høsten.

 

Blir litt vanskelig å finne tilbake til sunne vaner etter en periode hvor alt har sklidd ut. Hadde jo gått ned litt etter jul, men dette er nå på plass igjen... Men starter nå med blanke ark. Målet er fram til høsten og gleder meg til å kjøpe meg brudekjole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Debbie

! august står jeg brud i København. Tenke jeg skulle makte -15 kg til det, selv om jeg ikke skal ha brudekjole. Brylluppet er en motivasjon i seg selv.

Jeg er ny her og har meldt meg inn på internettkurs. Er det noen her som har den type kurstilbud eller er jeg den eneste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Jeg begynte på kurs på mandag den 5. mars, så jeg er snart ferdig med første uke. Jeg har som mål å gå ned 5 kg på disse ukene. Jeg gifter meg 26. mai og venter med å tilpasse kjolen til slutten av april. Hvis alt går etter planen skal kjolen kun legges opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LUNAKIL
Så koselig med velkomsthilsner og flere som ønsker å bli med på denne tråden! Først må jeg bare sjekke ut om jeg gjør riktig nå. Jeg skriver denne meldingen på "svar"ikonet og håper dermed at meldingen kommer på rett sted..?! Ny i dette vettu. Må også bare si fra om at jeg ikke alltid har så mye tid eller mulighet til å sitte på nett' date=' så jeg kan være litt til og fra, men jeg titter innom og skriver når jeg har mulighet.

 

Litt forskjellige mål og tempo, men flott at vi kan backe hverandre opp :) Tvi, tvi til deg som skal veie i dag og hold ut til deg som står litt stille. Det kan jaggu stå stille eller gå i feil retning en god stund ja, desverre!

 

Litt om meg selv: Jeg fikk ei skjønn jente i sommer, hun er åtte måneder i dag faktisk, og har en stor plass i livet mitt. Er i permisjon fram til midten av april.Jeg la på meg 20 kg under svangerskapet og hadde de 5 kiloene for mye før jeg ble gravid. Fikk tatt av de 20 kiloene før jul, godt hjulpet av amming og lange trilleturer. Men så har det stoppet opp gitt. Rart det der, at det virker som kroppen har et balansepunkt rundt den vekta den er vant til å ha. Jeg ammer mindre nå og det virker sikkert også inn da. ellers er jeg spent på om jeg greier å holde vekta etter at jeg begynner i jobb og ikke har like god tid til å røre meg!

 

Ellers skjønner dere vel ut fra navnet mitt her at jeg er litt av en sjokoladeelsker. Og det er vel egentlig det som er mitt problem. Jeg spiser ellers ganske så sunt, om enn litt store porsjoner. Men jeg har noen store innhogg av sjokolade. Jeg kunne gjort det hver dag., men greier å holde meg i skinnet. Men det er vel i grunnen kommet dit at jeg er stolt hvis jeg ikke spiser en god del sjokolade en dag. Så det er nok her jeg må få snudd vanen og behovet! Både for vekta og helsen generellt sin del. Det er ikke lett. Har prøvd flere ganger. Tips for å greie det tas i mot med takk :)

 

Ellers ble det et lite kakestykke på kafe i dag fordi en venninne skulle feire og da greide jeg ikke å si nei takk. Litt lite lovende start, men jeg ser fremover og starter med friskt mot :)

 

Lykke til alle, vi snakkes snart.

 

Hilsen Skjokomoms[/quote']

jeg simpelthen elsker sjokolade,noe som ikke er forenlig med vekt tap,men min løsning er mye motivasjon fra trenings venninner så jeg kommer meg ut på trening,og når jeg har trena og er så innstillt på å gå¨ned i vekt så er det litt lettere å holde seg unna det usunne...men jeg kan ikke leve slik resten av livet så jeg har innført en kose dag for å holde ut...og ja da KOSER jeg meg med sjokolade....men bare en dag...ikke to...og ikke hele dagen.en sjokolade på kvelden i sofa kroken,og alikevel viser vekta rett vei.og det er litt lettere å holde motivasjonen i gang når man får lov å spise det man har lyst på en gang i blant...skal jo liksom ikke sprekke og gå tilbake til livsstilen som ga meg alle dissa kiloene for mye heller da.så da må litt være lov.det fungerer veldig bra for meg...men man må ikke la det skli ut til flere dager ,men heller glede seg til kose dagen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å ha gått ned 5 kg? Tror jeg begynner å få litt hastværk. Må vist stå ekstra på ukene som kommer. Men jeg skal klare det.

Hvordan går det ellers med målene deres? Kommer dere i havn?

 

Lady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her kommer en liten oppdatering fra meg. Har vært bortreist noen uker, så jeg har ikke fått det til før nå.

 

1. uke: - 1,0 kg

2. uke: - 1,7 kg

3. uke: - 0,1 kg

4. uke: - 0,3 kg

5. uke: + 0,6 kg

6. uke: - 0,9 kg

 

Sum: - 3,4 kg

 

Ligger litt bak skjema, men har jo fortsatt to uker igjen. Klarer jeg å gå ned 0,8 kg begge disse ukene når jeg målet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jornlinn

slenger meg på denne tråden...

skal gifte meg 21 juli og trenger å gå ned mest mulig innen den tid. Går ikke på kurs...10 kg på 2 mnd?! JEG ER MED!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig oppdatering denne uka. Har ikke veiedag før på mandag, men vi reiser bort i dag, og jeg har derfor ikke tilgang på vekta mi den dagen. Neste veiing blir tirsdag den 10. april.

 

1. uke: - 1,0 kg

2. uke: - 1,7 kg

3. uke: - 0,1 kg

4. uke: - 0,3 kg

5. uke: + 0,6 kg

6. uke: - 0,9 kg

7. uke: - 1,4 kg

 

Sum: - 4,8 kg

 

Det ser ut som at jeg kan klaret å nå målet, men det kommer an på hvordan jeg klarer meg i påska. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storedamen

Skal gifte meg 19 mai, så plutselig er bryllupet der snart, hadde håpet å ta av ti kg, men ser at dette kan bli litt vanskelig, men 5 kg på 7 uker for min del, det SKAL jeg klare.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det gikk ikke helt som det skulle, dette her. ;) Passet i grunnen litt dårlig at det var påske den siste uka. Jeg har gått opp i påska, og summen er langt unna 5 kg nå. Håper bare det ikke tar lang tid å få det bort igjen.

 

1. uke: - 1,0 kg

2. uke: - 1,7 kg

3. uke: - 0,1 kg

4. uke: - 0,3 kg

5. uke: + 0,6 kg

6. uke: - 0,9 kg

7. uke: - 1,4 kg

8. uke: + 1,6 kg

 

Sum: - 3,2 kg

 

Jeg var i det minste ganske nært målet sist uke...

 

Gjort er gjort og spist er spist. Slenger meg på en ny 8-ukers jeg. :)

Nå veier jeg 73,5 kg. Målet er derfor at vekta viser 68,5 kg eller mindre den 4. juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er det ikke flere som er ferdig med de 8 ukene sine nå? Spent på hvordan det gikk med dere andre jeg! :)

 

Nå har det gått noen uker av min andre runde, så da oppdaterer jeg litt. Synes det var veldig motiverende med et mål innen et visst antall uker, selv om jeg ikke nådde det sist.

 

Runde 2:

1. uke: - 0,8 kg

2. uke: + 0,5 kg

3. uke: - 1,7 kg

 

Sum: - 2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...