Gå til innhold

Torsdagslinken for 5 kilo før jul


Gjest synøve
 Share

Anbefalte innlegg

Ja,da har jeg vært på vekta,og den står fremdeles på det samme..uff......

men det var vel som ventet,men begynner nå og bli lei av at den ikke beveger seg.. men,får vel bare stå på videre..har jo bestemt meg for og klare dette.

 

Vekt: 72,5

Startvekt:72,5 (10.okt.)

midjemål:70 (-1)

 

Lykke til alle dere andre.

Også håper jeg på bedre resultat neste uke.

 

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vekta står stille. Gikk ned 20 kilo ifjor, og hadde en periode i fjor vår hvor jeg gikk ned 0,2 på 5 uker. Holdt på å gi opp. Den går ikke ned noe fort nå heller, og det er jo også veldig kjedelig, for jeg har ennå ti kilo som skal vekk, har gått ned to av de, men ennå 8 igjen. Og med dette tempoet klarer jeg nok ikke første delmål som er 5 til jul, og de neste 5 blir vel til neste jul. Men har ikke tenkt å gi opp, kiloene skal vekk.

Elsker å handle klær, og det er jo ennå mer artig når en smatidig føler seg vel i klærne, og nå endelig slipper å gå på plasser med stormoteklær. Så det i seg selv er motivasjon nok til ikke å gi opp når det går sakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nemlig en stri kamp å måtte "slåss" med tre barn på morgenen for å få dem til å ta på seg regntøy...

 

Trimpoeng eller ei. Jeg føler også at jeg har nådd en vektterskel nå. Veide et par kilo mindre enn jeg gjør nå for ett år siden, så jeg vet jeg KAN komme ned dit igjen, men vekta står liksom bom stille.

 

Ja, ja, det er jo ikke dumt å spise sunt og trimme masse likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst fler som sliter i disse tider med stillestående vekt.

Tutte, kjempe på litt extra, om du har mulighet, denne uka så får vi håpe på att nåla beveger sig riktig vei.

Ibland føles det trøstesløst, men då får vi se det positiva:

-Vi spiser sunt og trimmer.

-Huden vår har ju blitt strålande fin

-Vintern er ikke så lang som vi tror, det går snart mot lysere tider.

 

Om 2 uker skall jeg på julebord. Då skall jeg være under 65-kilo streken.

Igår tok jeg min siste røyk. HURRA!!!!!!!!!

Det ær en bra kombination, ikke dålig som eg sagt førr.

Tenk positivt.....

Tenk positivt....

Tenk positivt.... HURRA!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring,det hjelper meg til og stå på videre. dette skal vi klare sammen.

 

Får prøve og trene enda litt ekstra de kommende dager.enda jeg synes nå jeg trener en del. hadde 14 trimpoeng denne uken.. lurer på om jeg kanskje spiser litt lite. jeg får gå igjenom og ta en sjekk.

 

ha en fin slankedag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring' date='det hjelper meg til og stå på videre. dette skal vi klare sammen.

 

Får prøve og trene enda litt ekstra de kommende dager.enda jeg synes nå jeg trener en del. hadde 14 trimpoeng denne uken.. lurer på om jeg kanskje spiser litt lite. jeg får gå igjenom og ta en sjekk.

 

ha en fin slankedag alle sammen.[/quote']

 

 

Hva er ditt daglige kaloriinntak, da? Da jeg gikk på ordinært GR-kurs i fjor høst, fant kurslederen ut at jeg måtte spise ett ekstra mellommåltid fordi jeg trente langt mer enn gjennomsnittet. Med det ekstra måltidet ble det endelig fart på sakene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært flink denne uka, men føler jeg kan bli enda flinkere. Og det hjelper å få motivasjon her. godt å se at ikke alle raser ned, men at det faktisk tar litt tid. Jeg er fast bestemt på å klare dette til jul!!!!

 

så stå på folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger vel på en 1400 kcal daglig,men burde nok få i meg opptil 1600...... meny 2 har jeg regnet ut til at jeg skal gå på.Så nå denne uken skal jeg prøve meg på 1600-1700 kcal om dagen. for og se om det hjelper. jeg har jo som regel 12-16 trimpoeng i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Lurer jammen på hvor høy man må være for å veie 72 kilo og samtidig være 70 cm i midjen, Tutte...??? Jeg er 165 høy, veier 65 kilo, og mitt midjemål er nå 79. Skal jeg ned i 70 i midjemål ville jeg jo sett ut som en STREK! HAr forresten gått ned 2 cm siden jeg målte sist, så det er bra fremgang.

 

Når det gjelder kaloriinntak regnet jeg ut her på en link på vektklubben at jeg hadde et forbruk på vel 2000 kalorier når jeg ikke tok med diverse trening. Har derfor lagt meg på et matinntak på ca 16oo kalorier, for regner med at jeg likevel skal klare å gå ned i vekt, selv om det vil ta litt tid. Er redd for å ha et for lavt inntak som fører til lavere forbrenning når jeg etterhvert skal leve normalt igjen (eller, jeg tenker jo at jeg skal holde meg på et inntaksnivå, jeg, da). Med 1600 kalorier daglig og litt mosjon i tillegg, synes jeg at vekttapet går akkurat passe fort, og enkelte dager har jeg likevel problemer med å klare å spise NOK! Jeg prøver jo å spise mest mulig sunt, selv om det noen dager blir en neve med peanøtter eller chips i nøden.

 

Er helt enig i at man burde få MANGE trimpoeng bare på å slite med små barn som ikke vil. JEG merker i hvert fall at adrenalinpumpa går, så en puls på godt over hundre får jeg i hvert fall (får sjekke med pulsklokka neste gang, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gifteklara

Ja, det er vel helt normalt dette her at det går så tregt. Det er vanskelig å holde oppe motivasjonen da... Jeg er iallefall inn i en god uke. Jeg er nødt til å begrense treningen litt fordi jeg har noen knær som har vært syke før og som jeg kjenner begynner å bli litt slitne, men gjør det jeg kan... Skal lage deilig biff middag til kjæresten min i dag.. Med ris og brokkoli og bearnaise med eggeplommer i stedet for smør.. Helt nydelig, kan absolutt anbefales...

 

Jeg er helt imponert mokaka, hvor mye trening du får til.. Du må ha rimelig mye muskler.. De veier jo sitt og da..

 

Tutte, veldig bra at du ikke gir opp. Det er mange som snakker om at de kommer til et punkt hvor de bare står stille, men at det plutselig løsner... Vi får satse på at det er det som skjer...

 

Ha en god dag alle slanke venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 178 høy.. midjen min er ikke stor men det er maven under.............

 

Hehe... Hos meg er både midjen og magen stor i forhold til mine 58 kg. :) Skulle ønske jeg kunne gå ned i vekt på de stedene jeg selv ville. På meg blir ikke midjen merkbart mindre. Puppene derimot... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å følge med på denne linken deres, men har kun vært titter... Men det er uansett godt å høre at det er flere som sliter med å gå ned, tross mange trimpoeng....

Jeg har begynt kurs 2, og har som mål å klare 5 kg fram til jul. Føler kanskje det er litt urealistisk siden det kun ble 5 på de to første mnd. Har vel hatt altfor store forhåpninger på forhånd og mister derfor litt motivasjonen. Det som også er litt frusterende er at det føles som man ikke kan klare å styre om man går ned mye eller lite... Kroppen er merkelig.

Innlegget mitt er vel egentlig ikke hverken spørsmål eller svar - kun et lite sukk til folk som forstår problemet. Jeg har kun venner som ikke trenger å slanke seg, og enkelte av dem har liten forståelse for at jeg ikke har gått ned mer. Får følelsen av de tror jeg ikke følger dietten, men det gjør jeg jo. Siste kommentar etter forrige veiing var "Herregud, har ikkje du tenkt å begynne å gå ned snart???" Ikke akkurat motiverende...Har derfor bestemt meg for kursleders råd å ikke si hvor mye/lite jeg går ned, kun si det går rette veien....

Lykke til alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, blitt lite trim på meg denne uka, men har fri i morgen så da er trening prioritert. Har hatt ikke hatt tid til trening ellers denne uka, og så kan jeg trene i helga. Håper på sol, regnet i 2 dager her nå...

 

Jeg føler litt for å gi opp hele slankingen jeg, klarer liksom ikke helt å ta meg sammen. Inne i en skikkelig dårlig periode. Men har ikke lyst til å droppe vektklubben heller, så jeg får vel bare prøve å gjøre det beste ut av det. Er inne på vektklubben hver dag, og kommer til å fortsette med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst fler som sliter i disse tider med stillestående vekt.

Tutte' date=' kjempe på litt extra, om du har mulighet, denne uka så får vi håpe på att nåla beveger sig riktig vei.

Ibland føles det trøstesløst, men då får vi se det positiva:

-Vi spiser sunt og trimmer.

-Huden vår har ju blitt strålande fin

-Vintern er ikke så lang som vi tror, det går snart mot lysere tider.

 

Om 2 uker skall jeg på julebord. Då skall jeg være under 65-kilo streken.

Igår tok jeg min siste røyk. HURRA!!!!!!!!!

Det ær en bra kombination, ikke dålig som eg sagt førr.

Tenk positivt.....

Tenk positivt....

Tenk positivt.... HURRA!!!![/quote']

Ble du ferdig med boka? Krysser virkelig fingre for deg!!!! Husk å lese litt i den med jevne mellomrom for å holde motivasjonen oppe! Du er tøff som holder deg selv i stramme tøyler på 2 områder samtidig! Mektig imponert!

Chat heller med oss, du Camnic! Vi er mye hyggeligere enn omgangskretsen din! Her møter du garantert forståelse for motgang og manglende resultater... LYkke til!

mvh

Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Var på GR igjen i kveld og fornøyd med minus 0,5 kg den første uken og 2 cm mindre rundt midjen :) Til sammen hadde jeg gått ned 5 cm all over i løpet av denne uken!

 

Ser frem mot ny uke med nye muligheter!

 

Stå på alle sammen!

 

God natt..

 

 

Bille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å følge med på denne linken deres' date=' men har kun vært titter... Men det er uansett godt å høre at det er flere som sliter med å gå ned, tross mange trimpoeng....

Jeg har begynt kurs 2, og har som mål å klare 5 kg fram til jul. Føler kanskje det er litt urealistisk siden det kun ble 5 på de to første mnd. Har vel hatt altfor store forhåpninger på forhånd og mister derfor litt motivasjonen. Det som også er litt frusterende er at det føles som man ikke kan klare å styre om man går ned mye eller lite... Kroppen er merkelig.

Innlegget mitt er vel egentlig ikke hverken spørsmål eller svar - kun et lite sukk til folk som forstår problemet. Jeg har kun venner som ikke trenger å slanke seg, og enkelte av dem har liten forståelse for at jeg ikke har gått ned mer. Får følelsen av de tror jeg ikke følger dietten, men det gjør jeg jo. Siste kommentar etter forrige veiing var "Herregud, har ikkje du tenkt å begynne å gå ned snart???" Ikke akkurat motiverende...Har derfor bestemt meg for kursleders råd å ikke si hvor mye/lite jeg går ned, kun si det går rette veien....

Lykke til alle sammen! :)[/quote']

 

Hei!

 

Jeg forstår deg så godt med kommentarene fra dine venner. Jeg har også hatt det slik tidligere når jeg var yngre; det var lite eller ingen forsåelse fra venner og familie som ikke hadde vektproblemer selv. Mitt råd til deg er å ikke bry deg om hva andre sier. Overhør det og ikke si til de hvor mye du har gått ned og ikke. For noen av oss tar det lengre tid enn andre; noe jeg selv har erfart i alle de årene jeg har slanket meg. Det kan ta flere uker faktisk før kiloene begynner å renne av meg. Mange ganger har jeg mistet motet og hatt lyst til å gi opp men det er jo bare dumt. Jeg er helt enig med kurslederens råd å ikke si hvor mye du har gått ned men at du tross alt går den rette veien. Jeg har også som mål å gå ned 5 kg før jul og håper selvfølgelig jeg skal klare det. Men jeg blir også fornøyd om jeg går ned bare 2-3 kg - alt som peker den rette veien er jo supert.

Lykke til du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...