Gå til innhold

Ned i vekt dagbok!!!


Gjest Tistelen

Anbefalte innlegg

Gjest Tistelen

Vel de siste 2 ukene har jeg hatt en vektoppgang på 900g, ikke gøy, men jeg har vært slapp med å registrere hvor mye jeg spiser og da blir det for mye av alt..... Men nå er jeg back on track igjen! Bare så trøttsomt når jeg endelig hadde kommet under 75kg.... Vel i dag veide jeg 75 blank, for 2 uker siden veide jeg 74,1. Surt, men det lar seg rette inn, må bare komme ned til 70 før 10 juni, ellers få jeg ikke på meg drakten i dåpen til snuppen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tistelen

Hei hei! Nå har jeg begynt på mitt trimpoeng tre nr 2! Startet på nytt 9 april og nå er treet fullt, og det nye treet er fortsatt rødt! Det skal fylles med gullepler:-)

Vekta har jeg ikke gått på, men skal måle cm i morra, noe må jeg ha gått ned rundt rumpa ihvertfall, så mye som jeg er ute og går!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Takk for super oppskrift i dagboken min, den skal jeg kaste meg over så snart jeg er ferdig med Noka- barene mine! Suppa såg virkelig god ut, og med frukt på toppen så er det duket for suksess, tror jeg ;-)

Men, nå er det Noka-diett en stund framover, Italiaturen bidro til et par kilo opp og de må bort igjen, samt resten av overvekten.. Bare 20 kilo igjen, sånn ca. Juhu...!

 

Du er så utrolig flink til å trene, og nå skal jeg snart igang igjen, jeg også! Her skal det skaffes gullepler, helt klart!

 

Hvordan gikk det med cm og vekt? Du må vel snart være mer enn tynn nok, så mye som du går ned? Skulle ønske jeg var like flink, du er en stor inspirator!!!!

 

 

Klem fra femalia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Tistelen

Hei!

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne og oppdatert. Det er grunner til det, bla annet barnedåp. Vi hadde 16 gjester til maten og 30 til kaffe og kaker. Takk og lov at været var knallbra da!!

En annen ting er at jeg har slitt med vekta, men nå ser det ut til å ha løsnet litt, jeg har veid helt opp på 77,5 men i dag viste vekta 75,3 så nå går det riktig veien igjen. Jeg skal ut og kjøpe kjole 21 juli og da kan jeg ikke veie mer enn 70 kg har jeg bestemt meg for. Guttungen har begynt å spise grøt hver kveld også, så jeg fullammer ikke lenger heller. Jeg skulle liksom ha veid mye mindre nå, men slik kan det gå.... Jeg har ikke gitt opp!!! Klær i strl 38 ligger i skapet og venter på meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei! I dag føler jeg meg flink!! Har gått bort 1087 kcal, som ble 5,4 trimpoeng!!!

I morra skal jeg på vekta så jeg er temmelig spent på hva den viser! Det er litt "jobb" å veie seg, må pumpe puppene tomme først, jeg har alltid veid meg med tomme pupper ellers hadde det blitt stooore forskjeller på vekta, har opplevd at melka kan utgjøre nærmere 500g ekstra på vekta.....

Oppdaterer i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

I dag har vi vært og besøkt mormor og morfar, de har vært en uke på tur i Danmark og kom hjem i går! Elise var storfornøyd med å se dem igjen! Jeg er så glad jeg har søskenvogn, får med meg begge ungene overalt!:-) Jeg har skaffet meg en pulsklokke til også, denne trenger jeg ikke å ha pulsbelte med. Den har fingersensormåler, så det er en hanske med fingre på pekefinger og tommel. Kjempekjekk, den andre pulsklokka jeg har er også bra, men for å bruke den må jeg pumpe først for ellers ligger puppene nedpå og stenger for signalene....

 

Jeg har forbrent 849kcal i dag:-) skal prøve å komme meg ut en tur til i dag for nå har gubben kommet hjem, lillemann sover og Elise skal snart legge seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Tistelen

Hei! Nå er det jammen lenge siden jeg har oppdatert dagboka mi, men det er ikke mye som har gått min vei når det gjelder vekta..... Jeg har veid 76 kg og vært 96 cm rundt livet på det meste denne måneden som har gått, men den siste uka har jeg blitt så irritert på meg selv at jeg har virkelig trått til og gått ned 1,5kg på 9 dager og 4 cm!! Det begynte å løsne når jeg startet å telle kcal og jogge istedenfor/i tillegg til å gå!

 

Nå veier jeg 74,5kg og er 92 cm rundt livet!

 

Har funnet ut at det som fungerer best for meg er å spise ca 1900-2000 kcal de dagene jeg ikke trener, og 2100-2300 kcal de dagene jeg er på farta. Dette fungerer for meg ihvertfall, kan ikke ligge slavisk på 1900kcal, da hadde jeg sultet i hjel. Guttungen fullammer ikke lenger, men jeg pumper de gangene han får middag og grøt, så kroppen min fullammer likevel:-) Dette må jeg også tenke på og det er nok derfor jeg er så sulten innimellom og trenger mer de dagene jeg trener i tillegg. Forbrenner vel 500kcal ekstra pr døgn ved fullamming..... og 300-500kcal pr treningsøkt med pulsklokke!

 

Vel har også funnet ut at om jeg skal være motivert for dette må jeg veie meg 2 dager i uka, så onsdag og lørdag er mine veiedager!!

 

Mål til lørdag 28 er å veie 74,2 , gjenstår å se om det går.....Men jeg lever i håpet!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei! Jeg får angst av å tenke på at om under 2 uker er jeg forlover... Kjolen er ennå ikke kjøpt, men vekta har gått nedover og jeg er ute hver dag nå og går/jogger av meg 800-1000kcal pr gang..... Vekta var 74,3 på lørdag så jeg nådde det målet, men jeg har nytt mål til onsdag og det er å veie 73,9 og på lørdag 4 augst skal vekta være 73,5. HÅPER JEG!!!! Spiser 1900-2000 kcal hver dag, må ned i vekt, må ned. Vil veie 72,7 lørdag 11 august....

 

Skal skrive ned antall kcal og trimpoeng jeg ender på hver dag her inne!!!

 

Trimpoeng i dag: 5,1 (1027 kcal forbrent) :-)

kcal inntak i dag: 2040

 

Ble 40 kcal mer enn lov, ble noen gottebiter på slutten av kvelden, hadde spart noen kcal til det formålet, men det ble altså 40 over. Tar det ikke så tungt med tanke på hva jeg forbrant på treningsrunden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Stort smilefjes fra meg!!! Jeg er kjempefornøyd, for i dag viste vekta 73,8!!

Hadde håpet på 73,9, kjempefint med 100g til ned:-) alle monner drar!!

Nå skal jeg snart ut og gå/jogge, turen tar ca 2 timer og jeg forbrenner mellom 800-1100kcal, alt ettersom hvor mye jeg jogger. Ut i skogen før det blir regn!

Gubben skal bare bli ferdig med å lakke soveromsgulvet først! Vi pusser fortsatt opp 2 etasje og jeg håper det blir fort ferdig, men, gubben har ikke mer enn 2 armer og jeg har ungene mens han pusser opp så da kan jeg ikke hjelpe til heller....

 

 

Trimpoeng i dag: 5,4 (1081 kcal) :-)

 

kcal inntak i dag: 1971 kcal

 

vekt i dag :-) : 73,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei... Jeg er en synder, en kvalm sådan....Jeg kjøpte nemlig en kyllingburger på On the run i dag. Greit nok at jeg bare hadde spist for ca 700 kcal før på dagen og skal ha i meg 1900. Men jeg ble kjempekvalm og det er kanskje ikke så rart ettersom magen min er vant til grovt brød og magert pålegg. Men kcal messig ble det vel ikke så gæærnt. Hadde noen å gå på, men er forsatt uvelt mett og uggen.... Det blir lenge til neste gang for å si det sånn!!!!

 

Kcal inntak i dag: Aner ikke

 

Trimpoeng i dag: 4,4 (878 kcal forbrent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, så flink du er!!

Du må jo være nabolagets desidert sprekeste mor?!? Jeg blir helt sliten bare av å se på kaloriene du trimmer av deg hver dag, ikke rart du går raskt ned i vekt!

 

Spennende å være forlover, skal du holde tale og slikt også?

Hvilken kjole har du tenkt å skaffe deg, forresten? Lang eller kort, lys eller mørk?

 

Jeg skal følge i spenning med deg ned i vekt, du er kjempeflink!!! :-) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Herlighet' date=' så flink du er!!

Du må jo være nabolagets desidert sprekeste mor?!? Jeg blir helt sliten bare av å se på kaloriene du trimmer av deg hver dag, ikke rart du går raskt ned i vekt!

 

Spennende å være forlover, skal du holde tale og slikt også?

Hvilken kjole har du tenkt å skaffe deg, forresten? Lang eller kort, lys eller mørk?

 

Jeg skal følge i spenning med deg ned i vekt, du er kjempeflink!!! :-) Stå på![/quote']

 

 

Heihei!

 

Det blir kjempespennende å være forlover, vi var på øvelse på fredag, og det gikk veldig bra for alle! Både jeg og gubben er forlovere for det er et vennepar som gifter seg, og vi avtalte for en del år siden at vi skulle være hverandres forlovere!! Derfor har jeg og gubben skrevet en sang istedenfor å holde taler, og det var helt greit:-) vi har nemlig opplevd masse sammen med brudeparet så en sang var lett å lage:-)

 

Jeg var ute og kjøpte kjole i går, det ble en brun kjole med gullbroderier, veldig pen kjole!! Stod nemlig fritt i valg av farger for bruden har samme farge på rosene som ho har i kjolen, champanjefarge.

 

Mulig jeg må sy inn kjolen før neste bryllup, søskenbarnet til gubben skal gifte seg 25 august, og jeg har planer om å bruke samme kjolen der. .. og før den tid skal jeg ha gått ned til 71 blank!

 

 

Jepp, jeg er fornøyd med de kcal jeg trimmer av meg jeg og!! Det går veldig lett å gå ut å jogge etter 3 turen, da er det ikke noe ork å komme seg ut lenger har jeg funnet ut, syns det bare er deilig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Heihei!

 

Har ikke blitt noe løping på meg de siste dagene, men håper det retter seg, helst fra i kveld, men mer realistisk fra i morra ettermiddag.

Men jeg holder meg på 1900-2000 kcal og håper dette gir uttelling på onsdag.

I morra skal elise i barnehage for første gang, det blir spennende. Tror dette kommer til å bli knallbra! Ho er nemlig helt vill etter å leke med andre barn!

Jeg skal være med i morra og pappan neste dag.

Det er mye som skjer denne uka, guttungen skal sove borte for første gang fra lørdag til søndag fordi vi skal være forlovere, og jentungen skal begynne i barnehage. Vel håper alt går bra med alt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Tistelen

Heihei! I dag har jeg vært på vekta og jeg hadde trodd at etter masse kakespising og lite trening de siste 2 ukene hadde nok vekta gått OPP! Men neida,vekta viste 73,7 den!!! Hurra! Så stress rundt det å være forlover og ha en unge som startet i barnehage OG får tenner, alt dette gjorde utslag på vekta mi! Bryllupet var flott, bruden var flott og mange pent kledde gjester! Tror jeg greide oppgaven min greit og!

 

Neste år er det antageligvis min tur til å gå opp kirkegulvet, og det blir vel litt spesielt tenker jeg, for min far nekter å gå opp sammen med meg og nekter å komme i selskapet..... Så jeg har basert meg på å gå alene opp kirkegulvet!!!

Så vi må bla opp 60000 selv som et utgangspunkt, men foreldrene til sambo putter antagligvis i litt penger!!

 

Jeg har allerede funnet kjolen, det er den lengst til høyre, nr 3224

 

http://www.sinceritybridal.com/eu_en/collection.php?linenum=45&totlines=-1&disc=

 

 

Jeg har vært og prøvd den og den satt som et skudd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare DEN lekre brudekjolen, så heldig du er som kan bruke en slik!

Blir jo litt av et bryllup med en slik drømmekjole, skjønner godt at den der ble favoritten.

Det går sikkert veldig bra å gå opp kirkegulvet alene (selv om pappaen din er SÆR..), folk kikker uansett bare på bruda, hehe. Verre er det vel med at han ikke vil komme på festen, men heldigvis har du omtrent et år på å overtale ham...

 

Ble kjolen du hadde i din venninnes bryllup en suksess, forresten? Sikkert deilig å være ferdig med forloveroppgaven selv om det må være morsomt å tenke tilbake på. Skal du ha venninne din som forlover neste år?

 

Også vekta da? Er det mulig å være så flink? Jeg er imponert! Igjen..!

Og tilslutt; går tilvenningen i barnehagen bra? I dag er bebis i barnehage og jeg har hele dagen fri, for første gang. Er helt rart og foreløpig har jeg tilbrakt hele formiddagen foran pc'en.. Må snart ta meg sammen og gjøre noe fornuftig.

 

Ha en flott dag og gratulerer med suveren innsats på samtlige områder!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Tistelen

Hei og hopp!!

 

I dag var jeg på vekta, og jada jeg har gått ned.... hele 100g på 9 dager...... at det går ann... men det er MIN feil, selvfølgelig. Jeg har ikke pumpet så mye som jeg vanligvis gjør fordi jeg ikke kan pumpe i finkjolen som jeg skal bruke i morra,(ikke pent med melkeflekker på kjolen...kremt..), og så har jeg spist for mye og trimmet for lite.... Men jeg har i det minste ikke gått opp.....

Men jeg får ta det igjen til uka.... da er det ut og løpe med barnevogn hver dag, og så må jeg begynne å trene pilates igjen. Skal gifte meg om 10 mnd så jeg må stramme opp, har slaskeskinn på mage og armer så fram med vekter og pilates dvd!!!! Jeg vil ned til 67kg aller først så får vi se, vekta mi når jeg var 20 var 65kg, men etter 2 svangerskap er kroppen forandret....(hengepupper, hengerumpe, hengemage og hengearmer....uffffff....)

 

vekt i dag : 73,6

kcal inntak:

trimpoeng :

 

 

 

Fremtidige mål er

 

august / september

31 aug. : 73,2

07 sept : 72,6

14 sept : 72,0

21 sept : 71,4

28 sept : 70,8

 

oktober

05 okt : 70,2

12 okt : 69,6

19 okt : 69,0

26 okt : 68,4

 

november/desember

02 nov : 67,8

09 nov : 67,2

16 nov : 66,8

23 nov : 66,2

30 nov : 65,8

07 des : 65,2

 

 

 

Da håper jeg at det går nedover og jeg vet så altfor godt hvilken mat jeg må styre unna, men det er jammen ikke lett..... Min store last er jordbærmuffins de selger på Shell, og vanlig melkesjokolade.....

Men kun på lørdag heretter, lørdag er ikke kalori telledag.... men jeg har ikke spist mye gotterier de siste ukene, bare altfor mye mat.... Er egentlig flink til å spise gotterier på kun lørdag, og jeg hiver i søpla det som er igjen på søndag morgen!!!!

 

I går var jeg og tittet på kirken vi har snakket om å gifte oss i, jeg har aldri vært inni den, men den var flott og det blir garantert den!!

Min svigermor er organist og har tilgang til alle kirkene i området og i går kveld kl 21 satt ho og spillte bryllupsmarsjer for meg:-) Så i dag skal jeg ringe og bestille kirken:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

I dag er jeg sint på meg selv! Jeg har spist 3090 kcal i dag og trimmet 0.

Det går bare ikke ann! men vet jeg har spist for jeg syns synd på meg selv, har vært på sykehuset i dag og satt inn en p-stav i armen og det gjorde ikke vondt med en gang for jeg fikk lokalbedøvelse, men etter noen timer stakk det i hele armen og det var da gottegildet startet.....masse snop fant veien inn i truten min uten at jeg nesten var klar over det.... Men atter en dag i morgen, da skal jeg ut og løpe:-)

 

Nattinatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Heihei!

I dag har jeg gått tur, og det begynner å bli en stund siden jeg gikk så lenge, ihverfall forbrant jeg 528 kcal på den turen så jeg er rimelig fornøyd!! Bortsett fra at jeg har gnagesår på lilletåa, har ikke brukt treningsskoene mine på 3 uker så føttene må venne seg til dem igjen! Jeg har ikke skjeiet ut i matveien ihvertfall, ligger pr nå på 1437 kcal og jeg skal egentlig ha i meg 2000. Vet ikke om det går er mett etter middagen fortsatt!

 

Trimpoeng i dag: 2,6 (528 kcal forbrent)

Kcal inntak i dag: 1930kcal

 

Jeg greide nesten 2000kcal, litt jordbær m/vaniljesaus gjorde utslaget:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei hei! I dag har jeg vært ute og gått en tur med guttunge og vogn:-)

Desverre ble turen relativt kort for jeg har som sagt et gnagesår/blemme på lilletåa så det er heller smertefult å gå lenge med den, har tullet den inn med compeed, men vondt likevel:( usj....

Foreløpig i dag har jeg spist 1200 kcal, 800 for lite, men jeg er ikke sulten. Jeg tror at den p-staven virker mot sult,at jeg blir rett og slett mindre sulten.... leste faktisk i dag at det kan være en bivirkning, og ja takk, den bivirkningen tar jeg gjerne!! hehe!!! Har snikveid meg på vekta og det virker lovende, vi får se på fredag

 

Trimpoeng i dag: 1,8 (350kcal)

Kcal inntak i dag: 1824 kcal

 

Jeg greide ikke å komme opp i antall kcal i dag heller, er ikke sulten, er ganske sikker på at det er p-staven som gjør dette, er nemlig ikke noen annen grunn til at jeg plutselig over natten ikke er sulten lenger, bra for vekta da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei! Nå gruer/gleder jeg meg til i morra for da skal jeg på vekta :eek:

Blir spennende å se om jeg kommer til å ende på 73,2 som jeg håper, starten på uka var ikke spesielt bra, eks masse gotterier på lørdag (enda ett bryllup), mat på søndag (+mer kake... S-T-Ø-N-N), og trøstegott på mandag etter å ha satt inn p-stav i armen. MEN har ikke hatt lyst på verken mat eller gotteri etter den p-staven ble satt inn, mat må jeg spise, men gotteri kan man ha for meg altså...

I morra regner jeg med at det blir pizza fra peppes eller pizzaekspressen, men den blir nøye veid for det... akkurat passe middagsrasjon, 2 biter tenker jeg!

 

Her blåser det surt, men det er pent vær! Tenkte jeg skulle komme meg ut en tur og trimme etterhvert, venter til litt utover dagen så sola tar litt mer!

 

Jeg sliter fortsatt med å få i meg nok mat, foreløpig i dag (nå er kl 1945) har jeg spist 1627, mangler 373kcal, får spise litt banan med vaniljesaus i kveld, da kommer jeg opp i kcal. Har nettopp spist 2 polarbrød med syltetøy og brunost så jeg er mett!

 

Har vært og farvet vipper og bryn i dag, og napping av øyenbryn er IKKE spesielt deilig.... :eek:

Men jeg gikk hjem fra byen etter jeg var ferdig med farvinga, hadde tatt på meg pulsbelte og klokke før jeg dro hjemmefra, så da var det bare å gå i vei hjemover! Svigermor var barnevakt, og jeg syns det var deilig å få litt tid for meg selv, kan bli veldig lite Gry og mye unger, så sånne små timer innimellom er veldig fine å få for seg selv

 

 

Trimpoeng i dag: totalt 2,4 = Gåtur (396 kcal) og pilates (90kcal)

Kcal inntak i dag:1866kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Jeg er så glad!!!!!:-) Jeg har vært på vekta og den viste 72,9!!!!!!! Det betyr at jeg ligger under første mål som var 73,2!!! Da håper jeg at jeg klarer nestemål som er 72,6 til neste uke! Hehe!! Jeg er på vei nedover til de slankes rekker!!

Og jeg har gått ned i cm også! 25 juli var jeg 92 cm rundt livet, i dag er jeg 89 cm!!

Strl 38 here I come(om noen uker...)!!!! Jeg er så fornøyd!

 

Jeg har så mye klær som ligger og venter på meg i strl 38 og 36, gleder meg til å få dem på meg igjen!!!

 

Så i dag:

 

Vekt i dag: 72,9

Midjemål: 89cm

 

Trimpoeng i dag:0

Kcal inntak i dag: Har ikke tellet, har hatt kosedag i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! I dag er det tilbake til vanlig kosthold igjen! I går koste vi oss med pizza og sjokolade, syns jeg fortjente det, men ikke mer kos i dag, vanlig kcal mengde.

 

I dag skal jeg betale depositum på kjolen min, det er greit å få gjort så kan ingen snappe den kjolen den dagen :P min min min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! I dag har jeg vært dag har jeg vært ute og jogga/gått tur! Det blåser helt grusomt ute men røde kinn er så pent har jeg hørt :) (vet ikke om det samme gjelder for nesa, den er rød den og.....:) )

Etter 2 dager uten trening var det uansett deilig å få komme seg ut!

Elise ville veldig gjerne være med mamma, men ho er snørr forkjøla så jeg hadde ikke lyst til å ta henne ut i dette blåseværet, + at ho er en anelse for stor til den ene vogna som er hjemme, hennes vogn står fast i barnehagen.....

Vel nå skal det inntas et lite mellommåltid bestående av frukt!

 

Kcal forbrent i dag = 353 kcal (1,8 trimpoeng)

Matinntak i dag = 2007 kcal

 

Det ble i meste laget mat, men skal jo ligge på rundt 2000 så 7 kcal over er vel godkjent! :P

 

Om det er pent vær i morgen skal jeg ut og gå tur med guttungen! Lang tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel gårdsdagen bestod av mange fristelser og mye mat, så jeg spiste altfor mye, og det er litt rart for jeg pleier ikke å være så sulten, tror kroppen trengte ekstra energi for jeg trimmet ganske mye i går, først var jeg ute og jogget/gikk med barnevogn og på kvelden trimmet jeg til dvd med Kari Jackeson.....

Alt i alt ble det mye greier, og til morran i dag våknet jeg med vond hals og har ihvertfalll ikke lyst på mat!

 

Trimpoeng : 4,0 (kcal forbrent 798)

Matinntak : 2678 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...