Gå til innhold

Ned i vekt dagbok!!!


Gjest Tistelen

Anbefalte innlegg

Jeg greide ikke å holde meg på matta i går heller, selvfølgelig, men i går ble det 224 kcal ekstra og de tror jeg forsvant i natt for guttungen er forkjøla og han ville amme i natt 2 ganger, har ikke nattammet han på 1 1/2 måned......

Dette skal ikke bli noen vane ihvertfall...... Han er snart 7mnd og nattamming er uaktuelt å starte med igjen når han i utgangspunktet har sluttet å amme om natten. På dagtid ammer han 2-3 ganger og jeg pumper 1-3 ganger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

I dag har jeg virkelig holdt meg på matta! Rettere sagt jeg har trent ganske mye og spist fornuftig! Håper bare at ungene ikke våkner så mye i natt, jeg er trøtt og sliten... Marcus sover allerede og elise skal snart legge seg!

Vel i dag var det først treningsdvd m/ Kari Jackeson og så var det lang gåtur og dette resulteret i mange trimpoeng! :D

Foreløpig har jeg spist 1449 kcal, men skal ha i meg et måltid til....

 

 

Trimpoeng i dag: 6,8 (1362 kcal) :(

Matinntak i dag :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Idag har det ikke vært en spesielt aktiv dag, men jeg greide da noe trim. Det ble en tur til butikken med guttungen i vogna!

Foreløpig i dag har jeg spist 1714 kcal og klarer nok å komme opp i 2000 i dag, tror jeg! Har jukselurt på vekta i dag også, og jeg tror jeg skal klare målet mitt, jeg krysser fingrene for at jeg kommer under målet for da må jeg justere litt på målene. Forrige uke lå jeg 300g under den ukas mål, og da ble det mindre til denne ukas mål som er 72,6. Jeg håper jeg kommer under det i morra!!!! Det hadde vært kjempegøy!

 

Trimpoeng i dag : 1,7 (345 kcal forbrent)

Matinntak i dag : 2002 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei.... Fikk ikke vært på vekta i går eller i dag, har rett og slett glemt det når jeg har 2 syke småtroll som er våkne på natten flere ganger og aldri samtidig.....

I tilegg er jeg smådårlig selv og magen slo seg vrang i går, det er kjedelig....

Kroppen min er slik laget at om jeg har fullstendig tarmtømming (laktoseintolereanse) så går jeg ikke ned i vekt, neida jeg går OPP.... Så jeg tror jeg venter til mandag med veiing da har vel kroppen stabilisert seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei... Jeg har byttet veiedag og bestemt meg for mandager, da kanskje jeg holder meg litt på matta i helgene. Har også tenkt å gi meg selv en liten kickstart og legge meg på 1800kcal, for jeg mener bestemt at jeg har gått opp igjen den siste uka selv om jeg ikke har vært på vekta og sjekket.... Syke unger = ujevne og altfor få måltider for meg, med feil mat.... Vel, mandag om en uke vil jeg veie 72,3.... Så da får vi se om jeg greier dette......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Her regner det, men jeg har vært ute med minsten og gått tur likevel:D Jeg måtte til byen og da var det like greit å gå, for det regnet ikke da...

Men på vei hjem åpnet "slusene" seg :)

 

Trimpoeng i dag: 3,2 ( kcal forbrent 645)

 

Matinntak i dag: 1840 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå er dagens trening ferdig, og det ble dvd m/Kari Jackeson!

 

Jeg er sliten og i tilegg har jeg fått første mens av p-staven, tenkte ikke over at det var den som gjorde at jeg følte meg oppblåst i kroppen i forrige uke, men det gjør jeg ikke i dag, så jeg håper på en stooor vektnedgang på mandag!!!

Har ikke vært på vekta på 2 uker til fredag..... Og ettersom jeg har tatt mandag som ny veiedag, bør jeg ligge på max 72 blank til mandagen, da er mensen sikkert slutt også og da holder ikke den igjen mye vann....

 

Trimpoeng i dag: 1,7 (333 kcal forbrent)

Matinntak i dag : 2048 kcal

 

Det ble litt ekstra i dag, men det er fordi jeg blir mer sulten dager jeg ammer/pumper mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå! I dag har det vært strålende vær her så jeg pakket guttungen i vogna og gikk avgårde til butikken:D Forbrant 390 kcal på den turen og innkasserte et par trimpoeng til:-)

 

Foreløpig i dag har jeg spist 1514 kcal og det blir et måltid til så jeg regner med at jeg ender på 1800 kcal i dag. Har funnet ut at jeg ikke kan ligge stabilt på et visst antall kcal, pga amming og da øker sulten, i dag har ikke guttungen ammet så mye så da er ikke jeg veldig sulten heller.....

 

Jeg er spent på hva vekta viser på mandag, da er det 17 dager siden jeg var på vekta sist.

Jeg bør ha gått ned 1,4 kg på mandag, altså bør jeg veie 71,5 da.

 

Trimpoeng i dag : 2,0 (390 kcal forbrent)

Matinntak i dag : 1910 kcal

 

Det ble litt mer enn 1800, men syns det er greit, har snikveid meg på vekta i dag og jeg har helt klart gått ned! Så det passer tydeligvis for meg å ligge på 1800-2000 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!!! Herregud som tida går.... lillegutt fylte 7 mnd 10 september, syns det var i går at han etter mange uker med frustrasjon omsider bestemte seg for å komme ut..... Nå er han jo stor gutt som ligger og leker i lekegrinda.... Jeg har en massiv liten tass, han har arvet pappans tunge benbyggning, ungen er ikke veldig tjukk (utenom låra *sumo*), men han er tung, kort i beina og lang i kroppen ellers.Han er den nydeligste lille guttetassen som finnes syns jeg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det har blitt snaut med trim i går og i dag, er for sliten, har mensen og er ute av lage.... Jeg har ikke overspist ihvertfall, i går endte jeg på 1884 kcal og i dag blir det rundt 1900 tror jeg, i morgen skal jeg ut med dobbelvogna og gå tur.

 

Mine mål er framover:

 

Mandag 17 sept: 71,5

Mandag 24 sept: 70,9

Mandag 01 okt : 70,3

Mandag 08 okt : 69,7

Mandag 15 okt : 69,1

Mandag 22 okt : 68,5

Mandag 29 okt : 67,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.... Snakk om at ting jobber i mot meg, ikke bare har jeg mensen og da vannannsamling, jeg har også fått forstoppelse - igjen... Og ja jeg spiser masse fiber og drikker mye vann og annen drikke. Nå er den store synderen stenfrie druer, jeg får masse ubehaglig luft i magen, men ikke noe mer.... Men idag har jeg spist potet og det pleier å få fart på magen, aner ikke hvorfor. Får håpe det blir greit på vekta i morgen likevel om ikke ting løsner, da får jeg komme tilbake sterker neste mandag med vekta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at vekta viser ned-ned-ned i morgen, du er jo så flink og standhaftig at det fortjener du virkelig!

Tenk at gutten din allerede er 7 mnd?! Himmel, som tiden flyr. Det er neimen ikke lenge siden du var her inne og nettopp hadde født, helt sprøtt at det allerede er over et halvt år siden. Når jeg ser på tulla mi skjønner jeg ikke hvor tiden ble av og til tross for iherdige løfter til meg selv mens hun var liten, om å huske nøyaktig hvordan hun var da hun var, har jeg vanskelig for å minnes hvor liten hun var og når de ulike milepælene dukket opp. Heldigvis har vi dokumentert oppvektsten både via film og bilder, slik at jeg ikke glemmer det helt.

 

Må bare nevne det, 52 vannkopper i én hånd?!?!?! Jeg ble nesten uvel bare ved tanken, stakkars deg!!! Du har ALL min sympati, det må ha vært direkte forferdelig. Heldigvis slapp bebisen min billig unna denne gangen, krysser fingrene at hun slipper like billig neste gang...

 

Håper magen ordner seg, selv kan jeg anbefale fårikål (puh), det tar i hvertfall knekken på magen min! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg nådde ikke målet helt i dag, manglet 300g, men jeg har både mensen og forstoppelse så alt i alt er det ikke så verst! Uansett ned er ned, har gått ned 1,1kg siden sist jeg var på vekta... Det er riktignok over 2 uker siden, men jeg uansett fornøyd med at jeg har gått ned:-)

 

 

Vekt: 71,8

 

 

Mål framover er:

 

Mandag 24 sept:71,2

Mandag 01 okt : 70,6

Mandag 08 okt : 70,0

Mandag 15 okt : 69,4

Mandag 22 okt : 68,8

Mandag 29 okt : 68,2

 

Målene justerer jeg opp eller ned alt ettersom hva jeg går opp/ned...

Målet er å gå ned 600g i uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Dette går jo kjempebra!!

 

Jeg har ikke veiedag før onsdag..... Men har smugveid meg i dag. Og det går nedover, selv om det ikke forundrer meg om vekta viser mer på onsdag. Virker som kroppen min hilder på alt når det er tid for veiing.

 

Men nok om meg. Du er jo superflink med trimmen, så du blir ikke bare tynnere, men mer fit også.-)

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

Gjett om jeg har trenet i dag, lang tur på 3,5 t!

Og jeg er sinnsykt sliten i bena, mye oppoverbakker i disse timene!

 

Og pulsklokka viste:

 

Kcal forbrent: 1584 (7,9 trimpoeng) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! I dag har jeg også vært ute og gått lang tur, det ble ganske mange trimpoeng i dag og... Men jeg opplevde noe grusomt i dag og det var bare min feil! Jeg lot guttungen og jentungen sitte i sofaen et øyeblikk alene, jeg snudde ryggen til for å ta tak i noe, så hørte jeg bare et dunk og så hylgrin...Jentungen som hadde sittet ytterst hadde reist seg opp etter meg og guttungen ville vel også bli med, bare at han rullet ut av sofaen med nesa først, eller rettere sagt panna.... Heldigvis ser det ut til å ha gått bra, kun et rødt merke i panna, han ble vel like mye skremt som at det gjorde vondt. Jeg snur aldri ryggen til igjen!

Dette er så fort gjort, kan deseverre skje for alle.....

Men gjett om det fløy mange tanker gjennom hodet mitt mens jeg trøstet guttungen, alt fra hjerneblødning til verre ting.... Så redd tror jeg aldri jeg har vært.....

Takk og pris ser han ut til fortsatt å være seg selv.....

 

 

Trimpoeng i dag: 6,0 (1195kcal forbrent)

Matinntak i dag :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.... Her har det blitt smått med både kcal telling og trim siden tirsdag, så jeg regner ikke med å ha gått ned noe på mandag. Jeg har rett og slett ikke hatt tid til å veie mat, jentungen har hatt feber og er forkjøla og guttungen er forkjøla + at gubben er sykmeldt for en hoste han ikke blir kvitt, og på toppen av alt er jeg begynt og bli syk også....urk... for en uke... Men jeg får gå til og hoppe på løpet mitt igjen til neste uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.... Etter å hatt syke unger og syk sambo, endte jeg med å bli syk selv.... Nå begynner jeg også å bli frisk og har vært ute og gått tur i dag, første gang på 8 dager. Jeg har spist ufornuftig disse dagene, men nå er det tilbake på stram line igjen!! Nå har jeg justert målene mine litt, har ikke vært på vekta denne uka.

 

 

Mandag 01 okt : 71,0

Mandag 08 okt : 70,4

Mandag 15 okt : 69,8

Mandag 22 okt : 69,2

Mandag 29 okt : 68,6

 

 

Trimpoeng i dag : 2,1 (423 kcal forbrent)

Kcal inntak i dag :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Jeg har ikke vært på vekta i dag, nekter konsekvent! Har mensen og nekter å se på minst 1kg opp som jeg vet er der.... Jepp er kun vannansamlinger, men demotiverende å se likevel! Så jeg får håpe den er borte på mandag igjen og at jeg da veier 70,4!

 

Dagens trimpoeng: 3,4 (672 kcal forbrent)

Dagens kcal inntak:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hehe! Denne uka skal jeg beinfly har jeg bestemt meg for, altså skal jeg runde 20 trimpoeng! Jeg har 3,4 trimpoeng og det betyr at jeg mangler 16,6 trimpoeng! Nå skal jeg trå til og jeg skal prøve å holde meg under 2000 kcal pr dag! Da skal jeg NYTE sjokoladen min på lørdag!

 

Kjempe kjempe kjempe! Drømmekroppen her kommer jeg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Resultater mandag:

 

 

Trimpoeng: 3,4

Matinntak : 1886

 

Dette betyr at jeg greide å holde meg under 2000 kcal dag 1!

 

Regner med at det kanskje blir mer andre dager for i går kveld var jeg sliten og null lyst på mat!

 

Da får vi se hvordan dagen i dag blir blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...