Gå til innhold

klarer ikke la vær å spise om kvelden...


Gjest Line

Anbefalte innlegg

Jeg er på en måte blant de heldige, jeg er ikke så glad i sjokolade, ei heller spiser jeg mye godteri om dagene.. men jeg har enorm matlyst, særlig om kvelden, hvordan skal jeg snu denne utviklingen..jeg klarer bare ikke...

i dag eks. til middag kl halv 5 så spiste vi stekte poteter, to stekte egg og en kalkunpølse.. og så allerede kl syv så spiste jeg 6 kjeks med hvitløksost og 3 skiver med leverpostei, 2 glass saft og en stor porsjon med fruktsalat med yougurt med vanilje.. slik er det hver kveld. masse mat. jeg spiser både frokost lunsj i tillegg..

 

noen

forslag

 

trenger motivasjon nå please

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg tror, at hvis du spiser frokost, lunch og så middag klokken halv fem, så er det litt for lenge mellom måltidene dine. Så jeg ville sett på tidene, og ikke hatt mer enn tre timer mellom hver gang du spiser.

 

Sånn sett så er jo ikke ett måltid i halv-åtte tiden så ille, for det er jo tre timer etter middag, men da ville jeg nok tenkt og litt på hvor mye kalorier du får i deg på det måltidet. Og så må du spørre deg selv - er du egentlig sulten eller er du bare i "kose-spise-humør"? Uansett, mye drikke minker sulten, kanskje lage en god kopp te og drikke masse vann flr du spiser kveldsmat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger også mat om kvelden...Kan ikke legge meg sulten!

 

Ser kanskje mye ut det du spiste hvis det var i en haug! Prøv heller å fordele maten på 2 måltider. Litt frukt m/youghurt eller kesam er jo fint som mellommåltid, i halvsju-tiden. Så hvis du drøyer til ni-tiden med å ta siste måltidet, f.eks. to-tre knekkebrød med en stor kopp te. Noen ganger er jeg ekstra "fysen" og tar en stor kopp "lett-kakao" til knekkebrødene, det metter og gir deg følelsen av kos!

 

For å få litt avbrekk mellom de to måltidene om kvelden, kan det være lurt å gå en tur ut, da kan du forsinke måltiden og så får du trent litt også...!!

 

Jeg spiser ofte ikke middag før kl. seks og enda har jeg to sånne små måltider om kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...