Gå til innhold

Hva skal dere...

Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

En kamerat av samboeren min skal lage maten. Og vi skal på prøve smaking en gang når min samboer kommer hjem. Men jeg ønsker "Bergens surret svinesteik" eller "andebryst med asparges risotto" til dessert vil jeg ha jordbær og is med sjokolade "fodante"(?). Kokken får bestemme forretten, og jeg plukker ut den jeg liker, jeg er litt kresen.

Enn dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jeg er også fryktelig kresen så det blir garantert ingen fisk- eller sjømat...

Holder på å vurdere koldtbord i og med at vi blir 100 pers... Ellers har jeg lyst på enten elggryte med gratinert potetmos og rotgrønnsaker, eller elgstek med soppstuing, kokte poteter mm. Til dessert blir det noe med jordbær eller sjokolade. Skulle gjerne hatt noe med skogsbær, for det er jeg så glad i, men sambo synes det er oppskrytt... Forrett blir kanskje noe spekeskinke eller noe sånt.

tror koldtbord vil slå an men da må det settes en drivende god plan for ellers blir det bare rot og bråk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Vi skal servere noe med scampi til forrett.

Hovudrett blir kalvefilet, gratinerte poteter og en eller annen form for grønnsaker. Rødvinsaus til..

Til dessert er jeg enig med lady, det må bli sjokolade fondant !

(Vi var på resturant forrige helg, og spiste sjok. fondant for første gang, og det var en NYYYTELSE.. ) hehe

Noen jordbær til fondanten er sikkert deilig :)

Har ikke peiling på om desse tre rettene er "riktig" sammensatt, men det er dette vi har lyst på... :)

Serverer en tommasi rød vin ra Italia til hovudrett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...