Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Gjest minimeinme
Ikke helt enig med deg i at man med dårlig form forbrenner mer. Jeg trener ca 6-10 timer i uken og må vel kunne si at jeg er i brukbar form. Jeg klarer derfor å holde en høyere intensitet over lengre tid enn en som er dårlig trent. Men klarer en med dårlig form å holde samme høye intensitet så brenner man såklart mer.

 

Huff, kan du ikke la meg leve i illusjonen :) Neida, du har sikkert rett i det! Kommer an på hvordan man måler det opp mot hverandre - hvis vi trener like hardt (hvilket er ganske usannsynlig!), ville vel jeg brent mest kalorier? I hvert fall slik jeg har forstått det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest minimeinme

I dag ble det veldig mange innlegg fra meg, men det er bare fordi det er lite å gjøre på på jobb, og jeg kjeder meg...

 

Anto, i dag skal jeg lage middag til journalisten, han skal få servert kyllingfilet og en av dine salater! Takk for tipsene :P

 

Forresten, nå som vi er sammen praktisk talt hver dag, og som regel spiser middag sammen, er jeg bare SÅ glad for at han har et sunt kosthold, og ikke minst at vi ser ut til å like omtrent det samme i matveien! Han spiser masse fisk til middag, det gjør jeg også, men han har mest hvit, jeg mest rosa - sammen er vi blekrosa, humpfrrr...nå var jeg tørrvittig her. Det eneste som gjør at vi ikke er übersunne i kostholdet er et litt for godt forhold til vin :) Eller, ikke FOR godt, da... Pluss at han tilbereder maten med smør! Hmm...der har jeg en liten overtalelsesjobb å gjøre :D Men så lenge det er fisk det går i, blir det ikke så ille gæernt likevel, heldigvis!

 

Yess, endelig ferdig på jobb! I den grad jeg har gjort noe i det hele tatt i dag!! Kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Mini - jeg fryder meg over den nyforelskede stemningen i disse innleggene :-)

 

Nyt det!

 

I dag, når vi skulle dra på jobb, tok jeg og min kjære ett minutts (som ble tre, he he..) "kyssepause" i gangen. Det var herlig. Det er liksom så hektisk på morningene og vi løper vanligvis ut døra, men bevilget oss dette minuttet i dag og det anbefales til alle! Tror jeg skal innføre det hver morgen.

 

Nyt kyllingmiddagen! Forbrenn noen kalorier til "dessert"! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone32

Så godt å høre at alle er i så godt humør. :P

Det er jeg også, har vært og dansa salsa i halvannen time og er god og svett på ryggen. Sykla til og fra i nyyydelig vær og ble enda mer svett og fornøyd. Herlig, herlig!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

 

OK, jeg skal begynne å bruke pulsklokke.

Jeg hater det, fordi den reima rundt brystet er skikkelig pyton :)

Men jeg skal gjøre det. For jeg tror jeg brenner flere kalorier enn jeg fører opp.

 

F eks: jeg trener nesten alltid med høy intensitet, også når jeg løfter vekter, og jeg løfter på maksgrensen av hva jeg klarer (har lært av gutta). Når jeg legger inn "Moderat styrketrening 40 minutter" her så blir det vledig lite, mens etterforbrenningen er nokså høy og teller ikke med. Samme med cardio.. jeg ror, løper og bruker ellipsemaskinen, og skulle da brenne ca 500 kcal i løpet av 40 - 45 minutter. Trener 60 - 90 minutter med hly intesitet, og ser at jeg fører inn altfor få kcal brent.

 

Ikke at det egentlig spiller så stor rolle..... men det er jo gøy å få det riktig.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone32

Hmmm, høres ut som du kan ha rett i det, Anto. Men jeg synes det er rart at du synes reima rundt brystet er så pyton? Jeg merker den ikke i det hele tatt, selv om den blir klemt mellom dissende pupper og magevalk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne ting har alltid plaget meg. Det plager meg å gå med BH, og BH med spiler er helt utelukket! Da jeg var tynn brukte jeg aldri BH, var mindre enn A, men nå fyller jeg en B, og da kan jeg jo ikke gå uten. Men passer på at de ikke har spiler ihvertfall.

 

Skal prøve å venne meg til pulsklokka, for det ser ut som et nyttig redskap og litt mer oppmuntrende enn andre måter å regne brente kalorier på.

 

:-) Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff' date=' kan du ikke la meg leve i illusjonen :) Neida, du har sikkert rett i det! Kommer an på hvordan man måler det opp mot hverandre - hvis vi trener like hardt (hvilket er ganske usannsynlig!), ville vel jeg brent mest kalorier? I hvert fall slik jeg har forstått det...[/quote']

 

Dt har du nok helt rett i;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Trim Varighet Kcal

Tilsammen 240 KCAL = 1,2 trimpoeng (sykling)

 

Fordeling av næringsinnhold, totalt:

 

Protein : 0 % (Dette kan da ikke stemme? Det er da protein i kylling??)

Karbohydrat : 92.7 %

Fett : 7.2 %

 

Sum kcal: 1815 : 2

 

Frokost » 664

 

2 porsjon a 5 gram margarin Bremykt 74

2 porsjon a 20 gram Jarlsberg 140

1 porsjon a 20 gram Jordbær/markjordbærsyltetøy Noras hjemmelagde 28

2,5 dl TineMelk Ekstra lett 95

150 gram Grove Rundstykker 1-2-3 Møllerens 327

 

Lunsj » 145

2 stk a 16 gram Kavli Rug Knekkebrød 85

2 porsjon a 20 gram skinkeost mager 60

 

Mellommåltid » 72

1 stk a 16 gram Kavli Rug Knekkebrød 42

1 porsjon a 20 gram skinkeost mager 30

 

Middag » 670

 

240 gram kylling brystfilet 252

1 porsjon a 100 gram ris villris kokt 101

50 gram salat diverse sorter 7

50 gram tomat 7

2 porsjon a 20 gram Feta snack med oliven 108

2 glass a 1,5 dl rødvin 12 vol% alkohol 195 (to om dagen er godt for hjertet :) )

 

 

Kvelds » 264

40 gram grovbrød uten sirup 88

2 porsjon a 5 gram margarin Vita HjerteGo' 40% fett 36

4 skive a 10 gram Norvegia 140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det proteiner i kylling.

Og i melk.

 

Ellers er det ganske mye fett på menyen din, så hvordan du har kommet opp i over 90 carbs, det skjønner ikke jeg.....

Hvordan regner du ut det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Denne tellinga er neimen ikke lett nei. Jeg ser på kryss og tvers, men spennende å se menyene deres!!!!

Jeg har jo hatt standard tre dagar, nøye opptelt, og det har gått toppis. (Takk til Anto for ideer som virker for surrekopper) I morgen må jeg lage ny middag (for tre dager :-)), telle opp og greier. Litt trøblete i morgen, for jeg skal så flakkende på jobber, men jeg får bite meg fast i opplegget mitt.

Og bite meg fast i gleden.

Tror du har massevis av glede, Mini, og du Anto teller vel dager til du skal dra til din kjære.

Gode tanker fra snuppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Anto: Det er ikke jeg som har regnet ut fettprosent og slikt, jeg bare fører inn i matdagboka her inne, også står denne utregningen øverst - men den virker jo helt feil, så jeg kommer ikke til å legge så mye vekt på den at det gjør noe!

 

Snuppis: Ja jeg har det fortsatt veldig bra! Nå har jeg vært og trent (sykling i bratte oppoverbakker, deretter en liten times rask gårtur med venninne), sett Lost og nå skal jeg suse ned til journalisten min :) Jeg er så HELDIG!!!

 

Forresten: Jeg sneik meg på vekta nå rett i sted, det er jo egentlig ingen vits da jeg alltid pleier å veie mye mer på kvelden enn om morgenen. Ville bare se om jeg var under 80 også på kvelden, og vekta viste 79,2 selv nå så seint, så dette lover bra for mandagsmålingen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Trim Varighet Kcal

Tilsammen 925 KCAL = 4,6 trimpoeng (sykling i BRATTE oppoverbakker og rask gange i lysløypa)

 

Fordeling av næringsinnhold, totalt:

 

Protein : 0 %

Karbohydrat : 64.5 %

Fett : 35.4 % (hmmm...alle de nøttene, dette)

 

Mat: »

Sum kcal: 2055 : 2 hjerter

 

Frokost » 180

2 stk a 100 gram banan 180

 

Lunsj » 145

2 stk a 16 gram Kavli Rug Knekkebrød 85

2 porsjon a 20 gram skinkeost mager 60

 

Mellommåltid » 805,5

2 porsjon a 10 gram cashewnøtter 117

2 porsjon a 10 gram pistasjnøtter 127

50 gram Chilinøtter 285

50 gram Yoghurtnøtter 276.5

 

Middag » 550

100 gram Fullkorn Spagetti Barilla (tørr) 337

50 gram lettere Jarlsberg 134

20 gram margarin Brelett 40% fett 79

 

Kvelds » 375

1 porsjon a 2,5 dl fiskesuppe Findus 375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel skrive hva jeg har/skal spise i dag jeg også da.

 

Frokost: 30gr ingers rugbrød 61kcal

1 skive taffelost 31kcal

Vann

 

Lunsj: 60gr ingers rug 122kcal

1 skive taffelost 31kcal

Vann

 

Middag: 200gr fiskekarbonader 220kcal

150gr potet kokt 112kcal

1 1/2dl sjysaus 28kcal

300gr brokkoliblanding 81kcal

Vann

 

mellommåltid 1 eple 60kcal

1 glass melk 69kcal

60gr tørrfisk 208 kcal

nøttifrutti 20gr 88kcal

3 ss kesam vanilje 94kcal

Vann

 

Tlisammen 1204 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anto: Det er ikke jeg som har regnet ut fettprosent og slikt' date=' jeg bare fører inn i matdagboka her inne, også står denne utregningen øverst - men den virker jo helt feil, så jeg kommer ikke til å legge så mye vekt på den at det gjør noe![/quote']

 

HÆ?

Hvor?

 

Jeg måtte gå inn og se, og klikket meg inn på Mat og trim (dagsrapport) under Registrering.

Men det er kanskje ikke der du mener?

 

Jeg finner ikke prosentfordeling noen steder, jeg?

Kan du vise meg hvor den er pls?

Det hadde vært interessant å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Trim Varighet Kcal

Tilsammen 0 KCAL = 0,0 trimpoeng

 

Fordeling av næringsinnhold, totalt:

Protein : 0 %

Karbohydrat : 93.5 %

Fett : 6.4 %

 

Sum kcal: 2034 : 2 hjerter

 

Frokost » 438

1 stk a 50 gram egg kokt 72

2 skive a 30 gram grovbrød uten sirup 132

2 porsjon a 5 gram margarin Vita HjerteGo' 40% fett 36

2 glass à 1 5 dl TineMelk Ekstra lett 114

10 gram Jordbær/markjordbærsyltetøy Noras hjemmelagde 14

1 porsjon a 20 gram Norvegia 70

 

Lunsj » 0

 

Mellommåltid » 0

 

Middag » 633

200 gram fiskesuppe Findus 300

150 gram kylling brystfilet 157

1 porsjon a 20 gram fetaost 20% 50

10 gram Yberra Extra Virgin olivenolje 90

50 gram salat diverse sorter 7

80 gram tomat 12

50 gram paprika rød 12

50 gram agurk slange 5

 

Kvelds » 163

50 gram speilegg stekt i myk margarin 95

20 gram bacon med svor 68

 

Kosemerker » 800

20 dl pils 4 4 vol-% alkohol 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
HÆ?

Hvor?

 

Jeg måtte gå inn og se' date=' og klikket meg inn på Mat og trim (dagsrapport) under Registrering.

Men det er kanskje ikke der du mener?

 

Jeg finner ikke prosentfordeling noen steder, jeg?

Kan du vise meg hvor den er pls?

Det hadde vært interessant å se.[/quote']

 

Hm, så merkelig! Det kommer nemlig ikke opp på skjermen, men når jeg kopierer teksten fra dagsrapporten og limer inn i innleggene, dukker det likevel opp! Prøv selv! Merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei mini

 

prøvde jeg også, og fikk det samme som deg.

mend et ser ikke ut til at protein er med i opptellingen i det hele tatt, så det er jo egenltig bare tull.

 

må løpe... skal trene og gå hjem etterpå. det er pinse! HURRA!!!!!!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Jeg gikk visst på en liten smell (men kunne vært verre!): Hadde en person innom i jobbsammenheng, begge var sultne, og det endte opp med at vi gikk på Dolly Dimple og spiste pizza. MEN når jeg først var ute og kjøre, bestilte jeg i det minste en LITEN pizza på deling, og Farris til, heldigvis!

 

Noen som har den fjerneste anelse om kaloriinnholdet i "Parma"-pizzaen til Dolly? En halv liten pizza, altså? Det er vel 4 (?) "små" biter. Kan jo sende mail til dem og sjekke, men tenkte kanskje noen her inne visste det. Forresten ikke av de verste pizzaene heller, dette, det er skinke i stedet for kjøttdeig e.l. som fyll. Det verste er alt det hvite melet i deigen og osten på toppen...skulle hoppet over skorpene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mellom 500 og 800 kcal i et 500 grams pizzastykke.

Mener jeg har lest at noen andre har sgt det her inne tidligere.

Men jeg er ikke sikker, altså...

 

Du kan jo taste inn "pizza" i tabellen her og legge inn den som er nærmest den typen du spiste, så ser du ihvertfall sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Trim Varighet Kcal

Tilsammen 0 KCAL = 0,0 trimpoeng

 

Mat: » Sum kcal: 1889 : 1 hjerte

 

Frokost » 262

1 stk a 37 gram Wasa Sandwich, Creeme cheese & chives 172

1 porsjon a 100 gram banan 90

 

Lunsj » 172

1 stk a 37 gram Wasa Sandwich, Creeme cheese & chives 172

 

Mellommåltid » Måltid som i går 0

 

Middag » 897

1 stk a 325 gram Pizza ristorante mozarella 897 (var egentlig en halv liten Dolly-pizza!)

 

Kvelds » 317

2 skive a 30 gram loff 150

100 gram reker 100

2 porsjon a 5 gram margarin Brelett 40% fett 39

2 porsjon a 5 gram Vita hjertegod lett majones 28

 

Kosemerker » 241

1 glass a 1,5 dl hvitvin 12 vol-% alkohol 97

37 gram drops 144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Snikveide meg i dag igjen, og hurra! Nytt tall for meg, var kommet ned på 78,9! Jippi :P Til tross for at dagen i går ikke var så særlig sunn, og at hele uka har hatt altfor mange alkohol-relaterte kalorier! Men det er totalen som teller, og hvis jeg får kommet meg ut og trent en gang til denne uka, er jeg fornøyd med innsatsen på det området. I dag tror jeg ikke jeg gidder, egentlig. Det var så behagelig å sitte inne, lese, høre på musikk, bare kose meg i mitt eget selskap, for første gang på virkelig lenge!

 

Journalisten har barnehelg, og jeg har ikke. Men selv om jeg fortsatt er forelska i ham, og vi har det superfint sammen, er det herlig med litt alenetid også! For en luksus :D Mye verre å ha for MYE alenetid, synes nå jeg i hvert fall.

 

Nei, nå skal jeg gå og snoke i kjøleskapet, er sulten!

 

PS: Jeg får nesten litt dårlig samvittighet overfor dere som er så innmari flinke og strikse med dere selv, i forhold til dere er jo jeg den slasken :) Men det ser da ut til at det blir nedgang, heldigvis. Tror jeg har ganske høy forbrenning, for jeg har sikkert spist dobbelt så mye som jeg gjør nå tidligere, og det har jo likevel tatt lang tid å legge på seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Så flink du er mini.

Leste at nesten alle mennesker har omtrent samme forbrenning, og at det er ca 5% som utgjør den totale variasjonen. Det er svært få mennesker som har nedsatt forbrenning pga metabolske tilstander. Din forbrenning er da kanskje ca 5% høyere enn min, og det er jo slett ikke mye. Artikkelforfatteren hevder at de som hevder å ha lav forbrenning, men som i virkeligheten har helt normal forbrenning, enten spiser mer enn de sier, eller beveger seg mindre enn de sier.

 

Min forbrenning kollapser f eks totalt hvis jeg spiser matvarer jeg ikke tåler. Dersom jeg utelukkende holder meg til det kostholdet jeg skal, er min forbrenning altså omtrent den samme som din.

 

:-) Skal finne artikkelen, men nå skal jeg sove en time først.

 

We snakes.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Ja itte vet jeg, Anto, men det virker på meg som at folk har VELDIG store forskjeller når det gjelder å legge på seg raskt eller sakte...men det kan sikkert være mange årsaker, slik som at noen er mer "gira" enn andre og går, beveger seg mye, selv om de ikke trener, mens andre er mer stille og rolige. Samt smak og behag innen mat - noen LIKER rett og slett ikke usunn mat! Høres helt ufattelig ut for meg, men jeg har faktisk vært borti en person som ikke VILLE ha smør på skiva, likte det rett og slett ikke! Galskap i mine øyne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...