Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Fy søren så fort tia går, du har jo ikke vært her inne siden i forfjor.....

 

Joda vi er her vi, gir ikke opp så lett selv om ingen av oss aspirerer til å bli pipestilker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Fy søren så fort tia går' date=' du har jo ikke vært her inne siden i forfjor.....

 

Joda vi er her vi, gir ikke opp så lett selv om ingen av oss aspirerer til å bli pipestilker.[/quote']

 

I know, herlighet, det føles ikke så lenge siden. Tiden har rast avgårde. Som de sier: "Life is what happens while you're busy making plans."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Jeg flytter inn her på Ned 10-20 kilo' date=' jeg, ser at tråden min på Åpent forum egentlig hører hjemme her :D

 

PLANLAGT VEKTNEDGANG UKE FOR UKE 2007:

 

Uke 5: 87,2 (her begynte jeg i slutten av januar)

Uke 6: 86,5 (gikk rett ned til 85,7, men etter skjema skulle det vært 86,5)

Uke 7: 85,8 (denne uken var jeg fortsatt 85,7)

Uke 8: 85,1 (gikk ned til 84,8 - hurra - 300 gram foran skjema!)

Uke 9: 84,4 (ned til 84,2! Jippi, fortsatt 200 gram foran skjema!)

Uke 10: 83,7 (hva skjedde 'a? Ned til 83,8 - 100 gram etter skjema!)

Uke 11: 83,0 (ned til 82,8! 200 foran skjema igjen)

Uke 12: 82,3 (overraskende ned til 82,2, fortsatt 100 foran skjema!)

Uke 13: 81,6 (ned 200 g til 82,0, 400 gram etter skjema...som fortjent)

Uke 14: 80,9 (påske! må unngå twist og kakao! HØ HØ)

Uke 15: 80,2 (81,8...det ble en feit påske gitt, og motivasjon? nei den har vi ikke sett...)

Uke 16: 79,5 (80, 0!!! Hæ hvordan gikk det til?? 500 etter skjema, men over forventning tatt i betraktning at jeg har ramlet litt av lasset...)

Uke 17: 78,8 (79, 3 sånn cirka. Glemte å føre inn, men tror det var det jeg veide)

Uke 18: 78,1 (79 blank, men det var dagen derpå...og hadde kasta innpå en kebab kvelden før, så kan hende resultatet ble litt merkelig?)

Uke 19: 77,4 (uhm...det var denne motivasjonen, da...)

Uke 20: 76,7 (79, 7 - med mens. Bunaden er nok ikke teoretisk mulig engang!! Huff og huff...men i hvert fall under 80, da! Det er bra!)

 

Nå begynner jeg litt på nytt her, må justere planen:

 

Uke 21: 79,2 (79, 2 på badevekta til journalisten - håper den legger på en kilo!!)

Uke 22: 78,5 (argh - for mye øl - endte på 79,1)

Uke 23: 77,8 (til Kreta med familien! Kan leve med denne vekta også på tur)

Uke 24: 77,1

Uke 25: 76,4

Uke 26: 75,7

Uke 27: 75

Uke 29: 74,3

Uke 30: 73,6

Uke 31: 72,9

Uke 32: 72,2

Uke 33: 71,5

Uke 34: 70,8

Uke 35: 70,1

Uke 36: 69,4 (Begynnelsen av september!)

 

Uke ---: Stabilisering...

Uke 44: Stor 30-årsfest!!! Jeg ser absolutely smashing ut og feirer meg selv til de sene nattestimer sammen med gamle og nye venner!!! Det har jeg fortjent!

 

(Begynnelsen av september: Til skobutikk og kjøpe høye, lekre støvletter med en syk stiletthæl :) :) )[/quote'] (30-årsfesten ble forøvrig smashing til tross høyere vekt enn ønskelig. Og støvletter ble kjøpt inn med størrelse XL i leggen :P )

 

For å lete etter noen fordeler med å ha "been there, done that": Nå kan jeg se hvordan utviklingen min gikk sist gang, hva som gikk skeis og når motivasjonen forsvant ut vinduet. Og kanskje, bare kanskje, kan jeg klare å motarbeide min indre sofapotet.

 

La oss se, hva gikk galt sist gang. Rundt påsketider forsvant motivasjonen litt, husker jeg trappet innpå med smågodt på hytta til foreldrene mine. Kanskje planlegge en fantastisk skiferie med venner på Bjorli eller noe slikt denne gangen? Mye vin, men også mye bevegelse, ville vel det blitt.

 

Sommerferien, ja. Da begynte det for sure alvor å gå lukt ad undas. Journalisten har mye av skylda for det. Eller egentlig var det min feil, men jeg ble helt oppslukt av å sitte på verandaen hans og drikke rødvin, hvilket ikke funker i det lange løp. Deretter hjerte-smerte og x antall kilo ostepop til trøst. Idiot som jeg er. AAARGH. Men ok, gjort er gjort.

 

Tror ikke jeg gidder tenke forbi 79 kilo. Det er så langt unna at jeg ikke gidder glede meg til det engang. Men jeg skal under 80 igjen, i hvert fall, det er det ingen tvil om. Så nytt år, ny plan!

 

O STORE 2009, ÅRET DA ALLE NYTTÅRSFORSETTENE HOLDT:

 

UKE 1: Fortsatt i bakfylla etter jula. Vekt heldigvis ikke kjent.

UKE 2: 88,9 (O Skrekkvekt, be gone! Begynte å trene)

UKE 3: 87,9 (målt mandag elr tirsdag. Treningen går bra, ikke begynt å spise sunt helt ennå. Psyker meg opp nå ved å fantasere om McDreamy...)

UKE 4: 87

UKE 5: 86,3

UKE 6: 85,6

UKE 7: 84,9

UKE 8: 84,2

UKE 9: 83,5

UKE 10: 82,8

UKE 11: 82,1

UKE 12: 81,4

UKE 13: 80,7

UKE 14: 80

UKE 15: PÅSKE! PASS OPP FOR FRISTELSER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Åh, søvnproblemer er noe dritt...klokka nærmer seg 5 (om morgenen) og jeg er ikke i seng ennå. Om et par ukers tid har jeg time hos nevrolog og jeg håper håper håper han kan hjelpe. Inntil da sliter jeg. MÅ opp og på jobb i morgen, og hadde liksom tenkt å komme meg på treningssenteret før den tid, men hallo, når skal jeg sove, da. Jeg må stå opp halv ni for å rekke alt, det er tre og en halv time til. ARG. Skulle ønske jeg hadde en bryter så jeg kunne slå meg selv av når det var leggetid. Blir ikke trøtt, sitter oppe altfor seint, står opp for seint, og vips er døgnrytmen (hvilken rytme?) ødelagt - atter en gang.

 

Noen andre her som har opplevd noe liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk jeg svaret ang. journalisten. Så da er nysgjerrigheten tilfredsstilt!

 

Ville kanskje byttet lege, så blir det hele litt enklere. De kan havne i trøbbel, vet du... Men lykke til, både med det og med planen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Så gøy å ha deg tilbake minimeinme!!! Joda, noen av oss holder ut. og er ikke det flott da, vi gir oss ikke, vi står på i motbakkene :-)). Og så er det mye kjekke folk her da...

See you later!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hei til Ellie og Snuppelure og alle dere andre! Kjekt å "se" dere igjen, også :P

 

Jeg spiste en pose smågodt i går, og var opp på 88 på vekta igjen i dag. Skamme seg, huff og huff. Jeg har ikke helt klart å begynne å spise Grete-mat igjen, men burde jo det hvis jeg skal ha så stor vektnedgang som jeg har satt meg fore. Foreløpig går det mer i Jamie Oliver enn Grete Roede, for å si det sånn. Hva kan man si? Jeg er glad i mat...

 

Sov ALTFOR lenge i dag, men ellers er formen bra. Nå skal jeg på butikken og kjøpe Gryuere til den franske løksuppa mi! We snakes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Du er tydelig på høgget, minime, og det skal nok lønne seg. Jeg er også altfor glad i mat, og har innsett at å leve på salatblad, det nytter ikke for meg. Det varer toppen tre dager, så våkner ulven og vil ha MAT! Jeg driver nå og leter meg fram til mat som jeg LIKER og som jeg kan spise, finner sammensetninger som kan fungere. Jeg blir nok aldri tynn, og jeg trives vel også som frodig. Men alt med måte. Og det er den måten jeg vil finne :-)).

Jeg har tatt tak igjen, og har i grunnen funnet en sakte vei å gå. Ikke de store talla ned om gangen, men gradvis og sakte et halvt kilo om gangen. Og så må jeg innimellom få "sprikke" ellers går det ikke. En sprekk men ikke for ofte, og så på igjen. Jeg orker ikke askese! Og har funnet at det fins også MAT en kan ta av med, om en legger løpet lurt, ikke bare slikt som jeg ikke fordrar.

Jeg blir sur av å slanke meg, så jeg slanker meg ikke, jeg bare prøver å holde fokus på det gode liv. Og det er deilig å være lettere i hamsen, å kunne danse og elske og gå uten å pese som en hvalros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Nå gleder jeg meg til å dra på trening i morgen!!! Den tredemølla skal få gjennomgå! Hva, sier dere? Hvem har snatchet mini og satt denne gale treningsnarkomane inn bak tastaturet i steden? Ånei, dere. Plutselig fikk jeg det for meg at jeg skulle laste ned noe treningsmusikk fra nettet (kaaanskje fordi jeg egentlig holdt på å vaske badet), og hahahaha så mye vittig musikk jeg fant. Jeg er jo the queen of the nineties, så her har dere en liste med mye rart (hvorav det meste er musikk som jeg ALDRI ville vedkjent meg på 90-tallet. Man er da rocker, for crying out loud). Forresten ble det visst lett blanding fra flere tiår her.

 

Så, min foreløpige treningsmusikk er:

 

Stereo MCs - Connected

Stereo MCs - Step it Up

C&C Music Factory - Things that Make You Go Hmmm...

House of Pain - Jump Around

Kris Kross - Jump

Sir Mix-a-lot - Baby Got Back (hø-hø)

Snap! - Rhythm is a Dancer

US3 - Cantaloop

A Tribe Called Quest - Can I kick it

Blackbox - Strike it Up

The Clash - Should I Stay or Should I Go

C&C Music Factory - Gonna Make You Sweat

B 52's - Love Shack

B 52's - Good Stuff

Deelite - Groove is in the Heart

Technotronic - Pump Up the Jam

Whigfield - Saturday Night

Team Deep - Morning Light

Bomfunk MCs - Freestyler

Bomfunk MCs - Rockin Just to Make You Move

Donna Summer - Hot Stuff

Shakira - Objection (Tango)

Black Eyed Peas - Shut Up

Elvis vs. JXL - A little less conversation

Boney M - Daddy Cool (Disco Remix)

Pink - Get the Party Started

Eminem - My Name Is

Panjabi MC - Mundian To Bach Ke (rap på punjabi!!! fantastisk!)

Blu Cantrell - Breathe

Kelis - Trick Me

 

 

ADVARSEL: De som eventuelt måtte ønske å utsette seg for denne eller liknende musikk, gjør det på eget ansvar. Eventuell permanent skade på musikksmak og generell coolhet kan oppstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Søvnløs natt resulterte i diverse lesing på nettet, blant annet en del interessant på forskning.no (se linker over). Tror jammen meg jeg skal forsøke meg på ketolyse-kuren (noen som har prøvd den?) framover i stedet for Grete Roede eller liknende. Seriøs forskning viser at man går ned mer i vekt og helt uten å miste muskler ved ketolyse. Som forøvrig er en KUR, altså ikke noe man skal venne seg til for resten av livet. Når man er ferdig med kuren, må man følge det opp med et langvarig kosthold, som for eksempel GR eller Fedon, eller bare normalt, sunt kosthold (hadde jeg klart det, hadde jeg vel ikke vært her inne...sukk).

 

Akk o ve, hvordan skal jeg klare meg gjennom dagen...har ikke sovet i det hele tatt, helt seriøst. La meg en halvtime bare for å stå opp igjen. Var ikke noe vits, kjente at jeg aldri kom til å få sove, og da var klokka nærmere 5 om morgenen!

 

Har lest masse om karbohydrater nå...jeg kjenner absolutt igjen det der med at jeg har spist altfor sjelden, så stor porsjon med f.eks. pasta - og så blitt kjempetrøtt like etter. Kanskje tatt en liten middagshvil, ikke fått sovet igjen til natta...kanskje har karbo-avhengighet litt av skylda for søvnløsheten??

 

*GJESP*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Sender en stor god tanke til deg. Jeg surra selv rundt halve natta og ikke fikk sove, men sovna på morgenkvisten og ble vekka av en kunde. Gøy.

Ha en så flott dag du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Takk, Snuppelure :) Det ble utrolig nok en ganske ok dag utav det til slutt! I skrivende stund har jeg vært våken i 38 og en halv time. Jøye meg, og jeg kjenner meg ikke spesielt overtrøtt. Kjenner at jeg kommer til å få sove når jeg legger meg nå, men er ikke så mye trøttere enn "normalt" (de gangene jeg blir normalt trøtt).

 

Jeg har bestemt meg for å prøve Ketolyse-kuren, det betyr så nært 0 karbohydrater om dagen som mulig, og ikke over 30 gram. Ut med alt av brød, pasta, sukkerholdig mat, etc. etc. etc. Det er det verste med kuren, det blir et ganske unormalt kosthold utav det, ergo litt praktisk vanskelig å gjennomføre. Vi får se om det hjelper. Hadde vært artig å høre fra noen som har prøvd den, men dette er kanskje ikke det beste stedet å spørre? (I og med at det heter Grete Roede vektklubben!)

 

Begynte dagen med eggerøre med ost og en karbonade! Deretter ble det to kyllingfileter, en til lunsj og en når jeg egentlig skulle hatt middag (rakk ikke middag i dag). Nå til kvelds ble det dessverre bare en proteinshake (som jeg hadde igjen fra for lenge siden) fordi jeg ikke har fått handlet passende mat til kuren ennå.

 

Var på jobb i dag, hadde en god dag, fikk gjort ganske mye. Litt mer sosialt enn vanlig, siden vikaren min var der, det var hyggelig. Ellers dro jeg på trening, hadde treningsavtale med ei venninne men bomma med en time på tidspunktet og kom for tidlig! Så da ble det en halvtime på tredemølla først, og jeg kom inn i "flow"-stadiet! Tror jammen meg jeg kunne småsnakket med noen selv om jeg altså jogget sammenhengende i en halv time :) Nå er jeg jammen meg litt stolt av meg selv. All treningen de siste tre ukene begynner å merkes på formen allerede! Etter jogging var det inn på treningstime, en time som er bra for musklene, men heldigvis ikke så forferdelig anstrengende. Har så skrekkelig gangsperr etter step-timen på mandag! Auch.

 

Deretter dro jeg på min ukentlige, hyggelige fritidsaktivitet, for så å avslutte kvelden over en koselig og varmende kopp te sammen med noen venninner på café, før endelig jeg dro hjem til sofaen min og House på tv. Og nå en liten oppsummering her inne for å runde av. Så alt i alt, en veldig hyggelig dag. Ja og jeg fikk minst tre komplimenter for at jeg så så bra ut i dag! Har kjøpt litt nye klær, farget håret og tatt litt sol. Tror jammen meg at jeg så et par hoder som snudde seg på caféen nå i kveld! Og det til tross for en litt for stor mage og alt det der. Hurra :) Men uansett har jeg lyst å gå ned i vekt, for min egen velvære og helses skyld. Om noen flere hoder snur seg etter meg når jeg går ned i vekt, tar jeg det bare som en hyggelig bivirkning :) Håper den kjekke legen min legger merke til meg etterhvert, bare...*drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei minime!!! Et råd fra en som har prøvd alt. Det er vanskelig å holde ut ekstremdietter. Da kommer suget etter noe, og så kommer ulven, og så går det skeis og så... Jeg har tatt av tre kilo siden jul, for første gang på all min "slanketid" så tenker jeg ikke fort vektnedgang. Jeg tenker ikke ekstremslanking. Jeg tygger ikke salatblad og knasker tomater til jeg spyr. Jeg spiser ting jeg liker av det jeg trygt kan velge, jeg lever normalt, men tar bare et stykke, en bit, bare litt av det jeg før hauga innpå med. Jeg tror dette er eneste mulighetene for meg, rom for små sprekker, rom for små utskeileser, men med et klart blikk framover. Jeg slanker meg ikke, jeg lever fornuftig og skal gå ned et kilo annenhver uke.

Ja, ikke vet jeg om det holder denne gangen heller, men jeg tror det er større muligheter. For jeg blir desperat etter en uke på kur, får ville lyster på alt jeg ikke skal ha, og sprikker alltid. Det er som om slankekurordet bringer fram det villeste og mest svake i meg.

Men prøv viss du vil, kanskje det går bra for deg. Vi er ulike. Jeg er tung materie, altfor glad i mat, altfor glad i feil mat, med altfor liten viljestyrke i matveien.

Men i morgen skal jeg jammen se meg om i klesskapet og ikke bare kaste på meg det første jeg finner. Jeg vil at noen skal snu seg etter meg jeg også :-). jeg er da ganske flott, egentlig!

Sweet dremas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hei Snuppis! Jeg er egentlig enig med deg i at ekstremdietter er noe tull, og uten at ketolyse-kuren hadde vært backet opp av seriøs forskning, hadde jeg ikke satt i gang med den. En av de store fordelene med den er at man spiser nesten bare fett og protein, og dermed skal sult og søthunger mer eller mindre forsvinne. Det stemmer nok, jeg kjenner det allerede etter bare to dager: Nå klokka ti om kvelden ville jeg normalt sett tatt runden mellom matskapet, kjøleskapet og fryseren for å se om det var noe godt (søtt!) der, men med fett og protein i magen er søtsuget bare borte. Problemet blir heller savnet etter vanlig brød og ikke minst pasta. Jeg har prøvd meg litt på denne kuren tidligere, men da hadde jeg ikke boka, ikke de riktige kosttilskuddene og heller ikke soyaprotein og bakemix å lage lavkarbo brød, vafler og lignende av. Da orket jeg ikke fortsette fordi karbo-hungeren ble for stor. Men med litt liksom-brød tenker jeg at det skal gå bedre. Dessuten er motivasjonen på topp, og det hjelper jo alltid :)

 

På lørdag er jeg invitert til ei venninne på middag og rødvin, og jeg takket ja, men gjorde oppmerksom på at jeg ikke kan spise karbohydrater :) Tror hun nettopp har begynt på Grete Roede, så kan jo bli spennende å sammenligne fremgangen!

 

Ønsker dere alle en god torsdagskveld og hell og lykke med sunt kosthold i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ops, er vi kommet til helg alt??? Denne uka har bare løpt.

Har spist fornuftig i hele dag, og tatt vitaminer og vært så flink :-)). Men er så forbaska oppblåst i magen. Noen med erfaring på hva en gjør med det??? Føles ikke så veldig sexy altså!!!

Sweet dreams, nyt helga, for det er altså helg i morgen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Vel, i følge ketolyse-kuren er karbohydrater roten til alt ondt, deriblant oppblåste mager og allslags avføringsproblemer. Men jeg skal ikke si om det er der problemet ligger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Søvnproblemene slår til igjen. Har sittet en stund nå og lest tråden min fra way-back-when, og hele storyen med journalisten. Litt trist, egentlig, å gjenoppleve den fantastiske første perioden vi var sammen. Forholdet varte til jul det året vi traff hverandre, så slo han opp. Så ble vi sammen igjen. Så slo han opp igjen, for samme grunn. Men vi hadde bestilt tur sammen til Kina (! gruppetur, var kjempegøy!), og dit hadde vi jo tenkt oss uansett hvor oppslåtte vi var. Så vi dro. Og ble sammen igjen, for noen uker. På de ukene klarte vi å bestille oss en ny tur, denne gang til Russland. Så ble det slutt. Så kastet han seg over ei dame (som forøvrig har samboer!) vi begge kjenner fra fritidsaktiviteten vår. Så dro vi til St. Petersburg hvor jeg var fast bestemt på å spille isprinsessen og kun omgåes ham som venn. Cirka fire timer etter ankomst gir jeg ham en skyllebøtte av dimensjoner, og noen timer etter det blir vi sammen igjen. Frem og tilbake, frem og tilbake. Til slutt sa jeg til ham at dette går ikke an, jeg har tilbrakt så mange dager, uker og måneder med hjertesorg pga. ham at jeg måtte lage en plan. Vi skulle ut sammen (i forbindelse med fritidsaktiviteten vår), og jeg forklarte ham på forhånd at jeg hadde tenkt å sjekke opp en eller annen og ta ham med meg hjem rett foran nesa på ham (journalisten). Jeg vet nemlig at akkurat det ville vært veldig turn-off for ham, tanken på meg og en annen mann. Så jeg gjorde nettopp det. Skjønt, jeg tok bare han fyren med meg hjem og plasserte ham på sofaen, jeg var vonbråten og ikke engang i stand til å ha uforpliktende sex, så ille var det.

 

Etter det (i fjor tidlig høst, var det ikke? tror det) har jeg holdt journalisten på en høflig armlengdes avstand. Grunnen til at han gjorde det slutt var sammensatt, men har blant annet å gjøre med at han ikke "ville bli stefar" (hvilket jeg aldri har forventet av ham), at han "ikke ville stå i veien for at jeg skulle kunne få flere barn" (han vil ikke ha flere, jeg vil heller ikke, i hvert fall ikke pr. dags dato), og ikke minst at han "vil ha noen å bli gammel med" (og han antar at den personen ikke kan være meg pga. aldersforskjellen).

 

Jeg var inderlig, inderlig glad i ham. Jeg tror faktisk jeg kan gå så langt som å si at jeg elsket ham. Og det er ikke mange menn opp gjennom historien jeg kan si det om. Kanskje bare to, inkludert ham, når jeg tenker meg om. Så det var et (eller fem!) ganske alvorlig break-up når det pågikk. Jeg har jobbet mye med meg selv for å ikke falle tilbake til ham det siste året, og vært utrolig flink og selvdisiplinert.

 

Så kommer vi frem til forrige helg eller når det nå var. Vi var ute med en gjeng fra fritidsaktiviteten vår (han er med der), på cafe og drakk. Jeg, to-tre venninner, en ukjent fyr og journalisten endte på nachtspiel hjemme hos ham. For å gjøre en lang historie kort, sovna jeg på sofaen, de fleste andre dro, og da jeg våkna etter en liten time står han med tunga ned i halsen på en av de andre jentene fra fritidsaktiviteten. Hun kan ikke egentlig blames, for hun er kommet til ganske nylig, og har ikke fått med seg noe særlig av forhistorien. Men HAN. Vi hadde en laaaaang samtale om dette når vi var i Russland, der jeg forklarte ham akkurat hvordan det ville føles for meg dersom han hadde seg med damene i gruppa vår (i hvert fall gjorde nettopp slike ting foran øynene på meg), og at jeg ville føle meg omtrent en millimeter høy i hatten. Så gruppa er - eller skulle i hvert fall være - off limits. Men neida.

 

Og hva gjør jeg når jeg våkner til live og har ham råklinende med en annen dame to meter unna meg? Jeg sjangler mot gangen, drar på meg støvlettene for å gå, men finner i fylla ut at det mest intelligente å gjøre vil være å SKJELLE HAM UT etter noter i en halvtimes tid, for så å løpe gråtende og rasende ut derifra. Og for å bare sette en passende prikk over i'en, ringe mobilsvaren hans og legge igjen minst to sinte telefonbeskjeder om hvilken idiot og drittsekk han er. Tja, vi kan vel slenge på en 4-5 tekstmeldinger i samme gaten med det samme. Ord som amøbe og døgenikt blir sjelden brukt med en promille over 2, men det ble de her.

 

Dagen etter kommer tekstmeldingen fra ham: "Hva var det egentlig som skjedde i går?" Jeg svarte ham at hvis han ikke klarte å huske det sjøl, fikk han få noen andre til å hjelpe seg med fylleangsten. Han ringte meg tre ganger den dagen, jeg tok telefonen, forklarte ham akkurat hvilken analåpning han var og la på når han begynte å forsvare seg. Puh. Det var godt å få det ut. NOEN hadde litt oppdemmet aggresjon å få ut.

 

Men det ender ikke der, nemlig. Dette er et drama i mange akter! Dagen etter, på lørdagen, får jeg noen meldinger fra L, som følte seg dritt fordi hun har klina med ham og bidratt til "the incident" (som jeg kaller den nå). Vi møtes på byen for en øl eller to bare for å snakke, men før jeg vet ordet av det driver vi og shotter tequila og danser så svetten siler. Det er mye folk ute, musikken er høy, vi har skværet opp og livet er blitt fint igjen. Så sier hun noe som jeg fortsatt ikke er sikker på om jeg hørte rett: "Jeg hadde blitt veldig glad hvis du hadde lyst på meg" ELLER NOE SÅNT. Jeg er absolutt ikke sikker på om jeg hørte rett. Jeg bare lagde en rar grimase, stoppet å danse et øyeblikk, nikket og smilte. Etter det ble hun visst i litt rart humør (lei seg for at jeg ikke svarte??). Husk på at (nesten) ingen i min omgangskrets her oppe vet noe om min bi-side, og jeg er ikke vant til å snakke om disse tingene med noen her. Så hun tok meg litt på senga - HVIS det var det hun sa.

 

Etter det har hun invitert meg og et par andre av jentene ut på café, men det har ikke passet pga. barn for min del. I morgen inviterte hun igjen meg og jentene på lunsj ute (jeg satt sammen med et par av dem da meldingen tikket inn til oss alle). Men fem minutter etter får jeg en ny melding av henne (som bare kom til meg) - om jeg har lyst å komme hjem til henne på middag og rødvin på lørdags kveld. Jeg takket ja. Uansett blir det sikkert veldig hyggelig, men jeg må innrømme at jeg dør av nysgjerrighet for å finne ut om hun sa det jeg tror hun sa. Nå er jo jeg mentalt sett en smule hekta på han kjekke legen min, men L er ei søt jente, og hvis hun bare er ute etter litt "uskyldig" (hehe) kos, tror jeg ikke jeg takker nei :) For å gjøre det hele mer intrikat, må jeg bare tilstå at jeg fortalte McDreamy om situasjonen med henne sist gang jeg var hos ham, fordi det lå meg veldig på sinnet, jeg gikk og tenkte mye på det i dagene etter det hadde skjedd. Jeg tror han syns det var turn-on!!! Ha, ha, ha, det var IKKE derfor jeg fortalte det, det bare glapp ut av meg...

 

Jeg måtte bare fortelle dere alt dette. Har ikke så mange andre jeg kan fortelle det til! Men en bekymring slår meg... L fortalte for et par uker siden at hun har begynt på Grete Roede-kurs. Tenk hvis hun er her inne og leser??? Da er jeg veldig lett gjenkjennelig akkurat nå :) Så L: Hvis du leser dette: Sorry at jeg ikke svarte noe den kvelden vi var ute, jeg ble bare litt satt ut! Og PS: Slutt å lese dagboka mi :)

 

Til slutt, on a completely different note: I dag (eller i går, blir det jo egentlig nå) kjøpte jeg mat i henhold til ketolyse-kuren. Rent kjøtt, ren fisk, masse egg, majones og gode, feite oster. Ikke akkurat Grete Roede! Kjøpte også boka, og soyaprotein så jeg kan lage juksebrød med lite karbohydrater i. Jeg har veldig tro på at det skal være mulig å gå ned på denne kuren, spesielt hvis jeg er flink og opprettholder treningsregimet mitt.

 

Da får jeg endelig si god natt :) Det var på tide, klokka er over halv seks! Huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Du lever virkelig så det kjennes, du minime! Blir spennende hva som skjer videre!

Er nok ganske så mye mer kjedelig her hos meg :-)). Men have ben there, singel, ute og smakt på livet, fått hjertesorg, rota til. Joda. Men den som tør leve er i alle fall ikke somby. Ingen robot eller grå nedstøva kjerring! Lev!

Jeg sitter på kontoret og mangler arbeidslyst. Har lyst på en tur ut i byn, gå på kafe, kikke på folk. Kanskje jeg gjør det.

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Du lever virkelig så det kjennes' date=' du minime! Blir spennende hva som skjer videre!

Er nok ganske så mye mer kjedelig her hos meg :-)). Men have ben there, singel, ute og smakt på livet, fått hjertesorg, rota til. Joda. Men den som tør leve er i alle fall ikke somby. Ingen robot eller grå nedstøva kjerring! Lev!

Jeg sitter på kontoret og mangler arbeidslyst. Har lyst på en tur ut i byn, gå på kafe, kikke på folk. Kanskje jeg gjør det.

Ha en flott dag![/quote']

 

Lever gjør jeg jo, så til de grader at det kanskje blir litt vel mye av det gode (og vonde) innimellom.

 

Hadde nettopp søs m baby på besøk. Hun har også McDreamy som lege, det samme har stort sett hele familien min, inkludert min ett år yngre kusine. Samtlige (i hvert fall i min generasjon) er betatt av ham. Og samtlige føler at det ligger en litt underliggende flørtende tone hos ham (ikke noe som går over grensen, bare at han får oss til å føle oss attraktive). Det gjør det litt ugreit. Han har den samme sexy tonen ovenfor alle hunkjønn, ikke bare meg. Men de fleste GJØR jo ikke noe med det. Det er bare så irriterende å være jente av og til! De fleste menn synes dessverre det er mer interessant å "jage" enn å være den som blir "jaget." Så hvis jeg hadde gjort fremstøt overfor ham, hadde han mest sannsynlig syntes det var en stor turn-off. Det beste hadde vært om jeg fikk HAM til å "jage" MEG. Men hvordan i alle dager få det til...ikke enkelt.

 

Har forøvrig akkurat laget ketolyse-vafler, det ble en stor flopp. De hang ikke sammen og var umulige å få ut av vaffeljernet. Ikke smakte de så fantastisk, heller, men det var som forventet. Det er en grunn til at vi spiser så mye karbohydrater - de smaker godt!

 

Nå har jeg tenkt å dra på trening etterhvert. Min far står bak ryggen på meg nå og snekrer opp nytt vindu til kontorrommet mitt. Jeg blir litt småstressa, for jeg kan ikke hjelpe noe særlig. Da er det kanskje bedre å bare stikke og løpe av seg litt noia.

 

Enig med deg Snuppis - jeg også har lyst å ta en tur ut på byen, gå på café og se mennesker...kanskje jeg skal ringe noen, har ingen planer i dag...

 

GOD HELG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forøvrig akkurat laget ketolyse-vafler' date=' det ble en stor flopp. De hang ikke sammen og var umulige å få ut av vaffeljernet. Ikke smakte de så fantastisk, heller, men det var som forventet. Det er en grunn til at vi spiser så mye karbohydrater - de smaker godt!

 

GOD HELG :)[/quote']

 

 

Eg laga eit brød som skulle berre vere 2 karbohydrater pr skive (står i neste nr av Ukeblad), dei var faktisk gode sjølv om det var lite karbo i dei. Vel vert å prøve for den som har lyst på ein forandring i "brødkosten". Kan sende oppskrift om du har lyst å prøve.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Eg laga eit brød som skulle berre vere 2 karbohydrater pr skive (står i neste nr av Ukeblad)' date=' dei var faktisk gode sjølv om det var lite karbo i dei. Vel vert å prøve for den som har lyst på ein forandring i "brødkosten". Kan sende oppskrift om du har lyst å prøve.

 

Fjellgeita[/quote']

 

Ja, vil gjerne ha den oppskriften! Flott hvis du kan poste den her, så kan andre få nytte av den også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk Ukeblads proteinbrød

 

4 egg

½ boks kesam, ev crème fraìche

1,5 ss bakepulver

45 g solsikkekjerner

(eller 50/50 solsikkekjerner og gresskarkjerner)

50 gram sesamfrø

4 ss linfrø (bruk gjerne knust linfrø)

60 gram kruskakli( kan gjerne varieres med litt havrekli 50/50)

3 ss olje

 

Steking i omn ved 180 grader i 55-60 minutt, på nederste rille

 

Knus først solsikkefrøene/gresskarkjernene litt i food processor eller med stavmikser.

Deigen henger betre saman viss frøene knuses.

Gresskarfrø i tilleg til soslikkefrø gir en god ,nøtteaktig smak og litt ekstra tyggemotstand

Visp eggene lett og bland inn kesam eller creme fraiche og olje. Tilsett de tørre ingrediensene. Deigen skal ha en kladdet konsistens. Den er meir som en tykk røre.

Ha i en papirkledd brødform (eg smurde berre godt)

Steiketid kan varieres noe pga ovnen.

Brødet oppbevares i kjøleskap, det blir faktisk betre når det har fått satt seg . Det har god holdbarhet.

 

 

 

Mitt blei litt lavare enn det brødet eg normalt lagar, men smaken var det ikkje noke å seie på, nøtteaktigsmak som det stod i oppskrifta.

 

Lykke til.

Gje meg gjerne ei tilbakemelding om kva de syns.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...