Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Gjest minimeinme

Tusen takk, Fjellgeita! Det var kjapt :) Dette skal jeg prøve så snart jeg får kjøpt inn ingrediensene. Jeg vet at uten noe brøderstatning kommer jeg aldri til å holde ut uten karbohydrater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
Tusen takk' date=' Fjellgeita! Det var kjapt :) Dette skal jeg prøve så snart jeg får kjøpt inn ingrediensene. Jeg vet at uten noe brøderstatning kommer jeg aldri til å holde ut uten karbohydrater...[/quote']

 

 

Nei, brød må eg og ha. Eg rister som regel alltid brødet i brødrister, liker best grove brødsorter. Eg knuste forresten gresskarkjernene og solsikkekjernene veldig godt. Brødet var godt så det kan eg anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Ja i dag må jeg vel si meg fornøyd med innsatsen (bortsett fra søvn og jobb). Har holdt meg unna karbohydrater, og fikk påvist at jeg er i ketose ved hjelp av såkalt ketolyse-stick. Det er eeegentlig ikke anbefalt å trene hardt når man går på denne kuren, annet enn lett, fettforbrennende aktiviteter som rask gange eller lett jogging for dem som er i form (for meg er jogging sjelden eller aldri lett!). Men jeg er inne i en god stim og kjenner at formen stiger for hver gang jeg drar på treningsstudioet, så det er nesten vanskelig å la være. Jeg dro ned og stod en halvtime på tredemølla, fikk testet ut treningsmusikken min for første gang. Det hjalp! Med musikken dundrende på øret kom jeg skikkelig i siget, og var nesten skuffa da halvtimen var over! Tok ti minutt til, men på fatburning-programmet, og da ble innstillingen sånn at jeg gikk i stedet for å løpe. Eneste irriterende er at takten i musikken sjelden stemmer med hvor raske skritt jeg tar. Skulle vært en tempoknapp på musikkspilleren på mobilen. Tok forresten litt styrketrening på overkroppen i tillegg. Jeg gleder meg sånn til å bli slank og veltrent! Det skal bli så utrolig gøy! Tenk alle klærne jeg kan komme inn i, jeg kommer til å bli en hot mama :) Men det er et mål i seg selv å skulle få veldefinerte muskler her og der, det har jeg ikke hatt omtrent siden jeg var 16 eller noe (i den grad jeg noengang har hatt det).

 

Ellers ringte jeg en kompis av meg, vi dro på café etter trening og sludret. Før jeg visste ordet av det satt jeg og berettet ham diverse røverhistorier fra min seksuelle "karriere". Stakkars mann, ble vel seksuelt frustrert der han satt! Men det ble en artig samtale, han ble mye lenger enn han hadde tenkt, til tross for at han skal tidlig opp på jobb i morgen. Og ps: Det var HAN som begynte! :)

 

I morgen blir en interessant dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Likte den med hot mama!!! :-)).

Du har sånn energi. Skulle fått litt av den!!!

Her snør det og snør det og snør det så jeg gruer meg til å stikke nesa ut av døra. Blåser og snør.

Da får jeg finne på noe koslig inne. Eller nyttig kanskje?

Kjenner jeg er rastløs!!!

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

O STORE 2009, ÅRET DA ALLE NYTTÅRSFORSETTENE HOLDT:

 

UKE 1: Fortsatt i bakfylla etter jula. Vekt heldigvis ikke kjent.

UKE 2: 88,9 (O Skrekkvekt, be gone! Begynte å trene)

UKE 3: 87,9 (målt mandag elr tirsdag. Treningen går bra, ikke begynt å spise sunt helt ennå. Psyker meg opp nå ved å fantasere om McDreamy...)

UKE 4: 87: 88,9! Har bygget muskler og ikke kommet i gang med maten

UKE 5: 86,3

UKE 6: 85,6

UKE 7: 84,9

UKE 8: 84,2

UKE 9: 83,5

UKE 10: 82,8

UKE 11: 82,1

UKE 12: 81,4

UKE 13: 80,7

UKE 14: 80

UKE 15: PÅSKE! PASS OPP FOR FRISTELSER

 

Har snikveid meg, og gått ned til 86,9! Kanskje jeg når målet mitt til mandag om 86, 3? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Veldig greit med mål! Jeg er gått ned under nittitallet som har skreket mot meg i lang tid og er 89,4 nå (i går) og skal til neste helg under 88. Det er mitt mål.

Litt uflaks i dag, gubben insisterte på pizza, og da er jeg ganske solgt. Spiste tre biter i stedet for to som jeg hadde tenkt. Sukk.

Men i morgen er en ny dag!!! Og det er hverdagene som gjelder. Lørdag er det bare en dag i uka!!! Og jeg baker grovt sunt brød, så her gjelder det å holde fast.

Har fulgt frøken frues råd med målvekt i kortmappa mi. 75 kilo er målet! Da er jeg frodig og flott, men ikke overvektig. Ikke mye i alle fall .-)). jeg har ikke som mål å bli tynn. Da forsvinner jeg :-)). Vil ikke være lita grå mus heller, he he.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag!!!

 

Mini, nå er jeg SÅÅÅ nysgjerrig på hvordan det gikk med middag og rødvin i går!!! :-) Kanskje du ikke er hjemme enda - hehe! ;-)

 

Du skriver så morsomt og levende selv om noe som høres komplisert ut. Den kjærleiken, den kjærleiken... Han høres unektelig litt dust ut, han fyren. Men så er det jo gjerne noe uimotståelig med disse dustene også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Snikveide meg i dag når jeg kom hjem, nå er jeg på 86,3! Bare det holder til mandag, så er jeg on target!

 

Og ja - jeg var altså borte i natt :) Det ble mengder av rødvin, samt litt kyllingsalat hos L i går kveld. Vi satt og pratet leeenge, koste oss med rødvinen, samtalen gikk rundt omkring på alle mulige tema. Etterhvert sporet den inn på sex, forhold og lignende emner. Hun satt på andre siden av bordet fra meg, så det var vanskelig å "tilfeldigvis" skulle gjøre noen tilnærmelse. Jeg hadde kanskje trodd at hun skulle ta initiativet, men i løpet av samtalen passet hun på å nevne at hun IKKE var en som er flink til å ta initiativet. Når samtalen kom inn på sex, kom jeg "tilfeldigvis" til å nevne en opplevelse jeg har hatt med ei jente for et par år siden, og da fulgte L opp med noe liknende. Der var på en måte grunnlaget etablert. Herregud jeg ble så horny av å sitte og snakket om det uten å vite om jeg kom noen vei! Til slutt måtte jeg bare spørre henne om hun ikke hadde lyst å komme og sette seg ved siden av seg. Da ble det endelig litt fremgang :) Men hun hadde ikke et helt uproblematisk forhold til det å innlede noe med meg, det virker som hun er redd for at det skal ødelegge vennskapet mellom oss. Jeg lar ikke det bekymre meg så mye, det tror jeg går bra. Det endte opp med at jeg overnattet der, i hvert fall, selv om vi kanskje var litt tilbakeholdne og ikke "tok an helt ut", for å si det sånn. Usikker på hva som skjer fremover mellom oss. Jeg kunne godt tenke meg å utforske det mer, men vet ikke helt om hun vil/tør. Det ble en vellykket kveld og natt, syns jeg i hvert fall!

 

Og i dag er det flott, lav vintersol ute, badevekta viser det den skal, og nå skal jeg ut i hagen og trimme busker og trær, selv om sola er på vei ned. Sånn er det når man står opp alt for seint etter altfor mye rødvin kvelden før... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Har vært på nettet og lest litt om regelverket rundt lege/pasient-forholdet. Det er ikke tvil, leger har overhode ikke lov å involvere seg med pasienter. Så HVIS jeg skulle hatt bare en ørliten sjanse på ham, måtte jeg ha skiftet lege først (og sikkert latt det gå en stund). Men jeg har ikke lyst å miste ham! Hvis jeg bytter ham bort som lege og så ikke får noen kontakt med ham, er han jo helt ute av livet mitt....*sliter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuu, jeg hadde rett! :-)

 

Så da hørte du altså riktig når dere var ute på byen! Så spennende, da. Lykke til videre framover! Og dere kan jo i alle fall hjelpe hverandre ned i vekt, hvis det var slik at hun går på Grete Roede?! Du får holde oss oppdatert :-)

 

Jeg har hatt mager middag i dag, og solboller til dessert. Litt betegnende for motivasjonen for tida ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Juhuuu' date=' jeg hadde rett! :-)

 

Så da hørte du altså riktig når dere var ute på byen! Så spennende, da. Lykke til videre framover! Og dere kan jo i alle fall hjelpe hverandre ned i vekt, hvis det var slik at hun går på Grete Roede?! Du får holde oss oppdatert :-)

 

Jeg har hatt mager middag i dag, og solboller til dessert. Litt betegnende for motivasjonen for tida ;-)[/quote']

 

Fikk forresten en god tittel på denne type seksualitet: Flexi, eller fleksuell! Syns det var gode ord :)

 

Hun kunne ikke helt huske hva hun hadde sagt på byen, men jeg tror jeg hørte rett...

 

Når det gjelder å hjelpe hverandre ned i vekt: Ketolyse-kuren og Grete Roede-kostholdet er bare totalt forskjellige mht. hva man kan spise og ikke, så det kan by på problemer dersom vi skal spise middag sammen! Men det er ikke sikkert det blir noe mer, skal ikke ta problemene på forskudd heller, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleksuell var et bra uttrykk :-) og selv om dere går på forskjellig "opplegg", så har dere samme mål. Så dere kan motivere hverandre uansett! Og kanskje ta noen treningsøkter sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Tilbake fra treningsøkt. Tok 20 minutt med veldig rask gange i motbakke, deretter 4 minutter rask jogging. Jeg tok visst for hardt i, datt helt sammen som en...mislykket sufflé?? Tok litt styrketrening på overkroppen etterpå, men klarte ikke helt å ta så hardt i. I tillegg er nok ikke maxkapasiteten like høy som vanlig nå når jeg er i ketose og musklene ikke har glykogen å forbrenne. I hvert fall var jeg fortsatt 86,3 i dag morges, så det betyr at jeg er nøyaktig der jeg hadde håpet å være nå i uke 5 :D

 

O STORE 2009, ÅRET DA ALLE NYTTÅRSFORSETTENE HOLDT:

 

UKE 1: Fortsatt i bakfylla etter jula. Vekt heldigvis ikke kjent.

UKE 2: 88,9 (O Skrekkvekt, be gone! Begynte å trene)

UKE 3: 87,9 (målt mandag elr tirsdag. Treningen går bra, ikke begynt å spise sunt helt ennå. Psyker meg opp nå ved å fantasere om McDreamy...)

UKE 4: 87: 88,9! Har bygget muskler og ikke kommet i gang med maten

UKE 5: 86,3: 86,3! Akkurat på målvekta

UKE 6: 85,6

UKE 7: 84,9

UKE 8: 84,2

UKE 9: 83,5

UKE 10: 82,8

UKE 11: 82,1

UKE 12: 81,4

UKE 13: 80,7

UKE 14: 80

UKE 15: PÅSKE! PASS OPP FOR FRISTELSER

UKE 16: 79,3

UKE 17: 78,6

UKE 18: 77,9

UKE 19: 77,2

UKE 20: 76,5

UKE 21: 75,8

UKE 22: 75,1

UKE 23: 74,4

UKE 24: 73,7

UKE 25: 73 MÅLVEKT / MIDTEN AV JUNI

 

I dag har jeg dessverre spist fint lite, hadde så lite matlyst. Hadde med meg mat på jobb, men hadde ikke lyst på den! Må skjerpe meg der.

 

Hiver på ukesmål frem til sommeren, jeg. Gleder meg til å komme inn i fine sommerklær igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hallaaaaai alle sammen! Har dere stått opp ennå? I dag har jeg en sånn syk dag som man av og til får når man har søvnproblemer: Sov ikke i natt, men la meg halv to og lå til halv fem. Stod så opp, og har de siste tre timene ryddet kjøkkenet og bakt brødet som Fjellgeita la inn oppskrift på her inne - alt med artig glamusikk på øret på mobilen! Er i storform :D

 

Nå har jeg nettopp spist frokost, tenkte jeg skulle fortsette ryddeprosjektet til jeg må på jobb. Hurra, endelig kan jeg utnytte søvnproblemene til noe bra, i hvert fall akkurat i dag - tviler på det blir noe jeg orker hver gang jeg ikke får sove!

 

Akkurat nå har jeg en helt fantastisk sang på øret som dere bare MÅ høre: Represent Cuba med Orishas. Tror den ligger på YouTube, det er filmmusikk til Dirty Dancing Havana Nights hvis ikke jeg husker feil. Den sangen er bare helt utrolig bra! Anbefales på det sterkeste :)

 

I dag har jeg bare tenkt å utnytte den merkelige energiboosten til å få gjort en hel masse. Så kan jeg heller synke utmattet ned i senga i kveld og SOVE for en gangs skyld! Weeeeeeeeeeee :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Minime, du spruter av energi. Jeg blir smitta!!!

Jeg var også oppe i natt, satt og jobba, fikk en knallide. Men så la jeg meg igjen på morgenkvisten, min kjære lot meg sove, og jeg våkna, jeg tør ikke si når :-)). Etter det har jeg jobba som en ojoj, helt pest nå. Det har gått så det suser.

Tror jeg skal finne den musikken du skrive rom og ta meg en dans på gulvet.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis blei brøda Minni??

 

Eg hadde ikkje Sesamfrø første gongen eg laga dei, hadde det i denne gangen eg laga dei. Eg syns faktisk dei var vel så gode uten sesamfrø. Eg tok berre tilsvarande meir av gresskar- og solsikkefrø. :D

 

No skal eg ha meg kvelds, blir ikkje dansing på meg i kveld men skal ta det att i morgon føremiddag. Og eg spela HØGT, he,he. Da e so heile .... hoppa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Oppps, jeg havna foran PC-en igjen jeg, og har jobba videre. Nå er jeg helt stiv og støl i kroppen etter å ha sittet stand by hele dagen her, og sliten og lysten på noe godt. FY!!!

En kiwi tror jeg det er på kjøkkenet.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Korleis blei brøda Minni??

 

Eg hadde ikkje Sesamfrø første gongen eg laga dei' date=' hadde det i denne gangen eg laga dei. Eg syns faktisk dei var vel så gode uten sesamfrø. Eg tok berre tilsvarande meir av gresskar- og solsikkefrø. :D

 

No skal eg ha meg kvelds, blir ikkje dansing på meg i kveld men skal ta det att i morgon føremiddag. Og eg spela HØGT, he,he. Da e so heile .... hoppa. :)[/quote']

 

Lagde bare ett brød, da. Smurte forma godt med margarin, men det satt veldig fast i bunnen, det var litt fadese. Jeg hadde ikke cottage cheese, men brukte resten av ingrediensene (ikke gresskarfrø). Joda, brødet var ikke så verst. Tror nok ikke jeg hadde valgt det hvis jeg kunne velge hvilket som helst brød uten å tenke på innholdet, men det var helt ok. Og å skulle gå uten brød er bare helt uaktuelt, så det var deilig å tygge litt brødmat igjen etter nesten en uke uten! Takk for oppskrifta igjen, Fjellgeita! Nå må jeg bare huske at jeg må lage et slikt brød minst en gang i uka...æsj, det kommer jeg aldri til å få tid til.....? Eller jo, må bare finne tid til det.

 

ÅÅÅÅÅÅ, nå er jeg trøøøøtt. Men så har jeg vært våken sammenhengende i...la oss se...38 timer. Nå skal det bli herlig å sove. I morgen skal jeg være hjemme fra jobb med min sønn som er syk, stakkar. Han har vært hjemme med faren og vært syk i to dager nå. 39 i feber og dårlig matlyst, fikk jeg rapport om. Dakkar liten. Skal dulle med ham, jeg. Håper bare jeg ikke er så forferdelig trøtt når jeg våkner i morgen.

 

Var forresten på jobb fra halv elleve til sju i dag, det syns jeg var bra. Fikk gjort ganske mye. Hadde tenkt å fortsette ryddeprosjektet mitt når jeg kom hjem, men det ble middag og sofa i stedet. Eksperimenterte meg frem til følgende lavkarbo/høyfett-middag (unnskyld til alle som savner fett!):

 

MiniMe's løk- og blomkålseng med salamiomfavnelse

(salamiskivene bretter seg i ovnen og ser ut som de omfavner blomkålbukettene)

 

I boks kremfløte

1 solid chunk smør (2 ss?)

2 ss soyaprotein (i stedet for mel)

1 god neve revet norvegia

Salt og pepper

----> lages til "hvit saus"

 

1 løk

1-2 stilker stangselleri

1/2 purreløk

1/3-dels blomkålhode

6-8 skiver Jubelsalami

Ost til gratinering (hvitost eller blåmuggost)

 

Vanlig løk, purreløk og stangselleri surres i en god klatt margarin i stekepanne til det er gyldent. 1/3-dels blomkålhode kuttes i passende buketter og steames to-tre minutter i mikro. Løkblanding + blomkål legges i bunn av en ildfast form. Deretter legges skiver med Jubelsalami over, og sausen helles over det hele. På toppen legger man mer revet Norvegia, eller man kan bruke blåmuggost på tube og lage noen striper over det hele (jeg tok halve formen med hver for å kjenne forskjellen, likte best den med blåmuggost). Til slutt setter man det hele i steikeovn i 10-15 minutter, til osten blir passe gylden.

 

Og voila! Et fettdryppende, men lavkarbo måltid som smaker absolutely fab. Regner med det går an å lage en langt mer kalorivennlig versjon av denne om man ønsker - hovedingrediensene er jo løk og blomkål! Smakte kjempegodt i hvert fall, og jeg har laget den helt selv, basert på ingredienser som er kjent for å ha lite karbohydrater :) Skjønner ikke hvor den motivasjonen kom fra, men det gjorde den i hvert fall!

 

God natt, alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde bare ett brød' date=' da. Smurte forma godt med margarin, men det satt veldig fast i bunnen, det var litt fadese. Jeg hadde ikke cottage cheese, men brukte resten av ingrediensene (ikke gresskarfrø). Joda, brødet var ikke så verst. Tror nok ikke jeg hadde valgt det hvis jeg kunne velge hvilket som helst brød uten å tenke på innholdet, men det var helt ok. Og å skulle gå uten brød er bare helt uaktuelt, så det var deilig å tygge litt brødmat igjen etter nesten en uke uten! Takk for oppskrifta igjen, Fjellgeita! Nå må jeg bare huske at jeg må lage et slikt brød minst en gang i uka...æsj, det kommer jeg aldri til å få tid til.....? Eller jo, må bare finne tid til det.

[/quote']

 

 

Du får bruke bakepapir, eg fekk ikkje tak i gresskarfrø her hos oss så eg brukte faktisk ein pose med salatblanding (den var det veldig mykje gresskarfrø i).

Brøda mine blei jo litt laaaave då, men ned går dei og dei smakar veldig godt. Syns det er godt med litt variasjon frå den vanlige brødmaten.

 

Lykke til neste gang Minni, du får nok tid skal du sjå. ( du får "lage" deg tid :D)

 

No skal eg fore merra og så skal eg bort å svinge meg etter Minni"s dansemusikk:)

 

 

Ha ein fin dag.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Akk, dere sprekinger. Jeg jobba tolv timer i går pluss natta før, så jeg sov som en død helt til nesten elleve i dag. Men nå er jeg klar som et egg til å jobbe videre. MÅ få lagt inn litt bevegelse i løpet av dagen. Er så ivrig på mine nye jobbprosjekt nå at jeg ikke er tilsnakkende.

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk' date=' dere sprekinger. Jeg jobba tolv timer i går pluss natta før, så jeg sov som en død helt til nesten elleve i dag. Men nå er jeg klar som et egg til å jobbe videre. MÅ få lagt inn litt bevegelse i løpet av dagen. Er så ivrig på mine nye jobbprosjekt nå at jeg ikke er tilsnakkende.

Ha en flott dag![/quote']

 

 

Det er no du som er sprek som jobbar 12 timer i strekk, og viss det er stillesittande "tenke" arbeid så tar no det jammen meg på. Det er ikkje rart at du sov so lenge.

 

Lykke til med prosjektet ditt.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Det er noe med måtehold jeg ikke er flink til. Verken med mat eller jobb :-)). Har hatt dagen derpå i dag. Har jobba videre, men det har gått mer sakte. Har hatt hangover hode, og ja, jeg må altså lære meg måtehold på alle måter. Jeg er så grådig på alt. På livet, på maten, på jobben, jeg vil gape over alt på en gang.

I kveld sløver jeg foran TV-en.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Det er noe med måtehold jeg ikke er flink til. Verken med mat eller jobb :-)). Har hatt dagen derpå i dag. Har jobba videre' date=' men det har gått mer sakte. Har hatt hangover hode, og ja, jeg må altså lære meg måtehold på alle måter. Jeg er så grådig på alt. På livet, på maten, på jobben, jeg vil gape over alt på en gang.

I kveld sløver jeg foran TV-en.

Hei då![/quote']

 

Jeg har vært litt der selv i dag. Var hjemme med min syke og slappe sønn, men må innrømme at jeg lå like mye og sløvet på sofaen som ham. Mesteparten av dagen gikk med til å se tegnefilmer på Cartoon Network. Har ikke vært i noe særlig humør, heller, men klarte da å ta meg av sønn og gi ham den oppmerksomhet han trengte. Trenger heldigvis ikke ha dårlig samvittighet for at vi ikke fant på noe kreativt sammen, han var uansett ikke i form til å gjøre noe særlig.

 

Forresten hadde jeg på meg en litt inntilsittende "hjemme-og-sløve-genser" i dag, og da jeg satt ved middagsbordet kom han forbi, tok meg på magen og sa med en litt oppgitt mine "du er glad i mat du, mamma!". Måtte jo bare le, men han har vel dessverre helt rett!

 

Forresten lagde jeg meg lavkarbopizza til middag i dag. Hadde ikke de helt store forventninger til hvordan den skulle smake, men den ble jo faktisk kjempegod! Kunne lett spist den i stedet for vanlig pizza. Men den inneholder jo uante mengder kalorier, så med vanlig kosthold er den vel ikke så nyttig, dessverre. Til frokost spiste jeg og sønn omelett med ost (skjønt han spiste vel to munnfuller før han erklærte seg mett), også godt. Klarte for en gang å lage den god, uten å svi den. Satte den i steikeovnen på slutten for å få det øverste stekt. Nå har jeg akkurat vært på fritidsaktiviteten min, der ble det servert kake i kaffepausen, men jeg holdt meg til kaffe, det gikk helt greit.

 

I morgen tidlig klokka ni skal jeg til spesialist for å bli undersøkt for søvnproblemene mine. Sønn er hos besteforeldre nå, jeg henter ham etter jeg har vært hos legen. Og på fredag skal jeg til vanlig lege (ja, han kjekke). Iiik, jeg har ikke råd til dette, jeg er skitfattig for øyeblikket. Betalte en stor regning i dag, der forsvant det lille jeg hadde av penger på konto. Er nesten skrapa, og det er ukesvis til lønningsdag...blæh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jo takk, det med skrapa kjenner jeg til ja... Som selvstendig næringsdrivende så kommer ingen ting regelmessig inn på kontoen. Jeg tjente jo veldig bra i høst, men så kom en kjempeutgift på huset, og dermed har jeg nå 600 kroner igjen på kontoen, og tjue tusen utestående som ikke er kommet inn. Og folk skjønner ikke dritt av at en venter på pengene en har tjent.

Skal til Oslo på fredag og møte en venninne, og VIL og Må ha pengene til dess. Ellers blir det mastercarden og kredittspising (og drikking). Puh. Men jobber venter, fra neste uke er det på full fart igjen, med kurs og greier. Og kontoen blir litt om litt fylt opp igjen. Men disse sure dagene når en sitter der og gnurer på kronene er dritt!!! og versat av alt, jeg gikk på salg i dag og snopte meg en ny florlett flagrende bluse... På kreditt. Fy og fysj. Men deilig.

Og maten... Holder kaloritallet under kontroll. Håper og krysser fingrene for at jeg skal være under 88 på fredag morgen. Det er målet. Så er det full utskeielse på fredag og en uke til å ta det inn igjen, før videre nedgang.

Jeg har mitt prosjekt.

Håper du får sove i natt! Og nyt legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...