Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppelure

Jeg håper du sprudler nå, og at energien er tilbake!!!

Jeg har skeia ut i dag, kjøpt meg nye knallrøde høyhæla sko.... Fikk noen penger av min mor til bursdagen og kunne nok brukt dem mye mer fornuftig, men...

Gleder meg til våren! Tjohei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest minimeinme

Det ble ingenting av noenting i går, og i dag sov jeg til halv tre (!) - kroppen er helt utmattet etter å ha vært våken i to dager. Så i kveld må jeg medisineres i søvn, for nå kunne jeg jo selvsagt vært oppe hele natta igjen. Takk og pris for medisinene jeg har fått, før ville det vært helt krise at jeg hadde sovet så lenge, nå skal det la seg gjøre å hanke det inn igjen.

 

Men positivt: vekta viste 84,1 i dag!!! Håper ikke det er muskelsvinn, for jeg har fått trent altfor lite siste uka og en halv. Kanskje jeg ser 83-tallet denne uka, hurra-hurra-hurra ;) Og når jeg ser det, føler jeg at 80-målet er like rundt hjørnet, og helt oppnåelig til påske! Selv om sju uker høres rimelig lenge ut... DA skal jeg unne meg en skikkelig bra frisørtime :)

 

Knallrøde, høyhæla sko - hva kan vel være mer velanvendte penger enn det??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

UUuuuuuhh....litt småuggen morra(!)hilsen her...var på byn i går - trodde en stund der at jeg ikke kom til å klare å dra med meg noen i det hele tatt og at jeg måtte sitte hjemme aleine på lørdagskvelden og kjede meg, men det slapp jeg heldigvis. Det var en helt ok kveld, men det rareste skjedde helt mot slutten. Jeg skulle til å gå da det stengte, men ble stående og tullprate med en eller annen fyr jeg ikke var interessert i...så ser jeg T, venninna mi som jeg "slo opp med" for å se det sånn. Har jeg fortalt om henne? Det er en lang og komplisert historie, men i alle fall ble jeg helt gal av henne, hun tar alt i verste mening, og har så mange hangups at man konstant føler man går på eggeskall rundt henne. Alt i venneforholdet vårt var sentrert rundt henne og hennes "noier", så til slutt eksploderte jeg på henne, og siden har vi bare sett hverandre tilfeldig ute, slik som nå. Jeg ropte på henne og ba henne komme bort (jeg stod utenfor utestedet, hun rett innafor), men hun kom ikke bort (jeg tenkte vi i hvert fall kunne hilse på hverandre som siviliserte mennesker). Derimot overhørte jeg hva hun sa til han typen hun stod sammen med. Hun TRYGLET ham om å få bli med ham hjem!!! Seriøst! Hun sa "pliiiiiis"! Jeg er sjokkert. Tenk og stå og trygle en fyr - klokka tre om natta utenfor et utested - om å få bli med ham hjem! DET er bare nedverdigende. Hun er ikke noen stygg dame, heller, men hun har INGEN selvrespekt, og selvbildet hennes er bare helt elendig. Det første hun sa da hun så meg (hun mumlet til seg selv, sa det egentlig ikke til meg), var "Å herregud hvor slank du har blitt. Jaja, fått det som du vil, nå, jeg er feit og stygg og bla bla bla..." Klassisk T. Nettopp dette som gjorde at jeg eksploderte på henne den gangen. Klarer for det første aldri å glede seg på andre sine vegne, det er nå en ting. Og selvfølgelig har jeg aldri ønsket henne noe annet enn lykke til på ferden i jakten på lavere vekt. Men jeg var bekymret for henne, fordi en periode slanket hun seg sikkert 10 kilo på kort tid ved rett og slett ikke spise. Da må en ha lov til å si noe - hun var jo i ferd med å utvikle et spiseproblem, og helsa har IKKE godt av at man bare sulter seg selv halvt i hjæl. Men det tolker hun altså som at jeg ikke ønsket henne lykke til med vektprosjektet. Herregud! Nei, jeg er glad hun ikke er i livet mitt lenger, kjenner jeg faktisk. Alle de greiene der å deale med, det orker jeg bare ikke. Synd og leit at det måtte komme til dette, vi var jo gode venner en gang, men sånn er det. Venner skal ikke være et stressmoment.

 

Ellers, det ble jo litt drikking i går, men ikke noe helt voldsomt. Drakk vel 4-5 små glass hvitvin, så to rom og cola (pepsi max) ute. Kan ikke huske at jeg drakk noe mer enn det, i hvert fall. Var likevel litt shaky da jeg stod opp! Sjekket med en stick at jeg fortsatt er i ketose, og er visst det. Spiste en ostepølse UTEN brød på bensinstasjonen på vei hjem, forresten, tror ikke det skal ha vært altfor mange karbohydrater i den. Og i dag viser vekta 83,4!! Men det må være dehydrering etter kvelden i går, tviler på jeg har gått ned så mye på en uke. Uansett er det veiingen i morgen tidlig som teller. Men det ser lovende ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei, det handler om å leve. Og jeg har så sansen for deg, for du lever. Ja, vi skal ned kiloer, men for min del nytter det ikke med askese. jeg skal ned og fremdeles kjenne at livet er godt. jeg er ikke skapt for avhold på noe område :-), det er visst ikke du heller.

Hun der venninna hadde jeg en samme slaget av, som er borte nå. Av og til kjennes det vondt å miste en venninne en har hatt hele livet, men når jeg tenker på å ta opp igjen kontakten så hyler hele meg NEI! Jeg orker ikke gå mer på eggeskal, veie mine ord, alltid oppmuntre oppmuntre oppmuntre. Jeg ble syk for en del år siden, ganske så dårlig, og orka ikke være sosialt aktiv, hadde nok med å bli frisk. Da jeg var på beina igjen, dukka hun opp og sa hun hadde bestemt seg for å tilgi meg at jeg hadde svikta henne og ikke vært der for henne. Hallo!!!

Nå samler jeg på positive folk, venner som er venner.

Livet er for kort og dyrbart til å kaste bort på folk som ikke vil ta tak i seg selv og bare snylte på andre. Jada, det er synd i dem, men det hjelper ikke å degge om deres manglende selvfølelse. Vil en ikke ta tak selv, så kan ingen andre bære dem i lengden. Å hjelpe en venn over en kneik, er et privilegie og selvsagt. Men kneiken må ikke vare et helt liv, da blir det ganske så slitsomt. Da må det være ganske mange andre ting som veier opp.

Ha en flott søndag!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

O STORE 2009, ÅRET DA ALLE NYTTÅRSFORSETTENE HOLDT:

 

UKE 1: Fortsatt i bakfylla etter jula. Vekt heldigvis ikke kjent.

UKE 2: 88,9 (O Skrekkvekt, be gone! Begynte å trene)

UKE 3: 87,9 (målt mandag elr tirsdag. Treningen går bra, ikke begynt å spise sunt helt ennå. Psyker meg opp nå ved å fantasere om McDreamy...)

UKE 4: 87: 88,9! Har bygget muskler og ikke kommet i gang med maten

UKE 5: 86,3: 86,3! Akkurat på målvekta

UKE 6: 85,6: 88,1!!! Hadde vært på fest på lørdagen...

UKE 7: 84,9: 84,4

UKE 8: 84,2: 84,2 - har ikke trent noe særlig, må komme i gang igjen. Spising bra.

UKE 9: 83,5

UKE 10: 82,8

UKE 11: 82,1

UKE 12: 81,4

UKE 13: 80,7

UKE 14: 80

UKE 15: PÅSKE! PASS OPP FOR FRISTELSER

UKE 16: 79,3

UKE 17: 78,6

UKE 18: 77,9

UKE 19: 77,2

UKE 20: 76,5

UKE 21: 75,8

UKE 22: 75,1

UKE 23: 74,4

UKE 24: 73,7

UKE 25: 73 MÅLVEKT / MIDTEN AV JUNI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Wow, det var bare utrolig gøy!! Hadde med meg en kamerat som også er nybegynner. Gikk litt trått i begynnelsen, men så fikk vi litt hjelp av et par som kunne litt, da gikk det straks bedre. Vi er ikke noe flinke ennå, men i mars blir det swingkurs på oss hvis ingenting major kommer i veien!! Gjett hvem som skal danse seg flink og slank ;) To fluer i en smekk! En veldig grei ting å kunne i tilfelle drømmemannen dukker opp og er den danseløven, hehe :) Lurer på hvor mange trimpoeng dette ble...det var i hvert fall 1000 ganger morsommere enn den grusomme step-timen jeg var på før i dag...blæh - hvorfor tror jeg at step er tingen?? Det er verdens kjedeligste og mest smertefulle treningsform. Dansing er tingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ja, dans er tingen!! Fy søren så jeg har dansa tidligere!!!

Har blitt lite i det siste, men, men...

Jeg vil bare melde fra om at jeg blir borte to uker, i tilfelle noen skulle savne meg :-)).

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Jøje meg, vekta viste 83,1 i dag morges! MEN jeg var kjempetørst da jeg våkna, og jeg hadde nok ikke drukket nok i går. Men gøy å se 83-tallet, selv om jeg regner med at det går litt opp igjen...

 

På søndag gjorde jeg noe økonomisk ufornuftig - igjen! Har funnet en knakenes bra amerikansk nettbutikk med klær og accessoirer, asos.com, og bestilte...*angst* Tre bukser, to kjoler, to par sko, masse smykker...klarte ikke la være, det ble for fristende. Ting jeg bare ikke finner i vanlige butikker! Dongeribukser med sleng! Veldig bra når man har store hofter :-) Jeg ser helt FJERN ut med skinny pants, og norske butikker henger fortsatt litt for mye igjen i den moten - i hvert fall de butikkene vi har her i Molde. Gleder, gleder, gleder meg til klærne ankommer! Bestilte størrelse 14 (44), håper jo det kommer til å være for stort etterhvert, men når jeg ser på størrelseskartet ser jeg jo at jeg faktisk egentlig er en 16 foreløpig, selv om jeg bruker 14/44 fra H&M til vanlig...

Blir uansett oppmuntrende å føle seg sneisen i nye klær, i tillegg opptur å kjenne at klærne blir romsligere etterhvert :o

 

Nå nærmer det seg tid for å avlegge legen min en visitt igjen...gleder meg til det også. Tenker på ham altfor mye, klarer ikke legge ham fra meg...sukk. Hva SKAL jeg gjøre for å få ham interessert? Sendte ham et brev fra jobb, men han har ikke svart. Det sier meg at han i hvert fall ikke tenker på meg på samme måten som jeg gjør om ham (naturlig nok!) - da ville han antagelig grepet anledningen til å ta kontakt :) Skuffende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

I dag morges regnet jeg med å være tilbake på 84-noe, men - sjokk og vantro - vekta viste 82,9!! Men dagen i forveien hadde jeg ikke matlyst i det hele tatt, og spiste nesten ingenting. I dag har jeg derimot spist kylling til lunsj og to biter laks til middag. Holder meg jo til ketolyse-kosthold, så ingen potet, men kjørte et triks jeg leste på ei lavkarbo-nettside: Laget "ris" ved å kjøre en halv blomkål i food prosessor til det ble finmalt, deretter stekte jeg det hele i margarin i panne - overraskende godt, og en god erstatning for "noko attåt"-retten som ris/potet/pasta jo er. Litt kjipern å spise hovedrett av kjøtt eller fisk og bare en brokkoli- eller blomkålbit ved siden av. Nå følte jeg at jeg hadde et fullverdig måltid :)

 

Ellers har jeg eksperimentert litt i kveld med å lage lavkarbo-cookies. Tenkte det burde gå bra, ettersom man kan bruke så mye smør og fløte og sånt man vil - men det ble dessverre ganske mislykka. Kjempekornete, datt fra hverandre, for lite søte og likevel med et snev av falsk søtningssmak, og en altfor overveldende hasselnøtt-smak, nesten litt bittert. Hmmm...har søkt nettet rundt etter gode lavkarbo cookie-oppskrifter, men finner ikke noe særlig. Vurderer å gå til innkjøp av en lavkarbokokebok med dessert- og kakeoppskrifter, det finnes en som er skrevet av en kokk.

 

Ellers er jeg sliten og oppgitt av jobb og konfliktskit. Personalsjefen kommer på besøk fra Oslo neste uke, og har ikke egentlig oppgitt noen grunn for besøket - får litt angst og neglesprett av det...samtidig tenker jeg at det sikkert ikke er noe alvorlig som går på meg han skal si eller gjøre, men teit av ham å ikke annonsere hva han vil...

 

Gleder meg til å danse på mandag, jeg! Har FORTSATT gangsperr i leggene etter sist mandag, og i dag er det torsdag! Jøsses. Effektivt, det der, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Guri meg, kom akkurat på at det neste tallet jeg kan glede meg til er 81-TALLET :) (Hvis ikke jeg går opp igjen fra dagens måling, da) WOW og HURRA! Dette går jo over all forventning!

 

Glede, glede, glede seg til 81 dukker opp :o

 

Forresten: Det her må være den ultimate drømmefasongen å ha:

http://style.no.msn.com/gallery/30103/111757

 

Lurer på hva hu der veier.....hmmmm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hm, tilbake på 83-tallet i dag, så jeg får nok glede, glede, glede meg til 82-tallet dukker opp igjen! Jaja. Ser uansett at det går nedover bare jeg holder meg til dietten, og det går ganske greit å holde seg til den, så det gjør igrunnen ikke så mye. Men har veeeeldig lyst å være på 80 blank til påske! Det er delmål numero uno :) Tenke seg til at jeg lå og duppet oppimot 90 - jeg har i hodet mitt tenkt at jeg lå rundt 80, men tillatt meg selv "et par kilo over" - tenkte at de fjerner jeg jo fort hvis jeg vil...yeah right.

 

Jeg føler i grunnen at dette går mye bedre enn tilsvarende forsøk har gjort tidligere. På dette tidspunktet før har jeg begynt å miste motivasjonen litt. Kanskje har jeg også gjort det nå i forhold til trening, men nå har jeg jo oppdaget dansing! Det kommer jeg virkelig til å fortsette med, det var så utrolig artig sist gang :o Nå sitter jeg forøvrig og ser på Strictly Dancing på BBC Entertainment, til inspirasjon, hehe...når rugby-spillere kan lære seg å danse argentinsk tango, kan vel jeg også lære meg å danse! Åh, argentinsk tango må forresten være verdens kuleste dans - DET kunne jeg virkelig tenkt meg å lære! Men tyværr, tror ikke det fins noe kurs i det her i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hm...lurer faktisk på om dette med krom faktisk hjelper mot søtsug. Har vært veldig lite plaget med søtsug siden jeg begynte på kuren, men en og annen gang slår det til på kvelden. Da har jeg hver gang kommet på at jeg har glemt å ta kromtablettene mine - sånn som i dag. Ikke mye søtt man kan spise når man holder seg unna karbohydrater, så i dag ble det en dobbel eggedosis med søtstoff...uuuuuh, føler meg litt uggen nå...

 

Blir ofte dårlig i magen av maten jeg spiser, det ble jeg i dag også. Biff med bernaise og brokkoli til middag, ost og skinke til "kvelds" og eggedosis til dessert - litt av et kosthold! Magen reagerer og blir løs... Har i grunnen hatt det problemet før også, i mange år. På ketolyse skal man liksom få treg mage etter boka, men hos meg er det motsatt. Det virker som det kommer når jeg spiser mat med mye fett, men det kan hende det er noe jeg er allergisk mot, er ikke helt sikker. I hvert fall ganske kjipern. Eneste perioden det forsvant, var da jeg studerte i Australia. Hadde det kjempegøy med mye aktivitet ute i sola, et lett kosthold og lite stress - et drømmeliv, som ikke akkurat er så enkelt å etterligne her hjemme i kalde og mørke Norge! Håper det gir seg når jeg går av kuren og begynner å spise mer normalt igjen.

 

Urk, kvalm. I morgen skal jeg huske å ta kromtablettene!

 

Ellers rolig kveld, har min sønn som ble syk med feber i dag. Blir vel en sykedag hjemme med ham i morra, regner jeg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Gikk visst over den sjuka hans før den kom igang, heldigvis :) Men har bare slappet av og sløva i dag, bortsett fra en liten frilansjobb jeg gjorde hjemmefra i ettermiddag mens poden sløvet foran tven.

 

Er omgitt av fristende godsaker her nå: sønn hadde smågodt til lørdagsgodteri (det er rester igjen), fikk pannekaker til middag i går (som det også står igjen rester av), og i tillegg lagde jeg smoothie til ham i dag (som han ikke drakk så mye av - visstnok for lite søtt! men han fikk ikke mer enn de par teskjeene med sukker i til tross for klaging). Smoothie kunne jeg normalt spist, men hadde i melk og litt ekte sukker, så da ble det for mye karbohydrater, selv om den ikke er så altfor usunn som helhet. Selv lagde jeg meg en kjempegod low-carb pizza i dag, det reddet meg fra fristelsene. Har nok spist litt mer pizza enn jeg har godt av, men jaja, det er i hvert fall lavt i karbohydrater. Vekta var tilbake på 82,9 i dag morges, men hva den viser i morgen tidlig på offisiell veiedag får tiden vise!

 

Husket å ta krom i dag, og nå har jeg heldigvis ikke noe søtsug :) Sitter og ser på finalen av Strictly Come Dancing på BBC Entertainment, minner meg på om at jeg må sende melding til min dansepartner om han kan dra på dansing i morgen kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

O STORE 2009, ÅRET DA ALLE NYTTÅRSFORSETTENE HOLDT:

 

UKE 1: Fortsatt i bakfylla etter jula. Vekt heldigvis ikke kjent.

UKE 2: 88,9 (O Skrekkvekt, be gone! Begynte å trene)

UKE 3: 87,9 (målt mandag elr tirsdag. Treningen går bra, ikke begynt å spise sunt helt ennå. Psyker meg opp nå ved å fantasere om McDreamy...)

UKE 4: 87: 88,9! Har bygget muskler og ikke kommet i gang med maten

UKE 5: 86,3: 86,3! Akkurat på målvekta

UKE 6: 85,6: 88,1!!! Hadde vært på fest på lørdagen...

UKE 7: 84,9: 84,4

UKE 8: 84,2: 84,2 - har ikke trent noe særlig, må komme i gang igjen. Spising bra.

UKE 9: 83,5: 83,5 - ja dette går etter planen! Spising bra, må komme meg på treningssenter denne uka når jeg har barnefri, men mye styr på jobben.

UKE 10: 82,8

UKE 11: 82,1

UKE 12: 81,4

UKE 13: 80,7

UKE 14: 80

UKE 15: PÅSKE! PASS OPP FOR FRISTELSER

UKE 16: 79,3

UKE 17: 78,6

UKE 18: 77,9

UKE 19: 77,2

UKE 20: 76,5

UKE 21: 75,8

UKE 22: 75,1

UKE 23: 74,4

UKE 24: 73,7

UKE 25: 73 MÅLVEKT / MIDTEN AV JUNI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

He he, gikk inn på tråden din og stirra rett på "pass deg for fristelser". Takk. Den trengte jeg :-)). Jeg vasser i dem!!!!

Nå vil jeg hjem!!! Til eget kosthold og litt kontroll. Å bo i koffert er ikke lett når en vil passe måten.

Men, jeg har starta på nytt før jeg, så jeg gir meg ikke denne gangen heller.

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Ja Snuppelure, kom deg hjem! Savner deg på tråden! Føler jeg snakker ut i det tomme intet her!

 

I dag har klærne jeg bestilte på nett fra USA ankommet - ble forsøkt levert på døra!!??? Trodde det bare skjedde innenlands i USA, men neida. Jeg var selvfølgelig ikke hjemme, så i morra skal jeg på posten og hente pakken min :) Gleder meg. Bare irriterende at jeg får besøk av personalavdelinga mi i morgen, så jeg får ikke sett på klærne med en gang... Håper virkelig at de passer!

 

Uff, nå må jeg gå og legge meg, klokka er snart tre, og i morgen må jeg tidlig opp pga. møte. Huff.

 

Glede, glede, glede seg til 82-tallet dukker opp igjen...overbevist om at det kommer neste uke, har svinsa innom det på vekta flere ganger siste uka. Men det jeg virkelig gleder meg mest til, er å nå 80 blank, forhåpentligvis til påske. Det er faktisk en veldig bra nedgang, da - omtrent ni kilo! Foreløpig har jeg klart ca. minus 5,5 kg, det er jeg veldig fornøyd med. Hadde egentlig ikke tenkt å fortelle alle og enhver at jeg går på kur, men klarer jo ikke holde smella igjen. Var på møte i styret i fritidsaktiviteten min i dag, der stod det kaker og frukt på bordet, men jeg hadde med meg bacongull i stedet! Da måtte jeg jo bare si hvorfor jeg ikke kunne spise "vanlig" godt...dessuten blir det vel rimelig obvious etterhvert når jeg går ned et par størrelser. Det gjør man jo ikke sånn uten videre.

 

Nå er det litt over en måned igjen til påske og første delmål, motivasjonen holder seg fortsatt kruttsterk, fordi jeg ser en jevn nedgang på vekta. Ved tidligere forsøk har jeg begynt å slite rundt nå, og i påska har det meste "sprukket" og jeg har strevd med å komme meg tilbake på sporet etterpå. Men denne gangen er jeg klar over faren, og kan ta mine forholdsregler. Kanskje velger jeg rett og slett å holde meg unna hytta til foreldrene mine, vi får se. Men hvis jeg drar dit, må jeg i hvert fall legge en seriøs slagplan i forkant, kan IKKE risikere å dra dit uforberedt. Påskesnop er IKKE verdt å ofre fin nedgang og en akseptabel vekt innen sommerferien for.

 

Som jeg sa til noen her en dag: Jeg vil ikke la kroppen min styre meg. JEG bestemmer hva jeg skal veie! Det er MIN avgjørelse. Og akkurat i det ordene kom ut av munnen på meg, innså jeg at det er helt riktig - JEG BESTEMMER. Jeg har kontroll over hvordan jeg spiser og hvordan jeg skal se ut. Det var en skikkelig bra oppdagelse å gjøre! Har tidligere hatt litt sånn følelse av at "jeg skal prøøøøve å slanke meg" (sånn a la "jeg skal prøøøøve å slutte å røyke"). Men her er det ikke noen prøving - jeg skal rett og slett bare gjøre det. Mitt valg. Min kontroll. Juhu!

 

Jeg begynner såvidt å kjenne forskjell på buksene mine. Ikke så mye i livet - magefettet er det siste som ryker på min kropp - men kjenner det over rumpa, syns jeg ser forskjell i speilet også. Det skal bli så ubegripelig kult den dagen jeg kan dra på meg en bukse i f.eks. 38 (ok, 40 da, i hvert fall :) )! Kom på det her en dag at nå er det bare 3,5 kg igjen, så veier jeg det samme som jeg gjorde da jeg var 17!!! 10 kilo til, så veier jeg det samme som da jeg var 16 :) Var et år i USA i mellomtida der, gitt....mye junkfood på skolen! Kanskje får jeg tilslutt på meg bunaden min uten å legge den ut, også?? Har ikke brukt den på minst 10 år, og siden da har jeg lagt på meg veldig mye i livet. Tviler på at det blir denne 17. mai'en, i hvert fall. Men neste! :) Blir veldig langt frem å tenke slik, da. Får heller konsentrere meg om det nærmeste målet slik at jeg ikke blir helt overveldet. 80 blank til påske!!! Blir superbra. Tenk det er ni kilo ned fra jeg begynte, det er en hel klesstørrelse, det! Fikk på meg ei dongeribukse jeg har i størrelse 42 her om dagen, men den satt som et pølseskinn...men har vært såpass stor at jeg ikke hadde sjans til å få igjen glidelåsen, så det er da fremgang å spore.

 

Litt utålmodig nå, men jeg vet jo at jeg bare må ta tiden til hjelp. Kan ikke gå ned mange kilo bare over natta! Dæven døtte ta, når jeg når målvekta mi har jeg gått ned 16 kilo! DET vises, det. Så "tynn" har jeg ikke vært på leeeenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Phew...ferdig med møter med personalavdelinga på jobb, det var en lettelse å bli ferdig, og det gikk bra i det store og hele. Nå er det snart helg, og jeg har sett 82-tallet på vekta igjen ;) Jippi, jippi jippi, om ikke mange ukene når jeg det fantastiske målet mitt om å se 80 blank! Nå er det bare ett lite kilo igjen, så er jeg halvveis til målvekta mi, det er også ganske inspirerende å tenke på.

 

Merker innstillingen min er veldig bra nå. Jeg VET med meg selv at jeg skal klare det jeg har satt meg fore. Bare VET det. Kanskje det ikke skjer nøyaktig etter tidsplanen, men det kommer i hvert fall til å skje på ett eller annet tidspunkt bare jeg smører meg med tålmodighet.

 

Hadde jeg bare hatt like stor troa på alle andre områder i livet, så hadde dette gått knirkefritt!!

 

Stå på alle dere der ute som jobber for å nå målene deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Heihei, bare en kjapp svisj innom her...får besøk av en kamerat fra Oslo nå snart, skal lage skrei med rogn til kveldsmiddag :) Første gang jeg lager noe med skrei, faktisk, pleier vanligvis å holde meg til vanlig torsk, men nå er det jo sesong, så det passet så bra :)

 

I dag hentet jeg ut klærne jeg bestilte fra USA - alt passet!!! ;) En av tre bukser må legges opp, ellers er alt vel. Kjøpte et par lilla finsko som bare er de råeste ut-på-byen-sko jeg noensinne har hatt - dritsexy, spør du meg! Kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei' date=' bare en kjapp svisj innom her...får besøk av en kamerat fra Oslo nå snart, skal lage skrei med rogn til kveldsmiddag :) Første gang jeg lager noe med skrei, faktisk, pleier vanligvis å holde meg til vanlig torsk, men nå er det jo sesong, så det passet så bra :)

 

I dag hentet jeg ut klærne jeg bestilte fra USA - alt passet!!! ;) En av tre bukser må legges opp, ellers er alt vel. Kjøpte et par lilla finsko som bare er de råeste ut-på-byen-sko jeg noensinne har hatt - dritsexy, spør du meg! Kjempefornøyd![/quote']

 

 

Ja, ingenting er vel betre enn skrei og rogn, får jo nesten vatn i munnen.

Håper kvelden blei riktig vellykka.

 

 

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Woow, lilla sko.... Jeg kjøpte meg lilla belte og sjal.... skulle hatt de rå skorne også...... Da kan dere ha skrei og hva det nå er for meg. Jeg skulle vært rik, det er så mye flott der ute. Jeg elsker å svinse...

Er tilbake home!!!! Deilig! Har en hel uke hjemme før langfart igjen. Skal bare en snartur til Oslo i uka. Hvor fant du de li8lla skoene??? På internett det også???

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Skreimiddagen ble suksess, i dag har vi vært en tur ute på café, han laget en kjempegod kyllingsuppe til lunsj/middag, og nå skal vi ut på tapas. Bare at jeg er så mett at jeg ikke kommer til å orke mer mat...drikker øl for første gang siden jeg startet kuren min. Lavkarboøl, men likevel er det mer karbo enn jeg skulle ønske, ikke bra. Får holde meg til sprit resten av kvelden, hehe ;)

 

Snuppis: De lilla skoene (og alt det andre) kjøpte jeg på asos.com. Betalte en formue i toll og moms, men ble så fornøyd med varene at det får nå så være...

 

Her er "hverdags-finskoene":

http://www.asos.com/Asos/Asos-Leather-Bow-Detail-T-Bar-Round-Toe-Shoe/Prod/pgeproduct.aspx?iid=459003&cid=6461&clr=Purple&sh=0&pge=2&pgesize=20&sort=_None

 

De dritsexy ut-på-byen skoene finner jeg dessverre ikke igjen - hvor ble de av??

 

Her er en kjole/tunika jeg kjøpte:

 

http://www.asos.com/Asos/Asos-Tie-Sleeve-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=499747&cid=5158&clr=Blue&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=_None

 

Åh, de har så mye fint der! Jeg også skulle vært riiiik....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Rapport fra en deilig dag!!! Har nytt så at jobb er vel unnagjort, at jeg er hjemme igjen. Dag med sol, glitrende snø, minus tjue grader gjør ingen ting når det fins gode klær. Jeg har vært på kafe, og drukket kaffi, ikke kaffelatte fordi jeg skal ned igjen det et og et halvt kiloet, ja altså... Men jeg føler meg bra, og det er søren meg viktig. Jeg kjøpte lotto, men vant ikke. (Tenkte på de lilla skoene)Skal inn og sjekke den sida du nevner minime. Men det er farlig for meg, puh, at det skal være så mange fristelser.

Ha en nydelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...