Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Gjest minimeinme

O STORE 2009, ÅRET DA ALLE NYTTÅRSFORSETTENE HOLDT:

 

UKE 1: Fortsatt i bakfylla etter jula. Vekt heldigvis ikke kjent.

UKE 2: 88,9 (O Skrekkvekt, be gone! Begynte å trene)

UKE 3: 87,9 (målt mandag elr tirsdag. Treningen går bra, ikke begynt å spise sunt helt ennå. Psyker meg opp nå ved å fantasere om McDreamy...)

UKE 4: 87: 88,9! Har bygget muskler og ikke kommet i gang med maten

UKE 5: 86,3: 86,3! Akkurat på målvekta

UKE 6: 85,6: 88,1!!! Hadde vært på fest på lørdagen...

UKE 7: 84,9: 84,4

UKE 8: 84,2: 84,2 - har ikke trent noe særlig, må komme i gang igjen. Spising bra.

UKE 9: 83,5: 83,5 - ja dette går etter planen! Spising bra, må komme meg på treningssenter denne uka når jeg har barnefri, men mye styr på jobben.

UKE 10: 82,8: 82,8 - overraskende! til tross for ut i helga og mye mat på søndag! sliter med treninga

UKE 11: 82,1 - 82,8 - hmm...vekta er ikke samarbeidsvillig. Må være muskler, har spist og trent bra.

UKE 12: 81,4

UKE 13: 80,7

UKE 14: 80

UKE 15: PÅSKE! PASS OPP FOR FRISTELSER

UKE 16: 79,3

UKE 17: 78,6

UKE 18: 77,9

UKE 19: 77,2

UKE 20: 76,5

UKE 21: 75,8

UKE 22: 75,1

UKE 23: 74,4

UKE 24: 73,7

UKE 25: 73 MÅLVEKT / MIDTEN AV JUNI

 

 

Resultatet i dag var litt overraskende, ettersom vekta har vist 81,9 ved flere anledninger i uka som har gått. Jeg tar meg ikke så veldig nær av det, og regner med nedgangen kommer neste uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Snuppelure

Er bare så vidt innom i farta, er hjemom og snur!!! Blir borte noen dager til før jeg dukker opp igjen. Kan fjellvettreglene, så jeg sier fra når jeg drar :-)).

Stor hilsen til dere flinkinger. jeg sier ikke mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Merkelige greier, vekta har vist noe på 81-tallet helt siden før helga, var visst et hopp opp på 82-tallet i går (veiedag) bare for å irritere. 81,8 i dag! Tror jeg skal klare 81,4 til mandag, håper i hvert fall det. Har fått noen forferdelige vannblemmer under føttene etter all dansinga i helga, så tror ikke det blir noe heftig trening denne uka, egentlig. Vi får se hva det blir til.

 

Nå ser jeg bra forskjell på magen, selv om den er langt fra flat! Har strammet beltet inn to hakk! Synd jeg ikke begynte å måle meg da jeg startet kuren, men målebåndet mitt er søkk vekk...

 

Snuppelure, hvor er du? Ute på tur igjen? Og Nique, ta turen innom igjen :) Det er så trivelig med litt "prat" på tråden! Alle andre også, selvsagt, dere er herved oppfordret til å stikke hodet innom :)

 

Ellers er det mye møter og greier på jobb om dagen. Kom akkurat hjem fra Kristiansund nå. Men det går ganske greit likevel, er litt i siget om dagen, ikke så totalt tømt for motivasjon som jeg har vært tidligere. Sikkert vårsola som gir meg et piff, i tillegg til vektnåla som sakte, men sikkert peker lenger nedover. Likevel har jeg veldig lyst på noe nytt, og det er en jobb jeg skal søke på nå som jeg har VELDIG lyst på. Men det er veldig usannsynlig at jeg får den, så jeg gidder ikke skru forventningene i taket av den grunn. Tenk hvor sinnsykt kult det hadde vært om jeg hadde nådd målvekta OG fått ny jobb, da! Og møtt en bra mann (som leeeeegen, forexempel)...da hadde jeg vært FORNØYD :) Skulle ikke klagd på noe i det hele tatt. Men jeg hadde sikkert gått rundt og hatt angst for at en av delene skulle ryke - alt kan liksom ikke være på stell på en gang! Når en del av livet går så det suser, har en annen del en tendens til å gå dårlig...høres kanskje litt pessimistisk ut, men det er min erfaring at sånn er det bare. Går det bra økonomisk og jobbmessig, kan du banne på at det ikke skjer en dritt på kjærlighetsfronten. Bare sånn eksempelvis.

 

Å, jeg gruer meg litt til påske! Fire-fem dager omgitt med åpne godteskåler hvorenn jeg snur meg, det blir litt av en utfordring! Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til. Men jeg VIL IKKE komme ut av ketose! Jeg gleder meg noe så sinnsykt til å se 7x-tallet, så den marsipanen må bare vike!! Og erfaringen fra sist påske da jeg sprakk (dengang på Grete Roede) var at jeg aldri kom meg igang igjen etterpå. Etter det kom bare vekta på igjen :) Derfor er det livsviktig at jeg klarer å holde meg i skinnet, for jeg er "on a roll" nå. Nesten så jeg får lyst å avblåse hele påska...kan ikke det, da. Foreldre (og barn) forventer at jeg (og sønn) drar på hytta med familien. Nei, her er det bare å kvinne seg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Er bare så vidt innom i farta' date=' er hjemom og snur!!! Blir borte noen dager til før jeg dukker opp igjen. Kan fjellvettreglene, så jeg sier fra når jeg drar :-)).

Stor hilsen til dere flinkinger. jeg sier ikke mer![/quote']

 

Der var du, ja! Tror innleggene våre krysset hverandre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

I dag smakte jeg min første sjokoladebit på to og en halv måned :) Var ikke pga mangel på viljestyrke eller fokus heller (tro det eller ei), men jeg var på Mega og kjøpte sukkerfri sjokolade for et par dager siden. Mørkeste typen de hadde, de hadde også sukkerfri melkesjokolade, hasselnøtt, mandelsjoko og et par andre typer, men de var det litt mer karbohydrater i. Det var 50% karbs i dennne typen, også, men det er ikke sukker, men sukkeralkoholer. Det førte til litt research på nettet her, og det var virkelig interessant! Kan dette være "det neste store"? Eller kanskje det forrige store, bare at det har gått meg hus forbi??

 

Sjokoladen jeg spiste, var kjempegod, og smakte helt nøyaktig likt vanlig, mørk sjokolade. Her finner du mer info om sjokoladene (og andre søtsaker) uten sukker: http://www.sukkerfritt.com/index.html

 

Men i min jakt etter mer info om sukkeralkoholer, fant jeg dette om det naturlige søtningsstoffet Sukrin, som har sukkeralkoholet Erytritol som virkestoff:

 

http://www.funksjonellmat.no/sukrin-hva.php

 

Her er litt info om Erytritol sakset fra denne artikkelen i Mat og Helse:

http://www.matoghelse.no/mat/2007/04/19/erytritol-sukkeralkohol-som-ikke-skader-helsa.aspx

 

"Blant naturlige sukkerarter er erytritol særlig interessant fordi det ved siden av å ha de samme nøytrale eller gunstige egenskapene som andre sukkeralkoholer, tilfører kroppen så lite energi som 0,2 kcal/g, noe som gjør at man ikke kan legge på seg av det nesten uansett hvor mye man spiser. Det smaker nesten like søtt som xylitol, dvs. at det har 60-80 prosent så sterk søtsmak som sukrose. En kilo erytritol gir ikke mer enn 200 kcal, mens en kg hvitt sukker gir hele 4000 kcal eller 20 ganger så mye. I munnen smaker erytritol omtrent som sukker, og selv om man spiser ekstremt mye søtsaker med erytritol, betyr det lite i energisammenheng.

 

Erytritol gir imidlertid ikke diaré fordi molekylet er så lite at det lett absorberes over tarmslimhinna. Det transporteres inn i blodet, men siden det ikke kan brytes ned av våre enzymsystemer, oppfører erytritol seg annerledes enn andre sukkerarter i kroppen. I stedet for å omdannes til fett, melkesyre eller å nedbrytes for å danne ATP, blir over 90 prosent skilt uendret ut i urinen."

 

Dette høres jo nesten for godt ut til å være sant. Men har lest noen tilbakemeldinger på nettet om at det ikke smaker noe særlig godt dersom det blir varmet opp. Som strøsukker på f.eks. bær med fløte skal det visst smake omtrent som vanlig sukker. Dette skal i hvert fall jeg teste ut! Har ikke funnet noen fullgod erstatter hverken i Splenda eller Natreen. Ikke at jeg har det helt store behovet, men kan være greit å ha for hånden en gang i mellom :) Hvis bare noen nå kunne finne opp noe som smaker som og oppfører seg som hvetemel, bare med null karbohydrater, så hadde dette blitt genialt :) (Og nei, ketolyse bakemix og sånt funker IKKE som vanlig mel...du får en ganske gjenkjennelig usmak på bakverket.)

 

PS: Sukkerfritt godteri skal hjelpe meg gjennom påska!!! Jippi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

81,5 på vekta i dag igjen, dette er bra :) Bare 1,5 kilo til mitt første, store delmål på 80 blank! I dag har jeg spist en hel plate med sukkerfri mandelsjokolade (var og kjøpte et par sjokoladeplater til - med andre smaker (må jo teste ut :)) - etter å ha researchet dette med sukkeralkoholer). Og AU jeg kjenner på magen at jeg har inntatt noe rart. Det høres ut som et kjemisk laboratorium nedi der nå....uuuu. Men sjokoladen var god :)

 

Skal sjekke i kveld om jeg fortsatt er i ketose. Meningene er svært delte rundt omkring om dette har noen innvirkning på lavkarbo-kosthold. Litt som meningene er delte angående å drikke light-brus når man går på Grete Roede. Ideelt sett burde man holde seg til vann, men har det noen reelle negative effekter om man likevel inntar en flaske eller to? Om dette strides de lærde...

 

I kveld har jeg "snakket" med en kjekk franskmann på msn for første gang. Har hatt litt kontakt med ham for lenge siden på et dateforum (dengang jeg fortsatt hadde håp om å møte drømmemannen på et sånt sted...det har jeg gitt opp.). Har hatt adressen hans på msn lenge, men han er jo aldri pålogget samtidig med meg. Men det var han nå! Guri malla, fyren er sexy, morsom og seriøst nanofysiker!! (Jeg sjekka, han kan sine kvarker :) Jobber i Geneve, bor i Frankrike på grensen til Sveits... Sant - sjansen for å finne en sånn en i rimelig omkrets av meg er enormt stor, liksom...åh, jeg blir så oppgitt. Jeg liker å være fri og frank mesteparten av tiden, men skulle ønske at jeg fant en som var så bra at jeg ville gi opp "fri og frankheten" frivillig uten å føle at det var noe offer. Jeg er bare ikke villig til å "settle for less" - da vil jeg heller være aleine og svinse rundt på byen i ny og ne. Men 90% av mannfolkene jeg møter er jo bare helt bak mål! Argh. HVORFOR SKAL DET VÆRE SÅ VANSKELIG????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Huh - mer chatting med franskmannen her. Mye snakking om potensielle besøk i ene eller andre retningen...kan det bli en visitt i Frankrike snart, mon tro?? Fant flybilletter fra Ålesund til Geneve (han bor like over grensen) t/r til bare 2200 kroner! :) Det hadde vært moro...litt action her! Hadde vært gøy å komme seg litt bort, og hvis man i tillegg kan slå det sammen med en av mine favorittaktiviteter...not bad....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Herregud - 80,8 på vekta i dag!!!!! Kjenner meg tørst, så det er sikkert bare litt vannmangel, men likevel! Jeg har sett 80-tallet på vekta, trallallallalallalalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :)

 

Forøvrig var jeg fortsatt i ketose i går kveld, til tross for inntaket av sukkerfri sjokolade. Da registrerer jeg med glede at det eneste problemet jeg fikk, var bobling i magen (ikke diaré, heller, kun luft). Så da har man jo en naturlig regulator som sier at man må begrense inntaket :) Praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trille1

kjekt å høre om tips og råd fra deg. Det er er kjekk tråd du har her, spennende å følge med hvordan det går med deg. håper du holder deg på 80-tallet eller mindre, ivertfall ikke opp igjen. har selv noen(2.5kg) til jeg skal ned før jeg ser den runde 0 bak 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
kjekt å høre om tips og råd fra deg. Det er er kjekk tråd du har her' date=' spennende å følge med hvordan det går med deg. håper du holder deg på 80-tallet eller mindre, ivertfall ikke opp igjen. har selv noen(2.5kg) til jeg skal ned før jeg ser den runde 0 bak 8.[/quote']

 

Hei Jorunn!! Så hyggelig med en liten melding på tråden - nå i det siste har det vært så lite liv her at jeg har følt det nærmest som om jeg snakket ut i det tomme intet....

 

Jeg regner ikke med at 80-noe holder seg. Har sikkert bare litt vannmangel. Men til påske regner jeg med og håper jeg å ha kommet meg dit litt mer permanent.

 

Har du en tråd, også? Du må gjerne komme innom her og fortelle om din egen fremgang!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Ah...tilbake fra "klubb" med jentene fra fritidsaktiviteten. Forøvrig holdt hos hun som kritiserte meg for å ta så stor plass - hvilket selvsagt førte til at jeg prøvde å forholde meg så rolig jeg kunne. Jeg nevnte denne franskmannen underveis i kvelden, og merket at hun stivnet i det øyeblikket han kom opp i samtalen. Hva ER det med henne??? Åh, irriterende. Har drukket vin og forsåvidt hatt det veldig hyggelig. L som jeg jo hadde en liten greie med for en måneds tid siden var der også. Hun stakk hjem før jeg rakk å spørre om hun kunne tenke seg å bli med meg hjem, så regner det som svar nok i seg selv.

 

Veeeeeel. Litt småfull. Litt små...skiplet av hele den kritikk-greia fra hun jeg var hos (ikke at hun sa noe i dag, altså) - det gjør det vanskelig å være helt meg selv rundt henne. Kjenner at det er akkurat sånne idiotiske greier jeg har fått nok av hos T (venninna mi) som jeg "gjorde det slutt med". Blæh.

 

Akkurat nå er jeg småfull og har lyst på en armkrok. I morgen er det over igjen, men for øyeblikket har jeg det sånn.

 

Sjekket forøvrig med stix, er fortsatt i ketose, til tross for vin og sukkerfri sjokolade. Fargen var litt svakere enn normalt nå, men iflg boka skal ikke dette ha noe å si, det har bare sammenheng med hvor stort væskeinntak man har hatt.

 

Har spist maaasse kyllinggryte i kveld, er garantert ikke på 80-tallet i morgen tidlig. Men det hadde jeg heller ikke regnet med å skulle være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Bare et lite hei!!! Jeg er hjemom og snur. Skal bort i helga, på kombinert jobb og fest, og satser mest på det siste :-)).

Hei då. Vi sees her om ikke så lenge.

(jeg kommer trillende, sukk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hei Snuppis, hyggelig å høre fra deg, selv om det bare er i farta :)

 

I går var jeg ute med folka fra fritidsaktiviteten min. Først spiste vi tapasbuffet - jeg spiste meg totalt stappmett, men holdt meg til ting med lite karbohydrater i. Men ble altfor mett, det var unødvendig. Og for å gjøre saken bedre, kjøpte jeg en flaske rødvin kun til meg selv som jeg klarte å drikke opp helt på egenhånd. Så gikk vi til Løkta, som er danse/spillested, der var det konsert med Soul 06, de var ganske bra. Prøvde å danse litt sving der (var flere kjente ansikter på gulvet som jeg har sett før på swingklubben), men det var altfor tett med folk, det gikk ikke. Litt dansing ble det likevel, men det begrenset seg selv. Det ble bare en rom & "cola" (pepsi max) der, for jeg hadde i grunnen fått nok å drikke. Etter det hadde jeg i meg noen glass med vann. Traff på en fyr som jobber i Kystfartsverket som jeg møtte for en del måneder tibake på samme plass. Han hadde båten ved kaia like ved utestedet denne gangen også, så at vi ikke havnet på nachtspiel hos ham (slik som sist), var egentlig ganske utrolig. Han inviterte oss med, men jeg var faktisk for trøtt og sliten til å bli med. Nådde "kulen" litt for tidlig i går kveld, ettersom vi begynte så tidlig (klokka sju).

 

Alt i alt en veldig artig kveld med mye kjentfolk, men fryktelig dyrt og med litt for høyt inntak av både mat og alkohol. I dag viser vekta 81,7, og det er til pass for meg...hvis jeg er kjempeheldig, klarer jeg å karre meg ned til 81,4 i morgen, det er målet for uke 12 på vekta.

 

Nei, nå skal jeg gå og lage meg noe mat...ellers skal jeg ha en rolig rydde og småputresøndag rundt i heimen :-) Liker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trille1
Hei Jorunn!! Så hyggelig med en liten melding på tråden - nå i det siste har det vært så lite liv her at jeg har følt det nærmest som om jeg snakket ut i det tomme intet....

 

Jeg regner ikke med at 80-noe holder seg. Har sikkert bare litt vannmangel. Men til påske regner jeg med og håper jeg å ha kommet meg dit litt mer permanent.

 

Har du en tråd' date=' også? Du må gjerne komme innom her og fortelle om din egen fremgang!

 

:)[/quote']

Hei, igjen, og takk for det. Er litt ny her, så jeg har ingen tråd selv.-enda.

Veiet meg i dag, og (grin) det ble 200 gram opp. Har begynt med å sykle 30min hver morgen før jeg skal på jobb. Får håpe at det gjør at resultatet blir bedre neste veiedag(er egentlig mandag, men må på vekta for å sjekke med jevne mellomrom). skal prøver meg på noen spaserturer og ett par dager i uka.

Da må det vel hjelpe:-).hvis jeg ser 80-tallet til påske, så er jeg og veldig fornøyd, selv om jeg synes det går SÅ tregt, ville jo hatt de av på ett blunk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

O STORE 2009, ÅRET DA ALLE NYTTÅRSFORSETTENE HOLDT:

 

UKE 1: Fortsatt i bakfylla etter jula. Vekt heldigvis ikke kjent.

UKE 2: 88,9 (O Skrekkvekt, be gone! Begynte å trene)

UKE 3: 87,9 (målt mandag elr tirsdag. Treningen går bra, ikke begynt å spise sunt helt ennå. Psyker meg opp nå ved å fantasere om McDreamy...)

UKE 4: 87: 88,9! Har bygget muskler og ikke kommet i gang med maten

UKE 5: 86,3: 86,3! Akkurat på målvekta

UKE 6: 85,6: 88,1!!! Hadde vært på fest på lørdagen...

UKE 7: 84,9: 84,4

UKE 8: 84,2: 84,2 - har ikke trent noe særlig, må komme i gang igjen. Spising bra.

UKE 9: 83,5: 83,5 - ja dette går etter planen! Spising bra, må komme meg på treningssenter denne uka når jeg har barnefri, men mye styr på jobben.

UKE 10: 82,8: 82,8 - overraskende! til tross for ut i helga og mye mat på søndag! sliter med treninga

UKE 11: 82,1 - 82,8 - hmm...vekta er ikke samarbeidsvillig. Må være muskler, har spist og trent bra.

UKE 12: 81,4 - 81,0! :-) Ikke trent så mye og spiste altfor mye i helga...

UKE 13: 80,7

UKE 14: 80

UKE 15: PÅSKE! PASS OPP FOR FRISTELSER

UKE 16: 79,3

UKE 17: 78,6

UKE 18: 77,9

UKE 19: 77,2

UKE 20: 76,5

UKE 21: 75,8

UKE 22: 75,1

UKE 23: 74,4

UKE 24: 73,7

UKE 25: 73 MÅLVEKT / MIDTEN AV JUNI

 

Ååååå, nå er jeg der snart! *glede, glede, glede meg til 80-tallet sitter!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Hei' date=' igjen, og takk for det. Er litt ny her, så jeg har ingen tråd selv.-enda.

Veiet meg i dag, og (grin) det ble 200 gram opp. Har begynt med å sykle 30min hver morgen før jeg skal på jobb. Får håpe at det gjør at resultatet blir bedre neste veiedag(er egentlig mandag, men må på vekta for å sjekke med jevne mellomrom). skal prøver meg på noen spaserturer og ett par dager i uka.

Da må det vel hjelpe:-).hvis jeg ser 80-tallet til påske, så er jeg og veldig fornøyd, selv om jeg synes det går SÅ tregt, ville jo hatt de av på ett blunk.[/quote']

 

Akkurat i begynnelsen av en kur er det litt vanskelig å "stole" på vekta. Spesielt hvis du også begynner å trene. Det er så sinnsykt mange prosesser som settes i gang inne i kroppen, både når det gjelder forbrenning og muskelbygging.

 

For min del er det utrolig motiverende å ha en ukesplan over hvor mye jeg skal gå ned, da ser jeg liksom målet lyse der fremme i tunnellen. Samtidig kan det nok være veldig demotiverende hvis en har satt seg for høye mål og ikke klarer å nå dem. For meg er 700 gram i uka passe, men ser det er mange som har 500.

 

Gjett om jeg gleder meg til uke 25 :) Kanskje blir det en tur på stranda i bikini i år!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trille1

Det høres jo greit ut med 700 gram i uka. Har liksom ikke satt meg noen ukemål. Vil vente å se litt.

Gikk på Grete Roede for en del år siden, og da tok jeg av 14kg. Var dum nok til å la de kiloene slippe til igjen, og de sitter nok veldig fast. Er litt usikker på hvor mange kalorier jeg skal ligge på. sist kurs skulle jeg ligge på ca.1300 kalorier, men tror det er blitt forandringer der og .

Kjenner jo at lysten på sjokolade kommer og går, den er verst i helgene. Cola Light har jeg også vært avhengig av. Hører jo så mye om man legger på seg eller ikke av Cola Light, ikke bare vanlig Cola. Legen min sa at det var det samme:-(, men er ikke sikker på det da.. hadde vært greit å hatt litt å se frem til. Drikker ikke kaffe heller, og te begynner jeg å bli lei av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Det høres jo greit ut med 700 gram i uka. Har liksom ikke satt meg noen ukemål. Vil vente å se litt.

Gikk på Grete Roede for en del år siden' date=' og da tok jeg av 14kg. Var dum nok til å la de kiloene slippe til igjen, og de sitter nok veldig fast. Er litt usikker på hvor mange kalorier jeg skal ligge på. sist kurs skulle jeg ligge på ca.1300 kalorier, men tror det er blitt forandringer der og .

Kjenner jo at lysten på sjokolade kommer og går, den er verst i helgene. Cola Light har jeg også vært avhengig av. Hører jo så mye om man legger på seg eller ikke av Cola Light, ikke bare vanlig Cola. Legen min sa at det var det samme:-(, men er ikke sikker på det da.. hadde vært greit å hatt litt å se frem til. Drikker ikke kaffe heller, og te begynner jeg å bli lei av.[/quote']

 

Nå er det jo ingen kalorier i Cola light, da, i motsetning til vanlig Cola. JEG mener PERSONLIG (ja, dere får skyte meg dere som er uenige :) ) at det ikke har noen stor påvirkning på vekttap om man drikker litt lett-brus en gang i mellom. Men alt med måte, er det jo noe som heter. Jeg kjøper sjelden mer enn en 1,5-liter med Cola Zero annenhver uke, som regel blir det vel enda sjeldnere. Men jeg drikker faktisk ganske mye Fun light! Der kan det lett bli en liter om dagen. Har ikke stoppet vekttapet mitt, i hvert fall. Men igjen, mange er dypt uenige i dette :P

 

Når det gjelder kalorier og Grete Roede, må nok noen andre svare deg. Jeg gikk et GR-kurs før de endret på menyene sine. Gikk bra ned på det (ca 8 kilo på ett kurs), men nå bruker jeg lavkarbo-kosthold for å gå ned, synes det er mye lettere å holde seg til over tid. Når jeg er nede på en ok vekt skal jeg gå over på et mer Fedon-basert opplegg for å holde vekta, tenker jeg.

 

Tipper at du finner en utregningsformel for kaloriinntak her inne dersom du søker litt! Eller er det noen som kan hjelpe med en link, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei, det er snuppa som er innom og smiiiler!!! Gikk på vekta i dag, og jeg har ikke lagt på meg et gram, etter all min reising, all uregelmessig mat, alt snusket som er kommet inn. Forstår ikke bæret jeg, men er lykkelig for det.

Drar igjen onsdag morgen, men har en hel dag hjemme nå.

Tjohei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Hei' date=' det er snuppa som er innom og smiiiler!!! Gikk på vekta i dag, og jeg har ikke lagt på meg et gram, etter all min reising, all uregelmessig mat, alt snusket som er kommet inn. Forstår ikke bæret jeg, men er lykkelig for det.

Drar igjen onsdag morgen, men har en hel dag hjemme nå.

Tjohei![/quote']

 

Gratulerer med det da, Snuppis! Vet det kan være mildt sagt utfordrende med hotellmat og reising og alt det der... Men vi står på, vi! Jeg hadde et lite sånn "guuu-jeg-har-viljestyrke-sterkere-enn-stål-øyeblikk" da jeg var på møte i Kristiansund forrige uke og de serverte alskens brownies og fudge-kaker og deilige, deeeeeilige saker som jeg ikke har smakt på månedsvis. Drakk kun kaffe, og følte meg mildt sagt som power-woman etterpå :)

 

Nå føler jeg sterkere og sterkere på at jeg MÅ slutte å røyke. DET er det vanskeligste jeg kan tenke meg. Som å motstå 10 sånne kakefat daglig! Men kjenner det på lungene, på formen, på hele allmentilstanden at det bare ikke er godt for meg. Gruer meg som en hund. Gode tips mottas med takk! Tenker jeg skal begynne med den der Allan Carr-boka - hva heter den igjen - Hvordan blir en ikke-røyker, eller noe sånt...

 

*Grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Oj, utfording ja!!! Men utfordinger som overvinnes gir jo den seierfølelsen.

Jeg sitter her og vet jeg skal dra igjen i morgen, og legger denne gangen ingen planer. Blir så sliten av planer som ikke blir gjennomført. Kanskje jeg kan overraske meg selv??? Skal nå en tur til treningssenteret i nabokommunen og snakke om evt. å begynne å trene. Er redd jeg rotner på rot om jeg ikke tar litt tak der også. Får se om jeg blir vettskremt eller om det frister når jeg står der.

Ha en fin dag! Her skinner sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Oj' date=' utfording ja!!! Men utfordinger som overvinnes gir jo den seierfølelsen.

Jeg sitter her og vet jeg skal dra igjen i morgen, og legger denne gangen ingen planer. Blir så sliten av planer som ikke blir gjennomført. Kanskje jeg kan overraske meg selv??? Skal nå en tur til treningssenteret i nabokommunen og snakke om evt. å begynne å trene. Er redd jeg rotner på rot om jeg ikke tar litt tak der også. Får se om jeg blir vettskremt eller om det frister når jeg står der.

Ha en fin dag! Her skinner sola.[/quote']

 

Ække noe vanskelig å BEGYNNE å trene, vet du! Begynner stadig vekk, jeg :) (Det med å holde ut over tid, derimot...nei det har vi IKKE hørt noe om!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

I dag var jeg på et lite, kjapt middagsbesøk hos foreldrene mine (stakk før de rakk å sette desserten på bordet, hehe) sammen med poden. Begynner å bli lett gjennomskuelig at noe er på gang med kostholdet, vil jeg tro. De hadde uer med potet og gulrot + løk i smør. Jeg lasset på med fisk og dynket det hele i smelta smør. La pliktskyldigst på en halv gulrot, men skygget unna potetene. Dessuten har jeg vel gått ned en åtte kilo, så det ville overrasket meg om de ikke så litt forskjell, i det minste. Jaja. Til påske må jeg ut med sannheten uansett, for da blir det å takke nei til de deilige, fett-rennende, karbo-stappede gratinerte pottisene til påskelammelåret. Vel, vel. Jeg overlever. Påskelam med saus og brokkoli + en god rødvin er alldeles ikke å forakte, det heller :) Geeees, det der er omtrent bare årets beste middag. *Vann i munnen her jeg sitter*

 

I dag har jeg for første gang på år og dag klart å stå opp i tide. La meg ikke før halv fire, men våknet likevel uthvilt ti på åtte, og klarte å være på jobb til halv ti. Tidligste jeg har vært der siden før jul, tror jeg. Sliter fortsatt med døgnrytmen. Men nå skal jeg prøve å legge meg i normal tid i kveld og se om jeg klarer å fortsette den gode stimen i morgen. Har jo lyst å komme tilbake i normalt lage igjen, det bare er så forbaska vanskelig.

 

Ellers har jeg hatt en ok dag på jobb (kjedelig, men fikk da utrettet ett og annet), og en koselig dag med sønn. Vi var på akvariebutikken og kjøpte inn litt nye fisker til akvariet på rommet hans. Så dro vi hjem og skiftet vann og "sjøsatte" de nye fiskene. Alltid morsomt :P Så utrolig artig når han spør og graver om alt mulig, og jeg kan lære ham noe. Visste DU at noen fisker har "utovertiss" som kalles gonopodium?? Det vet 5-åringen min! (I hvert fall visste han det for en halvtime siden, vi får se om det sitter) *stolt mor* B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Æsj, mandagsveiinga var nok litt preget av dehydrering etter helgas utsvevelser. 81,4 i går og 81,3 i dag på vekta. Men, neste mandags mål om 80,7 står fortsatt ved lag :) Mulig jeg går en skrinn helg i møte, målet er null alkoholinntak. Kan ikke drive og drikke meg bort fra kuren, heller. Dessuten har jeg min sønn i helga, så det er ikke noe stort problem. Men et glass rødvin eller to pleier jeg jo å unne meg på lørdagskvelden uansett - blir ikke mye av det denne helga.

 

Forresten var jeg på jobb til riktig tid i dag også! Klarte å legge meg i 12-tida i natt, og stod opp igjen ca åtte :P Strålende fornøyd med det. Må bare holde det gående sånn og ikke skli ut igjen. Blir vanskelig i kveld, for da skal jeg på fritidsaktivitet med masse folk og ting som skjer helt til halv ti. Trenger lang tid på å roe meg ned igjen før jeg er klar for senga. Kanskje en pille er på sin plass...hm. Klarte meg uten i går, heldigvis B)

 

*Glede, glede, glede meg til 80-tallet er oppnådd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...