Gå til innhold

Steg for steg


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Æsj' date=' mandagsveiinga var nok litt preget av dehydrering etter helgas utsvevelser. 81,4 i går og 81,3 i dag på vekta. Men, neste mandags mål om 80,7 står fortsatt ved lag :P Mulig jeg går en skrinn helg i møte, målet er null alkoholinntak. Kan ikke drive og drikke meg bort fra kuren, heller. Dessuten har jeg min sønn i helga, så det er ikke noe stort problem. Men et glass rødvin eller to pleier jeg jo å unne meg på lørdagskvelden uansett - blir ikke mye av det denne helga.

 

Forresten var jeg på jobb til riktig tid i dag også! Klarte å legge meg i 12-tida i natt, og stod opp igjen ca åtte B) Strålende fornøyd med det. Må bare holde det gående sånn og ikke skli ut igjen. Blir vanskelig i kveld, for da skal jeg på fritidsaktivitet med masse folk og ting som skjer helt til halv ti. Trenger lang tid på å roe meg ned igjen før jeg er klar for senga. Kanskje en pille er på sin plass...hm. Klarte meg uten i går, heldigvis :)

 

*Glede, glede, glede meg til 80-tallet er oppnådd*[/quote']

 

Du er flink Mini, så 80 tallet dukkar nok fort opp (og snart 7 tallet først og :))

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest minimeinme
Du er flink Mini' date=' så 80 tallet dukkar nok fort opp (og snart 7 tallet først og :))

 

Lykke til.[/quote']

 

Takk for det! Det går jo uansett rette veien når man ser det i et litt større tidsperspektiv enn på daglig basis, da :P

 

Håper du ligger i rute til dine mål, fjellgeita! Ønsker deg og alle andre her inne hell og lykke til med planene sine i dag og resten av uka B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hadde litt tid til overs på jobb her plutselig, og ble sittende og gjøre litt research på medisinske undersøkelser. Hadde lyst å finne noen kilder/studier på lavkarbo-dietter. Fant en del interessant. Men dette er litt nedbrytende lesning, altså. Studien konkluderer med at det nesten er umulig å få vektgjennomsnittet ned mer enn 2-4 kilo i testgrupper, til tross for både gruppeterapi og individuell oppfølging:

 

"...The inability of the volunteers to maintain their diets must give us pause. The study was led by seasoned investigators who were experienced in the performance of diet and drug trials. The participants were highly educated, enthusiastic, and carefully selected. They were offered 59 group and 13 individual training sessions over the course of 2 years. Nonetheless, their body-mass index (the weight in kilograms divided by the square of the height in meters) after 2 years averaged 31 to 32 and was moving up again. Thus, even these highly motivated, intelligent participants who were coached by expert professionals could not achieve the weight losses needed to reverse the obesity epidemic. The results would probably have been worse among poor, uneducated subjects.9 Evidently, individual treatment is powerless against an environment that offers so many high-calorie foods and labor-saving devices."

(http://content.nejm.org/cgi/content/full/360/9/923)

 

Men det betyr jo ikke at det er UMULIG, da. Bare vanskelig. Og, som så mange her (inkludert meg selv) har erfart: Å følge opp vekttapet i etterkant er vanskelig og utrolig viktig. Jeg har mange kilo igjen å gå ennå, men dette må jeg huske på når jeg kommer dit!

 

Note to self: Meld deg på Hold vekta-kurs (eller noe) når du når målvekta. Og motbevis studiene!!! Det SKAL være mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt tid til overs på jobb her plutselig' date=' og ble sittende og gjøre litt research på medisinske undersøkelser. Hadde lyst å finne noen kilder/studier på lavkarbo-dietter. Fant en del interessant. Men dette er litt nedbrytende lesning, altså. Studien konkluderer med at det nesten er umulig å få vektgjennomsnittet ned mer enn 2-4 kilo i testgrupper, til tross for både gruppeterapi og individuell oppfølging:

 

"...The inability of the volunteers to maintain their diets must give us pause. The study was led by seasoned investigators who were experienced in the performance of diet and drug trials. The participants were highly educated, enthusiastic, and carefully selected. They were offered 59 group and 13 individual training sessions over the course of 2 years. Nonetheless, their body-mass index (the weight in kilograms divided by the square of the height in meters) after 2 years averaged 31 to 32 and was moving up again. Thus, even these highly motivated, intelligent participants who were coached by expert professionals could not achieve the weight losses needed to reverse the obesity epidemic. The results would probably have been worse among poor, uneducated subjects.9 Evidently, individual treatment is powerless against an environment that offers so many high-calorie foods and labor-saving devices."

(http://content.nejm.org/cgi/content/full/360/9/923)

 

Men det betyr jo ikke at det er UMULIG, da. Bare vanskelig. Og, som så mange her (inkludert meg selv) har erfart: Å følge opp vekttapet i etterkant er vanskelig og utrolig viktig. Jeg har mange kilo igjen å gå ennå, men dette må jeg huske på når jeg kommer dit!

 

Note to self: Meld deg på Hold vekta-kurs (eller noe) når du når målvekta. Og motbevis studiene!!! Det SKAL være mulig.[/quote']

 

Jeg har gått ned 13-14 kilo på egenhånd og har klart å holde meg noenlunde stabil i flere år. Vekten går gjerne opp et par kilo i ferier o.l. men jeg har til nå kommet meg ned igjen på det samme. Jeg skal aldri ha på de kiloene igjen for det var et slit å få dem av.

Men jeg har ikke fulgt noen slankekur, har bare lagt om kostholdet og er i mer aktivitet enn før. For meg nytter det ikke med en slankekur, da går jeg bare opp igjen etter at kuren er over. Det som nyttet for meg var å innse at jeg måtte bort fra kosten jeg hadde blitt fet av, nå trener jeg masse og spiser alt, men bare litt av det usunne.

Lykke til videre, hvorfor skal ikke du klare det når jeg har gjort det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Jeg har gått ned 13-14 kilo på egenhånd og har klart å holde meg noenlunde stabil i flere år. Vekten går gjerne opp et par kilo i ferier o.l. men jeg har til nå kommet meg ned igjen på det samme. Jeg skal aldri ha på de kiloene igjen for det var et slit å få dem av.

Men jeg har ikke fulgt noen slankekur' date=' har bare lagt om kostholdet og er i mer aktivitet enn før. For meg nytter det ikke med en slankekur, da går jeg bare opp igjen etter at kuren er over. Det som nyttet for meg var å innse at jeg måtte bort fra kosten jeg hadde blitt fet av, nå trener jeg masse og spiser alt, men bare litt av det usunne.

Lykke til videre, hvorfor skal ikke du klare det når jeg har gjort det;)[/quote']

 

Bra å høre at noen har klart det! Gratulerer så mye med både nedgangen og at du har holdt vekta etterpå - som du kan lese av studien jeg refererte til og mange andre: du er flinkere enn de fleste!! Det må jo være litt kjekt å tenke på :D

 

Nå trenger ikke jeg å "bekymre" meg for å holde vekta ennå siden jeg har en del kilo igjen å gå ned. Men jeg tenker som så at med å være veldig bevisst på problemstillingen i utgangspunktet, er det kanskje enklere å motvirke vektøkning etter endt kur? Jeg går på en KUR nå, det skal jeg ærlig innrømme. Har ikke tenkt å gå på lavkarbo-kosthold resten av livet. Så i overgangen til et mer normalt kosthold ligger det mange farer. Men jeg er hyperbevisst på dette nå, og har tenkt å jobbe hardt for å beholde den bevisstheten. Motivasjonen er fortsatt på topp etter snart tre måneder :P

 

Jeg tror det ligger EN stor fare og lurer på meg (nei, selvfølgelig flere, men en som er viktigere enn alle andre) i andre enden av løpet: Dersom jeg får meg en kjæreste som kanskje til og med blir samboer etterhvert, da kommer KOSEN. Og kosen er for et flertall av befolkningen, både tynne og tykke, ofte forbundet med mat. Man skal grille, gå på restaurant, ha middagsselskaper for venner, besøke venner i middagsselskaper, feire onkel Dagoberts 50-årsdag med middag og kake, holde bursdagsselskap for poden, ha julebord med jobben, etc. etc. etc. Det kommer utfordringer og fristelser på løpende bånd. I løpet av et år kommer man ut for ganske mange sånne! Og hvis man da alltid tenker at "jammen det er jo xxx i dag, så vi må jo koooose oss litt"...da kommer vekta fort på igjen.

 

Jo, jeg er enig i at aktivitetsnivået må opp på permanent basis, og inntaket må holdes på et gjennomsnittlig bra nivå. Et kakestykke i ny og ne er greit, en hel 250-grams pose med ostepop hver helg er IKKE bra (*sikle*). For min del føles det ikke gjennomførbart å skulle tvinge meg selv til å gå på treningssenter tre ganger i uka resten av livet. Aint gonna happen. Sånn er det bare. Så jeg MÅ finne alternative treningsformer, slik som dansing. Sukk, det blir ikke enkelt. Jeg må fintenke mer på fremgangsmåten når den tid nærmer seg. Jeg skal i hvert fall ikke glemme hele vektopplegget i det øyeblikket jeg når målvekta! Nesten så jeg begynner å se den store fordelen med å være singel her, hehe :) Bra det er NOEN fordeler!!

 

Mye tenking gjennom fingrene her nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Mer forskning:

 

En artikkel (http://content.nejm.org/cgi/content/full/354/1/97) viser til en 51-årig dame som hadde fulgt lavkarbo-kosthold i 4 år (!!!) og dermed utviklet noe som på engelsk kalles ketoacidosis (http://en.wikipedia.org/wiki/Ketoacidosis). Symptomene var at hun kastet opp, ellers uten magesmerter. Løsningen var intravenøs væske og tilføring av insulin.

 

(Jeg bare lagrer resultatene mine av jakten på mer harde facts om lavkarbo her, jeg. Så finner jeg dem igjen senere hvis jeg trenger dem. Er interessert i å finne ut om det kan ha potensielle skadevirkninger!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Nå må jeg gå og legge meg! Blir helt oppslukt når jeg sitter foran dataen og gjør "research" om ting jeg interesserer meg for.

 

Her er en artikkel om frokostdiett! A propos "krangelen" om herbalife-frokostkuren eller hva det var for noe på en annen tråd her inne. Kanskje det virker likevel?? :D NB: Det blir sådd tvil om hvor seriøs denne forskningen er av kommentarene under. På den annen side er innholdet gjengitt på forskning.no. :

 

http://www.forskning.no/artikler/2008/juni/186332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Det er vååååååååååår, trallala våååååår, trallala våååååår :D

 

Og vekta viser 80,7 i dag, jeg skal gå våren i møte med et 7-tall først på vekta, hurra, hurra, hurra......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Jeg er i gang med vårreingjøringa! Har vaska bak komfyren idag, det trengtes, for å si det mildt :P Ellers har jeg noen små husprosjekter på gang - i ettermiddag har jeg snekret sammen en kiste/lekekasse jeg kjøpte på Monter - rommet til sønn ser alltid ut som en slagmark, og jeg har kommet til at det delvis er fordi han ikke har nok oppbevaringsplass til lekene sine. Så ny lekekasse + noen store hyller på veggen til sjørøverskuter, helikoptre og denslags blir bra :) Selv har jeg kjøpt meg skohyller til skyvedørsgarderoben min, men enten er jeg helt loko, eller så er patenten helt idiotisk - hele greiene raste ned når jeg prøvde å montere dem, og da ble jeg så lei og irritert at jeg bare forlot åstedet. Så de ligger fortsatt i en haug på gulvet av garderoben :D

 

Skal bli bra å få shinet opp i heimen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest matvrak1

Heisann

 

Jeg er har vært inne og fulgt med på tråden din en god stund nå. Og vil bare si at jeg kjenner meg SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ godt igjen! Jeg er 39 år, sambo og har 3 barn. Var aleinemor til den eldste i flere år og har humret og ledd og kjendt meg veldig godt igjen i livet ditt :-) Jeg er også helt enig i faren for "ekstra kos" når man har samboer. Jeg har ligger nå 10 kilo over idealvekta mi og kjemper en vanskelig kamp med å gå ned.... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Heisann

 

Jeg er har vært inne og fulgt med på tråden din en god stund nå. Og vil bare si at jeg kjenner meg SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ godt igjen! Jeg er 39 år' date=' sambo og har 3 barn. Var aleinemor til den eldste i flere år og har humret og ledd og kjendt meg veldig godt igjen i livet ditt Jeg er også helt enig i faren for "ekstra kos" når man har samboer. Jeg har ligger nå 10 kilo over idealvekta mi og kjemper en vanskelig kamp med å gå ned.... Lykke til![/quote']

 

Hei! Så koselig med en melding fra deg :) Jeg ser jo at det er mange som leser tråden min, men uten tilbakemeldinger føler man jo at det blir litt enveiskommunikasjon, så det er kjempekjekt når folk "stikker innom"! Litt av et kallenavn du har her inne, forresten :D Er det lenge siden du begynte å ta tak i vekta? Har du gått noe ned, og er det Grete Roede du følger?

 

Jeg ligger vel (minst) 10 kilo over idealvekta mi, jeg også. Men vekta jeg er på nå (ca 80) er ganske lav for meg i forhold til hva jeg har vært de siste årene, så det virker nesten litt usannsynlig at jeg skal kunne ligge på idealvekta mi! Men jeg ser jo at opplegget fungerer, så nå regner jeg faktisk med å komme meg ned dit. Jeg har satt 73 som målvekt, men er jo ikke akkurat noen sylfide på den vekta, heller, så det kan hende jeg justerer med noen få kilo når jeg kommer dit. MEN bare jeg kommer dit, så vet jeg at jeg ser bra ut :P Skrivebordsbakgrunnen på pcen min hjemme er et bilde av meg som ble tatt da jeg var ca 74 kilo, der ser jeg BRA ut. Så jeg vet jeg kan leve med den vekta. Men jeg har jo så absolutt et ønske om å komme meg innenfor "normalvektig" på BMI, og da må jeg ligge på ca 70 kilo. 67 så er jeg innenfor med god margin. Så vi får se hva fremtiden bringer! I første omgang er det 73 kilo som er målet. Første delmål er 80 blank, da er jeg halvveis til målet, og nå er jeg der snaaaaart :) Var 80,6 i dag morges! Hurra!

 

Lykke til med vekt og målsetninger du også, matvrak1! (Føles litt frekt å kalle deg det, da men!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

I går lagde jeg meg forresten "Hildegunns grove soyaproteinbrød" fra ketolyse-boka. Oh my god, det var på overtid, det var bare såååå godt å få synke tenna ned i noe brødlignendes konsistens!! (Første gang på en måned, eller noe slikt?) Jeg skeiet SKIKKELIG ut, og tok til og med ei lita, tynn stripe med jordbærsyltetøy på (oppå et berg av margarin, selvsagt) :D! Hadde nesten ikke spist en eneste karbohydrat tidligere på dagen, så regner med det gikk greit, selv om det ble fire av disse syltetøy-skivene mine i løpet av kvelden...

 

Forresten, jeg har vel ikke nevnt det, men jeg teller altså ikke hverken kalorier eller karbohydrater. (Vet nå etterhvert hvilken mat jeg kan og ikke kan spise på karbofronten, men holder ikke nøyaktig regnskap, tar bare et overslag i hodet. Det har gått strålende så langt, heldigvis!)

 

Det eneste jeg registrerer her inne, er trimpoeng, men har ikke akkurat overanstrengt meg på den fronten i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Wow - i dag har jeg gjort noe fornuftig - på impuls! Var en tur innom Elkjøp før i dag for å kjøpe et spill til poden (som han hadde gjort husarbeid for å få). Der kjøpte jeg Datax Privatøkonomi. Har kikket på det på nett før, men nå ble det altså. For et genialt program!!! Det henter inn dataene fra nettbanken, og når man først har forstått hvordan man gjør det, går det i en fei å føre bilag over sine egne utgifter og inntekter! Jøss. Jeg hadde ikke giddet å føre bilag over privatøkonomien min dersom jeg måtte sitte og taste inn bilag for bilag, men dette gikk jo kjapt! Og etterhvert som man har lagt inn en del, begynner programmet å "skjønne" hva de forskjellige tingene er, og foreslår det samme neste gang man f.eks. har handlet på Kiwi - da foreslår det "mat og drikke"-kontoen for deg, og med ett klikk har man registrert bilaget :)

 

Nå er det virkelig vår! Jeg er i gang med vårreingjøringa både på utsiden og innsiden :D:P:) ENDELIG skal jeg få litt oversikt over økonomien min igjen - det er jaggu meg på tide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Huff, det har blitt seint her. Må komme meg i seng, måtte bare innom og rapportere litt først :P Spiste en pose sukkerfrie karameller i dag pluss litt sukkerfri mørk sjokolade, og huffamei! Full nedsmelting i kjernekraftverket i magen og løpt på tovan i hele kveld. Note to self: Ikke meningen at man skal hive i seg en hel sånn pose på en gang.

 

Ellers fått hengt opp hyller på rommet til sønn og gått gjennom hele papirbunken min på kontoret - den hadde fått bygget seg opp en måned eller to der, med noen enda mye eldre papirer litt sånn innimellom. Deilig å bli kvitt den. Holder jo på med vårrengjøring nå på alle fronter, spesielt på det økonomiske. Kjekt og bra å ha oversikt, mindre kjekt at det er en måned igjen til neste lønningsdag og jeg har 1200 kroner igjen å bruke på mat, røyk og uforutsette kostnader. Ok, jeg har noen muligheter til å få inn litt penger før den tid, men likevel. Har noen utestående inntekter litt her og der (har vært sløv å sende inn refusjonskrav).

 

Så - bra å ha oversikt, men det oversikten viser meg er jo ganske deprimerende. MEN. Bedre å vite det nå enn at jeg bare bruker penger uten å vite at jeg er blakk, og kjører meg selv enda lengre ned i kredittkortgjelda. Nå er første målsetning å bli kvitt all kortsiktig gjeld, så får alt annet komme etter det. Men før den kan betales, må de månedlige regningene betales.....fikk ikke betalt noe mer enn minsteavdrag på kredittkortene denne måneden...hrmph. Jeg trenger å gjøre noe her. Må tjene mer penger. Spørsmålet er bare hvordan...

 

I morgen eller så snart jeg rekker over det skal jeg sette meg opp en plan for hvor fort jeg skal kvitte meg med gjelda! Har en litt stor ting jeg har lyst å kjøpe meg, og har sittet og siklet etter det på nettet, men nå ser jeg at jeg bare kan glemme det det neste halve året eller så. Har nemlig kjøpt meg et stort akvarium som for tiden står tomt på stua. Har lyst å innrede det til et skikkelig stilig saltvannsakvarium, men det kan komme opp i 50.000 kroner....hmmm. Jeg har faktisk tenkt å gjennomføre det, men må sette meg opp et budsjett og sånn, slik at jeg kan regne ut hvor fort jeg kan få det til. Jøss, sånn har jeg ikke tenkt før, altså! Jeg er litt stolt over meg selv her, bedriver økonomisk planlegging og greier :D Skal nok få det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Hei Mini!

 

Jeg er også en av dem som leser tråden din jevnlig :-) Virker som du er i slag for tiden, med opprenskning både av kropp, hjem og økonomi. Veldig inspirerende lesning! Det skjer jo mye med oss nå om våren - ny energi, rett og slett "en ny vår" :-) Merker i alle fall det selv. Nå skal jeg ha en uke fri og bare slappe av, gå lange turer og få igang kondisen. Har så lett for å bruke alle kreftene på jobben og slokne på sofaen hver kveld. Blir ikke mye energi at det gitt.

 

Ha en superduper dag og vår! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Hei Mini!

 

Jeg er også en av dem som leser tråden din jevnlig :-) Virker som du er i slag for tiden' date=' med opprenskning både av kropp, hjem og økonomi. Veldig inspirerende lesning! Det skjer jo mye med oss nå om våren - ny energi, rett og slett "en ny vår" :-) Merker i alle fall det selv. Nå skal jeg ha en uke fri og bare slappe av, gå lange turer og få igang kondisen. Har så lett for å bruke alle kreftene på jobben og slokne på sofaen hver kveld. Blir ikke mye energi at det gitt.

 

Ha en superduper dag og vår! [/quote']

 

Hei Ellie!! Er du tilbake her inne litt nå? Sendte deg en privat melding for lenge siden om du hadde forsvunnet for godt, men fikk ikke noe svar, så regner ikke med du var inne på forumet den perioden. Hvordan går det med deg? Kjærleiken og livet og alt det der? :)

 

Her er det en ny vår kan du si, ja! Nå skal det sies at jeg har dager der jeg bare ikke får gjort en dritt, så det er ikke sånn at jeg er superwoman som får utrettet en halv million ting hver eneste dag, akkurat. Jeg prøver etter beste evne (og den er ganske svak) å få orden på hjemmet mitt. Jeg har et ganske fint hus/leilighet (halvpart) om jeg får si det selv, men ettersom det nesten alltid ser bomba ut her og hybelkaninene koser seg i hvert et hjørne, er det likevel ikke noe særlig å få besøk. Det prøver jeg å få orden på nå. Er langt fra ferdig med det prosjektet, selv om det stadig går fremover. Må ordne til bra med skapplass og slikt sånn at jeg ikke "flyter ut" igjen - jeg er visst notorisk rotete, viser det seg. Evt bare notorisk lat! (Når det gjelder rydding, i hvert fall)

 

Målsetningene mine for denne våren/sommeren er:

a) Få vekta under kontroll

:D Få døgnrytmen under kontroll

c) Få orden i hus og heim

d) Få oversikt over økonomien

 

Klarer jeg det, er jeg virkelig godt nøgd :P

 

Iiik - dataen begynte å lage en bekymringsfull skurrelyd her - ikke svikt meg nå! Nå vet jeg jo at jeg ikke har råd til en ny! Angst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest matvrak1

Heisann igjen!

 

Jeg prøvde Grete Roede første gang for 5 år siden. Gikk ned 12 kilo (veide da 78 kilo på mine 169 cm) og følte meg veldig bra. Var ikke sylfide, men fast og fin i fisken. Så blei jeg slappere i forhold til å følge med på vekta og swich så var jeg oppe i 82 kilo. Og så har det ballet på seg og nå pendler jeg mellom 86 og 83 kilo. Nå har jeg hatt problemer med magen (tarmen) og må gå på streng diett i perioder og derfor så er det vanskelig å følge Grete Roede slavisk, men samtidig så bruker jeg forumet til å regne ut kallorier og trimpoeng.

 

Minste jenta har nå funnet fram rockeringen og jeg har store planer om å bruke den MYE... Jeg må bare lære meg det først..

 

Å bruker bilder av seg selv der man ser bra ut, høres ut til å være en god ide.

 

Har ikke vært på vekta etter helga, men har vært flink ang. mat og beveget meg MYE i vårværet.

 

Lykke til med å komme under 80!! og vår-oppryddinga! Du er flink :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

O STORE 2009, ÅRET DA ALLE NYTTÅRSFORSETTENE HOLDT:

 

UKE 1: Fortsatt i bakfylla etter jula. Vekt heldigvis ikke kjent.

UKE 2: 88,9 (O Skrekkvekt, be gone! Begynte å trene)

UKE 3: 87,9 (målt mandag elr tirsdag. Treningen går bra, ikke begynt å spise sunt helt ennå. Psyker meg opp nå ved å fantasere om McDreamy...)

UKE 4: 87: 88,9! Har bygget muskler og ikke kommet i gang med maten

UKE 5: 86,3: 86,3! Akkurat på målvekta

UKE 6: 85,6: 88,1!!! Hadde vært på fest på lørdagen...

UKE 7: 84,9: 84,4

UKE 8: 84,2: 84,2 - har ikke trent noe særlig, må komme i gang igjen. Spising bra.

UKE 9: 83,5: 83,5 - ja dette går etter planen! Spising bra, må komme meg på treningssenter denne uka når jeg har barnefri, men mye styr på jobben.

UKE 10: 82,8: 82,8 - overraskende! til tross for ut i helga og mye mat på søndag! sliter med treninga

UKE 11: 82,1 - 82,8 - hmm...vekta er ikke samarbeidsvillig. Må være muskler, har spist og trent bra.

UKE 12: 81,4 - 81,0! Ikke trent så mye og spiste altfor mye i helga...

UKE 13: 80,7 - 80,9 - har ikke trent (arg), men spist etter planen. Mensen har nok litt av skylda!

UKE 14: 80

UKE 15: PÅSKE! PASS OPP FOR FRISTELSER

UKE 16: 79,3

UKE 17: 78,6

UKE 18: 77,9

UKE 19: 77,2

UKE 20: 76,5

UKE 21: 75,8

UKE 22: 75,1

UKE 23: 74,4

UKE 24: 73,7

UKE 25: 73 MÅLVEKT / MIDTEN AV JUNI

 

Ja, så var det blitt ny uke. Vekta viste 80,9 i dag, et par hundre gram over ukesmålet, men jeg er likevel fornøyd, for jeg har fått mensen (fire dager før tida, sikkert grunnet at jeg har begynt på p-pillen. Vil ikke ha noen gjentagelse av angsten fra forrige måned :D). Og med mensen ligger jeg minst et halvt kilo over det jeg "egentlig" veier. Så neste uke regner jeg med å være på målvekta igjen. Og da er jeg forhåpentligvis på 80 blank!!!! Hurra :) Gleder meg som en unge! Det føles LENGE siden jeg så 80-komma-noe på vekta for første gang. Ser veldig frem til det øyeblikket der jeg ser 7-noe dukke opp på vekta for første gang, altså :)

 

Nå gleder jeg meg til påske! Skal bli deilig med litt ferie.

 

matvrak1: Jeg har også slitt med mage/tarm-problemer i årevis. I perioder med mye stress har alt gått rett gjennom systemet, både plagsomt og bekymringsfullt når det stod på som verst. Etter å ha gått på ketolyse nå i et par måneder er dette så godt som borte (bortsett når jeg har i meg altfor mye sukkerfritt godteri!). Nå oppfører magen seg nesten som den skal! Nå vet jeg jo at jeg ikke skal fortsette på slikt kosthold resten av livet, men håper magen fortsetter å oppføre seg bra når jeg går over på Fedon/middelhavskosthold til sommeren...

 

Lurer på om jeg er allergisk/intolerant mot enkelte matvarer, eller om det bare er en naturlig reaksjon på et dårlig kosthold at magen har slått seg vrang.

 

Ha en flott dag, damer! Her sludder det og er kaldt og surt i dag, men dette tror jeg er siste krampetrekning denne vinteren. Nå er det (i hvert fall snart) vååår! Nesten så jeg gleder meg til å skifte dekk på bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Å, er på jobb, lider av utsette-kjedelige-arbeidsoppgaver-litt-til-syndromet... Helt idiotisk, ettersom jo mer jeg utsetter, jo lengre må jeg bli her. Men neida, det er visst viktigere å sjekke facebook, vektklubben, nettavisene og alt annet tull jeg kan komme på, enn å gjøre de kjedelige arbeidsoppgavene og bli ferdig med det. Av og til er jeg uforbederlig, altså.

 

Noen andre der ute som lider av det samme syndromet?? Gode tips til hva man kan gjøre for å ta seg selv i nakkeskinnet når det inntreffer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Fikk endelig fingern ut på jobb og kom meg over bøygen med den Aller Verste Av Arbeidsoppgaver. Så ble det dansing på swingklubben etterpå, for første gang på to uker. Litt frustrerende, både fordi jeg hadde glemt en hel masse, men hovedsakelig fordi formen er så u-be-griiipelig dårlig! Akkurat i dag har det nok sammenheng med at jeg har spist altfor lite, også, så følte meg litt "matt" - ikke helt heldig når man skal trene relativt høyintensivt slik dansing er...men på grunn av all utsettelsen min på jobb, kom jeg meg ikke hjem for å lage middag før dansinga. Klassisk feil. Ikke har jeg matlyst, heller. Mulig sammenheng med første dag(ene) av mensen. Like før er jeg godtesyk (aha - derfor jeg spiste altfor mye sukkerfritt godteri i helga, med dertil tilhørende toalettproblemer :)), og når den først er i gang mister jeg matlysten en dag eller to.

 

Åh, trøtt og slapp nå. Men det passer bra. Klassiske episoder av Sex og singelliv på TV3 og House på en av NRKene snart...av og til er det bare digg med sofa og tv :) Forresten er denne episoden av S&S bare utrolig vittig: Skipper, Mirandas gamle flamme, har sex med sin nye og sexy Vogue-arbeidende kjæreste når Miranda ringer og ber ham om å komme tilbake. Han sier sporenstreks til sin nye dame at han ikke syns de skal treffes mer. Hun: "You're breaking up with me while you're still inside of me???" Ha ha ha :) Jeg er en nerd når det gjelder den serien. Kan sikkert sitere ordrett ett eller annet fra alle episodene. Det gjelder å bruke sine 10% av den aktive hjernekapasiteten med omhu, vet dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

80-komma-null på badevekta i dag!!!!!!! Ok, jeg var kjempetørst da jeg våkna i dag, men likevel, folkens!!! HURRA!!!! Første delmål oppnådd - i hvert fall hvis ikke 80-tallet forsvinner innen mandag, men det gjør det vel ikke.

 

:) :) :)

 

*gir meg selv en stor klapp på skuldra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Grattis!!! Og nå trengte jeg lese dette!!!

Er hjemme igjen etter topp dager i Finnland, men er sliten, og da kommer ulvehungeren. Var akkurat på vei på jakt etter noe å putte i munnen, et eller annet.

Smekk på fingeren. Jeg kan da ikke disse meg inn i våren, når sola skinner og det an å sprade...

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Grattis!!! Og nå trengte jeg lese dette!!!

Er hjemme igjen etter topp dager i Finnland' date=' men er sliten, og da kommer ulvehungeren. Var akkurat på vei på jakt etter noe å putte i munnen, et eller annet.

Smekk på fingeren. Jeg kan da ikke disse meg inn i våren, når sola skinner og det an å sprade...

Hei då![/quote']

 

Takk for gratulasjon, Snuppis! Er veldig fornøyd nå, selv om det blanke, runde, fine tallet nok forsvinner allerede i morgen (men det skal på plass for godt veldig snart).

 

Fint å høre at du har hatt det kjekt på tur! Unn deg noe god mat, kanskje noe litt ekstra fancy, med litt fine farger og sånt på tallerkenen! Trenger ikke være enormt med kalorier fordi om maten ser og smaker godt ut :) Og nei, vi vil ikke disse oss inn i våren, men SPRADE omkring som de snertne snellene vi er :)

 

Nå skal jeg på café med ei venninne, der skal jeg drikke fruktte og ikke spise noe, for jeg er blaaaaakk. Men like blid fordi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Akkurat hjemme. Har hatt kurs i kveld. Og hva slutta jeg av med, jo da, en pizzatur.

Fikk virkelig stagga ulven.

Sukk, men jeg krummer nakken og går inn i en ny dag i morgen!!!

Får tenke på deg og hvor flink du er!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...