Gå til innhold

30+ dagstråden


Gjest linak
 Share

Anbefalte innlegg

jeg gikk på vekta i dag(en dag for tidlig).

Var så spent.

startvekt:123(startdato:28.10)

i dag:121,6 jippi...

midjemål:123

-cm:2

 

noen som henger seg på?

vil legge in tråd hver dag nå.

må skrive litt om dagene så man holder motivasjon oppe...

 

hilsen linak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg deg riktig når du mener vi skal brukelage en ny tråd hver dag og skrive litt om hvordan det går??

 

Synes det blir litt rotete med ny tråd hver dag jeg. Kan vi ikke ha en for hver uke der vi kan skrive innlegg fortløpende hele uka og så starte på ny tråd uka etter...

 

Da klarer vi kanskje bedre å følge med og støtte hverandre....

 

Jeg starter opp i morgen så jeg har egentlig ingenting å skrive enda utenom at jeg ønsker så inderlig å gå ned i vekt..... Skal forresten i selskap på lørdag og da blir det vel litt utskeielse. Får prøve å tenke over hva jeg putter inn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linak (og eventuelle andre som har slengt seg med)

Da var fredagen endelig her, og her er mine vitale mål og vekt, og andre

opplysninger :)

 

Alder 32 år

Høyde 158 cm

Vekt 112,7 (startvekt 116,5, startdato 06.10)

Hals 41 cm

Overarm 35 cm

Bryst 126,5 cm

Midje 120 cm

Hofter 130 cm

Ende 124 cm

Lår 68 cm

Legg 49,5 cm

Ankler 29 cm

 

Har ikke målt meg før, så alt dette er startmål. Har som du ser målt HELE kroppen :)

 

Håper alle får en fantastisk helg :)

 

Hilsen Gosmal

 

PS. Vi kan godt legge ut link hver dag, men vi bør få med i navnet på linken at det er for de som skal ned mer enn 30 kg, og ikke for de som er over 30 år :) Jeg så plutselig at det kunne misforstås. Også må vi da ha med dato (eller ukenummer og dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det burde mi kanskje.er ikke så god på sånt.noen forslag til overskrift?og dette blir jo 2 uka.

 

legger inn nye mål siden ikke alt var målt i går.

 

vekt:121,6

-vekt:1,4

hals:36

overarm:40

byste:126,5

midje:124

hofte:125

lår:70

legger:43

 

cm mindre en forige uke:16,5!!!!!!

 

så nå er motivasjonen min på topp....

mangler bare 2,4 kg til før jul....

4 kilo fra jeg startet og frem til jul er målet.

 

ha en helt formidabel helg alle sammen..

 

 

Ps:håper det kommer fler som skal ned over 30 kg som henger seg på....

 

thiro:jeg er enig i det du skriver....

så mi kan jo bare fortsette på denne resten av uka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter denne formelen skal jeg ha ca 2800 kcal.

er det riktig?

vet ikke helt om jeg fikk regnet helt rett??

mine tall:vekt123-høyde176-alder26-kvinne-lav hverdagsaktivitet

 

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

 

er dette noe som skal justeres etter hver uke siden vekt synker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag er jeg helt på tur.har ikke følt gr i det hele tatt.

spist sjokolade og ostepop og drokket brus(light)

bu hu...

i morgen er det skjerpings.....

ha en videre fin kveld....

 

 

Du er ikke alene, kjære deg! Jeg også har spist for mye av alt jeg ikke skal ha idag!!! Men i morgen er en ny dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å huske at en dags "sprekk" ikke ødelegger alt, men bare utsetter målet med en dag :) Leste det en plass her inne, tror det var et av Jeanette Roedes slanketips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med motivasjonen. Har begynt å tenke at jeg venter til etter jul (farlige greier). En gjenganger det, kommer alltid, ihvertfall for meg. Nei, jeg begynner til mandag, etter jul, etter påske, etter bursdagen min, etter ferien osv.

Men greia er vel at man skal leve med dette her. Vel neste tirsdag begynner jeg ihvertfall på aerobic, enten jeg vil eller ikke :eek: Kanskje motivasjonen øker når jeg har gjennomført :(

 

Hilsen en oppgitt Gosmal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja trøst deg med det at den tankegangen er du ikke alene om.har hatt det på akuratt samme måte som deg.er utrolig hvilkene unskyldninger man kan lage seg....men keep on going.dette klarer du.hvordan var vekta i går da?dette klarer mi sammen vet du.stå på.IKKE gi deg!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg henger meg på her, jeg! Burde gå ned minst 30 kg, men har ikke sjangs fordi jeg har giftstruma. Fikk diagnosen i august, og har spist tabletter som lammer skjoldbruskkjertelen siden det. Dermed: omtrent null forbrenning igjen. Målet mitt er derfor å ikke gå opp i det hele tatt, siden legen har spådd at jeg kommer til å gå opp igjen de 10 kg som jeg gikk ned før jeg fikk diagosen, og ikke bare det, han mente jeg kom til å gå opp mer. Det er det vanlige.

 

Men nå har jeg gjort legen til skamme, siden jeg fikk diagnosen har jeg ikke gått opp ett gram! istedet har jeg gått ned 1 kg!

Men det har tatt meg 3 og en halv måned, og så mye sykling og aerobics som jeg aldrig har gjort! Noen uker har jeg vært oppe i over 20 timpoeng! Jeg trener alt jeg kan, det er det beste muligheten for meg til å i det hele tatt få noe forbrenning. Jeg tar også Levaxin, slik at jeg får litt thyroxin, siden jeg ikke lenger produserer noe selv.

 

Målet mitt er egentlig å gå ned 40 kg, men det får bli en annen gang.... likevel føler jeg at jeg hører hjemme i denne linken! Håper det er plass til meg, jeg trenger motivasjon til å ikke gå opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja her er du velkommen vet du...vet ikke hva sykdomen din er for noe men håper det ikke er noe farlig...

velkommen til oss og håper du får nytte av det som blir sagt her...

ha en fin dag videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...