Gå til innhold

17. mai er målet!!! 6 -7 kg ned...Noen som blir med???


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er ei dame på 33, og har to små barn på snart 4 og 6 seks år. Jeg har vært med på en annen tråd her inne, og det var bra, bortsett fra at jeg kanskje ikke kom helt i mål.... og gikk opp og ned om hverandre hele tia... he he...

 

Men, NÅ er det nok!!! Jeg gikk for to år siden ned 20 kg på et halvt år.. og har klart å krabbe på meg 6 - 7 kg av de igjen... så nå må det den innskjerping til for at ikke alle 20 skal kommme... for vektnåle peker oppover nå.... og det må snus.. Målet er at jeg skal være fornøyd til 17. mai i år som i fjor..... og ikke føle meg som en "dritt" i for trange klær, for ja, klærne strammer bra nå...huff..

 

Dagens vekt er 74 kg, og målet mitt er 67 -68 kg. Noe jeg burde klare. Dette er min trivselsvekt.

 

Bli med noen da!! La oss ta tak sammen, og motivere hverandre :)!!!

 

- Isabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 798
  • Created
  • Siste svar

Jeg er med!!! Det er vel 11 uker til 17 mai, så det burde gå :)

 

Jeg tror jeg er med i de fleste tråder her inne da, men har den siste uken tenkt litt på å forandre på målet mitt...

 

Er 30 år blitt, er 170 høy og veier i dag 67,7. Har som hovedmål å komme ned på 64, men tror jeg skal forsøke på 60 som endelig mål. Har i snitt tatt 0,56 kg pr uke siden jeg begynte og dersom det fortsetter slik ender jeg på ca 61,5 til 17 mai.

 

Jeg skal i alle fall gjøre ett tappert forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei, jeg blir også med:-) Var veldig flink en stund, men nå har kiloene begynt å strømme på, og nå er det slutt... Idag veide jeg 64 kg, og målet mitt er 58kg. Jeg er 167 cm høy.

Er gift. 37 år, har 3 egne barn, 2 stebarn og en fostersønn:-)

Barna er fra 6 til 17 år

Tror det er motiverende å være flere om dette, og gi hverandre tips og ros!

 

Klem fra Merwell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supert minipia og Merwell !! :) Moro!!

 

Jeg er også 170 høy... men noen kg mer enn dere begge å dra på....puh.. he he..

 

Ja, jeg er enig i at når vi er flere som jobber mot et felles mål, med våre oppturer og nedturer, så er det godt å kunne ha noen på "samme lag" her inne som fungerer som både mentorer og motiverende... Som et "team" skal vi klare dette, og vi har som minipia sier, noen uker på oss :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sånt ca. samme høyde og vekt 173 cm 68,1 kg på fredag 39 år 3 barn og 3 stebarn. Jeg vil ned til ca. 60 kg. Har delmål om å være 65 til påske, regner med at det skal gå. Så så da hiver jeg meg også på dere andre. Ha en fin, fin uke og lykke til med vektred. alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Så bra at vi blir flere!! Jeg skal prøve å komme ned i 60 til påske, og så ta det som det kommer etterhvert.. Må vel bli flinkere til å trimme litt også, der er jeg dårlig:-( Har liksom ikke ork til å gjøre det, men skal prøve å trene litt hjemme.

Hvordan er det med dere andre?

 

Klemz:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Når det gjelder trening.. så prøver jeg å ha et sted mellom 7 og 14 trimpoeng i uka... noen ganger klarer jeg det... andre ikke... så varierer litt, men jeg trener hver uke... bare ikke like mye hver uke... he he...NÅ har jeg nettopp vært på en spinning2, og det føles herlig..

 

Stå på alle sammen!! så blir det moro neste mandag å se hva vi har fått til. Vi må likevel holde kontakten her i mellomtiden... er jo det som er motiverende.. syns jeg :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg blir også med og prøver på minus 6-7 kilo til 17. mai ! :-)

Det er et par uker siden jeg registrerte meg i vektklubben, og tenkte at etter vinterferien - da er det alvor ! Og siden den beslutningen ble tatt så har det allerede krøpet på en liten kilo.....

Vekta har gått opp og ned siden jeg var 18 år, og har gjennom disse åra gått på flere GR-kurs når jeg ikke har klart å få av kiloene selv. Er 166 cm høy, og vekta nå er 72 kilo. Trives veldig godt når den er 65-66 kg så målet er å gå ned 6- 7 kilo til 17. mai. Kjenner at ubehaget stiger når vekta kryper over 70 kilo, og da er det bare å få gjort noe med det.

Har ikke tenkt å fintelle kalorier, men vet veldig godt hva og hvor mye jeg bør spise etter mange kurs. Så jeg prøver å holde meg 4-5 måltider pr. dag, drikke mye vann og mosjonere. Skriver trimpoeng og vil prøve å mosjonere ca. 30 min pr. dag. Har fleksibelt jobb med hjemmekontor så jeg kan ikke unskylde meg med at jeg ikke har tid (men det gjør jeg dessverre altfor ofte............).

 

Supert å ha noen å diskutere med, er motivert og veldig innstilt på å klare å gå ned nå ! Tenk så deilig å møte våren og sommeren noen kilo lettere !

 

Vekt62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen vekt 62..... huff ja.. de kiloene kommer og går....men nå skal vi få de bort en gang for alle....og bli der!! vi skal i hvertfall ikke oppover.... Vi skal hjelpe hverandre... :)

 

Jeg kjenner skikkelig sjokoladesuget i dag.. har hatt en 12 timers arbeidsdag...og det er jammen slitsomt... og jeg blir sulten... på noe godt.....he he... altså godteri!! Men, jeg skal forsøke å la være.....

 

Lykke til alle sammen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hvordan gikk det igår Isabel, klarte du deg uten sjokolade? Jeg er sånn at jeg må kutte helt ut, klarer ikke å ta litt, da er det desverre gjort..nesten som man er avhengig.

Tror vi skal greie dette her alle sammen, vi har ihvertfall begynt i riktig retning:-)

 

Ha en riktig fiin dag!!

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69
Jeg kommer til å slite med målet jeg har satt' date=' veier meg hver dag (jada, vet det er dumt) og har gått opp 0,6 siden mandag... blæ :)[/quote']

 

Ikke mist motet, og prøv å la være å veie deg hver dag. Vet at det er vanskelig, og jeg har ikke klart det heller, men om mandagen bestemte jeg meg for at jeg ikke skal veie meg mer enn hver mandag. Var på nippet til å ta ut vekta til morran, men kledde på meg istedet, hehe...

Vekta varierer fra dag til dag, og det er litt dumt. Sånn er det når man får mensen også, da øker vekta gjerne 1-2 kg:-(

Prøv å la vekta være, og se til mandag:-)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg klarte å holde meg unna sjokoladen i går....men ikke i dag... (ugh...)... Jeg har også den "avhengigheten" med å måtte veie meg hver dag... dessverre... vært sånn i årevis...og jeg føler nok ikke det er noe problem, i bunn og grunn.. men kanskje en liten besettelse...(som om det var noe bedre... he he)..

 

Minipia: Stå på !!! Dette vet vi at vi kan klare!! La oss vise alle at dette har vi kontroll over!! Jeg trenger også masse motivasjon for å klare dette her nå... kjenner det er tungt... men vet dere hva??? Det hjelper faktisk å ha dere her!!!!! Har dere i bakhodet når jeg "sprekker" ... eller holder på å sprekke.... og det er bra :)

 

Hva gjelder veiedag.... nå startet vi alle på mandag... og av erfaring kan det være en litt dum dag da helgen "henger i"...he he.... Hva mener dere?? Er tirsdag en bedre dag??

 

- Isabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Jaja...en sjokolade idag, så har du spist for denne uka:-)

Uansett ikke krise bare du ikke spiser det for ofte

 

For meg spiller ikke veiedagen noen rolle om det er mandag eller tirsdag, det er jo resultatet til slutt som teller:-)

Har forresten klart å ikke veie meg siden mandag, og håper vekta har gått litt ned neste gang.

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

I dag har jeg vært i selskap... med deilige kaker og sjokolade.... grøss og gru... hehe... Jeg klarte å ta bare et lite kakestykke, og smakte ikke på de andre...og det er meget bra til meg å være...

 

Ellers må jeg si meg helt enig med deg Merwell, veiedag er ikke poenget.. men sluttresultatet...så jeg gir meg på den....

 

Nå nærmer helgen seg med sine utfordringer... og det er en prøvelse med to små unger med sitt lørdagsgodteri og en mann som elsker å kose seg med både god mat og godis i helgene.... Jeg må stålsette meg!!!(han er jo seff lang og slank, og legger aldri på seg.... grrrr... )

 

Jeg popper innom i helgen også.... lykke til alle sammen...:(

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Lykke til i helga Isabel, og prøv å spise så lite du kan, og lag noe som ikke gir altfor mye kalorier, i tillegg til at det er godt:-) Eller så kan du jo spise noe annet, hvis du klarer... Det gjør jeg innimellom

Syns du var veldig flink igår som klarte deg så bra!!!

 

Idag skal jeg lage ertesuppe (la erter i bløt igår) og imorra tenkte jeg å lage pitabrød med speltmel, og la alle ungene lage pizza utav dem, med hva de vil oppå. Så skal jeg se etter finello loght ost som visstnok skal være sunnere:-) Da kan jeg ihvertfall bestemme kaloriene selv, men jeg tror det verste er pitabrødet.

Jeg har også en mann som ikke legger på seg... og som elsker snop og mat...

 

Ha en kjempefin helg alle sammen!!

Jeg kommer nok også innom:-)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjelder veiedag.... nå startet vi alle på mandag... og av erfaring kan det være en litt dum dag da helgen "henger i"...he he.... Hva mener dere?? Er tirsdag en bedre dag??

 

- Isabel

Jeg er av de som ikke helt ser poenget med å ha veiedag på bakgrunn av helgene. Jeg vil gjerne ned i drømmevekta på en mandag også. Så jeg holder meg til mandager. Det vil føles som juks om jeg bytter dag nå.

 

Jeg tar ikke av i helgene heller, ser liksom ikke helt poenget med å skeie ut bare fordi det er helg. Men det er nå meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Enig med deg i det, det er dumt å skeie ut i helgene. Vi får heller spare kosemerkene til f.eks lørdag, og velge hva man vil ha for dem da, hvis man har lyst... Det beste er å være flink hele uka, da oppnår man resultatene raskere, og hvis man holder seg borte fra søtsker blir lysten på det borte etterhvert. Ihvertfall for min del:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel
Jeg er av de som ikke helt ser poenget med å ha veiedag på bakgrunn av helgene. Jeg vil gjerne ned i drømmevekta på en mandag også. Så jeg holder meg til mandager. Det vil føles som juks om jeg bytter dag nå.

 

Jeg tar ikke av i helgene heller' date=' ser liksom ikke helt poenget med å skeie ut bare fordi det er helg. Men det er nå meg :([/quote']

 

Jeg er jo selfølgelig helt enig i at at jeg vil ha drømmevekta alle dager... er nok ikke mange som er uenig i den uttallelsen... men poenget mitt er at jeg kan fort veie litt mer mandagen enn hva jeg gjør f. eks på lørdagen, og det er fordi jeg er en av de som liker å kose meg på lørdager... da teller jeg overodet ikke kalorier, men fråtser ikke. Jeg gikk ned 20 kg på seks måneder for to år siden, og da fungerte dette veldig bra. Alle finner sine måter å gjøre det på, og vi er forskjellige, noe som er det herlige, syns jeg ;) Det var bare et forslag og en tanke, ikke noe annet..... Jeg føyer meg inn i rekken med dere alle om at det er ikke noe poeng i seg selv å bytte dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Høres ut som om du vet hvordan du får det til å fungere Isabel:-)

20 kg på 6 mnd er masse, så da har du vært flink! De kiloene som har sneket seg på igjen skal vi nok klare å få bort igjen:-) De kommer gjerne snikende med åra virker det som....

 

Ha en riktig fin lørdag, og kos deg litt:-)

Vi skal ha pita-pizza idag, og jeg gleder meg til det!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Hei igjen

 

Ja.. hehe... virker som om kiloene sniker seg på sakte men sikkert... og det rare er at jeg har en tendens til å flytte den øvre toleransegrensa mi for hvor mye jeg kan tillate meg selv å gå opp, oppover... he he... er dette kjent for flere+??? Jeg vet jo godt at det kommer av mindre trening, og at sjokoladen har (eller vi skal jo nå si hadde, som i fortid) igjen fått sin daglige plass i hverdagen.. noe som jeg hadde klart å legge av meg til lørdager, og da i små mengder. .. Denne uka har vært en utfordring for å si det mildt.. fikk tante rød i tillegg, og da virker det som om det ikke er bunn i meg... he he... huff....

 

Jeg har likevel vært litt mer bevisst, og i dag var jeg og dattera mi på jentetur til Sverige, og vet dere hva??? Jeg kjøpte ikke noe godteri!!! Tenk dere det... hehe.. utrolig ... he he

 

Mandagen blir litt spennende... men da på den litt gruvale siden... he he...

 

Klem til alle..... Isabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Heisann

 

Hvordan går det med dere`??

Jeg for min del har hatt mine utfordringer... og kanskje ikke klart å stå i mot like mye som jeg burde. Tror jeg må starte med å veie maten min igjen fra i mårra... for jeg lurer meg selv.... Men, vi har satt en dato, som er 17. mai... og da SKAL vi være i mål!!!

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Lurt å veie maten ja...

er har helga gått helt fint, men verre idag. Vært på tur med ungene idag, og da grilla vi pølser. Spiste 1,5 grillpølse med lompe, og fikk sjokk da jeg la inn kcal her nå:-( Ikke flere pølser på meg nei!! I tillegg spiste jeg jo middag når vi kom hjem. Blir spennende å se på vekta imorra

 

Tror nok det er litt vanlig at man flytter grensene litt oppover for hva man tolerer, men jeg vet jo alikevel hva jeg veide før jeg fikk barn, og hva jeg har liggi på etter barna, og hva som da er kommet ekstra de siste årene nå, og det er de som må bort! Vil ikke tolerere det lenger, så må sette ned grensa

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...