Gå til innhold

17. mai er målet!!! 6 -7 kg ned...Noen som blir med???


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Denne tråden er jammen populær - vanskelig å starte ny. Men jeg blir gjerne med her. Er 35 år og tobarnsmor. Kjempemotivert for å forandre livsstil, men orker ikke ordet slanking. Passer meg og spiser bare godt på lørdag. Har faktisk gått ned i påska, men bare gått ned 2.4 kg på fem uker som jeg har holdt på, men det er vel prisen for å ikke telle kalorier. Har gått på Grete Roede kurs før - så jeg kjenner godt til systemet og følger det. Skriver det jeg spiser, men ikke kaloriene. Tar meg ei skive med nugatti i ny og ne for å stille gottelysta - det er der svakheten ligger. Synes jeg greier meg bra. Må fortsette å øke aktiviteten. Bruker skritteller. Får litt oversikt over hvor aktiv jeg er. Vil gjerne ned 9 kg tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 798
  • Created
  • Siste svar

Gudameg... tror jeg har glemt å ønske veslemor velkommen.... jeg bøyer meg i støvet og beklager på det sterkeste!!! Her hos 17.mai- gjengen er alle velkomne :) Velkommen også til deg Tottis...;) og du har helt rett: DENNE tråden finner du ikke maken til... he he.... Tror vi har blitt veldig glade i hverandre :) Nei... forresten... JEG VET DET :) he he. Jeg har heller ikke gått mye ned siden nyttår... så vi er flere.. og godtesuget har til tider kvelertak på meg...

 

Tror du kommer til å klare deg bra i mårra Lottis... det er jeg helt sikker på. Husk at all nedgang er bra.... oppgang er mer deprimerende.. hehe.. for det vet jeg.. for der har jeg god og stooor erfaring... he he. Ellers blir jeg også raskt sulten.. når det har gått tre timer siden forrige måltid holder jeg på å sulte.... Vann er jeg dessverre ikke god på å drikke... men jeg blir stadig bedre.. og jeg får nok i meg ca 1 liter vann ved siden av måltider hver dag... og det er jo noe.

 

Merwell: I følge Grete Roede skal man ha ca 200 til 300 kcal med frukt hver dag, og det er ved siden av den frukten du eventuelt velger som pålegg til måltider.

 

Nå har jeg vært ute og jogget i en time.. helt herlig.. nesten 1 mil... JOHO....*stolt nå*

 

Ha en flott kveld alle sammen... Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heng deg på her, bare koslig med mere aktivitet!

Dagens kalori inntak er stoppet, og jeg havnet på 1478, og 3 liter vann (må være rekord for meg:) )

 

Lottis, jeg gleder meg til imorgen, tror nok at du har gått ned mer! lykke til:)

 

Jeg har akkurat vært ute og gått en rask tur til sammen med datra på 11 som skal i seng nå.

Igår og idag viser skritt telleren 16 000 skritt begge dager, men gikk litt uten idag.. Da er jeg ihvertfall langt over målet mitt på 10 000 skritt om dagen:)

 

Ettermiddagen har vært fin, stille og rolig, men fått trent litt inne...

 

Merker at klærne sitter mye løsere, og ser stor forskjell, og i tillegg er formen bedre, hehe

 

Ha en fiin fiin kveld jenter:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Du er veldig flink med trening:) Jeg jogget to ganger i påsken..Den ene gangen i Ålesund med mannen på sykkel ved siden av, og som alltid øse pøse regn. Ikke et sted på kroppen var tørr:)

Så en gang i Trysil ned bakken fra hytta og opp igjen 6 km etter en dag på ski.

Så når jeg ser ut nå og ser at det er ganske varmt ute og vår, frister det og prøve på nytt igjen med jogging.. fikk litt nok i påsken....dum som jeg var:)

 

Jeg har virkelig skrivekløe om dagen.... det er så deilig å skrive av seg litt frustrasjon og glede:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR en aktivitet...!!! Kan jo snart sitte her hele dagen og skrive meldinger nå vel..?! heheh... :)

 

Velkommen Tottis.. Oss blir du ikke lei med det første.. ;) Er veldig motiverende med denne gjengen, selvom det ikke ser sånn ut på vekta mi... Men både igår og idag har jeg vært superflink, og påskeutskeielsene er nå et vagt minne..

 

Idag har jeg spist 1345 kcal. Vann har jeg ikke helt kontrollen på da jeg flyr rundt med flaska mi hele dagen og super. Men er nok rundt 3 ltr.

Har også gått tur i kveld, i nyyyydelig vær..

 

Er så utrolig deilig å spise lite og ofte.. Før slukte jeg mest mulig mat, for det var så lenge til neste gang.. Men nå nyter jeg tanken på at det kun er få timer til neste inntak.. Og har så godt som ikke godteri-lyst lenger.. Pepsi maxen har også vært forholdsvis enkel å legge på hylla. (drakk litt cola light nesten hver dag i påsken da)...

 

Er vel på tide å slenge seg ned på gulvet å ta 100 situps og 20 armhevninger vel??! Har kommet litt ut av rytmen i påsken... :)

 

Thohei!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten spist 1225 kcal i dag... og som nevnt... lite vann... Skal skjerpe meg på det.

 

Nå skal jeg gjøre meg ferdig med noe studiearbeid, og så er det ned på gulvet.... puh... Til dere nye så er det noe vi har innført her hos oss... mellom 50 og 100 sit ups hver kveld, pluss det man klarer av armhevinger.... Magen har sååå godt av det ;)

 

CU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei og hopp, da har dere vel alle stått opp? hehe...

 

Jaja, da er det snart helg igjen, med knallvær:DJeg tar også minst 100 situps + armhevinger, og har kjøpt meg treningsstrikk, og igår gikk jeg opp og ned trappene i 10 minutter, hehe... ganske slitsomt, men nå kommer sommeren fort:)

 

Her kommer en liten jeg har fått på mobilen:

 

Når man blander mel og vann blir det lim...

MEN: når man så tilsetter egg og sukker blir det ei KAKE!...

KORR ble da limet av???

Nå skal jeg fortelle deg det: - Det er det som får kaka til å bli sittende fast på ræva, hoftan og magen!!! ;)

 

Ha en flott dag jenter!

 

Klemmer fra Merwell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom Merwell... he he....men gud trøste og bære meg så sant... *ler*

 

Nå skal jeg levere to rakkerunger i barnehagen.... og så skal jeg ha hjemmekontor med studiearbeid... men.. jeg har tenkt å ta meg en tur ut å trene i løpet av dagen.. men blir ikke like hardt som i går.. for jeg er litt "trøtt" i musklene kjenner jeg.. ble langt i går...:)

 

Ha en flott dag... og dere...Jeg har drikki vann allerede i dag... flink !!! he he.. Viktig å rose seg selv har jeg hørt....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeeelp ... min kjære cocker spaniel har fått diare... og har ikke helt kontroll... mens jeg leverte ungene i barnehagen så hadde han bæsjet ned hele buret sitt, pleddet, vannskåla og seg selv... tenk dere den stanken... huff... Jeg har altså stått på hodet å vasket nå i en time... bikkja først... og så resten... ble litt uvel ja... huffameg... stakkar da..... Er det noen som har noen råd til hva jeg kan gi han for at det skal bli bedre?? En nabo her sa at kokt ris skulle hjelpe... får prøve det...

 

Ble litt annen prat enn "slanking" dette her... hehe... men det var godt å få det ut.. hehe.. møkkajobb altså.... men syns litt synd i han da...

 

snax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er flinke må jeg si, aktiv som bare det!!!!!

Og dere virker veldig koselig i tillegg...Vann ja , det er viktig å huske på!

Prøver også å erstatte brød med grove knekkebrød...

 

I dag blir det vekttrening på meg, gleder meg faktisk, føler jeg er skikkelig i gang nå. Er ganske bleik i tillegg til ekstra kilo så har kjørt på med en "runde" selvbruningskrem......Anbefaler Slimline (eller noe sånt?) fra Loreal...

Ingen skolder, bare å skrubbe kroppen først, billig er den også;-)

Jevnt solbrunt resultat (for en gangs skyld stemmer lovnadene...;-)

 

Himmel høres ut som jeg er KJEMPE opptatt av utseendet!

Er jo egentlig ikke så nøye da...men når man er lettere overvektig og sommeren nærmer seg er det litt kjedelig...

 

Er 80 kg nå og vil gjerne ned til 75 før juni/juli.............

Det skal gå bra!!!!

 

Ha en super dag=0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada Susk... det skal du klare... og vi skal dra lasset sammen med deg...og våre egne lass...:)

 

Syns ikke du virker for opptatt av utseendet fordi du vil være brun.. skjønner deg godt jeg :) Jeg er så heldig at jeg er brun året rundt på kroppen... har arvet gode pigmenter etter min far og farfar... og jeg blir aldri helt blek.. det er godt. Men, i ansiktet derimot... er jeg sensibel...og blek... he he.. så her er det make- up kremer som må til...

 

Nå får jeg jobbe litt til.. så forsvinner jeg ut i solen..... JOHO ;)

 

Ha en super dag mine venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er supert å ha litt farge. Man føler seg litt freshere da. Jeg har fortsatt en flott fregnete påskefarge.. :) Tar også solarium jevnt og trutt.... :)

 

mmmmmmmmmmmmmm... hørtes deilig ut Isabel... eh... ;)

 

Nå har vi hatt en lang og god lunsj på jobben, er så kos å sitte å skravle litt extra... :)

 

Ønsker alle en god dag...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

fikk den største i barnehagen, så gikk vi på Helestasjonen. Hjernehinnevaksinen skulle minstemann få... Nå sover hun søtt i senga si.

 

Stakkars hund Isabel og ikke minst stakkars deg:( Hørtes ut som et mareritt!!!

Er den på bedringensvei?

 

Susk du og jeg har samme mål...Jeg er 176 cm veide helt utrolige 82,4 når jeg begynte å slanke meg 5/3. Nå veier jeg 79,3...(skal veies på kurs i kveld så den andre vekta er to uker gammel....) Hvor mange kcal spiser du og hvor mye trener du? Har mål om 75 til 17 mai, men da må jeg klare målene mine....

 

29/3-79,3

5/4- Påske

12/4-78,5

19/4-77,7

26/4-77,0

3/5-76,2

10/5-75,5

17/5-75,0

 

 

Blir du med?? Dette klarer vi ikke sant?????!!Litt spent på i kveld? Har ikke peiling hvordan jeg ligger ann...Skal ned to tre kilo til sommeren etter nådd 17 mai mål.....

 

Merwell- Den skal jeg legge meg på minnet. Skal tenke på kake som lim..æsj!!

Men utrolig godt lim egentlig.......Hadde vært godt med en saftig, klissetet, myk sjokolad..............BARE TERGER DERE;) Jeg gikk på cafen vår her og kjøpte en pose Kaffe som de malte opp til meg....Er det noe bedre en nymalt kaffelukt og smak:)

 

Nå skulle dere ha sett sitter her midt oppe i klær som skal brettes og legges i skap. vi snakker klær fra 10 dager på påskeferie og ganger 4........Det er et tårn,men heldigvis har jeg kommet meg igjennom all vasken.

Snille mammaen min vasket alle håndklene , sengetøy og skitøyet vårt:)

 

Snakkes senere!!!

 

 

 

HJELP SKAL VEIES I DAG!!!!!!

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Moro å komme hjem fra jobb og lese alt dere har skrevet

Hvordan går det med hunden Isabel? Kjedelige greier... håper den har holdt seg resten av dagen. Tror nok kokt risvann kan hjelpe, mener å ha hørt det...

Det hender den ene hunden vår også har gjort fra seg i kassa.... huffameg:( drittjobb!!

Høres ut som om du har hatt det travelt idag lottis, men godt å få det unnagjort! Drikker ikke kaffe jeg, men enig i at lukta er god, hehe...

 

Når det gjelder utseende, er jeg nok endel opptatt av det, og liker også å være brun. Har fin farge, og sjelden bleik, og det er deilig:) Har prøvd en som jeg har kjøpt på apoteket for så¨lenge siden at jeg har glemt det, hehe, men den heter cosmica bronze, og er en farget fuktighetsgivende dagkrem som gir huden en frisk solbrun tone. Den er fin syns jeg, og jeg orker ikke så mye styr, har ikke tid til det om morran, men hvis man skal noe er det litt greit å se litt fresh ut:)

Jeg er nok endel opptatt av klær også, og det er utrolig mye kult!! Har dere prøvd qxl? hehhe, der er jeg mye og snoker...;)

 

Nå er middagen fortært, og etterpå skal jeg på møte med barnevernet (veiledningsgruppe for fosterforeldre). Håper de har deilig frukt der idag, og ikke sjokolade og kjeks...

 

Ha en fin ettermiddag så snakkes vi nok etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Jeg er hoppende glad og fornøyd!!!

 

NED 1,2 KILO:D

 

 

Ny vekt- 78,1 Jeg har gått ned 4,3 kilo siden 5 mars

 

 

MINE MÅL

29/3-79,3

5/4- Påske

12/4-78,5-(78,1:D)

19/4-77,7

26/4-77,0

3/5-76,2

10/5-75,5

17/5-75,0

 

 

Dette var utrolig godt!!! Da var alle treningsturene og det å stå over all sjokoladen verdt det.... Nå skal jeg fortsette:)

 

Har dere hatt en fin kveld??

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var supert... alt strevet blir betalt.... nå er du godt i gang... og nærmer deg dine mål... Du er en enorm motivasjonsgivende person... og det er bra, for jeg trenger det.. hehe... Kanskje jeg selv skulle satt meg mine egne mål fra uke til uke frem til 17. mai... og nye mål fra da igjen... var ikke dumt det.....

 

Dagen i dag har vært herlig... etter møkkajobben gikk meg en laang tur i det fine været .. jeg jogget også av og til.. men var støl i låra etter gårdagens spurter he he.. var ute i nesten 1, 5 time. ..gikk langs med Glomma... og satte med ned på en lang fin sandstrand.. og bare følte at nå var livet herlig ;)

 

I dag hadde jeg ovnsbakt laks med masse deilige bakte grønnsaker til middag... mmm .. så godt. Ungene elsker også laks.... jeg ble god og mett :) Etter middagen syklet vi en tur med ungene, så i dag har jeg vært i aktivitet...

 

nå skal jeg innta kveldsmaten... så kommer jeg tilbake med rapport om antall kcal senere i kveld....

 

1230 kcal har jeg inntatt i dag...

 

Nå har jeg bestemt meg, at på mandag skal jeg sett meg opp en liste med egne mål fra uke til uke, slik som Lottis gjør.... blir litt mer motiverende også tror jeg...

 

 

CU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

og i likemåte...

Det har tatt lang tid før jeg kom til den konklusjonen at 82,4 var et dritt tall....Nå ser jeg lyset i tunnelen selvom det er 5-6 kilo igjen så er det der fremme... og klarer jeg målet til 17 mai blir jeg super glad:)

 

For et vær vi har hatt i dag...Du må ha hatt en fantastisk tur. Jeg har også vært mye ute i dag og det er så nydelig.Beste tiden nå synes jeg. Lukten og synet av alt som springer ut er så deilig:) Jeg har akkurat rundet 1450 kcal og er fornøyd med det.vann 2,5 liter

 

 

Fikk vite på kurset i dag at stress er det verste for kroppen når den skal slankes.

Stresser vi sender vi signaler til hjernen at noe slitsomt er på vei og den tviholder på alt den får og slipper ikke noe fra seg.Bygger seg ett lager om noe skjer......altså målet fremover må være å STRESSE MINDRE!!!!!!!

 

Ha en fin kveld!!

 

Klem fra meg!!!

 

LOTTIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET må jeg jammen si; og så i PÅSKA da!! Du er RÅ.. ;) Og jeg som vanlig pittelitt misunnelig.. hehe...

 

Her har vi hatt sei, poteter og deilige grønnsaker.. Ikke blitt utetur idag, men en shoppingtur har jeg fått til.. Det er hobby nr. 1.. (dyr hobby ja...)hehe... :)

 

Deilig for dere som er hjemme på dagtid som får vært litt ute.. Trist å sitte inne på et kontor og titte ut..

 

Nå er det snart Prison Break.. skal brålegge inn resten av dagens inntak, kommer tilbake med kcal.

 

1183 kcal/ 3 ltr vann.

Tok 30 gr fullkornsbar da jeg kun endte på tusen og no-kcal.. Syns jeg spiser meg mett jeg, men spiser jeg for lite tro?

 

Nydelig kveld til alle jenter.

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Det høres litt lite ut med 1000-1100 kcal.Prøv å øke til 1300-1400 kcal som er det minste og meny 1 i Grete filosofien. Prøv en uke og se om det skjer noe..For lite er nesten verre enn for mye for kroppen sparer istedenfor å kvitte seg med fett.

 

Jeg spiser nøtter når jeg ser at jeg har spist litt lite...

 

I MORGEN ER DET HELG!!!!!TJO!!!!HIPPHURRA!!!!!

 

Sov godt jenter:)

 

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Jeg tar av meg hatten for deg lottis, du er såå flink, og så motiverende! Dette fortjente du virkelig, og dette er lønna for strevet:)

 

Jeg har havnet på 1310 kalorier, og 2 liter vann + 1 kopp te.

 

Vet ikke hva jeg skal si om kvelden, den var fin helt til turen hjem fra møtet, da kokte motoren, og nå er den nok gåen:( Tok livet av en motor ifjor også, så dette var kjipt... Nå står den på verkstedet hos min (kjørte jo dit, hehe) og han var ikke veldig positiv..

Jaja... typisk min uflaks, det er helt sikkert..

 

Nå skal jeg inn på sofaen og slappe av, har akkurat mata og lufta hunden, og lufta gikk litt ut av meg etter det med bilen

 

Ha en flott kveld alle sammen, så snakkes vi imorra

 

Klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Utrolig kjedelig når sånne ting skjer:( Håper det ordner seg med bilen.....

 

Jeg har feiret vekttapet med HEISTAD LETT GELE.....500g til 35 kcal..litt av en feiring;)

 

NÅ, skal jeg pelle meg i seng.... I morgen skal jeg vaske huset!!!!Så skal jeg skjære frukt til kveldskos:) Ananas,mango,honningmelon, druere osv....

Gleder meg sånn til barna er i seng og sette meg ned og nyte helgen i nyvasket hus:)

 

Sov godt!!!

 

 

Lottis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Håper du har sovet godt lottis, og takk for oppmuntrende ord.

Vet ikke med bilen enda, han kom ikke hjem fra jobb før inatt, helt kaos der borte om dagen nå midt i dekksesongen, så han hadde ikke fått sett på den... Får nok dommen idag, og straffen er en gammel 240:(

 

Jeg har 3 timer på jobb idag, gym, engelsk og samfunn, så skal jeg også hjem å vaske hus. Etter det skal jeg legge meg rett ut på las verandas og nyte livet en times tid, og så gå tur:)

 

Igår spiste jeg vannmelon for første gang iår, og den var god!! Det skal jeg kjøpe idag, nam nam... Er som deg, på kveldene er det masse frukt det går i her også, og det er deilig. Men, ikveld skal jeg først være med 14 åringen min å feire guttebursdag med bowling og pizza før jeg kan hjem å nyte at det endelig er helg, hehe... og jeg skal ikke spise pizza:)

 

Ha en fin dag, alle sammen, og kos deg med husvasken lottis

 

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... er det fredag igjen... :) Opptatte som vi ellers er har vi satt av denne helgen til hagearbeid, og sånn som været ser ut til å bli skal det jammen bli litt kos å friske opp litt ute... :)

 

Huff... rett og slett traagisk med bilen Merwell, er jo så irriterende når sånt skjer. Og man er jo SÅ avhengig av bilen.. (altfor mye egentlig)... hehe...

 

Kommer du og tar huset mitt også eller Lottis??? Burde absolutt ta en runde idag jeg også, sliter fortsatt med klesvasken etter påsken. Og vi var kun 2 stk.. Men i østerrike er det jo røyking overalt, så ALT luktet jo røyk.. blæh... (hilsen røykfri i 3 år..hehe)... :)) Men får jobbe for lønna frem til fire, så får vi se hva jeg rekker etter det...

 

Skal prøve å sørge for at jeg iallefall spiser 1300kcal, spiser du cashewnøtter da Lottis? Er redd jeg da kommer til å tømme heeele posen.. eh... ;)

 

Ha en fin dag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

for at bilen vil rulle på veien igjen... Men en gammel 240 er ikke å forakte det heller....Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrum;)

 

Slank30. Jeg spiser Hasselnøtter eller mandler.10 stk ca 10 gram er 65 kcal da har jeg oversikten.

Ja,klart jeg kan ta vasken.....det er så gøy og ikke minst gratis trim.....VEL;)

 

 

Skal starte helgevasken snart,men lillesøster sover så godt og jeg er sånn i kose og avslappings humør i dag at jeg nyter stillheten en stund til:)

 

I kveld skal vi jobbe i hagen..Det skal bli så deilig og vaske og gjøre i stand slik at vi kan kose oss ute i helgen....

 

Største jenta skal i bursdag på søndag til en gutt som blir 4 år..forslag til gave???

 

Kos dere i dag!!!

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Takk, håper det ordner seg ja:) Har kjørt den 240 så lenge tidligere at jeg er lei av den for lengst, hehe..

 

For et herlig vær!! har sitti ute 1 time nå, henta minstemann på skolen tidlig pga hjernerystelse, men nå får jeg også begynne på huset. hengt ut en klesvask, og satt på en ny, men som du sier, gratis trim, hehe. Ikke så galt at det ikke er godt for noe!

 

Skal få tatt litt i hagen iløpet av helga jeg også, og plante litt stemor tror jeg:)

 

Når det gjelder gave til 4 åring... biler, gravemaskiner, tegnesaker, kitt, film, barnecd, bok, fotball (det pleier å være supert!), spill, .....

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...