Gå til innhold

17. mai er målet!!! 6 -7 kg ned...Noen som blir med???


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Isabel

I dag har jeg fått tilbud om en jobb til i min kommune... Hva gjør jeg nå da??? herregud.. for et luksusproblem... he he

 

Dette blir vanskelig.. den her hjemme er det kort vei til, og et ca 70 % vikariat for en barne- og ungdomsarbeider-klasse + et motivasjonskurs (voksenopplæring), ,mens den andre jobben er i ungdomsskolen, 100 % og antagelig fast, men 50 min å kjøre...

 

Bra jobba Lottis.. nå er du igang i gjen... og Veslemor, ikke tenkt på 100 g opp... tenk heller: "Isabel har da ikke gått ned mer en 1 kg siden februar.. så jeg kan da ikke klage"... :)...he he... neida.. jeg tuller, men jeg har stått stille leeeeenge.. og kjenner frustrasjonen selv, men skal jeg ta innsatsen i betraktning BØR jeg være fornøyd... faktisk.. he he

 

Jeg hørte et fint ordtak i dag, og det vil jeg gjerne dele med dere:

 

"Når begeret ditt flyter over, så skyld ikke på noen andre, men deg selv for at du ikke har tatt deg tid til å tømme det"

 

Flott!! ikke sant?? Ha en super kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 798
  • Created
  • Siste svar
Gjest lottis75

Jeg ble så glad i dag....super glad! Egentlig 800g men det sto og vippet mellom 76.8 og 77,0 så jeg fikk se 76 også....kjempeglad ble jeg,men jeg sier 77 for å være enda mer sjerpet...

Isabel du har så mye rett i det du sier...Den skal jeg adoptere og bruke videre.

Ang vekta de tror jeg det er to ting som gjør at den står litt stille. STRESS...Det verste vi damer kan utsette kroppen for er det stress. Menn går ned i vekt med stress,mens vi damer ofte går opp. Kroppen roper om trøbbel og beholder alt den kan få av næring... Det andre kan være lang tid med lite mat gjør den vant..Gå på en skikkelig smell...Da må kroppen sette i gang å jobbe for å komme i gang igjen:)

Men jeg synes du er super flink jeg som klarer å holde på vekta de. Når jeg har liten tid blir det ofte til at jeg feilspiser og tar raske løsninger..KLem!!!

Nå er det snart Norge i Gran prix,,må heie litt!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

veslemor, 100 g er ikke stort å bekymre seg over, men det er nok fordi du spiser litt lite kanskje iforhold til hvor mye du trener?

 

Grattis Isabel!! Tenk deg veldig godt om, og velg det som føles mest riktig inni deg... Vet hva jeg ville gjort, men det viktigste er nå at du får den jobben du vil ha:) Tror nok vekta di begynner å gå nedover igjen når du får alt sånt på plass... og får slappet av litt.

Fint ordtak forresten, passer godt på meg for tida... her er det fullt, men har begynt å tømme, hehe...

Derfor havna jeg på kun 942 kalorier igår, og 1,7 liter vann. Er ikke sulten om dagene... har for mye å tenke på.

 

Lottis, gartuelerer!!!!! Hurra!! Du har vært sååå flink, og nå kom belønningen:)

 

Ha en fiin dag alle sammen, nå må jeg en tur på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

... uka har gått fort som vanlig.. Og jammen er det snart helg igjen... Håper været holder seg stødig, men det er søren meg ganske kjølig enda.. kun 7grader når jeg dro på jobb idag.. brrrrr.. :))

 

Grattis Lottis... :)) Gjorde tydligvis susen den sprekken, er deg vel unt og fortjent at du får lønn for strevet.. Jeg føler jo at jeg selv har sprukket litt i det siste..Fest, pizza... Var på vekta idag; -800gr siden mandag!!Jätteglad!! Men siden helgen blir som den blir, med fest og fanteri forventer jeg ikke stort mer til mandag..Er heller redd jeg går litt opp.. JAJAJAJA.. jeg vet jeg bare skal veie meg 1 dag i uka, men er FOR svak.. sorry.. hehe...

 

Grattis til deg også Isabel, FOR en god følelse det må gi deg.. Absolutt et luksusproblem. Og du skal se det løsner for deg også når du får en litt mer rutinepreget hverdag som oss andre..

 

Merwell, håper ting går seg til hjemme hos deg, kan tenke meg det er en utfordring med fosterbarn med mye i bagasjen.. Beundringsverdig..

 

Veslemor; ikke gi deg. Hva med å prøve en uke med å spise litt mer? Siden du trener så mye..

 

Huff, trening ja.. Der er jeg SÅÅÅ elendig jeg.. Det verste er at jeg liker å trene, liker den følelsen det gir meg. Og har en gang i livet vært overtrent!!! Slå den a!! hehe.. Hadde en periode for maange år siden hvor jeg trente masse og spiste veeldig lite.. 2 økter hard aerobic om dagen, samt lite mat gjorde at jeg gikk på en smell... Men har blitt sånn nå at jeg syns det er flaut å komme på trening å ikke være i god form. Helt teit tankegang, i know...!!! + at jeg har denne ryggen som gjør at jeg heller ikke klarer alt da..

 

Nei, nå må jeg gjøre en arbeidsinnsats her gitt.

Vi snakkes utover.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Det skal bli deilig med et par fridager hvor jeg skal sove litt lengre ihvertfall... Er litt trøtt om dagen, men tror nok det retter seg når ting ordner seg litt mere her hjemme. For, ja akkurat nå er det å ha fosterbarn en tøff oppgave, og det hadde vært greit å visst alt, slik som man vet med egne fødte barn... men tror nok ting løsner etterhvert her også, nå har jeg ihvertfall fortalt det jeg mener er problemet, og at vi trenger hjelp til å løse det. Sååå... ting skjer etterhvert...

 

Jaja.. jeg vet og vistte jo at vi kom til å få noen nedturer, og dette er jo egentlig den ordentlige første på 2 år, så det kunne vært mye verre. og, dette skal vi mok klare å løse i fellesskap, så lenge man tør å be om hjelp.

 

Slank, du er utrolig flink som har tatt av så mye nå på noen dager, og forrige fest viste jo at du klarte det også:) Tror dette går bra jeg, kroppen din er så motivert og klar for nedgang at du gjør tydeligvis det som passer for deg:)

 

Snakkes ikveld;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Nå gleder jeg meg til mat etterpå.. Vi skal ha reker:) nam nam....

Ungene er ikke glad i det, bortsett fra hun som nærmer seg 11, så de skal få pasta og kjøttsaus...

 

Hva skal dere andre ha i helga da? Imorra vet jeg ikke enda, men da tror jeg at det blir kjøtt...

 

k055.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hmmm... satt og leste et annet innlegg her, og der sto det:

 

Raske karbohydrater som finnes i hvitt mel, pasta, ris og poteter har omentrent samme virkning på kroppen som sukker, dvs. at blodsukkeret stiger raskt, men synker raskt igjen. Derfor er det lurt å spise fullkornsprodukter av brød, ris og pasta og kanskje spise litt mere grønnsaker og salat istedenfor så mange poteter.

 

Noen som har hørt det om poteter? Trodde at poteter var sunt jeg, bortsett fra at jeg vet at det er masse karbohydrater. Men, er det ikke antall kalorier som teller da, egentlig? jeg spiser ofte 200 g poter til middag nesten hver dag jeg... er veldig glad i det, og det metter jo masse da samtidig som det er lite kalorier..

 

Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Det med poteter stemmer nok.. men har jo liten betydning for deg som går så fint ned i vekt... Pastaen er nok hakket værre da den er tyngre å fordøye... men ikke fortvil.. poteter er sunt og godt det :) (det er bare det at den har jo det meste av næringen sin rett under skallet ... og det fjerner vi som oftest , dessverre)

 

Jeg kommer ikke så mye innom i helgen... skal bort i 60- års lag... tilbake på søndag. Jeg kommer heller ikke til å veie meg på mandag.. men tar sluttveiinga for denne "perioden" 17. mai.... og så er det pån igjen...:) Ja jeg håper virkelig det løsner for meg etterhvert... jeg ser at stresset og jaget gjør at det blir lite struktur og rutiner... :)

 

God helg mine kjære venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

.. ta gjerne fire ta åtte ta alle... Enig, potet er supergodt. Vi har hatt ovnsbakte poteter idag. yummiiiii... Med pepperbiff, kokt fersk asparges, tomatsalat m/løk, agurk, fetaost.. havnet på 1356 kcal idag..

 

Imorgen ser det ut til at det blir båtkjøp hos oss. hjeeelp.. ille å svi av så mye penger men.. Lever bare 1 gang.. :))

 

God helg til alle spreke jenter, jeg skal strekke meg godt ut på sofaen nå. :))

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

En liten kort hilsen fra meg!! Håper kvelden er rolig og fin Merwell slik at du får ta deg litt igjen og tenke litt på deg selv også.. kos deg i helgen:)

 

Her er det avslapping på høyt nivå. Etter et raseri og jalusi-anfall fra fireåringen sitter jeg og mannen litt matte tilbake....I morgen skal vi bare slappe av og kose oss;) Spesielt fireåringen skal få mye oppmerksomhet.

 

Spist i dag er 1800 kcal og drikker enda vann,men 2,8 liter skal jeg klare...

 

 

Håper alle koser seg i helgen og pleier seg selv...Jeg skal ha meg en deilig time i skogen i morgen alene:)

 

Og kjære gode ISABEL kos deg utrolig mye i helgen,NYT og sov lenge. Spis noe ekstra godt du har lyst på. Et ekstra deilig glass vin har du jammen fortjent!!!!!

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Så trist å høre:) Pust med magen og slapp av når du kan.Vi tenker på deg:)

KLem

 

Her er jeg tidlig oppe med jentene. Jeg kokte oss havregrøt til oss...deilig start!

Nå ser barna barnetv.

skal ut å trene om noen timer,håper virkelig regnet gir seg.

 

Kommer tilbake senere!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Jeg spiste 1200 kalorier igår og drakk 2 liter vann og et glass vin til rekene.

 

Kos deg veeeldig i helga Isabel, og ja, ta deg noe godt og virkelig kos deg! Kanskje du da går ned i vekt hvis du slipper det stresset ut av kroppen og slapper av og koser deg:) Og, du fortjener det!

 

Hva slags båt kjøper dere da slank? Så spennende da, og så herlig;) Man lever bare en gang ja, så hvis dere har lyst på båt, så kjøp det!

Et herlig liv, har hatt båt i alle år jeg også...

 

kreps, så synd at du har det tøft nå da!! Si ifra hvis det er noe vi andre her kan hjelpe deg med... om det så bare er å få sagt noe til noen så kan det hjelpe...

 

lottis, godt at du har en fin morgen, kos deg og nyt det! Her er det sol idag, blåser den litt mot deg også:)

Kos deg og nyt lørdagn både med trening og barn

 

Klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Det var deilig!!

 

En time med full fart i skogen. puls på 150-160 hele veien. forbrent 524 kcal...

Deilig start!!! Vi skal ut å kjøpe nye hagemøbler.

 

Kos dere jenter!!! Nå skinner sola i vindus karmen.............................

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Løp å kjøp deg et par staver Merwell. Du kommer også til å bli hekta!!!Det er så gøy og man får så høy puls og klarer å holde det der veldig lenge...De man har på Grete Roede shoppen er gode..koster vel 450 kr tror jeg..jeg lover deg du vil ikke angre....Jeg kan forklare deg hvordan du går rett med dem sånn at du får utbytte av dem..Klem!!

 

Vi har bestemt oss for noen utrolig kule møbler. De er hvite men i metall. Så veldig fine stoler til....dyrt men verdt det fant vi ut.

Nå er det middag snart.

Laks, asparges,sukkererter sammen med franske grønnsaker blandet med krosset tomat og urter...de andre skal ha båtpoteter til jeg nøyer meg med alle de deilige grønnsakene...

Jeg har også lagd en røre slik at i kveld skal vi kose oss med GROVE vafler,bær og is...alt planlagt og lagt inn i kcal beregningen.

 

Spennende å høre om båten slank30.....:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Dere er sååå flinke her inne at det alene kan ta pusten fra en annen stakkar som sliter med å spise sunt og riktig....

 

Ja Kreps... vi tenker på deg.:).. det er til tider veldig tungt på hjemmebane, og ting er ikke så fryd og gammen absolutt hele tiden... det er helt sikkert!!! Vi alle sliter med vårt, det er bare forskjell på graden (de som sier noe annet er de som hele tiden vil at det utad skal være såååå perfekt). Det som er viktig å huske på er at den som er i sin situasjon opplever den fra sitt ståsted, uavhengig om det i andres øyne er "lite" eller stort....Vi har alle våre bekymringer,, enten om det gjelder barn, ekteskap, venner, jobb eller familie forøvrig...

 

TA deg den tiden du trenger Kreps... det er viktig :) Klem

 

Ja jeg har kost meg i 60- års lag ... men Gud sååå mye god mat og kaker... jøje meg.. jeg skal IKKE veie meg i mårra!!! venter til onsdag... huff og huff.... Ikke har jeg fått trent heller på en uke... det er jammen værre.. det påvirker mitt humør veeeeeldig :)

 

Jeg er ikke så sikker på om en skikkelig sprekk hjelper på meg da jeg ikke har klart å følge opplegget noe særlig i hele tatt... kroppen min vil jo bare tviholde på alt ekstra som kommer inn... he he... og man kan jo trygt si at gårdagen var en skikkelig SPREKK med kcal på antagelig langt over 2000.... (nei og nei).. he he.. Men godt var det :)

 

Vi snakkes alle sammen senere... dere er bare helt råe og utrlige... bare så dere vet det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Det er bra kreps:) Hjelper å komme seg litt ut...

 

Isabel, ikke fortvil, men vent med vekta til onsdag du, og dette skal gå bra, du er utrolig flink, selv om du føler at det går litt trått. Du har det tøft for tida, men det kommer lysere tider etterhvert:)

 

De møblene hørtes jo kule ut lottis, og sååå moro med noe nytt som man liker så godt!! Må tenke litt på det med stavene, hehe... syns jeg ser meg liksom... men skal tenke litt på det;)

 

Ellers har jeg vært og servert i konfirmasjon idag, men nå er jeg endelig hjemme.

Igår havna jeg på 1300 kalorier og 2 liter vann + et glass vin...

 

Kommer innom igjen jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Målene for idag ser slik ut:

 

26/2: 64 kg

5/3: 62 kg

12/3: 61,8 kg

19/3: 60,8 kg

26/3:59,9 kg

2/4: 59,4 kg

10/4: 61 kg

16/4: 59,1 kg

23/4: 58,2 kg

30/4: 57,7 kg

7/5: 57,7 kg

14/5: 57,1 kg

17/5:58 kg, justert ned til 56 kg ;-)

 

Da var det vektnedgang på 600 gram denne uka, og jeg er fornøyd:)

Jeg merker på klærne at det er stor forskjell nå, har nesten ikke klær som passer, må ha belter på alle bukser, og enda ser de helt grusomme ut...

Jaja, skal nok handle litt etterhvert:)

 

Ønsker dere alle en strålende dag, og lykke til på vekta for de som skal det idag...

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Jeg GLEMTE å gå på vekta idag jeg?!?!!! Og så JEG da, som gjerne sniker meg på den litt oftere enn "lovlig".. Var nesten i koma idag, så det gikk i glemmeboken..

Husker det sikkert imorgen.

 

Kreps, det er synd ting er litt tungt om dagen. Men prøv å titt innom her, så skal vi se om vi kan komme med noen oppmuntrende ord i ny og ne. Er iallefall sant at alle sliter med sitt.. Er jo umulig å ha det perfekt hele tiden..

 

Helgen har vært full fart, mat har blitt litt så som så. Har vært på farten hele tiden, men hatt de småpakkene med bixit, samt frukt i veska.. Så har prøvd å ikke gå for lang tid mellom litt mat i magen.

Lørdag var det fest, reker og loff!! Ble 4 spiralloffskiver!!! hufff..

Igår var jeg på middag med kollegaer, bestilte reke og krepsehale-salat. Den var elendig egentlig. Krepsehalene smakte ikke godt, så de lot jg ligge. Var bare pittelitt salat, en 1/2 avokado + reker. Var ingentingen å bli mett av, så jeg spiste altfor mye rundstykke ved siden av..

Føler nå at all loffen har lagt seg på magen..

 

Grattis med super nedgang Merwell.. :)) Virkelig knallbra jobba.. :))

Jeg merker også at bukser sitter løsere, men er ikke helt på det nivået at de er altfor store enda.. :))

 

Grattis med nye hagemøbler Lottis, de kommer du til å få mye glede av hvis sommeren kommer. (føles ikke sånn akkurat nå, her spruter det).. :)) Vi kjøpte nye ifjor, og jeg er SÅ fornøyd med de. Kan bare stå å se på de og kjenne en utrolig tilfreds følelse.. Er jammen dyrt med hagemøbler, men vi valgte også å legge litt extra i det, kjøpte kvalitet så får vi håpe det holder seg i mange år..

 

Har aldri prøvd staver, kanskje det hadde vært noe. Men er "redd" jeg ikke vil føle meg komfortabel med det... ( teit å si egentlig, er jo nødt for å i det minste PRØVE først da).. (typisk meg).. hehe...

 

Ha en fin dag, håper noen har bedre vær enn her i østfold.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

.. Vi har kjøpt oss en Uttern D55 exclusive.. En 18 fots daycruiser..

Splitter ny!!!! Har bestilt den til den 11. juni, slik at vi skal få malt ferdig hus og garasje før den nye hobbyen ankommer... Så alt i alt, med henger osv. fikk vi svidd av 300 000,- på lørdag. Dyreste lørdagsshoppingen jeg har gjort. thihi...

 

Så vi gleder oss som små barn vi nå vettu... Skal bli mange fine opplevelser..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Måtte inn å søke på den jeg....Dere kommer til å få utrolig mange fine timer i den.

Når man har en sånn hektisk helg blir det vanskelig og holde maten oppe...Jeg har også litt sånn ekstra i veska når jeg er ute...

 

Staver ja......tenkte akkurat som deg før Slank30...så for meg gamle damer med staver som stablet seg avgårde...Så begynte jeg på kurs og nå er jeg helt hekta.

Det er utrolig bra trening. Man får styrke og kondisjon samtidig...Pulsen min ligger oppunder 160 på hele turen og forbrenner rundt 600 på timen.

Jeg skal nå som jeg har skrevet før skal jeg i sommer bli instruktør i stav og kondisjonstrening....alltså helt hekta:) og ikke minst så går jeg i skogen og det er så deilig:) PRØV!!!!!

 

Nyt dagen da jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...