Gå til innhold

17. mai er målet!!! 6 -7 kg ned...Noen som blir med???


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest slank30

Smil!

 

Da jeg var yngre, veide jeg noen kilo mindre. Jeg behøvde aldri å holde

magen inne, når jeg hadde en stram kjole på.

 

Men nå når jeg er blitt eldre, har min kropp gjort seg fri. Det finnes

en form for elastisk komfort, der hvor min midje var engang.

 

De italienske sko skal være to nummer større, hvis jeg da overhodet kan få føttene i dem, og skrittet på strømpebuksene

sitter alt for ofte nede ved knærne.

 

Men jeg har også lært, at det ikke betyr noe, hva som skjer,

eller hvor sort alt føles i dag;

Livet går videre og i morgen blir en bedre dag.

 

 

Jeg har lært, at det sier meget om et menneske, hvordan han/hun håndterer disse tre ting:

 

1. En regnværsdag

2. Mistet bagasje

3. Sammenfiltrede juletrekjeder.

 

Jeg har lært, at uansett hvilket forhold man har til sine foreldre, så vil man savne dem, når de ikke er her mer.

 

Jeg har lært, at det å skaffe seg penger og ting, ikke er det samme, som å skape seg et liv.

 

Jeg har lært, at livet av og til gir oss en sjanse til.

 

Jeg har lært, at man ikke kan gå gjennom livet med en baseball-hanske på begge hender. Av og til skal man også kaste ballen tilbake.

 

Jeg har lært, at når jeg beslutter noe direkte fra hjertet, så har jeg for det meste også truffet den rette beslutning.

 

Jeg har lært, at selv om jeg er såret, behøver jeg ikke såre andre.

 

Jeg har lært, at man hver dag skal rekke sin hånd ut til noen. Alle behøver en varm tanke eller et vennlig klapp på skulderen.

 

Jeg har lært, at jeg stadig har meget å lære.

 

Jeg har lært, at mennesker vil glemme, hva du har sagt og ting du har gjort, men de vil aldri glemme, hva du fikk dem til å føle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 798
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

Så fint da slank, dette var egentlig noen sterker og sanne ord! Vi har mye å lære, og tenke på tror jeg alle sammen, for det er fort å ta ting for gitt, og glemme det som egentlig er viktig:)

Grattis med den flotte båten da!! Så bilder av den jeg også:) Vi har en 17 fot i samme stilen nesten ,men ikke ny da, og den heter white shark. Den ligger fortsatt på land, men må få den ut etterhvert...

dere kommer til å kose vettet av dere, og virkelig nyte sommeren!

Så bra at du har glemt å tenke litt på vekta også da, hehe... det er et godt tegn:)

 

Lottis, du kommer helt sikkert til å bli den flinkeste instruktøren de har der, og i tillegg får du holde på med det du liker, og få trent selv også!! Tar av meg hatten jeg, hehe:)

 

Idag blir det fiskeboller til middag her, og jeg gleder meg allerede... er sulten.

Så er det fotballkamper både for hun som blir 11 og han på 14, så da var den kvelden gått...

Men, kommer innom igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

.. For en laaang dag. .. Heldigvis kun ti minutter igjen før jeg kan sette nesa hjemover.. Jeg har så vondt i magen idag, litt smerter som stikker litt her, og så plutselig litt der og sånn fortsetter det. Har jo sett det så godt på magen at jeg har gått ned litt, men idag føler jeg meg litt tilbake til utgangspunktet... Magen er oppblåst.. Får håpe det bedrer seg til imorgen...

 

Sånn, da fikk jeg fortalt dere det.. hehe.. (om noen var interessert.. ) :) hehe..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Huffda slank, det hørtes ikke godt ut:(

Har du spist noe spesielt som kan gjøre at du har fått så vondt da? Eller kan det være at du har spist litt for lite? det kan jo ikke være loffen fra lørdagen heller, da hadde du nok merka det tidligere....

God bedring!! Prøv å spise litt og se om det hjelper:)

 

Jeg har akkurat spist middag og det var nyyydelig, hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kreps69

ja så var det mandag på flere måter.vekta viste 61.5,det regner og blåser noe helt blæææ og jeg orker ikke gå tur i det været!en god grunn til og være inne og lese bok i go stolen......

og venter på at tirsdag skal komme med nye muligheter..........

 

så flinke dere har vært m trim og mat,og gratulerer m båt og nye hagemøbler og annet.ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

rakk ikke komme innom i går.Var å trente fra 1800-2130....fikk hele 5 trimpoeng og over 1000 kcal brent...når jeg kom hjem hadde bare spist 900 kcal.måtte da i går spise en litt større kvelds og landet på 1500 kcal... Men det verste er at jeg skulle fort innom å kjøpe noe i butikken, løp inn glemte at jeg måtte trekke parkeringslapp og fikk 600 kr i bot etter å ha stått der i 4 min:( Skikkelig surt!!!

Fikk meg ny pulsklokke i går også Polar F11. Det var så gøy å ha den på... I dag skal jeg klippe meg og jeg har fått min flotte tante til å komme å passe lillegullet..

Appropo henne....BARNEHAGEPLASS...jeg er helt desperat!!!!!!

Ser ikke ut som jeg får begynt å jobbe i september....Vil ikke gi henne bort til hvem som helst heller....Veldig frustrerende!!!!

 

Alt ordner seg!!!

 

 

Ha sprek dag!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Idag husket jeg vekten, og ganske skuffet ja.. Veide meg søndag, da veide jeg 73 kg, idag 73,8. jajaja.. Magen er ikke helt i topp shape idag heller, føler meg litt uggen enda..

 

 

Dagens tall:

12/3: 77,1

19/3: 76,1

26/3: 76,8

2/4: påsketur

11/4: 77,3 (veide onsdag, og har gått LITT opp igjen kan du si) .. freeez....

16/4: 76,1

23/4: 75,3

30/4: 74,3

7/5: 74,0

14/5: 73,8

 

Så siden påske har jeg gått ned 3,5 kg.

 

Sporty du er Lottis, trente du SÅÅÅ lenge.. Tøft.. Småsurt med parkeringsbot, det er penger man gjerne kunne ha brukt på noe annet.. :))

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

det var veldig bra da slank30. Har du bunad vil du helt sikkert merke forskjell.

Jeg var på trening med to grupper i går...viktig å få mange timer på stavene nå.

Ellers målte jeg fettprosenten min med sånn apperat i går..23,3% Det skal jeg være fornøyd med. Man skal ha et sted mellom 21-.33%. Så muskler har jeg fått...

Hvor mye skal du ned til slank30?Jeg skal ned til der du er nå...men kiloene sitter bom bom bom fast nå...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Så bra med fettprosenten!! Jeg har aldri målt noe sånt, men er redd jeg ikke hadde scoret så bra der. Er jo som du vet, ikke flink til å trene. Tittet faktisk på staver igår, det er jo enda noe!! :)

 

Jeg har lyst til å komme meg ned til 70 kg. Er 181cm høy, og tror det holder for meg. Kunne sikkert gått ned enda mer også, men har ikke ønske om å være syyyyltynn.. Liker å ha litt former. :) Men har hatt litt for mye av det i det siste..hehe..

 

Bunaden skal på vettu, men tror kanskje jeg var på dette nivået ca i fjor også. Husker ikke helt, men har holdt på med litt jojo-slanking de siste årene. Høsten/vinteren pleier å sette sine spor..

 

Kos deg hos frisøren, skulle ha vært der jeg også.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kreps69

bra lottis og slank!vært ute på en ca 2 t lang gå tur i dag.i nok en dag m "sterk vind",tid for middag til ungene-kjøttdeig og spagetti.skal bort til en venninde m 4 barn og spise kveldsmat i dag så da tar jeg et knekkebrød el 3 og spise litt mindre kjøttdeig og spagetti nå.svinger mellom 1300 til 1500 kcal .......

vann er stort sett 2-2,5 l pr.døgn

 

ha en fin dag/kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Så gøy med litt nyskjerrig på staver.....De de selger på Grete Roede EXCEL sine er veldig bra faktisk. koster 450 kr tror jeg...

 

Så flink du er Kreps69. Både med maten og med turene dine...Du burde iallefall spise 1500-1600 for å gå ned når du er så flink til å røre deg..

 

I kveld skal jeg bake to kaker,muffins,boller og vaske huset samtidig som jeg skal være hjemme alene med barna......puh! Jeg tror jeg begynner å ser hvordan det går:)

 

God middag jenter!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Takk, da er middagen over Fisk og poteter + salat...

 

Såå ergelig med bot altså, det er skikkelig surt:( Og, håper du får barnehageplass da, det er alltid irriterende å ikke vite når man først har bestemt seg for noe...

 

Gratulerer med vekttap slank:) Og det er totalvekta som teller, og den går jevnt ned, så dette går bra!

 

Lottis, hvordan måler man fettprosenten da? Kan man gjøre det selv? Du har jo byttet bort fettet med muskler du, grattis:D

Kose deg med både barn og baking, det er jo veldig trivelig da! Og, du er såå flink at!

 

Kreps, du er utrolig flink til å ut og gå! jeg har også gått i hele dag føles det... Vært både i skog og i mark, og er sliten... Gått 3 trimpoeng idag:p

 

Kos dere og ha en flott kveld, her er det fotballkamper igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Det ble 1491 kalorier på meg igår og 1,7 liter vann

 

Så flink du har vært lottis, en ekte husmor:)

 

Ha en fin dag idag alle sammen jenter!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Solen skinner, og forhåpentligvis holder det til imorgen.. Hipp hipp heisann... :)

 

Er det 17. mai du forbereder deg til eller Lottis, skal du ha huset fullt av folk?

Syns 17.mai er en så deilig da jeg, rusle rundt og føle seg fin i bunaden, være sammen med familie, venner, spise buffêt og grille.. Så lenge været er fint da, ellers er det jo så bedrøvelig..

 

Igår fikk jeg hentet bunaden hos mamma, ferdig strøket skjorte.. Deilig, er det noe jeg kan bli gal av er det å stryke bunadskjorte.. hehe.. Særlig hvis man er litt stresset i tillegg..

Fikk også gravd bed rundt halve huset.. puh... graving er jammen tungt...

 

I ettermiddag er det tur i skogen med jentene, skal jammen foreslå at vi går til innkjøp av staver. Så får jeg se responsen der.. :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Staver i skog er fantastisk Det er over 200000 aktive i Norge av disse er det70% menn. Hvor er de tenker sikkert du som meg.......skogen.intervalltrening og langkjøring.....utrolig bra trening!! Har du pulsklokke? Det er så motiverende.....

Si ifra om dere vil ha et kurs en helg når jeg er ferdig og har fått serfikatet mitt:)

Det blir så morsomt!!!

Vi skal ha gjester i morgen,men først skal grenda vår ha 17 mai og hvert tun arr 17 mai på omgang. Vi har tilogmed eget korps og størstejenta vår skal være duskebærer...Bunad ja,var også å hentet bunad hos mamma og pappa fix ferdig søndag.....Vi er fire som skal i bunad...deilig å slippe det stresset:)

 

 

Nå må jeg vaske oppe før minstemann våkner...

 

Snakkes da!!

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Endelig fri noen dager nå:)

Har sitti eksamensvakt idag, så det har jo vært stille og rolig, men men det blir jo litt kjedelig da...

 

Vi er også 4 som skal i bunad her, og her er ingenting ferdig til henting desverre, så jeg må nok stryke selv, hehe... (som vanlig)

Ellers har jeg handla masse blomster idag, til både ute og inne, så jeg skal ut å ordne litt etterpå.

her blir det pannekaker til middag idag på mann og barn, men jeg tar fisk og poteter:p

 

Ha en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Jeg har fått en venninne av meg som får kjøpt blomster direkte fra engro til å handle....gleder meg sånn. så skal jeg også rekke å trene i dag...en time skal brennes i skogen fra 20-21 i kveld. så blir det siste innspurt og 17 mai kan komme. Har to kaker som skal bakes til,men det fikser jeg når mannen kommer hjem....Så er det en potetsalat som må ordnes og jeg koker poteter nå...Litt av et opplegg for å få dette i havn...

 

Deilig med fisk...jeg tror jeg går for noe enkelt jeg også.....men hva...jeg ser litt ann.

 

Ikke stress jenter!

 

Lottis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kreps69

så flinke dere er m baking og blomster kjøp/pynting!jeg var hjemme 16,ungene på trening til 17,hente 18-rett på dugnad til klar gjøring av ting til i mrg på skolen.hjemme nå og forer ungene før bading og legging!prøve og rase en tur rundt i gatene her......tar 20 min-tror det holder i dag! burde egnetlig ha gått en skikkelig lang tur,marsipan kake og sveler i lunsjen i dag........tok et lite stykke men det ble 4-5 lapper.........(har nok spist dobbelt av kcal jeg skal i dag......)

 

nå komme i gang med tinga,ha en flott 17.5!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ha en strålende flott 17 mai feiring alle sammen imorra, og kos dere!! Nyt dagen og slapp av:)

 

Har spist 1475 kalorier og drukket 1,5 liter vann

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Ønsker alle en flott dag!!! For et vær vi har:)

 

Nå er alt klart...barn og mann i dusjen . Vi har super familiedusj. Minstejenta sitter i balje på gulvet.Størstejenta holder dusjhodet og mannen står under dusjhodet som kommer fra taket. sånt stort ikke sparedusj akkurat,men helt utrolig deilig.... så skal jeg jeg gå etterpå.etter det noen kritiske minutt når alle bunader skal på,men så skal vi bare smile rester av dagen.....

 

 

KOS DERE I DAG OG UNN DERE NOE EKSTRA GODT!!!

 

 

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei alle sammen!

Håper alle har kost seg og hatt en flott dag i sol og strålende vær!

 

Vi har vært og spist buffet i ettermiddag, så idag blir det ikke notert eller regnet kalorier på meg siden jeg ikke vet hvor mye jeg har spist av hvert... men har spist stort sett sunt, og skeiet ut med 2 bløtkaker og desserter:) nyyydelig, hehe... men føler meg helt stappa da....

Men, målet er jo egentlig i havn, og jeg hadde bestemt meg for å virkelig kose meg idag, og det har jeg gjort.

 

Det er et styr og kle alle mann i bunader og finstas, men når vi først kommer oss avgårde er resten bare fryd....

 

Ha en fin kveld alle sammen, jeg kommer inn imorra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Heisann folkens :)

 

Jeg har ikke hatt nett siden søndag kveld.. så sorry... men nå har gubben ordnet det... JOHO. Utrolig hvor handikappet man blir.

 

Har hatt en flott dag.. og jeg må si at dere er litt av noen rivjern og husmødre hele gjengen... he he. Jeg har ikke sjangs til å være så husmor som dere.. ligger liksom ikke meg helt normalt til... he he... så her i huset gjør både mann og kvinne like mye matlaging og husarbeid... nesten i hvertfall.. he he.. vil vel alltid ligge litt mer på kvinnen. :)

 

Hva gjelder mitt sluttresultat må jeg bare bite i det sure eplet og innrømme at jeg er tilbake på startvekta... som i februar... sukk...:) men sånn er det nå en gang, og jeg vet hva som må til for å snu dette... Jeg har med andre ord ikke noe å være stolt av.. og kan heller ikke skryte av at klærne er blitt løsere.. he he..Om 4 uker er det eksamensavslutning og skoleavslutning... og til da har jeg lyst å klare å ta av tre til fire kg... hadde vært moro å avslutte studiet og starte sommeren med noen kg mindre i hvertfall... jeg må jo ikke gi opp.

 

Snakkes i mårra... Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

.. Det er jo fortsatt håp... Jeg har startet SÅ mange slanke"kurer", som jeg liksom aldri har fått helt dreisen på... Og vips så har ukene gått og ingenting har skjedd.. Men hvis du gir "bånn gass" i noen uker nå, så har du ortsatt stoore muligheter innen sommeren og skoleavslutning..

 

17.mai var en fin dag, god været holdt seg, selvom det var litt kaldt på fingra en periode.. brrr... Da blir jo alt kaldt..

Ble buffèt her også, spiste ikke av det verste sånn som potetsalat, dressing, smør osv. Men syns jeg kom meg gjennom ganske så bra.. masse salat.. Og ingen dessert... :) Men den fortjente jammen du Merwell, som har nådd målet og litt til.. :) jippppiii for deg..

Jeg var på vekta igjen idag, 72,8 dvs 1 kg ned siden mandag. Men jeg har fått mensen (1 uke for tidlig, aldri skjedd før), så jeg føler vekta ikke er helt til å stole på om dagen..

 

Idag har jeg friiiiii, og har tenkt å gyve løs på tak og vegger i stua... Får se hvor lenge jeg blir sittende i sofaen og surfe da... :) Samt at det er så mye annet jeg skulle ha gjort.. Og da går gjerne dagen så fort, så vi får se hvor mye som har blitt gjort når kvelden kommer. .. hehe.. :)

 

God fredag til alle venner..

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...