Gå til innhold

17. mai er målet!!! 6 -7 kg ned...Noen som blir med???


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Isabel

... men blir litt irritert på meg selv.. he he. Jeg har startet igjen i dag med å veie maten og registrere den.. så nå er målet i første omgang for meg å klare å komme meg ned tre kg til fredag 15. juni... altså fire uker til. Så er neste mål å komme seg ned en kg til til sankthans..så får vi se hvor det ender... :)

 

mine tall og delmål ser pr. dags dato slik ut:

 

18/5: 74 kg

25/5: 73 kg

1/6: 72, 2 kg

8/6: 71, 6 kg

15/6: 70,8 kg

22/6: 70 kg

29/6: 69, 4 kg

6/7: 68, 8 kg

13/7: 68 kg :)

 

Jeg har forresten jogga 1,2 mil i dag...:) så jeg står på... he he

 

Ha en flott dag.

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 798
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

Så flink du er Isabel som står på og ikke gir opp!! Og 1,2 mil da!!! :)

Vei maten og registerer alt så tror jeg nok du er igang igjen:) Og husk at vi er her vettu...

Har egentlig ikke flere mål jeg, bortsett fra å ikke gå opp, men jeg skal rapportere inn hver mandag fortsatt jeg også, og jeg skal alltid ligge mellom 56 og 58 kilo, så da er det bare å passe seg så jeg klarer det, og siden jeg skal registrere her så har jeg motivasjon til det tror jeg...

 

Idag har jeg vært hos ei venninne, og vi har kost oss veldig! Spist deilig kyllingsalat til lunsj, og til kvelden blir det reker:p

 

Ha en fin kveld alle sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kreps69

ja så var det over for denne gang!ikke skrevet inn kcal i disse dagene jeg.blitt litt mer enn vanlig,med mat og litt gotteri.blir ingen gå tur i på noen dager,17.5 satte en effektiv stopper for det m 3 gnagsår på tærne!bunadsko jeg har hatt "i alle år".husvask i regnværet,ha en fin dag dere andre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Det blåser ute....veldig!!! Vi hadde en fin 17 Mai, koste oss masse sammen med familien og venner. gikk i flere tog og spiste deilig mat. gikk nok litt over det jeg skulle,men var det ikke det vi skal på en sånn dag...???? Jo det synes jeg.I går løp jeg en tur med barnevogn masse oppoverbakker og 45 min utgjorde 705 kcal på pulsklokka mi.....utrolig mye synes jeg!! Bra trim iallefall:)

I går spiste jeg 1648 kcal 0g 2 liter vann iallefall.

 

I dag kommer det besøk og jeg har lagd en deilig kake som jeg ikke skal spise selv,men vi skal ha litt is og bær til og det kan jeg smake. SANS is med blå bær og solsikke er bare helt nydelig:)

 

Isabel- veldig flott innstilling du har. Jeg er også litt nefor om dagen siden jeg ikke nådde målet mitt. kroppen stritter imot nå og holder på kilone...Jeg er med deg videre og har 4 kilo til målet...

17/5-77 kilo

24/5-76,5

31/5-76,0

7/6-75,5

14/6-75,0

21/6-74,5

26/6-74,0

osv

 

ha en deilig lørdag!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Og jeg nyter heimen helt alene.. Sambo har nettop dratt til en kompis og jeg slår snart rot i sofaen... :)) Deilig å sløve litt... Her har det vært bakt potet, kalvebiff og tomatsalat m/løk, agurk, oliven og feta.. svupp.. rett ned i magan.. :)

 

Har havnet på litt over 1300 kcal idag.

 

I går ja; jeg skulle være flink med husvask og det begynte forsåvidt fint. Helt til jeg skulle skvette en dråpe salmiakk oppi bøtta. Da kom en dråpe i retur og traff meg midt i øyet.. JAAA... Det gjorde vondt!!! Mildt sagt.. Skylte masse med vann, kom meg til legen og ble sendt til øyeavdelingen på sykehuset. Der lå jeg 1 time med skylling på øyet.. Heldigvis gikk alt fint, var bare etseskader på overflaten.. Så nå blir det salve i en ukes tid fremover..

De fleste ulykker skjer i hjemmet. hehe... Har vasket litt idag også, og har vært riiiiimelig forsiktig med salmiakken for å si det sånn. hehe.. :)

 

Ikke vær deppa over uoppnådde delmål dere. Det er jo sluttresultatet som teller. Jeg satt meg engang delmål jeg også tror jeg, men de har jeg aldri brydd meg om.. Alt går så opp og ned, og det er mange nok skuffelser om jeg ikke skal "lage" meg noen unødvendig..

 

Fortsatt god helg.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Det hørtes ikke noe godt ut!!!Håper det går bedre nå:)

vi har hatt besøk i dag.Veldig koselig. Nå sitter vi bare å slapper av..

Spist 1702 kcal i dag og drukket 2,5 liter vann.

 

Skal vi starte en ny tråd siden 17 Mai er forbigått og vi som har litt igjen til mål nådd føler en ny start....hva sier dere? evt navne forslag?

 

Sov godt!! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide lottis jeg blir med.... Ps må bare bukke for dere er en super gjeng!! Og har et utrolig så på humør og godestøttespillere nåe en trenger det!!! Stå på videre!!!! evt lengre enn 23???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Jeg blir ihvertfall med videre for å holde meg der jeg er... eller var... har spist snop på fredag (sjokolade) og igår havna vi ute på byen, og jeg drakk ikke akkurat lite merker jeg nå:) Så, imorra har jeg nok gått opp en kilo eller to tror jeg.....

Jaja... vi hadde det utrolig moro, og det var verdt det:D

 

Så trasig med øyet ditt da slank, men det var flaks og godt at det gikk så bra når først uhellet var ute. Pass på fremover, og vær forsiktig!

 

Ønsker dere en fin fin dag alle sammen, jeg skal på fotballcup idag også..

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Har havna på 1497 kalorier idag og 1,5 liter vann (og har spist sjokolade:( )

 

Er inne i en litt dårlig periode her jeg, og har lyst på søtt... Klarer liksom ikke å være like flink lengre, men skal skjerpe meg fra imorra!

 

Nattaklemmer til dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Dette var ikke bra nei, har gått opp til 58,3 kg:(

Er ikke i form idag heller så idag føler jeg meg virkelig på bånn.....

Nå er det slutt på snop igjen, det er det ikke verdt!

 

Bedre lykke til dere andre:)

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Da var det tilbake på jobb igjen etter 4 fridager.. Som har gått altfor fort, så klart. Kjempetrøtt og umotivert.. Men kommer seg vel utover.. :))

 

Merwell, du må huske at du har jo nådd ditt opprinnelige mål. At du koser deg litt extra og ligger og vipper litt opp og ned i vekt må man jo leve med..

 

Jeg er ganske så fornøyd med veiinga idag:

Dagens tall:

12/3: 77,1

19/3: 76,1

26/3: 76,8

2/4: påsketur

11/4: 77,3 (veide onsdag, og har gått LITT opp igjen kan du si) .. freeez....

16/4: 76,1

23/4: 75,3

30/4: 74,3

7/5: 74,0

14/5: 73,8

21/5: 72,6

 

Totalt - 4,7 kg

 

Ellers har helgen gått med til pusling i heimen og ute.. Ikke vært på fest, og det har tydligvis hjulpet litt på nedgangen.. :)

 

Jeg syns også vi skal lage ny tråd. :)

 

Ha en fin dag.

Stå på!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

En rask tur innom.. jeg er fortsatt med.... er på skolen nå.. nettet hjemme er igjen falt ut... derfor har jeg uteblitt... sorry... SAVNER DERE!!! MÅ HASTE VIDERE.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Her er det jammen stille idag. :))

Vi har malt en halv vegg på huset, grillet kalkunpølser til middag og nå er det total avslapping før køya inntas..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Gratulerer slank!! Flott nedgang:) Kjempeflink er du:p

Og så flink til å få gjort unna det dere skal hjemme!

 

Jada, jeg må leve med litt variasjon bare jeg holder meg der... vet det...

Er ikke i form idet hele tatt jeg, føles som om jeg har influensa, verker i hele kroppen og er helt utslitt...

Nå har jeg fått ungene på skolen, og jeg skal bare være eksamensvakt fra 13 - 16 idag så jeg skal slappe av litt hjemme i formiddag... vaske litt klær bare.

 

Godt å se at du er innom isabel, vi savner deg også! Snart skoleferie, det skal bli deilig:)

 

Ha en fin dag alle sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Jeg havna forresten på 1140 kalorier igår, drakk bare 1 liter vann, men 2 kopper te da...

Hadde ikke tid til å spise, det gikk helt i ett i hele går...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

.. God bedring da Merwell.. Får håpe du blir fort frisk igjen, er ganske mange rundt meg som sliter med forkjølelse om dagen også.

Ta med deg porsjonspk med Bixit m/blåbær i veska. Da får du iallefall i deg noe. :P

 

Jeg spiste 1480 kcal igår, min 3 ltr. vann.

 

Men hva har skjedd med Lottis??? Har vel ikke gitt oss opp vel?? :))

 

Klem fra meg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Takk! Det kan jeg gjøre, får jeg kjøpt de overalt? Masse kalorier i de eller er de sunne?

Kjøpte meg forresten solsikkekjerne igår, økologiske. Leste i siste iform at kroppen trenger en liten neve nøtter (vet ikke om det blir riktig med de kjernene da? ) to ganger i uka for å lettere holde vekta. Det var fordi de essensielle fettsyrene i nøttene er viktige for kroppens evne til å frigjøre og forbrenne lagret fett.

Hørt noe om det noen av dere? Ang kjernene altså...

 

Ser at lottis var inne sist gang 19 mai, det kan jo være noe med pc'en hennes... Håper hun kommer inn igjen:)

 

 

Klemzer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

.. De fullkornsbarene fra bixit inneholder 132kcal for en sånn porsjonspk. dvs. 30 gram. Er et lett og kjapt mellommåltid.

Finnes overalt vil jeg tro, enten ved kjeksene eller ved knekkebrødene.. :)) Finnes også uten blåbærtilsetning.

Jeg syns de er så kjekke å ha i veska, siden de er pakket 2 og 2 i pk.

 

Jeg var flink en periode og spiste hasselnøtter, etter tips fra Lottis (som vi savner forresten!).. :P Men når posen gikk tom har jeg helt glemt å kjøpe. Men skal jo være sunt med nøtter da, bare man ikke spiser for mange.. Jeg tok gjerne med meg 10 stk og knasket i bilen på vei til jobben. Får bare i meg 1 stk. kn.brød til frokost.

Solsikkekjerner har jeg ikke hørt noe om, heller ikke smakt. :D

 

Klem meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Jeg skrev en laaaaaaang melding i går om alt mulig rart....trening og mat...dager og dårlig tid så når jeg kom inn nå er den borte....................Så dumt!!

 

Nå skal vi ut hele familien på restaurant og spise.....jeg kommer tilbake i kveld og rapporterer

 

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Bra du er tilbake lottis, og såå ergelig med meldinger som blir borte!!

Kooos deg på restaurant:D

 

Prøv å velg et annet knekkebrød slank, det er jo stor forskjell, og kanskje du får i deg 2 da?

Kjernene er veldig gode, og jeg tar de i et glass biola med blåbær ved siden av 2 knekkebrød til frokost:p (første dagen idag da)

tar 10 gram siden det er masse kalorier i dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Da er jeg tilbake fra restauranten. Mannen tok storejenta med hjem etter middagen og jeg har sittet og nytet tiden med to av mine aller beste venninner...

Lillejenta er hos mormor og morfar til torsdag..

Jeg trener og trener hele 17,6 trimpoeng er unnagjort i forje uke og 3456 kcal.

Tror jeg må øke litt på inntaket av mat...Ikke gått ned på en mnd snart og er så lei.....

på fredag reiser vi til Danmark og Legoland...gleder meg sånn 4 familer og 8 barn.

Det skal bli så koselig!!!

 

Nå skal vi legge oss i morgen skal jeg trene,pakke, og slappe av!!

Dagens tall 2,5 liter vann og 1650 kcal

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Det ble 1391 kalorier på meg, og 1,7 liter vann.

Ingen trening, formen er helt elendig:(

 

Så deilig lottis, å bare kunne sitte og skravle og slappe av mens mannen legger barn:) Og, ønsker dere en riktig flott og alle tiders tur til Danmark!! Kos deg, og nyt ferien!!

 

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Jeg skal straks i et møte, men nå måtte jeg bare ta meg tid til å komme innom dere :P Gutten min er på skolen i dag, sånn besøksdag... andre gangen nå... men det ble så trist.. ville ikke være der.. holdt meg hardt fast.. huff... det gikk til slutt da... Nesten så jeg gråter selv jeg...:)

 

Bra det gikk fint med øyet ditt Slank, og Lottis, du er med oss.. og har også et stort pågangsmot og maaaassssee energi.. så det løsner til slutt skal du se :D vi får hjelpe hverandre så godt vi kan.

 

En ny tråd høres fint ut.... Er det noen som har startet en allerede?? eller skal vi bli enige om navn før vi gjør det, slik at alle finner den igjen.. he he... Jeg er i hvertfall med...og jeg skal være flink nå har jeg tenkt... i hvertfall flinkere.. he he. Kjære Merwell... ikke tenk på at du går litt opp .. du går de jo alltid fort ned igjen.. DU er jo våres mentor og den som har kommet i mål først.. Du er super flink. Livet er opp og ned vettu (innen rimelighetens grenser helst da.. på vekta)

 

Vi snakkes senere mine venner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

.... Føler at jeg igår hadde min første supersprekk. Vi maler jo huset om dagen og må gjøre det litt enkelt med middag. Bestilte pizza og jeg spiste nesten en halv en. Verste var at jeg ikke ble stappmet heller... Men klarte å la 2 biter ligge igjen.. Tror aldri jeg har spist så mye pizza engang jeg.. :)

 

Så hvem tror dere gikk på vekta idag morges?? Joda, opp 1 kg fra mandag.. Men jeg lover, jeg depper ikke (ikke så mye iallefall)... Tar mandagsveiinga som den som betyr noe.. Blir bare så motivert når vekta går nedover.

Er så frustrerende når man sliter og sliter og kanskje går ned 200gr på en uke, og så vips har man gått opp igjen 1 kg. Så er det bare å begynne på nytt igjen, og slite i ukesvis for å gå ned den 1 kg. igjen...

 

Jeg spiser Wasa Sport og syns det er helt oki, men frokost for meg passer liksom ikke helt inn i rytmen.. (bare i helgen, da det er laaaange frokoster).. Jeg har i mange år droppet frokost, for jeg ikke "har hatt tid".. Nå har jeg klart å justere litt på morgenstellet og klarer å skvise inn 1 kn.brød.. Men blir lettere å stå opp nå som sommeren kommer, så skal prøve å øke til 2.

Og jeg har ikke engang barn å styre med om morgenen!!! hehe..

 

God tur Lottis, kan tenke meg det blir en livat tur.. :P Moro å reise på turer i gjeng..

 

God bedring Merwell, får håpe du finner formen fort igjen..

 

I ettermiddag skal jeg, som er så elendig til å trene, ut å gå i skogen. En times fin skogsløype skal til pers.. :D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Tusen takk Isabel! Vet at det går litt opp og ned og skal prøve å være fornøyd med at jeg har klart meg så fint, egentlig...

Så trist at det gikk sånn på skolen idag med sønnen din da, det er så man får helt vondt inni seg... men det løsnet jo til slutt og gikk bra, så dette går seg til etterhvert. Bra at de kan komme sånn noen ganger og bli litt kjent:)

 

Slank, unnskyld, men jeg satt og lo godt da jeg leste om deg og pizzaen, hehe... Det er akkurat sånn som jeg kunne gjort! kjente meg godt igjen:p Og, den kiloen er sikkert borte innen mandagen igjen, men jeg vet at du sikkert tenker at du gjerne skulle gått ned litt enn å være på stedet hvil også... Men, vi må unne oss og kose oss iblant, og å spise litt usunt. Og, egentlig så er det jo normalt å spise pizza en gang ibliant så det må jo være lov? Jeg har spist pizza 2 ganger tenker jeg, og har hatt virkelig stoe problemer med å ikke spise for mye, og har ikke vært mett nei... og kunne gjerne spist en halv!

Jeg spiste eplekake på klubb igår, og klarte å ta bare en, men hadde kjempelyst på flere, og lefse også.... men, venta bare på å komme hjem og finne ferdig kutta ananas i kjøleskapet...

Egentlig litt ergelig også... alle de andre sitter jo og spiser og koser seg, og noen av dem er langt ifra slanke uten at det bryr dem... men de koser seg...

 

Jajaja... bare noen tanker... vi er vel både forfengelige og opptatte av helsa vår vi da, men det er jammen hardt noen ganger..

Begynner å bli litt lei av masse grønnsaker og frukt hver gang jeg har lyst på noe, men det er vel litt opp og ned det også.

 

Skal feire bursdag for minstemann på torsdag (familien) og barnebursdag på fredag, og jeg har tenkt å spise marsipankake! Har bestemt meg for det... det er det beste jeg vet av kaker, men jeg skal begrense meg!

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...