Gå til innhold

17. mai er målet!!! 6 -7 kg ned...Noen som blir med???


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Kan ikke alle komme med noen forslag til hva vi kan kalle ny tråd da?

Mine forslag er ståpå-jentene (det gjør vi virkelig!) eller sommerjentene:)

 

men, jeg har aldri vært god til å ha gode forslag så det kommer nok noen bedre:)

Men da har vi ihvertfall begynt med noen forslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 798
  • Created
  • Siste svar
Gjest lottis75

Slank30 det synes jeg du gjorde rett i.....man skal spise noe man liker godt noen ganger...kroppen har godt av litt ekstra...dette var din litt ekstra så ikke tenk på det..og den kiloen er sikkert vann av alt saltet i pizzaen..borte vekk i løpet av helgen:)

Merwell så koselig med selskap til helgen. Vi skal ha neste helg....full fart med sjørøverbursdag og 17 barn... så voksenselskap på kvelden og familen på søndag......puh!!Hvordan er formen din ?

 

Var ute i skogen i dagtidlig brente 906 kcal.. tror jeg skal legge meg rundt 1900 i dag..hva tror dere? spiste en nøtteis i stad...første på 12 uker av vanlig is. Satt alene ute på terrassen (minstemann hos mormor og morfar)så tenkte jeg....jeg fortjener en is....gikk og hentet og koste meg!!!

 

Hva skal vi kalle oss? Vi gir oss ikke før målet er nådd?? Sammen er vi dynamitt??

Sammen er vi sterke?? Sammen mot målet?? Besteslankevennene??? Litt til???

 

Snart middag!! kyllingsalat!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei!

Formen er ikke bedre, og snart er det fotball igjen... litt av et styr med 3 unger på fotball

 

Vi har hatt seibiff med løk idag og nypoteter, deilig:)

 

Tror nok ihvertfall du må legge deg på 1900 idag ja, siden du har trent så mye:) Du er flink!! Og, den isen fortjente du virkelig:D

 

Fine forslag du har, jeg blir med på den tråden dere bestemmer dere for uansett, men vi kan gjerne få flere forslag:)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Kanskje du skal ta deg en tur til legen? Du kan ikke gå rundt å hangle sånn..Kanskje du rett og slett er veldig sliten og trenger litt ro.... Hva med en massasjetime...hudpleie...fotpleie? lit egen tid:) du står på og jobber,husmor,sjåfør,kokk,kone osv. man trenger å få puste og senke skuldrene litt...

 

kyllingsalat er så godt...... Nå skal jeg koke meg en god kopp kaffe...

 

kommer senere også!!

 

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei.... ja tanken har vært der lottis, at kanskje jeg rett og slett er sliten. Da er det vel lett å bli litt syk.. Har ikke helt tid til å reise til legen idag eller imorra, skal jo feire bursdag og har mer enn nok å gjøre. og, en legetime tar flere timer, blir sittende gjerne 2 timer før man kommer inn, og så er det til apoteket og sitte der 1 time for å få det man skal....

Jeg skal vaske hus og bake idag, og lage lapskaus. Familien kommer kl 17, og da blir vi 16 stk. Men, det blir nok koslig, og jeg håper at været blir sånn nogenlunde. Meldt litt ustabilt, så tar ikke sjansen på å grille.

Imorra skal jeg ha 16 stk i barnebursdag, så jeg håper eldstemann hjelper til:) Han slutter tidlig på fredagene og det passer bra!

Ellers spiste jeg ca 1400 kalorier igår, 2 liter vann og 1 kopp te:p

 

Hvor mange kalorier havna du på igår lottis? Kom du deg opp i 1900?

 

Ha en fin dag:D

 

f050.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Jeg spiste hele 2026 kcal og 2,5 liter vann.....Det ble is på kvelden i stedenfor mat....IKKE BRA!!!!! Men la gå:)

 

Skal ut å trene i kveld og da skal jeg brenne kcal igjen ca samme 900 kcal...Det er så gøy med pulsklokke.....

Jeg forstår dilemma ditt Merwell. Det tar sånn tid når man skal oppsøke lege og sånn,jeg bruker bare hvis jeg må gå dit...får helt pekkern av å sitte å vente....

Men fortsetter det sånn for deg synes jeg at du skal ta deg en tur...kroppen sier i fra at den trenger hvile og det synes jeg du skal ta som et tegn og gi den......

 

Nå er jeg hos mamma og pappa for å hente minstemann. sitter å tar ut invitasjoner til bursdagen neste helg....Det blir 17 hos oss også......hjelpes!!!

Familen kommer på Søndag...så fant vi ut i går at vi tar vennebursdag helgen etter slik at vi kan kose oss med dem....Det kommer da en haug med venner i løpet av hele lørdagen. så lager jeg litt lunsj og grill på kvelden....

 

Jeg vet ikke hvordan det går nå som jeg har økt inntaket av mat fra 1600 til 1900 kcal. men siden 14 mai har jeg trent 8 ganger og brent 4784 kcal og 6 timer og 33 min har jeg gjort unna.....GØY MED PULSKLOKKE!!!!! Alt ligger inne sier hva jeg gjør og har gjort:)

 

Nå skal jeg snart kjøre hjem og pakke klart.Ut å trene med en venninne i seks tiden, så er vi klare til avreise.....Det skal bli så koselig på tur med gode venner...jeg skal kose meg med vin det lover jeg..........

 

Håper alle har en fin dag og Merwell ta vare på deg selv, det er bare du som vet vet hva du trenger og føler......stor klem til deg vennen!!!!!!

 

 

Snakkes da!!!

 

LOTTIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Så flink du var, og er lottis:) Den isen passet vel bra så du fikk nok kalorier

Kanskje jeg skulle kjøpt sånn klokke jeg også? Skal se litt på en sånn en tror jeg...kanskje jeg kunne blitt enda flinkere da

 

Skal prøve å slappe av hele pinsa, og det er nok sant som du sier, at kroppen sier ifra. Når bursdagene er over får vi kose oss og ta det med ro

 

Nå er lapskausene klare, og kakene det samme, så da får jeg snart stelle meg og barna, og se om jeg rekker å slappe av litt før gjestene kommer.

Spiste forresten for første gang idag nå, et spelt knekkebrød... Men skal kose meg med kaka etterpå så da går det nok opp i opp, hehe

 

Kos deg masse på tur, det mener jeg virkelig!!!! Nyt ferien med venner, mann og barn:)

 

Stor klem fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

.. En kjapp tur innom bare, her er det stress på jobb idag..

 

Men vil ønske deg supergod tur Lottis, kos dere masse.. :P) Nyt noen glass vin. :D) Vi snaks over pinsa...

 

Merwell, du har vært flink til å stå på, og typisk at det da går ut over spisinga. Men unn deg et kakestykke, eller kanskje fler i dag!!!! :))

God bedring også..

Vi skrives mer senere, jeg får gjøre unna et par ting før jeg setter nesa hjemover til malingsspannet mitt.. jipppiiiiiiiiiiii.. eh.. .?!! :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

55 min,897kcal og 30% fett.......Bra tur!!!

Nå skal jeg begynne å pakke............:)

 

KOmmer tilbake om en time eller to når jeg er ferdig og skal kose meg med kaffe. Spist i dag 1500 kcal...akkuart spist middag....spiser litt frukt etterpå....

 

Merwell kos deg med kakene.................Nam,nam,nam,nam.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Kjenner jeg drar på smilebåndet da jeg leser dine innlegg Slank... alltid et snev av humor og spøk... he he... Viktig det, og absolutt nødvendig i en ellers så stressa hverdag :) Godt humør og og positiv tankegang er det virkelig krefter i.

 

Lottis, du er jo bare helt råååå hva gjelder trening, og herved så overtar du navnet sportyLottis... og jeg kan ta navnet LateIsabell... he he... Jeg får kun trent to til tre ganger i uka nå. :D.. er så sykt mye å tenke på.. mange møter, eksamener, barn, jobb, hus, mann, venner, trening, slanking osv... Kjenner nok at jeg nærmer meg min maksgrense for hva jeg kan tåle...Men, som nevnt, godt humør og positiv tankekraft er viktig... da går det meste...(det hørtes veldig flott ut du.. he he.. kanskje litt lettere å si enn å klare å gjennomføre...eller hur+??)

 

Merwell, min kjære gode venn... nå må du bremse litt du også.. kroppen din prøver å fortelle deg noe.. men du hører ikke etter....Du veier ikke noe for mye, og går fortsatt på kcal som om du skal "nedivekt", så kroppen blir kanskje sliten? Kanskje du rett og slett trenger mer? Du er jo også ei som er helt rååå, og som nevnt tidliger... ei med gode verdier og myyye energi og omsorg. Stå på!!

 

Skal vi se....navn til ny tråd.. tja.. mange gode forslag allerede som jeg syns vi kan bruke, jeg har også et par forslag: "energigjengen" (noe vi alle tydelig har mer enn nok av.. he he), "summerbabes" (siden sommeren er vårt neste mål), "løvetanngjengen" (også som symbol på at løvetanner klarer seg alltid..).. :P

 

Jeg kan godt starte neste tråd også... men skal vi da gjøre det på mandag siden det har vært vår veiedag og den dagen vi startet forrige gang?? hva mener dere??

 

Stå på alle mine venner... jeg må innrømme at jeg har dere i tankene, selv om jeg ikke har klart å komme inn her så ofte som ønskelig den siste tiden. Dere er og blir min "grunnmur"..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Humør og Humor er det som skal til for å overleve når det blåser som verst rundt en og den evnen har spesielt du og Merwell. snakk om damer med bein i nesa og livsmot....

 

ang pulsklokke har jeg POLAR F11. Kjøpte den på G-sport og den kostet 1599,- vel anvente penger..

 

Endte i dag på 1865 og 3 liter vann og to kanner kaffe:)

 

Kommer innom før vi drar i morgen. Håper dere hadde en super bursdag Merwell..

 

Klem

 

Ja start ny på mandag Isabel og jeg synes alle forslagene dine var bra...spesielt energijentene/energigjengen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ny dag, og nye muligheter:)

Bursdagen gikk fint igår, og jeg spiste 2 marsipanstykker, og det var deilig!!

Nå skal jeg på jobb frem til 1100 så er det hjem for å ha barnebursdag.

 

Skjønner nok at jeg er sliten, og skal ta livet mer med ro, men det er ikke så lett bestandig, men i helga skal jeg gjøre det. Slappe av og kose meg.

Vet vel at jeg ikke veier for mye nå... egentlig... og skal heller prøve å trene litt mer for å holde meg der, men først skal formen bli litt bedre...

 

Isabel, du trenger også litt ro og hvile så jeg håper snart at du er ferdig med alt stresset ditt. Det er vel verst frem til skoleslutt, så roer det seg vel ned?

Du har litt for mye å gjøre og tenke på for tida... og sånn er det ofte for oss kvinner. Skal få gjort alt:p

 

Start neste tråd på mandag du, enten energigjengen/jentene eller løvetanngjengen/jentene syns jeg er bra. For vi har både energi, og vi klarer oss uansett uten å gi opp:)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kreps69

veldig hektisk på hjemmebane om dagen så på kvelden sitter jeg og halv sover i stolen,blir vel bedre i juni-da er skole,håndball og møter over!!!

 

blir litt tid til gå tur og vekten er som sist 61,5 og 78 cm.ikke skrevet kcal på flere dager men spiser det jeg pleier og gjøre og da bør jeg ligge på 1500 kcal

 

vel vel ha en fin dag ,skolen kaller............

 

jeg går for energigjengen el ståpå!jeg henger meg på den veie dagen dere bestemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kreps69

nei jeg går barne og ungdomsarbeider og har vært i praksis på barneskole fra til nå.nå har jeg teori fra til x i juni.

 

nå skal jeg ut og gå en tur i det pene været !ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Jeg er lærer innenfor den fagretningen... he he... det var litt artig :)Jeg har utdannet mange barne- og ungdomsarbeidere, samt jobbet som det selv i mange år. Jeg underviser i krisepedagogikk også, samt enkelte fag på grunnskolen.

 

Jeg har nå tatt et jobbvalg, og jeg skal takke ja til jobben som kontaktlærer for 8. trinn... spennende. Jeg skal ha fagene mat oghelse i 9., KRL, samfunnsfag i 8. trinn.. samt hovedansvaret for oppstart av en elevbedrift/kantine. UTrolig spennende tid fremover, men også litt utrygt og rart. Jeg har fått tilbakemelding om bacheloroppgaven...og den var helt utmerket.... JOHO:D!!! All jobbinga betaler seg. Nå nærmer det seg skoleslutt og jeg kan smykke meg med tittelen Adjunkt etter fire år på høgskolen. Blir rart.....

 

I dag er det nydelig vær... vi skal male lekehytta innvendig og være mye ute. I dag skal jeg få trent.. og målet er 1, 2 mil i skogen :)

 

Ha en fortreffelig dag alle sammen. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Gratulerer Isabel, med oppgaven som gikk så bra, og med jobbvalget du har tatt!! Du går en spennende tid i møte:)

Flink til å trimme er du også!

Jeg spiste ca 1250 kalorier igår, bare usunt for det meste, og kun 4 dl vann :)

Men, idag er det kun avslapping og kos, så idag skal alt være tilbake til normalen

 

Kos dere i det flotte været og nyt varmen:)

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Da er middagen spist og vi har hatt taco. Idag har jeg spist ca 1400 kalorier og drukket 2 liter. Blir nok litt mer av begge deler.....

Har 3 overnattingsgjester idag, i tillegg til våre egne 6. Inatt har det vært 2 ekstra:)

Koser oss og slapper av idag, og jeg har vært en tur på et senter med søstre og ei niese:) Hadde med guttene på 14 og jenta på 16, og vi var og handla litt og kafe til slutt:p

Ønsker dere andre en fin kveld!!

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Heisann.. dagen i dag har gått i hundre... har mala et par- tre timer, så nå begynner lekehytta å bli fin. De fikk velge farge selv, og da ble det to vegger med en nydelig blåfarge, og to vegger med en herlig lilla pastell.. he he :D Jeg har også klippa gresset (over 1 mål, og det er ikke sittegressklipper :))...og vært ute med unga hele dagen.... og det fant jeg ut var trim nok... støl i armene... he he.

 

I dag har vi hatt pølsepizza, men jeg lager den med kyllingpølse, dolmio tomatsaus og masse andre gode grønnsaker på... så ikke så galt... men hvor mye jeg får i meg nøyaktiv hver dag vet jeg ikke da jeg ikke har fått til noen faste og rutinemessige måltider... blir litt for få måltider ser jeg.. :P

 

Takk Merwell, og helt enig. Tiden jeg skal møte blir spennende, og jeg håper jeg kan mestre den (noe jeg egentlig vet jeg klarer da.. he he, men det er alltid litt utrygt, om jeg kan kalle det det, å starte i en ny jobb).

 

Nå hører jeg senga rope på meg... :) Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Høres ut som om du hadde en herlig dag igår Isabel, og det var nok trim ja:)

Jeg havna på 1400 kalorier og 2,5 liter drikke. (1 liter colalight, faktisk)

Nydelig vær idag også, og jeg skal kose meg!

 

Nyt dagen, sola og familien, og ha en flott dag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Da har jeg fått levert 2 av de besøkende, så da er det stille og rolig her igjen:)

 

Ellers en fin og avslappende dag. Vært en tur hos mamma og en tur på isbar, og kost oss

 

Håper dere også har det fint!

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Heisann... I dag starter jeg vår nye tråd med navnet Energigjengen... så ut som om det var det navnet som de fleste ville ha.. Syns kanskje vi skal holde vår tråd åpen for menn også.. hvis noen ønsker.. så da ble det gjengen i stedet for jentene... he he... Er det ok?? hvis ikke bytter vi bare igjen..

 

Så fra i dag........ gå inn på tråden Energigjengen.....så ses vi der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
Hei

 

Jeg er ei dame på 33' date=' og har to små barn på snart 4 og 6 seks år. Jeg har vært med på en annen tråd her inne, og det var bra, bortsett fra at jeg kanskje ikke kom helt i mål.... og gikk opp og ned om hverandre hele tia... he he...

 

Men, NÅ er det nok!!! Jeg gikk for to år siden ned 20 kg på et halvt år.. og har klart å krabbe på meg 6 - 7 kg av de igjen... så nå må det den innskjerping til for at ikke alle 20 skal kommme... for vektnåle peker oppover nå.... og det må snus.. Målet er at jeg skal være fornøyd til 17. mai i år som i fjor..... og ikke føle meg som en "dritt" i for trange klær, for ja, klærne strammer bra nå...huff..

 

Dagens vekt er 74 kg, og målet mitt er 67 -68 kg. Noe jeg burde klare. Dette er min trivselsvekt.

 

Bli med noen da!! La oss ta tak sammen, og motivere hverandre ;)!!!

 

- Isabel[/quote']

Jeg selv er mor til to barn 9 og 13. Har gått opp og ned i vekt de siste 25 år. Nå i dag var vekten 77,8 og ønsker å veie et sted mellm 65 - 69.

 

Jeg er med og vi får prøve å motivere hverandre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...