Gå til innhold

Aksjon Gå til jobben!


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppelure

Skryt skryt, jeg gikk tre kilometer til jobb i dag.

Til meg å være var det en PRESTASJON!!!!!

For vanlige folk er det visst noe en blir glad av og i godt humør å gå, jeg trava og gikk og ble sintere og sintere for hvert steg. Var som mormor i mormor og de åtte ungene. Jeg trampa jeg er sint jeg er sint jeg er sint.

Ikke vet jeg hvem eller hva jeg var sint på for, men gåinga fikk ikke hommøret til å stige akkurat.

Da jeg kom på jobb måtte jeg virkelig mobilisere for å være blid og vennlig. hadde de pirka i meg med en ørliten synål, så hadde jeg frest som en ilder :-))

Men nå kjennes det bra. jeg er kjempefornøyd og SMILER!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hm...det var da en besyndelig reaksjon. Når jeg er ferdig med å gå blir jeg alltid så fornøyd med meg selv at humøret kommer nesten automatisk. Noen tanker om hva det kan komme av, Snuppelure?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Jeg slenger meg med på denne tråden. Jeg har 5,5 km til jobb og vanligvis om morgenen ligger jeg heller 20 min ekstra på samboerens arm enn å stå opp for å gå. Men hjem fra jobb hender det ofte at jeg går. Bruker ca 50 min og blir litt svett på ryggen hvis det er varmt eller snø.

 

Fredrik Pulun er en svensk helseguru som har skrevet en bra bok om fettforbrenning. Han er fan av morgenpromenader på max 90 minutter. I følge Paulun bør man drikke et stort glass vann, gjerne en kopp kaffe eller to og spise litt protein før man går ut på morgentur. Etter at man har kommet inn/på jobb er det viktig å spise frokost umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg med på denne tråden. Jeg har 5' date='5 km til jobb og vanligvis om morgenen ligger jeg heller 20 min ekstra på samboerens arm enn å stå opp for å gå. Men hjem fra jobb hender det ofte at jeg går. Bruker ca 50 min og blir litt svett på ryggen hvis det er varmt eller snø.

 

Fredrik Pulun er en svensk helseguru som har skrevet en bra bok om fettforbrenning. Han er fan av morgenpromenader på max 90 minutter. I følge Paulun bør man drikke et stort glass vann, gjerne en kopp kaffe eller to og spise litt protein før man går ut på morgentur. Etter at man har kommet inn/på jobb er det viktig å spise frokost umiddelbart.[/quote']

 

Dette sa en kamerat av meg som er personlig trener også for en stund siden.

Jeg har prøvd det, og for meg funker dette best om sommeren. Jeg er ikke noe vintermenneske :)

 

Men jeg er enig i at det er et godt råd.

Herlig start på dagen.

Om sommeren, altså haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

På grunn av litt kaos i går fikk jeg ikke gått til og fra jobb som planlagt, men da var jeg ikke snauere enn at jeg fikk sambo med meg til å gå tur-retur samme turen senere på kvelden. 4,5 trimpoeng og 10760 skritt!

 

i dag rekker jeg ikke gå da jeg må innom og levere barnehagesekken til lillegutt.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
På grunn av litt kaos i går fikk jeg ikke gått til og fra jobb som planlagt' date=' men da var jeg ikke snauere enn at jeg fikk sambo med meg til å gå tur-retur samme turen senere på kvelden. 4,5 trimpoeng og 10760 skritt!

 

i dag rekker jeg ikke gå da jeg må innom og levere barnehagesekken til lillegutt.

 

Ha en fin dag![/quote']

 

Du er kjempeflink, frøken!! Det krever engasjement og rå viljestyrke å dra seg sjøl ut av sofaen etter jobb og styr og mas hele dagen - men å så godt det er når man bare først klarer det...skulle ønske jeg hadde noen å gå med!! Hadde vært litt mer motiverende. Hadde det ikke vært for at jeg HATER stanken av våt bikkje, skulle jeg vurdert å kjøpe meg en hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Min første dag med skritt-teller!!!

Nå er den plassert og jeg er klar til å gå ut i verden.

Ha en flott dag.

 

Du får rapportere hvordan den funker som motivasjonsverktøy, Snuppelure. Jeg har ikke skritteller, men kanskje kanskje jeg skal kjøpe meg en etterhvert, vi får se. Grattis med å være i gang, i hvert fall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest froeken frue

Her har det jaggu stilnet av!! Kom igjen nå! Denne tråden ble til av god grunn!!

 

Jeg gikk til og fra jobb i dag 25 min hver vei i høyt tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Johooo. Jeg parkerte bilen et kvarters spasertur fra jobben og gikk i høljende pøsende regnvær. Gitt om jeg er stolt!!!! Tur retur, vet ikke akkurat hvor langt. Jeg langa ut i mine røde gummistøvler og min røde sydvest. Skikkelig bergenser. Men så GLEMTE jeg skritt-telleren. Grrrrr.

Men altså jeg er stolt over å ha gått i det drittværet. Så ikke kom her og kom her altså :-))

Stolt snuppelure!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Kjempebra!!

 

I dag gikk jeg ikke til jobb fordi det snødde og regnet om hverandre,. men gikk til gjengjeld en tur med vogn nå. Ble 3,1 trimpoeng det også. Ja oig så har jeg gått 21010 skritt i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Jeg har planer om å komme sterkere tilbake på denne tråden neste uke når jeg har barnefri og kan gå til jobb nesten hver dag...stå på dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest op10mist

Hei. Jeg begynte å gå til og fra jobben i begynnelsen av januar. Jeg har gått hver dag uansett vær og vind, og hver vei tar ca 45 minuter i rask gange så det blir 1.5 time pr dag. Til å begynne med var det et ork og et slit, det skal jeg ærlig innrømme, men nå er det kjempegodt. Av mannen min har jeg fått slikkelig skotøy og ytterklær, samt en MP3 spiller. Rask musikk hjelper på tempoet. Det er deilig å kjenne at formen er på vei tilbake, selv om jeg enda har en del kilo å ta av. Men, jeg synes faktisk det er lettere med maten når jeg får trimmet litt. Så lykke til dere andre jobbgåere - stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Nå er vårsola kommet og det går lett å gå til jobb. Gikk igår en vei 45 minutter. Idag er det bil, men imorgen skal jeg gå igjen. Prøver å få det til ihvertfall et par ganger i uka. Stå på alle sammen, ser det er mange flinke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...