Gå til innhold

stort vekttap = slapp hud :(


blaise

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned 27 kg og skal ned et par-tre til før jeg skal stabilisere vekten. Dette merkes på huden! Jeg fyller 30 i år og er litt bekymret for at huden ikke kommer til å bli hva den var...

 

Jeg har tatt følgende tiltak:

 

-drikker mye vann

-tørrskrubber huden hver dag

-smører morgen og kveld med lotion

-har satt igang med SERIØS styrketrening

 

... Noen andre knalltips til å få strammet opp huden?? Vitamintilskudd? Vidunderkremer? Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fabelaktige resultater - ser ut som du gjør alt riktig - altså alt du kan for å få huden til å trekke seg sammen. Siden du er ung kan du håpe på at huden er elastisk nok til at den klarer å tilpasse seg din nye størrelse.

 

Kanskje du kan emaile og spørre GR sentralt? De har så mange som har slanket bort mange kilo og må ha litt kunnskap om hva du kan forvente deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjapt svar! Šsende inn mail til GR sentralt er en god idé ;)

 

Når jeg skal begynne med HoldVekten-kurs kan det kanskje være flere som har gått ned mye og da kan jeg spørre dem også.

 

Alle sier at jeg bare må ta tiden til hjelp, og de har helt sikkert rett. Er bare litt utålmodig og smått bekymret! Kommer jo en bikinisesong i år også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene24

Grattis med vekttap..!!!

 

Har og gått ned rundt 27 kg, og sliter med samme problem. Men mitt problem er stort sett rundt mageregionen (ser ut som eg har født en haug unger..) så eg lurer på om eg faktisk må ha en operasjon eller noe for no ser det lite pent ut for å si det mildt (rynkete og slapt..) Resten av kroppen er egentlig ganske grei for har vært flink med styrketrening underveis.

 

PS: svømming gjør underverker. Øker blodsirkulasjonen noe vannvittig.. kan anbefales.

 

Men hvis du finner ut noe bra om resten på det her hold vekten kurset så hadde det vært fint å høre om...

 

Klem irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med FLOTT vektnedgang!

 

Jeg syns du gjør en super innsats med å pleie huden din. Har hørt at Omega 3 også er utrolig bra for huden.

 

Jeg har gått ned tilsvarende, men med 2 svangerskap og 16 år mer enn deg, var det bare én ting å gjøre med mitt fettforkle - operere bort ;)

 

Ønsker deg virkelig lykke til videre med hold-vekten-kurs og en flatere mage :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
Jeg har gått ned 27 kg og skal ned et par-tre til før jeg skal stabilisere vekten. Dette merkes på huden! Jeg fyller 30 i år og er litt bekymret for at huden ikke kommer til å bli hva den var...

 

Jeg har tatt følgende tiltak:

 

-drikker mye vann

-tørrskrubber huden hver dag

-smører morgen og kveld med lotion

-har satt igang med SERIØS styrketrening

 

... Noen andre knalltips til å få strammet opp huden?? Vitamintilskudd?

 

Vidunderkremer? Hjelp!

 

Jeg fikk beskjed av legen min etter svangerskapet at huden tar litt tid for å tilpasse den nye kroppen. Jeg hadde veldig stor mage da jeg var gravid. Mye slapp hud har jeg enda, spesielt på magen. Men det kan ta 1-2 år for at huden skal passe din nye kropp.

 

Gratulerer med så stort vekt tap:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har fått endel strekkemerker rundt hele hofta og på lårene. Store og røde jah! Er det i det hele tatt noen sjans for at huden min kan trekke seg fint samme nå da? For hvis jeg ender opp med bare slapp hud, vil jeg heller være den størrelsen jeg er nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest anneiren
Jeg har gått ned 27 kg og skal ned et par-tre til før jeg skal stabilisere vekten. Dette merkes på huden! Jeg fyller 30 i år og er litt bekymret for at huden ikke kommer til å bli hva den var...

 

Jeg har tatt følgende tiltak:

 

-drikker mye vann

-tørrskrubber huden hver dag

-smører morgen og kveld med lotion

-har satt igang med SERIØS styrketrening

 

... Noen andre knalltips til å få strammet opp huden?? Vitamintilskudd? Vidunderkremer? Hjelp!

Har du prøvd Bailine anbefaller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Om du røyker så vil jeg annbefale deg å slutte med det for røyk ødelegger stoffet i kroppen som gjør huden elastisk. Men bortsett fra det har jeg ingen andre tips enn å bare vente.. Kanskje prøve med olivenolje? Jeg har fått mye bedre kvalitet på huden i annsiktet i alle fall etter at jeg begynte å bruke det som sminkefjerner.. Er verdt et forsøk=)

Tror dere forresten man får slapp hud av å gå ned 10-15 kg når man er i 19-20 års-alderen?;) (Har lurt litt på det, kan like så godt spørre.. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

c vitaminer er bra for huden! og saa er det kommet saa mange nye kremmer med slankende effekt, som skal hjelpe mot slapp hud, strekk merker, appelsin hud o.s.v o.s.v jeg har stor tillit til Loreal og biotherm sine kremmer, ellers saa kan du prôve med proff hjelp paa balline, eller andre type spa hvor du faar kulde/ varme behandlinger... det har jeg prôvd og hjalp veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaarsola

Jeg har også tenkt på det med slapp/overflødig hud etter vektreduksjon.

 

Tror ikke akkurat strekkmerker har så mye å si for muligheten huden har for å trekke seg sammen men. Ei jeg kjenner slanket seg sånn tretti/førti kilo over en periode på si tre år, og hun hadde nettopp en bukplastikk og hun er ikke mer enn 22 år. Så sånn sett så er det kanskje ikke alderen, men hudtype og flaks/gener som bestemmer om huden trekkes sammen eller ikke. Men uansett - legen hennes sa at hun kunne risikere at huden hennes ikke ville trekke seg sammen igjen etter evt. graviditeter nå, pga at huden hennes ikke hadde så mye elastisitet igjen på magen.

 

Så min plan er definitivt operasjon viss jeg skulle bli gående med et hudforkle som noen så treffende kalte det. (haha - uff og uff) Men jeg vil få ungene jeg har planlagt å få først. (Og før det må jeg jo gå ned det jeg har planlagt; nå er det jo ikke akkurat et hudforkle - mer en fettkamuflasje.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...