Gå til innhold

15 kilo til 15 juni - resultat etter uke 2


Gjest Musiker

Anbefalte innlegg

Gjest puseline77

Etter den første uka veier jeg nå 72,5 kg, dvs at jeg har gått ned 2,7 kg. Har lest en plass at den første uka er det stort sett vann og slikt som forsvinner, og at fettforbrenningen ikke begynner før senere, så regner med at det ikke vil gå like raskt heretter.

 

Som svar til deg Renee så er jeg 29 år, veide 75,2 kg da jeg startet for ei uke siden (men 72,5 idag) og er 1,72 m. Målet mitt er å gå ned til 60 kg. Jeg ligger på rundt 1200 kcal-inntak per dag og hadde den første uka 15,2 trimpoeng, men jeg har ikke trent noe, kun gått til og fra jobb. Trente ganske mye for et par måneder siden, og skal begynne på igjen denne uka tenkte jeg. Min erfaring er at jeg ikke går ned i vekt når jeg trener fordi muskler veier mer enn fett.

 

Hvordan har det gått med dere andre da?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musiker
Etter den første uka veier jeg nå 72' date='5 kg, dvs at jeg har gått ned 2,7 kg. Har lest en plass at den første uka er det stort sett vann og slikt som forsvinner, og at fettforbrenningen ikke begynner før senere, så regner med at det ikke vil gå like raskt heretter.

 

Som svar til deg Renee så er jeg 29 år, veide 75,2 kg da jeg startet for ei uke siden (men 72,5 idag) og er 1,72 m. Målet mitt er å gå ned til 60 kg. Jeg ligger på rundt 1200 kcal-inntak per dag og hadde den første uka 15,2 trimpoeng, men jeg har ikke trent noe, kun gått til og fra jobb. Trente ganske mye for et par måneder siden, og skal begynne på igjen denne uka tenkte jeg. Min erfaring er at jeg ikke går ned i vekt når jeg trener fordi muskler veier mer enn fett.

 

Hvordan har det gått med dere andre da?:-)[/quote']

 

så bra :) jeg kunne ønske jeg hadde gått ned mere enn en halv kilo :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter den første uka veier jeg nå 72' date='5 kg, dvs at jeg har gått ned 2,7 kg. Har lest en plass at den første uka er det stort sett vann og slikt som forsvinner, og at fettforbrenningen ikke begynner før senere, så regner med at det ikke vil gå like raskt heretter.

 

Som svar til deg Renee så er jeg 29 år, veide 75,2 kg da jeg startet for ei uke siden (men 72,5 idag) og er 1,72 m. Målet mitt er å gå ned til 60 kg. Jeg ligger på rundt 1200 kcal-inntak per dag og hadde den første uka 15,2 trimpoeng, men jeg har ikke trent noe, kun gått til og fra jobb. Trente ganske mye for et par måneder siden, og skal begynne på igjen denne uka tenkte jeg. Min erfaring er at jeg ikke går ned i vekt når jeg trener fordi muskler veier mer enn fett.

 

Hvordan har det gått med dere andre da?:-)[/quote']

 

Takk for svar :) Men er ikke 1200 kcal litt lite da? Prøver meg med 1600 i første omgang jeg, så får vi se etterhvert.. Ligger på ca. 10 trimpoeng i uka, men innrømmer at jeg har ikke vært særlig aktiv på mange år. :) Håper de øker på etter hvert da..

 

Hvis det er greit at jeg henger meg på, så gjør jeg gjerne det. Vet ikke hvor mye jeg har gått ned siden forrige uke, men jeg var over 73kg - og i dag viste vekta 72, 2 :) Så lenge vekt og/eller omkrets går nedover er jeg fornøyd! Skulle gjerne vært tilbake til ca. 60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke så bra her denne uka. Har slurva noe fryktelig. Hoppa over måltider i fleng og spist alt for lite. Huff og huff. Vekta viste 72,4 og det er opp 400 gram fra forrige uke. Ja ja. Får skjerpe meg så går det nok bedre neste uke.

Og Renee; jeg er 35 år 163 cm og vil ned under 60 et sted... Blir ikke så mye trim på meg, noen trilleturer og av og til litt svømming. Og så har jeg hengt meg på dansebølgen til Frøken... Men hvis jeg trimmer for mye slår bekkenløsningen til for fullt. Prøver å finne riktig nivå og type trening så får vi se hvordan det går etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musiker
Gikk ikke så bra her denne uka. Har slurva noe fryktelig. Hoppa over måltider i fleng og spist alt for lite. Huff og huff. Vekta viste 72' date='4 og det er opp 400 gram fra forrige uke. Ja ja. Får skjerpe meg så går det nok bedre neste uke.

Og Renee; jeg er 35 år 163 cm og vil ned under 60 et sted... Blir ikke så mye trim på meg, noen trilleturer og av og til litt svømming. Og så har jeg hengt meg på dansebølgen til Frøken... Men hvis jeg trimmer for mye slår bekkenløsningen til for fullt. Prøver å finne riktig nivå og type trening så får vi se hvordan det går etter hvert. :)[/quote']

 

hvor mange kalorier skal du spise sånn egentlig da? jeg sliter med å spise nok jeg..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest puseline77
men siden det er første uka mi tenkte jeg på...:/ men jeg trener jo styrke også.. kan jo ha noe med det å gjøre

 

Ja, det har nok mye å si at du trener styrke, muskler veier jo mer enn fett :-) Prøv å mål livvidde og låromkrets, så ser du sikkert fine resultater:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest puseline77
Takk for svar :) Men er ikke 1200 kcal litt lite da? Prøver meg med 1600 i første omgang jeg' date=' så får vi se etterhvert.. Ligger på ca. 10 trimpoeng i uka, men innrømmer at jeg har ikke vært særlig aktiv på mange år. :) Håper de øker på etter hvert da..

 

Hvis det er greit at jeg henger meg på, så gjør jeg gjerne det. Vet ikke hvor mye jeg har gått ned siden forrige uke, men jeg var over 73kg - og i dag viste vekta 72, 2 :) Så lenge vekt og/eller omkrets går nedover er jeg fornøyd! Skulle gjerne vært tilbake til ca. 60.[/quote']

 

Vet ikke om det er for lite, men jeg legger bare på meg hvis jeg spiser mer. Har ei ganske ødelagt forbrenning, så håper å gradvis kunne spise mer og få ei normal forbrenning etter å ha fulgt opplegget her ei stund.

 

Synes dere har vært flinke alle sammen, fortsett slik! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange kalorier skal du spise sånn egentlig da? jeg sliter med å spise nok jeg..:)

Det er ikke så lett det der... Tror jeg bør ha ca 1400-1600 om dagen hvis jeg har regna riktig... Og hvis man bare velger magre varianter må man spise veldig mye for å komme opp i så mange kalorier. Jeg sper gjerne på med litt avocado, olivenolje, nøtter og annet sunt fett hvis det blir for lite. Men når jeg hoppa over en masse måltider, ble det bare rot av alt sammen. :)

 

Og det er klart det løsner etter hvert. Men når du trener og bygger muskler går ikke vekta kjapt ned, men du får en strammere kropp og det er minst like viktig. Så finn fram målebåndet så skal du se du blir mindre både her og der. Og etter hvert forsvinner kiloene også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musiker
Det er ikke så lett det der... Tror jeg bør ha ca 1400-1600 om dagen hvis jeg har regna riktig... Og hvis man bare velger magre varianter må man spise veldig mye for å komme opp i så mange kalorier. Jeg sper gjerne på med litt avocado' date=' olivenolje, nøtter og annet sunt fett hvis det blir for lite. Men når jeg hoppa over en masse måltider, ble det bare rot av alt sammen.

Og det er klart det løsner etter hvert. Men når du trener og bygger muskler går ikke vekta kjapt ned, men du får en strammere kropp og det er minst like viktig. Så finn fram målebåndet så skal du se du blir mindre både her og der. Og etter hvert forsvinner kiloene også. :)[/quote']

 

ja du tror kiloene blir borte saktere men jeg måler meg alltid i klær jeg.. i klesstørrelser..;) vil være en 36/38 og nå er jeg 40/42.. mest 40..

skal ned mellom 10-15 kg.. :) 65-70 kilo kan jeg godt være :) er jo 170/171 høy så! mange måltider har du da? fire + mellom? og hvor sent kan man spise??spiser alltid kvelds rundt ni.. sikkert dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er for lite' date=' men jeg legger bare på meg hvis jeg spiser mer. Har ei ganske ødelagt forbrenning, så håper å gradvis kunne spise mer og få ei normal forbrenning etter å ha fulgt opplegget her ei stund.

 

Synes dere har vært flinke alle sammen, fortsett slik! :-)[/quote']

 

Kanskje jeg har ødelagt forbrenning jeg også? Klarte å gå ned 15kg (på 1200 kcal pr. dag) i 2001 - med de kg har jo kommet på igjen + noen til...

Prøvde meg på 1600 kcal pr dag nå - og gikk opp 100 gram, så det er tydeligvis feil for meg da. Har regnet ut mitt forbruk ifølge formel og det ligger på 2086 kcal pr. dag. Fra det kan jeg trekke fra 500 - 800 kcal, ikke sant? Eller har jeg misforstått helt? :) I så fall får jeg kanskje prøve meg på 1300 kcal pr. dag..

 

Dette e'kke lett gitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du tror kiloene blir borte saktere men jeg måler meg alltid i klær jeg.. i klesstørrelser..:) vil være en 36/38 og nå er jeg 40/42.. mest 40..

skal ned mellom 10-15 kg.. :) 65-70 kilo kan jeg godt være :) er jo 170/171 høy så! mange måltider har du da? fire + mellom? og hvor sent kan man spise??spiser alltid kvelds rundt ni.. sikkert dumt!

KLesstørrelsene er viktigst for meg også og som deg er jeg 40/42 nå og vil være 36/38. Jeg har 5 måltider om dagen når jeg er flink, men det er slettes ikke alltid... Vet ikke helt hvor sent man kan spise jeg. Jeg spiser vel også rundt 9, eller litt senere kanskje... Men er ganske sent i seng da og starter ikke dagen før halv 8 så jeg rekker det i grunnen ikke før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musiker

jeg spiser fire jeg.. det klarer jeg om dagen.. men klarer ikke nok kalorier:/ tror jeg da.. skriver ikke opp alt!

det er så syk kjedelig..

når tror du vi er nede på en 38/40 da??:) heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg er ikke så veldig flink med kaloritellinga jeg heller. Blir litt sånn ca... Har ikke lyst til å veie alt jeg putter i munnen...

Håper vi når 38 før sommern. Er lei av kulemagen nå...

Er du flink med vanndrikkinga da? Jeg prøver, men er ikke lett å få i seg nok hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musiker

ja en 38 skal vi klare :) og at lårene ikke gnisser under skjørtet og i bikinien er et mål.. nesten viktigst.. nei får i meg masse vann når jeg trener .. ellers drikker jeg masse farris bris.. kanskje ikke bra men:/

hva bruker du i tommer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger litt motivasjon jeg.. dette er verdt det.. men jeg går ikke ned NOE! er det pga. vektene??

 

Jeg stod lenge stille selv - flere måneder faktisk. Men det som løsnet for meg var å drikke nok vann. Minimum 2 liter hver dag og da tippet vekta plutselig nedover. Jeg trener styrke 2 dager i uka og kondis 3 dager... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musiker

vann ja.. det skal jeg prøve på :) spiser mer nå.. redd det blir for mye.. men nå har jeg 13,5 trimpoeng så langt denne uka..så gjør kanskje ikke noe å spise litt for mye, er vel bedre enn å spise for lite uansett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vann ja.. det skal jeg prøve på :) spiser mer nå.. redd det blir for mye.. men nå har jeg 13' date='5 trimpoeng så langt denne uka..så gjør kanskje ikke noe å spise litt for mye, er vel bedre enn å spise for lite uansett??[/quote']

 

Å spise for lite er også veldig feil.. Hvordan har det gått med deg? Hvor mye vann drikker du pr. dag? Prøver selv å holde meg til 2 liter + det jeg drikker under trening. Drikke som melk og juice kommer også i tillegg.

 

Jeg har egentlig veiedag i dag - og gått opp 100gram siden veiing for 2 uker siden, men ned i forhold til forrige uke igjen. Litt usikker på hva vekta var da, men.. :) Bare lurer på om jeg skal ta ny veiing i morgen pga mens. Vet jeg går opp 1-2 kg når den kommer, men går like fort ned igjen. Men akkurat nå har jeg veldig mye vann i kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...