Gå til innhold

Ris og kalorier...


Gjest CecilieS

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieS

Hallo!

 

Jeg elsker ris og kan spise det til alt! Noe av det beste jeg vet er stekt ris med egg og grønnsaker. Har laget meg dette nå, med 300 gram polert basmatiris, 1 egg og grønnsaker. 300 gram upolert ris er jo ca 400 kcal, og et egg er ca 100! Er det virkelig sånn at jeg like gjerne kunne spist en halv grandiosa (for eksempel)? Er ris like "ille" som pizza?

 

Var kanskje litt teit å spise stekt ris til lunsj, men fikk så veldig lyst på.... Får heller gjøre middagen litt magrere! Dumt at ris har så masse kalorier, for når vi har ris og ett eller annet til middag så spiser jeg bestandig mer ris enn alt annet... Synes det er bedre!

 

Men ris må jo være lettere for magen å fordøye enn pizza? Eller en Big Mac? Eller har ikke det noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey
Hallo!

Men ris må jo være lettere for magen å fordøye enn pizza? Eller en Big Mac? Eller har ikke det noe med saken å gjøre?

 

Hei!

Faktisk er det sunneste det som ikke er så lett fordøyelig - du kan sikkert finne noen tråder her inne om fullkornsprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Det beste er jo at det IKKE skal være så lett fordøyelig og at ikke maten bare skal gå rett igjennom kroppen. Både Big Mac og Pizza inneholder proteiner og andre næringsstoffer, i tillegg til karbohydrater. Ris består nesten bare av karbohydrater og er ellers ganske næringsfattig. Ris er OK som et supplement til middag, men tror nok at det blir litt for ensformig å spise mest av risen. Men alt er selvfølgelig lov av og til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...