Gå til innhold

Veiedag torsdag !


Gjest seniorita

Anbefalte innlegg

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar
Gjest seniorita

Gratulerer GRJ ! Du verden for et påskeresultat !

Har ikke veid meg. Kom fra hytta i kveld. Noe påskegodis har det blitt men ikke så mye, er egentlig ganske fornøyd med meg selv. Jeg har iallefall trimmet veldig mye !! 2-4 trimmerker hver dag. Det er jo flott synes jeg sjøl. Håper det veier opp for godisen.

Har vært deilig å være på hytta, men herregud så godt å være hjemme igjen.

Håper at alle dere slankevenner der ute så langt har kommet dere velberget gjennom påskeuka.

 

Fortsatt god påske alle sammen. HEIA - HEIA !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer GRJ me litt av et resultat!

 

Dette har ikke vært en slankepåske for min del, men mye god mat og drikke. Tror alikevel jeg har klart å holde vekten, og det skal bli kjempespennende å gå på vekten i morgen (har jo jukset litt for å sjekke at jeg ikke har lagt på meg, og det ser lovende ut).

 

Har ikke klart å holde meg unna sjokoladen men litt begrenset mengde. Litt verre med den rette sunne maten og trimmen. Hadde trodd jeg skulle får trimmet mye mer på turen til Danmark men jeg har vært både i badeland, Legoland og en dag i dyrehagen (en god del trasking rundt).

 

Ikke alltid lett å finne grovt brød og sunne lunchretter - trodde det skulle være mye lettere å få seg en salat på diverse spisesteder i Danmark. Har prøvd å velge sundt de steder det var mulig, og bl.a hadde jeg en kjempegod grønsakspai i Legoland (men jeg skulle hatt med meg noe frukt i sekken..)

 

Hadde veldig dårlig samvittighet i gårkveld, så jeg måtte bare ta meg sammen og komme meg på sykkelen en halv time. Skal prøve å få gjort det samme i kveld også.

 

Nå er hverdagen her og jeg er tilbake på rett spor - nå er det bare å stå på!

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seniorita

Hei kmor.

Hyggelig å høre fra deg igjen.

Det er jo fint hvis du ikke har gått opp i påsken. Som regel legger man jo på seg i høytider. Høres jo ut som du har hatt det flott i Danmark da !

Det er vel i bunn og grunn hverdagen som er det viktigste. Det er flest av dem.

 

For min egen del så har påska gått greit. Har spist litt ekstra men ikke så mye, dessuten har jeg trimmet som aldri før. Håper det gir meg belønning på veiing torsdag, det kjennes iallefall sånn ut. Gleder meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet på Grete Roede kurs torsdag 8.mars.

Veier 100.7kg og vantrives med det. Har gått kurs før og vet at det nytter.

Vet ikke riktig hva som er min trivselsvekt(en stund siden jeg har vært der.....). Men 30kg bør nok bort. På mine 170cm er 100kg altfor mye. Jeg er 35 år' date=' gift og har to barn(som jeg ikke orker å følge i svømmebasseng....)Nå bare MÅ jeg.

Er det flere som henger seg på ?[/quote']

 

 

 

Hei. jeg henger meg på er 115, har gått ned 6 kg siden januar. Er 27 og har en datter på 2,5 år- Har ikke lyst at hun skal bli ertet for at jeg er stor. ønsker å komme meg ned ett stykke før det blir blere barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seniorita

Hei Betty.

 

Hyggelig med flere. Velkommen skal du være.

Morsomt og inspirerende å ha kontakt med flere i samme båt.

 

Du er jo flink som allerede har gått ned 6kg.

Har du klart det uten å gå på kurs ?

 

Jeg har startet for fullt igjen i dag etter en slapp påske mht til å skrive opp hva jeg spiser. Men jeg har jo vært ganske flink likevel.

 

I kveld har jeg vært på linedance - får ristet litt på flesket da også. Føler liksom at kiloene begynner å slippe litt taket nå - endelig. Begynner å få kommentarer på at det synes. Det er jo inspirerende da !

 

Har du fast veiedag ?

 

Lykke til videre iallefall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leeloo84

etter ei førfærdelig påske, me myyyyyyyye spising, så har eg tadd tak i meg sjøl, og funne ut at eg bare e nødt til å skjerpe meg.. fant vektklubben i går, og vips, her va eg!

 

Førr tre år sia veide eg 107,8.. og eg e bare 1,66 høg.. alle kiloan kom liksom fra ingen plassa.. det va det verste eg nåen gang hadde opplevd..

 

Fra august det året til juni neste år gikk eg ned til 87 kg, dvs gikk ned 20,8 kg.. som dokk sikkert skjønne, så va det ikkje så lurt å gå ned så mye så fort.. det endte med at eg har hadd et skikkeli slit bære ve å prøve å holde meg stabil førr å kunne gå ned igjen.. det funka ikkje heilt.. eg har gådd opp 7 kg sia da, men har no funne ut at eg ikkje vil gi opp!

 

På et eller anna stadie vil eg ned til 65 kg.. eg blir overlykkelig hvis eg kommer til 70, 65 e bære førr å præsse meg..;)

 

sia eg blei me i går så e det sikkert meininga at eg ska veie meg på tirsdagan åsså.. blir ganske skummelt.. ser liksom at påska har gjort sitt, og merke det i alle fall på søthungern.. har heile tia lyst på nå å spise.. og det e kje sunt det eg sitt å tænke på.. menmen... må bare stå på!

 

trur kanskje det hadde vært fint førr meg å være me i ei motivasjonsgruppe, så eg ikkje blir så skuffa av meg sjøl de uken eg ikkje har gådd ned nå særli.. ellers så kommer eg sikkert til å gå ned altførr fort, og dermed legge på meg meir enn eg har tadd av meg etterpå...

 

Lykke til med veiinga i morra da!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg også kan være med dere. Jeg har vært medlem lenge, men ikke kommet meg igang. Nå prøver jeg igjen for etter påske veide jeg 100 kg og det kan jeg ikke leve med. Jeg er 160 cm høy og målet er å komme ned til rundtom 65 kg i løpet av et år. Med andre ord 35 kg fett skal bort!!!

 

Er bare SÅ lei av å gå i butikker og lete etter klær uten å finne noe som passer. Nå har jeg gitt opp og får heller gå rundt i de gamle fillene mine en stund til!!!

 

Litt fakta om meg selv : over 40 år. Fulltidsansatt som "kontorrotte". På fritiden er jeg student og som mor til 2 aktive jenter har jeg heller ingen fritidsproblemer :-)

 

Har egentlig veiedag på sødag, men det kan jeg jo fort endre :-)

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seniorita

Heihei !

Velkommen til tihro og leeloo84. Her er alltid plass til flere. Bare moro det :-)

 

Kjenner meg godt igjen i det dere begge skriver. Ingen trives med å være overvektig. Håper vi sammen kan hjelpe hverandre på veien mot et lettere liv !

 

Skrives !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Betty.

 

Hyggelig med flere. Velkommen skal du være.

Morsomt og inspirerende å ha kontakt med flere i samme båt.

 

Du er jo flink som allerede har gått ned 6kg.

Har du klart det uten å gå på kurs ?

 

Jeg har startet for fullt igjen i dag etter en slapp påske mht til å skrive opp hva jeg spiser. Men jeg har jo vært ganske flink likevel.

 

I kveld har jeg vært på linedance - får ristet litt på flesket da også. Føler liksom at kiloene begynner å slippe litt taket nå - endelig. Begynner å få kommentarer på at det synes. Det er jo inspirerende da !

 

Har du fast veiedag ?

 

Lykke til videre iallefall :-)

 

 

 

Hei.

 

Ja uten å gå på kurs. om mandagen. Har vært på trening idag 60 min sykkling og 30 min styrke.

 

Lykke til du også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til tihro og leeloo84, alltid kjekt med flere i samme båt. Nå er det bare å stå på.

 

Jeg har som sagt veiedag på onsdagen og i går kom resultatet etter en påske hvor jeg ikke har vært så veldig flink. Resultatet ble allikevel ned 0,6 og jeg har nå tatt av 3,8 kg på 4 uker - og det er jeg fornøyd med.

 

Har som mål og ligge rundt det anbefalte vekttapet pr uke (0,5 - 1 kg) og det skal jeg klare. Nå blir det full skjerping ukene fremover, og med våren i full anmarsj ser jeg positivt på at jeg skal klare det.

 

Går ikke på ordinært GR kurs, men vi er 6 jenter som har gått tidligere kurs og som nå har vårt eget kurs med veiledning av hverandre (samt en "veiesjef"). Vi er alle i samme båt og går mot samme mål - et lettere liv med sunnere kosthold. Det var derfor ekstra kjekt å treffe de andre igjen i går etter påsken, og selv om alle hadde skeiet litt ut i påskeuken så hadde vi alle gått ned noen gram.

 

Ser at det er veldig "forpliktende" når vi går kurs og er sterkt å anbefale alle som prøver å gå ned i vekt, samt at denne siden gir god motivasjon til ikke å gi opp.

 

Lykke til med veiingen i dag til dere andre - er spent på resultatet.

 

Snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei til gamle og nye på tråden..

 

TOrsdagsrapport fra GRJ: OPP 0,2 kilo???!! Det var påskesyndene...

Jaja, tar det ikke så tungt, vet det skal gå nedover de neste ukene.

 

Oppsummering

26 oktober: 124 ekle kilo

12 april: 97,2 kg

 

Det blir en nedgang på 26,8 kg. Helt surrealistisk, men det beste valget jeg har tatt i mitt liv. Målet er ned til 85, virker ikke så uoverkommelig lenger, nå VET jeg at jeg kommer dit. Spørsmålet som plager meg mest nå er: Hvordan kunne jeg la meg selv bli så feit? Men man skal jo som kjent ikke se bakover men framover.

:-)

Håper det er bra med dere alle! G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seniorita

-2,7 på to uker. Vidunderlig deilig ! 5kg totalt siden kursstart 8.mars :-)

 

Det smakte bare så fortreffelig herlig !!!!!

 

Kmor; gratulerer med flott påskeresultat.

 

GJR; tenk hvor mye du sikkert hadde lagt på deg hvis du ikke hadde vært på slanker;n. Du har jo egentlig holdt vekten i påsken. Stå på ! Synes du er kejmpeflink jeg. Du har jo gått ned en masse ! Jeg er jo i startfasen.

 

 

Kom igjen jenter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Er bare SÅ lei av å gå i butikker og lete etter klær uten å finne noe som passer. Nå har jeg gitt opp og får heller gå rundt i de gamle fillene mine en stund til!!!

 

Har egentlig veiedag på sødag, men det kan jeg jo fort endre :-)

 

Snakkes

 

Kjenner meg så godt igjen i det der! Var også lei av spesial butikker der det minste lille klesplagg koster en formue og kjedene som selger klær i store størrelser som er mildt sagt lite flatterende! Har gjordt noe med det! Startet en nett butikk som heter XXL-STORMOTE der jeg bare selger klær i størrelsene L til 6XL! Der kan du finne vanlige klær som jeans, topper, kosedresser, skjørt, kjoler osv til en rimelig penge, og disse klærne er både moteriktige og designet for store størrelser! Du (og aller andre også selvfølgelig!) er velkommen på besøk i butikken, du finner den ved å skrive http://www.xxl-stormote.com i adresselinjen på Internett.

 

Ellers er vi litt i samme båt du og jeg, vi har ei vekt vi ikke kan fortsette å leve med! Jeg har tatt av knapt 20 kilo siden februar i fjor, i høst stoppet vektnedgangen og uansett hva jeg gjorde gikk jeg ikke ned. Mistet litt motet og begynte samtidig å arbeide med nett butikken min, dette førte til at jeg fikk litt for mye å gjøre, dermed ble trim og riktig spising nedprioritert, men nå har jeg startet opp igjen. Startet litt forsiktig nå på søndag. Det positive er at i løpet av det halve året jeg har hatt pause har jeg ikke lagt på meg så forferdelig mye, har gått opp litt, men tror ikke det er så altfor mye egentlig, skal ha mensen og da viser vekta bestandig noen kilo mer enn ellers i syklusen.

 

Vi snakkes, og lykke til alle sammen med livsstilsendringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leeloo84

Herrefred, må si dokker har vært link i påska, ja! grunnen til at eg tok skritte og blei me i vektklubben va førdi eg hadde lagt på meg 4 kg i påska... oooops, tenkte eg da... men det hjælpe jo kje så mye..:/

 

Men i forhold til den daglige dagsdosen me kaloria, kor mye e det den egentli ska ligge på sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jo det godværet i helgen, og da må en jo bare ut. Fikk gjort litt husarbeid tidlig på lørdagen og så var jeg ute og rotet i hagen resten av dagen.

 

Problemet er at jeg glemmer meg litt av ang. spising og da er det lett å putte "feil mat" i munnen. Var litt lur og tok en god pause midt på dagen og fikk kokt meg noe havregrøt (det sitter godt unna) og så hadde jo jeg en god frokost som utgangspunkt.

 

Det ble selvfølgelig grilling i godværet og en mager pølse, litt svinekjøtt og masse salat - ble god og mett med halvparten av det kjøttet som jeg tidligere tullet i meg.

 

Merker nå at jeg fort blir mett når jeg er flink å spise litt hele dagen. Problemet er litt å klare å komme opp i 1600 kca som jeg bør holde meg på, prøver derfor å ta en ekstra skive på kvelden (selv om jeg ikke er så sulten).

 

Har fått vært på spinningsykkelen 2 ganger i helgen, godt å få trimmet litt.

 

Har desverre plukket litt i ungene sitt lørdagsgodt og alle kosemerker bruker jeg på rødvin....

 

Allt i allt har jeg allikvel hatt en strålende helg og håper det gjelder for resten av gjengen her inne.

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seniorita

Heisann.

Høres ut som du har hatt en OK slankehelg kmor - BRA !

 

Jeg sliter litt med motivasjonen om dagen. Har veldig lyst på noe godt, har mens på topp så det har vel sikkert sammenheng med det.

 

Føler at vekta står stille. Synes det er vanskelig å få i meg mye drikke.

 

Ikke så enkelt dette her nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid like enkelt - vi har alle våre ups and downs.

 

Vet akkurat hvordan det kjennes når en har mensen, og da er det så lett å få søtsuget m.m. Det er den uken som er lettest å sprekke, det vet vi jo alle.

 

Har en uke igjen før min periode kommer og da vet jeg at jeg bare må fokusere på å drikke mye vann for å fylle opp tanken. Har alltid med meg en flaske med vann som jeg fyller opp gjevnlig.

 

Ellers så har jeg funnet meg et nytt "snacks" som heter spelt knekkebrød med frø og ost. Et knekkebrød inneholder 100kcal og er veldig mettende. Fant det på Mega og jeg bruker det til mellommåltidene mine (kutter litt på brødrasjonen til lunch).

 

Stå på videre - ta deg en tur ut i vårsola hvor en du er det hjelper på humøret!

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på "kurs" i gårkveld og dermed ny veiing etter 5 uker. Hadde gått ned 800gr denne uken og er ganske fornøyd med det.

 

Hadde håpet å bikke 1kg siden jeg har vært så flink med mat, drikke og 3 dager med spinning!

 

Men -4,8 kg på 5 uker er jeg kjempefornøyd med og jeg skal ned på tosifret tall før det første kurset slutter 09. mai (har ikke tenkt å gi meg med det første!).

 

Er litt usikker på hva som kommer til å føles mest rett ang. hvor mye jeg vil ned, men har sagt at trivelsvek kanskje er 80kg (er 1.73 høy).

 

Bør derfor ned 30kg og kampen er godt igang...

 

Hvordan går det med dere andre - fortsatt litt motivert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdagsrapport herfra: ned 1,2 kg. Herlig siden jeg var opp 0.2 sist uke.

Startvekt: 124

Nå: 95,8

Snart ned 30 kilo. 9 to go

 

Forskjellen på nå og tidligere er at jeg vet inni meg at jeg KOMMER til å nå trivselsvekt. Har vært usikker før, derfor er det godt å få den tryggheten.

 

Det går egentlig ganske greit i hverdagen. Problemet oppstår når det er fest og alkohol. For det første inneholder alkohol enorme mengder kcal, for det andre blir man ukritisk ift hva man putter i seg. Og for det tredje blir dagen derpå tøff pga veldig veldig lyst på feit mat. Heldigvis er det ikke ofte jeg går på fest, men det har vært et par anledninger i påsken.

 

Jeg lå tidligere på 1400-1500 kcal, nå ligger jeg på 1600-1700 fordi jeg er veldig aktiv i hverdagen i denne perioden. (Vi er i en "mellom-biler-periode", så unger gås til barnehagen, jeg går på jobb, går å handler osv). Ikke dumt for en sånn som meg, jeg skyr treningsstentre og alt som heter trening.

 

Velvel, er spent på å høre fra dere andre. Seniorita: krysser fingrene for deg på veiing i dag!!

 

G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seniorita

Bra jenter ! Dere er råflinke !!!

 

Synd jeg ikke kan si det samme. Magefølelsen for veiinga i kveld er ikke god.

Det er ikke bare magefølelsen, for jeg har veid meg hjemme. Tror jeg har gått opp. I uka som kommer må det bli "strengere" her ja. Skal ihvertfall fokusere mye på trimming og vann. Vet at det gjør underverker.

 

Helga som kommer inneholder både jentefest og barnebursdag.. Liker hverdagene uten selskaper best jeg(når jeg slanker meg..).

 

Håper på det beste i kveld !

 

 

GRJ - jeg er kjempeimponert over at du har gått ned så mange kg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seniorita

hallo igjen !

 

her kommer jeg med halen mellom bena, 100g opp. Ikke bra, men heller ikke uventet. Har slitt med motivasjonen denne uka. Velger å skylde litt på mensen.

Håper på bedre resultat neste uke, og bedre innsats selvfølgelig. Det er bare en person som kan gjøre noe med det - nemlig MEG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seniorita

Hallo......noen der ute eller...?

Jeg har vært flink med trim denne uka - 15poeng til nå - stavgang.

Har hatt et par utskeielser men håper trimmen veier opp for det.

 

Satser på nedgang på torsdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...