Gå til innhold

Hvordan regne ut?


Gjest lite

Anbefalte innlegg

Gjest Mimmi80

Hei!

Her er formelen:

(((A x 10) + (B x 6,25) - (C x 5) - 161) x E) + (D x 28,58)

 

Bytt ut A med vekt i kg, B med høyden din i cm og C med alder. D'en indikerer antall trimpoeng i uka.

E er hverdagsaktiviteten, her har du tre ulike nivåer:

Liten hverdagsaktivitet: gang med 1,3

Middels hverdagsaktivitet: gang med 1,4

Høy hverdagsaktivitet: gang med 1,5

 

Kopier hele formelen inn i Google, fyll ut dine tall og trykk Enter. Så kommer Google med svaret. Så kan du trekke fra 500-800 kcal, og du får nivået du skal ligge på for å gå stille og pent ned i vekt :)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huskeberta

Jeg kom frem til 7 083,154.

 

Det kan da umulig stemme?!?! Er det ikke det en jente skal spise i uka, sånn omtrent???

 

Jeg har gått på en diett som har vært på ca 1500 kcal i uka. Så hvis formelen stemmer, er det ikke rart jeg ikke har gått ned mer enn 1 kilo.

 

Må jo være skikkelig på sparebluss, jeg da...

 

*Hvor er sjokoladen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom frem til 7 083' date='154.

 

Det kan da umulig stemme?!?! Er det ikke det en jente skal spise i uka, sånn omtrent???

 

Jeg har gått på en diett som har vært på ca 1500 kcal i uka. Så hvis formelen stemmer, er det ikke rart jeg ikke har gått ned mer enn 1 kilo.

 

Må jo være skikkelig på sparebluss, jeg da...

 

*Hvor er sjokoladen*[/quote']

 

Det hørtes litt mye ut ja, men 1500kcal i uka hørtes alt for lite ut. Jeg skal spise 2200 kcal om dagen, men nå fullammer jeg...

Kanskje se over tallene og regne ut på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huskeberta

Litt bedre resultat nå:D 3 121,95

 

Hadde byttet om på E og D!! Viktige saker det:)

 

Så da vil det med andre ord si at jeg skal spise mye mer!!!

 

Namnam:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huskeberta

Nå titta jeg på formelen igjen. Og hva ser jeg? Jo at jeg har tatt høyden min to ganger i stedet for vekta!!!

 

Så nå ble summen: 2 289,95

 

Så da spiser jeg jo ca. riktig da, men 1500 kcal om dagen.

 

HVORFOR GÅR JEG IKKE NED?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Tjukka77

Jeg fikk beskjed om at jo mer man drakk, jo bedre var sjansen for å gå ned. Så jeg prøvde det jeg, for jeg har store problemer med å få i meg de 2 literne pr. dag. Og det stemte! Gikk ned mer den uka jeg klarte å drikke masse vann enn i de andre ukene :-) Verdt å prøve iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss utrekna dagsbehov er ca. 2800 kcal, og matinntak er omtrent det samme, kan vi då trekke frå det vi brukar på trim, og komme ned i rett antal kcal for å gå ned i vekt?

Altså, viss vi et omtrent det som er dagsbehovet, og så trimmar for omtrent 600-800 kcal så skal vi gå ned i vekt??

 

Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss utrekna dagsbehov er ca. 2800 kcal' date=' og matinntak er omtrent det samme, kan vi då trekke frå det vi brukar på trim, og komme ned i rett antal kcal for å gå ned i vekt?

Altså, viss vi et omtrent det som er dagsbehovet, og så trimmar for omtrent 600-800 kcal så skal vi gå ned i vekt??

 

Turid[/quote']

 

Hvis du bruker formelen over, så regnes trim med i utregningen. Ergo, dersom du får et resultat på 2800 kcal i dagsbehov hver dag så er det inklusiv det du forbrenner på trening. Trekk fra ca 500-800 kcal, altså bør matinntaket være på ca 2000-2300 kcal.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...