Gå til innhold

queens "ned i vekt tråd"


Gjest queen

Anbefalte innlegg

1.591 kcal i dag. Nydelig sol på Østlandet:)

 

Er helt enig med deg annebrud, at det er lurt å informere sine nærmeste om livsstilsendringen. De fleste vil jo hverandre godt.

 

Du var kjempeflink som stod imot godteriene, og det er jo moro at andre rundt oss blir mere bevisst på hva de putter inn i munnen også.

 

Lykke til annebrud. Vi står på i uke 16;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar
Gjest annebrud

Humor og glede er jo det viktigste ja =) Merker humøret og motet stiger etterhvert som gramene renner av (renner og renner liksom...) =) Gratulerer med 400 gram! Fortsett sånn, det gir enorme resultater over tid. Morsomt å tenke på hvordan jeg skal se ut neste jul, tida går jo EGENTLIG ganske fort, bare en ikke tenker på det HELE tida..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.597 kcal i dag.

 

Jeg har hatt en flott dag på jobben. Vi hadde personalmøte og en deilig (går jeg ut ifra) kake ble servert, men jeg tok ingenting :)

 

Jeg tok fram viljen, og bestemte meg for at kake skulle jeg ikke ha. Det som er så fint er at mine kollegaer respekterer dette, så jeg opplever ikke noe press.

 

En flott dag.

 

Jeg står på videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.589 kcal i dag.

Kjøpte en ny type knekkebrød på Mega i dag; spelt knekkebrød. Det er veldig godt,

og inneholder bl.a.

 

fullkorn, speltmel

solsikkefrø

linfrø

sesamfrø

havre

 

En skikkelig "godis". Jeg merker at når jeg spiser det som er grovt, sunt og godt, + frukt, grønnsaker og vann, og sørger for jevnt påfyll hver 3. / 4. time har jeg ikke sug etter noe godteri.

 

Jeg kan tenke på kaker, og ha lyst på det av og til (og det er vel normalt?),

men har ikke det suget jeg kjente før..

 

Ja, ja, uka går så fort. Merker at nyeste bukse begynner å sægge, så det skjer noe her, selvom det ikke har så stort utslag på tallet på vekta.

 

Kjøpte meg ei tøff dongerijakke i fjor, men den har blitt altfor stor. Et luksusproblem :)

 

ha en fin kveld, da jenter.

 

Husk: hvis du vil at drømmene dine skal bli virkelighet - så våkn opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- hva skal dette bety?

 

Nå som vi skal ha sol og vår, så våkna jeg opp til 10 cm nysnø. Håper den ikke blir liggende så lenge, og at vi får sol i helga.

Det inspirerer til uteliv.

 

Nå har jeg inntatt en deilig frokost; spelt knekkebrød med fløtemysost, banan og caffe latte.

 

Ha en riktig god dag, alle medslankere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.609 kcal i dag, og 2 trimpoeng. Gikk tur en time med en bekjent. Ønsket å få opp farta, men hun var i dårlig form, så da måtte vi "avpasse farten etter forholdene".

 

Det er jo koselig med selskap også, og jeg kan jo gå meg en rask tur alene en annen kveld.

 

 

En "bivirkning" av vektnedgangen er at jeg fryser så innmari hele tiden. Jeg må bruke votter ute, og inne pakker jeg på meg flere lag med klær. Jeg har alltid vært så varm, og følt meg "kokt", men det har det blitt slutt på gitt.

 

Ikke den verste bivirkningen, og når jeg sitter på pledd i skinnsofaen, og har på elektrisk varmeteppe i senga før jeg legger meg, så har jeg det bra.

 

Og fettet skal jeg ikke ha tilbake, ALDRI, ALDRI, selvom det isolerer aldri så bra.

 

Isolerer? æsj........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Hva heter det speltknekkebrødet - og hvordan ser pakken ut pls?

Det der høres det nemlig ut som om jeg kan spise. Det er jo helt utrolig. Tenk å sette tenna i noe som smaker knekkebrød igjen, da..

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Hva heter det speltknekkebrødet - og hvordan ser pakken ut pls?

Det der høres det nemlig ut som om jeg kan spise. Det er jo helt utrolig. Tenk å sette tenna i noe som smaker knekkebrød igjen' date=' da..

 

anto[/quote']

 

Hei på deg,

 

Det heter Spelt knekkebrød med ost. Jeg har kjøpt det på Coop Mega. Det ligger i en gjennomsiktig pose, og strutter av sunnhet og god smak. 200 gr i pakka. Det kosta 32 kr, og det er verdt hver ei krone:)

 

Importør er Alternativ mat AS, 2150 Årnes ( http://www.alternativ-mat.no)

 

 

Kort sagt, kjempegodt.

 

Håper det faller i smak;)

 

queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annebrud

Heisann! Må bare si at på kurs i går hadde jeg gått ned 1,5 kilo kilo, dvs 7,9 kilo til sammen siden kursstart. Har 2 møter igjen, men hiver meg rett på neste kurs og får bare fortsette å jobbe like hardt! Noe annet er ikke noe alternativ!

 

Noen tips:

 

- Jeg drikker masse masse vann fra en skikkelig bra drikkeflaske

- Mellommåltid som jeg har fått dilla på nå er: wasa knekkebrød med kremost: 85 kcal pr bit.

- Og nutrilett browniesjokolade er ganske gode, samtidig som de dekker litt sjokoladebehov.

- Jeg har kjøpt sånne vakumposer til å putte frukt i, og har med meg en sånn stappfull på jobb hver dag.

- Jeg spiser hver 3 time, kanskje litt oftere.

- Når jeg vet jeg kommer til å ha sein middag og ikke rekker kveldsmat, spiser jeg flere mindre måltider før middag, slik at jeg ikke er skrubbsulten.

- Jeg har fortalt de jeg er mest sammen med (kolleger, familie, venner) at jeg går på kurs og at jeg SKAL ned i vekt OG bli der - og det må jeg nok jobbe med for alltid. Jeg oppfordrer dem til å lage salat og grønnsaker med dip eller annet sunt når vi skal feire noe på jobb eller på tupperwareselskap osv osv.. Det er mange andre som også setter pris på at det ikke alltid blir servert kaker og cola!

- Jeg sykler ca annenhver dag, på ergometersykkelen foran TV, sykler oppvaring 5-10 min og intervallsykling i 20 min etterpå (hardt 2 min, litt roligere 2 min).

- Jeg ber ikke lenger samboer om å hente ting til meg, men henter dem selv! Har skjønt at alle små ting til sammen gir resultater!

 

Når har du veie og måledag Queen? Var det mandag? Gleder meg til å høre åssen det har gått =) !! Lykke til med helga! Jeg skal ha grillfest med jentene hos meg på lørdag så det vil nok gå med noen flasker rødvin - derfor trimmer jeg hver dag denne uka, drikker mye vann sammen med vinen, og prøver å komme meg opp tidlig på søndag for å komme igang igjen med mat og gåtur. Da pleier det å gå ganske fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for gode innspill fra dere her i Vektklubben, det betyr mye:)

 

Var forøvrig innom Coop Mega for å kjøpe mere spelt knekkebrød. Det var ikke en eneste pakke igjen, så her har det gått unna;)

 

Kjørte sikk-sakk i butikken for å styre unna pølseselgere, og div andre som hadde varme smaksprøver, og det gikk fin-fint.

 

Annebrud; jeg har veiedag på mandager.

 

 

Lykke til alle sammen, og ei riktig god sporty helg:):)

 

klem, queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.589 kcal i dag. Har drevet med storopprydding i hele dag. Har igjen litt før jeg er ferdig, men skal gjøre meg ferdig. Søndagen har jeg tenkt å bruke til andre ting.

 

Å hvorfor har vi så mye i vårt hus?

 

Leste et sted at hvis vi eier mere enn 7 ting, er det tingene som eier oss. Jeg skulle gjerne kvitta meg med mye, så 14 dager fri til opprydding, kasting og vasking hadde vært helt topp:)

 

 

Heldigvis har vinden roet seg, men varmt er det ikke enda. Håper på en fin tur i morgen.

 

Fortsatt god kveld;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tiddelibom...

 

Jeg fyrer i ovnen mens snøen laver ned. I dag må jeg innrømme at jeg har aller mest lyst til å være inne, drikke caffelatte, se på dvd eller strikke:)

 

Det verker i kroppen etter gårdagens ryddeprosjekt, så det beste hadde vært en rask tur for å få alle muskler på "plass igjen". Får se hva dagen bringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.589 kcal i dag. Har drevet med storopprydding i hele dag. Har igjen litt før jeg er ferdig' date=' men skal gjøre meg ferdig. Søndagen har jeg tenkt å bruke til andre ting.

 

Å hvorfor har vi så mye i vårt hus?

 

Leste et sted at hvis vi eier mere enn 7 ting, er det tingene som eier oss. Jeg skulle gjerne kvitta meg med mye, så 14 dager fri til opprydding, kasting og vasking hadde vært helt topp:)

 

 

Heldigvis har vinden roet seg, men varmt er det ikke enda. Håper på en fin tur i morgen.

 

Fortsatt god kveld;)[/quote']

 

Jeg driver også og rydder i huset.. det er helt utrolig hva som har blitt samlet her. Det er hovedsaklig foreldrene mine som ikke har vært istand til å kaste. Det er HELT utrolig hva jeg kaster, gir bort til organisasjoner og loppemarkeder... jeg er helt stum!

 

Men nå blir det ryddig.

VELDIG ryddig :)

 

En kollega av meg hadde 12 skjorter, 4 dresser, 8 slips, 6 par sko/støvler, 12 par sokker, 12 boksere, 12 korte underbukser osv osv... Hver gang han kjøpte en ny av et eller annet av ovennevnte, kastet han en gammel. SÅ standhaftig på ryddefronten er jeg ikke. Men det hørtes unektelig oversiktlig og greit ut...

 

:-) God søndag

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, tannpinen slo til for fullt i dag. Jeg har fått time på onsdag. Håper jeg holder ut til da. Nå er kcal og trimpoeng så fjernt fra mine tanker som de kan komme.

Håper jeg slipper rotfylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fjernet rota på tanna i går, og etterhvert ble livet mye "lettere" :-)

 

Nå har jeg hatt en forfriskende morgentur, og innkassert 2.4 trimpoeng;)

 

Grått vær i dag, men bakom skyene er himmelen alltid blå...

 

Ønsker alle en super dag, med full fokus:D

 

queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...