Gå til innhold

25år/167cm/83kg..uff..


Gjest Lioness

Anbefalte innlegg

Gjest Lioness

Hei,

 

en presentasjon først siden jeg er helt ny på denne siden..Er ei jente på 25, snart 26, som har sliti med overvekt i snart 5 år.. Jeg har alltid skyldt mesteparten av vektoppgangen på P-sprøyta..selv om jeg har bidratt mye selv..

 

For å fortelle litt om hverdagen min er jeg student, med praksis på dyreklinikk - altså går jeg mye i jobb. I tillegg så går jeg til jobb hver dag - 3km hver vei. Også har jeg en hund jeg må gå flere turer med om dagen.. Mao får jeg mye bevegelse i form av gange.

 

Jeg er 167cm og veier pr i dag 83 kg.. Som noen av dere andre skriver føler jeg meg ikke så stor.. Jeg bruker ofte klær i str.42, men mest i 44/46 og XL.

 

Er jeg alene om å føle det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

Velkommen hit.

Det er nok ikke for lite bevegelse som er ditt problem. Du har en travel hverdag med mye bevegelse, så da er det vel muligens på matsiden du sliter. Mulig du gjør den klassiske feilen mange har erfart; at du rett og slett spiser altfor lite. Hvor mange måltider spiser du hver dag f eks?

 

Tenk over hva du spiser på en vanlig dag, og hvor mye kcal dette inneholder. I tillegg bør du sjekke ut hvor mye kroppen din skal ha av kcal hver dag, slik at du kan legge opp inntaket ditt etter det.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest carris80

Hei,

Jeg er 26 år og dette er min andre dag her inne på vektklubben. Jeg er 1.71 høy og veier for øyeblikket også 83 kilo, så sånn sett har vi jo forholdsvis like mål. Hovedmålet mitt er å gå ned til 70kg. Kanskje vi kan motivere hverandre? :) Vi kan jo skrive inn resultatene våre feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paiemiraja

Jeg er også ny her. Jeg er 25, jeg mistenker at de siste 15 kiloene kom av p-ring. Sliter fremdeles med hormonforstyrrelser etter at jeg brukte dem. :)

Mine mål er 166 cm høy, 84 kg. MEN ikke uff deg da, gled deg over at du ikke er 150kg eller at du fortsatt kan gå. Jeg er glad og positiv og overbevist om at jeg kan bli i bedre form og "få" en kropp jeg er mer fornøyd med, men jeg vet jeg må være tålmodig. Jeg er glad for hver gang jeg klarer å gjennomføre mine mål, enten det er å gå til skolen eller at jeg klarer å ta 30 sit-ups. Jeg hadde veldig store krav til meg selv før, men nå klarer jeg å la være å gi opp helt bare fordi jeg har spist et drops eller latt være å trene en kveld.

Det er faktisk en ny dag i morgen. Jeg la ikke på meg over natten og kan heller ikke forvente at jeg er slank over natten. Jeg er overbevist om at det sitter mellom øra. Anbefaler å lese bøker som retter seg mot å endre tankegangen når det gjelder kropp og vektnedgang. F.eks Dr.Phils eller Gå ned i vekt med kognitiv adferdsterapi.

 

Ønsker deg lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Lioness

Så koselige tilbakemeldinger! Har ikke vært inne på siden her på en stund. Men nå har jeg endelig tatt til vettet og begynt å sykle til jobb også. Riktignok ikke mer enn 3,5km, men det er bratte bakker ned til jobb, og dermed bare oppover hjemover. Bruker gode 25min hjem..føler at det er et greit tilskudd som trening siden jeg prøver å gjøre det minst 3 ganger i uken.

 

Jeg vet at jeg ikke mister de ønskede 15-20kg over natten, men jeg trenger nok noen å jobbe sammen med...Samboeren bryr seg ikke om vekta, så han eter det han vil og er heller inaktiv..

 

Carris80: har du msn eller noe? Lettere å følge og støtte hverandre der siden jeg ikke bruker denne siden så mye...

 

Som sagt: kjempehyggelig med tilbakemelding fra dere andre!

 

 

*nå 84kg*..blæ..(men håper det er muskler...)

 

 

Leona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...