Gå til innhold

* * * St. Hans jentene * * *


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat samme vekt som forrige mandag: 70' date='2 kg.

 

Litt skuffa for det så veldig positivt ut på torsdag/fredag. Jeg har trent mye, men spist litt for mye.... Jeg håper mye av dette er vann som har samlet seg i mine støle muskler og at jeg går ned igjen snart! Ellers når jeg tenker etter så har det jo vært påske så jeg er fornøyd bare med at vekta har holdt seg! Jeg lever da et normalt liv..!

 

Nå er jeg klar for 5 kg fram til St.Hans. Det er mer enn nok for meg som ikke tar det så hardt![/quote']

 

da ble det en liten pause på deg denne uken. Det har nok kroppen litt godt av vet du.

 

Men nå er påsken over og vi skal rase videre. Jeg er supermotivert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 470
  • Created
  • Siste svar
Uæææææ' date=' nå har jeg veid meg, og på en uke har jeg bare gått ned 100 gram! Har jo spist litt godis i påsken, men trodde ikke at det skulle vises sånn på vekta! Har aldri skeiet ut med mer enn 200 kcal over anbefalt inntak, og trent hver eneste dag, både spinning og styrke ;) Æsj, nå ble jeg utrolig deppa!

 

Hvor fort er det man får et sånt platå som det kalles da? Regner med det er individuelt, men jeg har holdt på i halvannen mnd nå. Kan det skje så fort? Raste jo ned de første ukene, og så har det gått litt smått deretter. Men alltid ned da...

 

Vel vel, får gjøre denne uken supersunn!! Er sjokolade virkelig verdt denne nedturen? Uff....[/quote']

 

Nei i etterkant kan man som oftest si at sjokoladen ikke var verdt det.

 

Vet ikke hvor kjapt man får slike platåer, er litt uregelmessig hos meg det der men ofte havner det på en spesiell vekt. Slet lenge med å komme under 80 kg og så slet jeg med å komme under 78. Nå er jeg nede på 76 og håper ikke jeg får en stopp med det første.

 

Det er bare å stå på, drikk vann, vann og mer vann, spis fiber, grønt, fisk og frukt så svisj, borte vekk er de ekstra kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulipanen

Vekten i dag var 63,5 kg. Jeg er 164 cm høy og vil ned i 58 kg før st.hans. Det vil si 5,5 kg. Jeg vet ikke om det er et realistisk mål, men jeg prøver.

 

Jeg er veldig usikker på hvor mange kalorier jeg skal spise hver dag. Jeg er lite aktiv og tror at jeg forbrenner ca. 2000 kalorier pr. dag. Prøvde å legge meg på 1300 kalorier, men er usikker på om det er for lite. Grete Roede anbefaler jo å gå ned med 500-800 kalorier pr. dag, og det skulle jo bli 1200-1500 kalorier pr. dag.

 

Er det noen av dere som har holdt på en stund som kan anbefale hvor mye jeg bør spise ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten i dag var 63' date='5 kg. Jeg er 164 cm høy og vil ned i 58 kg før st.hans. Det vil si 5,5 kg. Jeg vet ikke om det er et realistisk mål, men jeg prøver.

 

Jeg er veldig usikker på hvor mange kalorier jeg skal spise hver dag. Jeg er lite aktiv og tror at jeg forbrenner ca. 2000 kalorier pr. dag. Prøvde å legge meg på 1300 kalorier, men er usikker på om det er for lite. Grete Roede anbefaler jo å gå ned med 500-800 kalorier pr. dag, og det skulle jo bli 1200-1500 kalorier pr. dag.

 

Er det noen av dere som har holdt på en stund som kan anbefale hvor mye jeg bør spise ?[/quote']

 

 

Hei

Jeg er ikke veldig aktiv for tiden og har en stillesittende jobb. Ligger derfor på 1300 kcal og det passer meg bra.

Skal oppdatere lista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...at det er en veldig fin oversikt du har laget' date=' Carpa! ;) Gleder meg til å se tallet bli mindre og mindre for hver uke...;)[/quote']

 

Tusen takk for det :-)

 

Jeg gleder meg også over at tallene blir mindre og buksene større

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Hvis alle du har lagt inn, fortsatt er med så blir det liv her!!

 

Til Tulipanen: Jeg ligger på ca. 1600 kalorier om dagen og har ca. 10 trimpoeng i uka, noen ganger litt mindre (denne uka faktisk 16,9!) selv om det ikke ble noen vektnedgang. Dette passer meg bra. Det blir nok mat og noen små sprekker, jeg går veldig langsomt ned, men så kan jeg også tenke at dette skal jeg holde på med ut året om så er uten at det skal plage meg!!

 

Er redd for at hvis man er veldig utålmodig etter å gå ned i vekt, så kan det fort snu og så er man fort oppe igjen også. Men vi mennesker er veldig forskjellige og man må finne sin egen stil!

 

Til Carpa: Ja, jeg er supermotivert! Jeg skal under 70 igjen og har etterhvert tenkt å bli der! Så flink du har vært, Carpa! Det er godt utgangspunkt for en ny slankeperiode.

 

Forresten godt at dere er på plass igjen! Det har vært stille her!!

 

CecilieS: Ikke vær deppa! Det må være bra at du har gått ned 100 g. i påskehelga! Nå blir det mye lettere igjen når det er vanlige hverdager! Det er lettest å slanke seg da, synes jeg! Påskehelga skal være så sosial og alle skal kose seg så veldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen' date='

lurte på om det er plass til en til i tråden deres.

har som mål å bli kvitt hvertfall 5 kilo før sommeren..trengerr litt støtte.[/quote']

 

Jepp, vi har plass til deg også vi

Kan du gi meg din nåværende vekt og cm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei=)

er det plass til en til? ;)

Jeg er 167cm og veier 69. Målet er å kommer ned på 64' date=' altså -5 kilo.

Trenger støtte=)[/quote']

 

Jepp her er det plass.

Legger deg inn på lista jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ned fra fjellet i går kveld og ante fred og ingen fare, før det plutselig gikk opp for meg at det var mandag, og første veiedag på tråden.. Så det var ikke meninga å "glemme dere", men helligdagen i går lurte meg... Uansett, har ikke tilgjengelig min vekt før godt uti uken, så istedenfor å veie meg på en vekt som uansett vanligvis viser forskjellig fra min- så drøyer jeg til jeg kommer til min vekt, evt blir det da at jeg hopper over ei uke..

 

Jeg kan uansett fortelle hvordan det har gått da.. Målene mine fra før påske var jo å spise mer jevnlig, drikke mer vann, ta vitaminene mine og opprettholde trimnivå.

Spise mer jevnlig har jeg faktisk gjort, og det er jeg fornøyd med. Det har ført til at jeg har fått roa de godtesugperiodene mine på ettermiddag/kveld, selv om de absolutt har vært der.. jeg har hatt noen småsprekker, men færre enn "normalt", så jeg er godt fornøyd. Vitaminene mine har jeg også vært langt på vei med å klare å ta. Vannet derimot, ble det ingen store forandringer med. Det hadde seg delvis med at jeg har glemt det innimellom, men de siste dagene hadde det først og fremst med å gjøre at vannet var borte, og det var kun noe brunt, tykt og gromsete noe i den bøtten som var til såkalt drikkevann. Smeltet snø er heller ikke noe jeg ønsker å drikke for mye av, så da fikk det målet bare "ha det så godt". Jeg skal ta det igjen nå som jeg har kommet (delvis) tilbake til sivilisasjonen;) Trimnivået har gått betraktelig ned i påsken, og det har å gjøre med at hunden min gikk tur med de andre, mens jeg satt igjen alene og leste til eksamen. Når jeg først skulle nedprioritere trimmen, så synes jeg det var en legitim unnskyldning..

 

Men. Det viktigste jeg gjorde, var å ta en titt igjennom GR-bøkene mine. Har gått totalt 2 internettkurs tidligere, men de har ikke gitt varige endringer, vel mye fordi det ikke har vært så prioritert som det burde samt at jeg hadde atskillig mindre påvirkning over tiden min og måltidene da enn jeg har nå. Det jeg derimot så, som gjorde meg veldig motivert til å ta fatt, var vekten min på disse kursene (de ble tatt med et år eller to mellomrom). Før første kurset veide jeg faktisk 2 kg mindre enn jeg gjør nå, men det får være greit. Jeg så allikevel at jeg hadde tatt av 6-800 g pr uke, og det på tross av at jeg veldig godt husker at jeg ikke følte jeg "gjorde noe".. Noen sprekker hadde jeg også, men vekta viste allikevel jevnt mindre.. DET var motiverende å se, og "mimre om".. På kurs 2 som vel var for to år siden nå, veide jeg faktisk noe over to kilo mer enn nå, så det er litt godt å få en liten "reminder" på det også, at det ikke bare har gått "feil vei"..;)

 

Uansett - målene for kommende uke er følgende:

1. Drikk vann - 1 l pr dag pluss til måltider.

2. Trimnivå - minimum 1 times aktivitet pluss 100 situps, 4 av dagene denne uken.

3. Følg GR-prinsippene på minst 3 av 4 daglige måltider (er på besøk, så ikke like lett å få til 100% GR-mat på felles middag).

4. Ta alt av vitaminer mm, minimum 5 av 6 dager.

5. Ha med sunn niste på jobb, evt velge sunne alternativer hvis jeg kjøper.

* Huske veiedagen kommende mandag....;) (Skal ikke bli noe problem)

 

(Håper forresten også at startvekten min kan endres en kilo, siden det var blitt skrevet feil, ser jeg nå, i første innlegg her.. skulle gjerne vært 71.8, men det er vel strengt tatt 72,8 som var riktig..:D Er forresten 166 cm, vet ikke om jeg har skrevet det no sted tidligere)

 

(Puh - det var et langt innlegg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieS

Ja, jeg glemte å jo si hva vekten stoppet på i går jeg da. Det magiske tallet er 55, 2! Hadde håpet å komme under 55, siden det virket lovende nå og da, men neida. Full skjerpings nå! Føler at jeg trenger å se ordentlige resultater for å klare å opprettholde motivasjonen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til vi begynner å se resultater neste uke. Det blir gøy. Lurer på om jeg skal gjøre det slik at den som går mest ned en uke skal få stå øverst på lista jeg. En liten motivasjonsfaktor kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å være i gang igjen :-) Vanskelig å få skviset trim inn i hverdagen da jeg er alene med 2 små barn, men i dag har jeg i hvert fall fått gått en tur 1 time, siden pusen min er borte!! Som mamma sier "aldri så gærent at det ikke er godt for noe" he he.

 

Mitt St. Hansmål er for øvrig 8 kg, målet er 66 kilo. :-)

 

Lykke til alle sammen - håper på stor aktivitet her inne så jeg kan finne motivasjon og støtte når det røyner på! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal gjøre det slik at den som går mest ned en uke skal få stå øverst på lista jeg. En liten motivasjonsfaktor kanskje?

 

JA!! Det var en kjempegod ide!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Er det enkelt å gjøre det da??

 

Jeg er i dårlig form om dagen. Fikk jo mange trimpoeng i påsken så jeg var sliten og støl i kroppen. Plutselig i går, så våkna jeg med skikkelig forkjølelse. Har vært skikkelig groggy i dag, også, så det blir ikke noe trening i dag i hvert fall. Er i siget igjen med maten. Blomkålsuppe til middag i dag. Blir nok innenfor mine 1600 kalorier.

 

Skal til Kiel igjen til helga. Da måååå jeg være flink med maten. Er så irriterende å gå ned utover i uka for så å gå opp igjen i helga. Ikke en mandag til med samme resultat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp' date=' vi har plass til deg også vi

Kan du gi meg din nåværende vekt og cm?[/quote']

 

heisan.

så koselig at det var plass til meg og, setter pris på det.

jeg er 169 cm høy, og når jeg veide meg fredagen før påske stoppet vekten på 63.3 kg. jeg skal være ærlig å si at jeg ikke har turt å stille meg på vekta etter påske.(vært bortreist, og kosa oss masse). målene er jeg litt usikker på. vet ikke helt hvor, over, under eller rett over navelen?

jeg har et sterkt ønske å komme meg ned til 58 kg. håper det går.

kiki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg veier meg alltid på det smaleste stedet rundt midjen, men det er jo ikke så nøye bare du måler på samme sted hver gang! Jeg tar også mål akkurat under brystet, rundt lår og rundt hofter og rumpe. Det hender at man kan se framgangen på målene og ikke på vekten og det er motiverende!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridamor håper formen blir bra igjen til Kielturen da. Jeg synes det ofte hjelper å bestemme seg på forhånd for hva man skal gjøre på turen, om man skal være flink eller tillate seg litt ekstra. Da er det mye lettere å gjennomføre.

 

Det er ikke noe ekstra jobb å putte "ukesvinneren" øverst på lista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

I går sov jeg meg gjennom kvelden og gikk videre og la meg i senga og bare sov videre. Føler meg faktisk mye lettere i dag!

 

Ja, jeg må legge en plan for turen. Det gikk veldig fint på forrige tur så det blir nok til at jeg gjør noe av det samme. Buffetmat til frokost, da kan man velge sunt. Enkel lunsj, "fin" middag til kvelds med rent kjøtt og bakt potet m/grønnsaker. De kunne gjerne være litt rausere med grønnsakene sine synes jeg. Ikke bare noen små, pene grønne biter til pynt! Kanskje jeg ber om litt ekstra grønnsaker eller en salat....

 

Føler meg piggere i dag og har begynt å tenke litt på neste treningsøkt! Kanskje blir det i dag. Jeg ser an formen på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du er bedre Fridamor. Uff den treningen altså. Nå må jeg se å komme i gang snart men det var den tiden da......

 

Denne uken tror jeg går dårlig. Våknet opp tung i kroppen i dag vekta viser mer enn den gjorde på mandag. Ikke skeiet ut noe siden helgen men jeg tror kanskje at det går et par dager før kroppen tar det til seg. Merkelig men hmm

Eller så kan det vel være litt ekstra vannsamling i kroppen som gjør det. For håpe det. Det tærer litt på motivasjonen. Men jeg biter tenna sammen og holder ut jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

bare det å komme i gang med de gode rutinene igjen er egentlig godt! Begynner å bli litt lei av havregrøten til frokost, så nå blir det ingers rugbrød til frokost og lunsj et par dager. Nå har jeg spist banan og eple i biter med et par skjeer cottage cheese og et par skjeer med vaniljekesam. En god og mettende porsjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Vi er jo så mange....

 

Har alle kommet i gang igjen etter påske og er dere motiverte for ny vektnedgang??

 

Jeg er fortsatt forkjølet så det har ikke blitt noe trening i dag heller....

men jeg har vært flink med maten. Jeg leste den tråden som handler om krom i sted og jeg kommer til å kjøpe krom. Jeg er som regel skeptisk til alt som kjøpes på helsekost, men da jeg leste om hva krom gjør med kroppen og at vi kan trenge det så har jeg bestemt meg for å prøve.

Kanskje blir det slutt på noen av de småsprekkene som jeg til stadighet tillater meg. Det har jo faktisk gått litt sakte nedover selv om jeg er fornøyd med det som er borte.

 

Nå skal jeg ta i et tak, være flink og ha nedgang på vekta. Dermed basta!!

Har stått stille lenge nok nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...