Gå til innhold

* * * St. Hans jentene * * *


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Vi er jo så mange....

Har alle kommet i gang igjen etter påske og er dere motiverte for ny vektnedgang??

 

Jeg er i gang igjen!! Merket sukkersuget de to første dagene etter påske, men stod i mot, og idag går alt så mye bedre. ;) Har trent både mandag, i går og idag, og det er ingen tvil om at trening hjelper mot søtsug!

 

Det hadde vært fint om alle kunne sagt litt om hvem de er! Jeg kan jo begynne:

Jeg blir 25 år til sommeren (litt gammelt nick), kommer fra Oslo, men studerer i Bergen, har samboer. Jeg gikk ned ca 10 kg for tre år siden, har hatt omtrent samme vekt siden det (+/ - 70 kg), og går nå mitt første GR-kurs for å bli kvitt de siste fem-seks kiloene. - 1,7 kg så langt på 3 uker. Det hjelper veldig på motivasjonen min og ha noen her inne på vektklubben, så håper vi kan bli en bra gjeng som kan støtte hverandre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 470
  • Created
  • Siste svar

Hei igjen alle sammen :-) Endelig har jeg funnet motivasjonen igjen føler jeg, med hjelp fra dere. Tenk at 6-8 kilo er så vanskelig når jeg har gått ned 38!! ha ha ha. Jeg har lært en viktig ting i og med at det er om kveldene godisen kommer og tar meg, og det er å ta EN dag av gangen og ikke tenke på alt jeg IKKE kan spise, men hva jeg faktisk kan kose meg med. En appelsin er for meg helt genialt når søtsuget melder seg og jeg er småsulten. Den er kalorifattig, mettende og rik på vitaminer! ;-) Jeg var i grunnen ferdig slanket, men så kom den skumle tiden rett etterpå når jeg skulle kose meg litt ekstra for nå var jeg jo slank, og VIPS var jeg opp 6 kilo igjen. Er jo helt utrolig hvor dum man man bli! ha ha. Vel, bare en liten stemningsrapport fra meg. Blir spennende å se vekten på mandag!! Har tidligere veid meg hver dag og det har overhodet ingen hensikt, så nå har jeg bestemt mkeg for at mandagene med St. Hansvennene her inne holder ! ;-) Bare jeg får i meg mer vann nå, så begynner det å hjelpe! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man være betalende medlem på nettet for å registrere mat' date=' trim, vekt, mål etc? jeg får ikke til å skrive inn hva jeg har spist i dag...[/quote']

 

Du trenger ikke gå på Grete Roede-kurs for å registrere mat, trim, vekt og midjemål. Klikk på "registrering" til venstre på siden, og der ser du hva du skal fylle ut! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo så mange....

 

Har alle kommet i gang igjen etter påske og er dere motiverte for ny vektnedgang??

 

Jeg er fortsatt forkjølet så det har ikke blitt noe trening i dag heller....

men jeg har vært flink med maten. Jeg leste den tråden som handler om krom i sted og jeg kommer til å kjøpe krom. Jeg er som regel skeptisk til alt som kjøpes på helsekost' date=' men da jeg leste om hva krom gjør med kroppen og at vi kan trenge det så har jeg bestemt meg for å prøve.

Kanskje blir det slutt på noen av de småsprekkene som jeg til stadighet tillater meg. Det har jo faktisk gått litt sakte nedover selv om jeg er fornøyd med det som er borte.

 

Nå skal jeg ta i et tak, være flink og ha nedgang på vekta. Dermed basta!!

Har stått stille lenge nok nå...[/quote']

 

Er her jeg Fridamor. Men grrrrr nå driver jeg og går opp i vekt igjen. Lurer på om det kan ha noe med allergien min å gjøre jeg. Jeg vet i hvertfall at jeg spiser både sunt og riktig så jeg får bare bite tenna sammen og tenke at det går over.

Og vet du hva.....

i dag skal jeg på trening *dån*

 

Jeg tror litt på krom jeg og har en pakke stående men siden søtsuget ikke har vært så veldig til stede så har jeg ikke tatt dem nå.

 

2. desember reiser vi til syden og da, da skal jeg være slank da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang igjen!! Merket sukkersuget de to første dagene etter påske' date=' men stod i mot, og idag går alt så mye bedre. ;) Har trent både mandag, i går og idag, og det er ingen tvil om at trening hjelper mot søtsug!

 

Det hadde vært fint om alle kunne sagt litt om hvem de er! Jeg kan jo begynne:

Jeg blir 25 år til sommeren (litt gammelt nick), kommer fra Oslo, men studerer i Bergen, har samboer. Jeg gikk ned ca 10 kg for tre år siden, har hatt omtrent samme vekt siden det (+/ - 70 kg), og går nå mitt første GR-kurs for å bli kvitt de siste fem-seks kiloene. - 1,7 kg så langt på 3 uker. Det hjelper veldig på motivasjonen min og ha noen her inne på vektklubben, så håper vi kan bli en bra gjeng som kan støtte hverandre! :)[/quote']

 

 

Så flink du har vært til å holde vekten din stabil de tre årene

Sammen skal vi nok klare de siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen :-) Endelig har jeg funnet motivasjonen igjen føler jeg' date=' med hjelp fra dere. Tenk at 6-8 kilo er så vanskelig når jeg har gått ned 38!! ha ha ha. Jeg har lært en viktig ting i og med at det er om kveldene godisen kommer og tar meg, og det er å ta EN dag av gangen og ikke tenke på alt jeg IKKE kan spise, men hva jeg faktisk kan kose meg med. En appelsin er for meg helt genialt når søtsuget melder seg og jeg er småsulten. Den er kalorifattig, mettende og rik på vitaminer! ;-) Jeg var i grunnen ferdig slanket, men så kom den skumle tiden rett etterpå når jeg skulle kose meg litt ekstra for nå var jeg jo slank, og VIPS var jeg opp 6 kilo igjen. Er jo helt utrolig hvor dum man man bli! ha ha. Vel, bare en liten stemningsrapport fra meg. Blir spennende å se vekten på mandag!! Har tidligere veid meg hver dag og det har overhodet ingen hensikt, så nå har jeg bestemt mkeg for at mandagene med St. Hansvennene her inne holder ! ;-) Bare jeg får i meg mer vann nå, så begynner det å hjelpe! :-)[/quote']

 

 

Mange kloke ord her fnutte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en kjempegrei oversikt over vektreduksjon og slik på denne tråden!

Er det plass til en til? Jeg er 168 cm og veier 75 kg. Skal ned 5+. Har dere fast veiedag?

 

Hei Noa, vi har plass til deg også vi, fører deg opp.

 

Nei man skal ikke trenge å gå på kurs for å kunne skrive dagsrapport og ukerapport.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror kanskje jeg spiser for få kalorier, men jeg spiser ofte, lite og sunt. føler ikke noe sult. har bl.a kuttet ut brød og spiser knekkebrød, ihvertfall på hverdagene. må innrømme at jeg koser meg litt i helgene. jeg får i meg mellom 1200 og 1500kcal pr. dag, og jeg trener nesten hver dag. tenker mye det at man må ha 7000kcal i underskudd for å brenne bort 1kg fett. tror jeg blir litt kcal opphengt til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror kanskje jeg spiser for få kalorier' date=' men jeg spiser ofte, lite og sunt. føler ikke noe sult. har bl.a kuttet ut brød og spiser knekkebrød, ihvertfall på hverdagene. må innrømme at jeg koser meg litt i helgene. jeg får i meg mellom 1200 og 1500kcal pr. dag, og jeg trener nesten hver dag. tenker mye det at man må ha 7000kcal i underskudd for å brenne bort 1kg fett. tror jeg blir litt kcal opphengt til tider.[/quote']

 

hmm 7000 kcal, det hørtes mye ut men har vel hørt det tallet selv en gang.

Det må vel sikkert være greit når man ikke føler noe sult og så lenge du holder deg over 1300 kcal om dagen. Når du trener hver dag så kan det vel hende du burde ligge på 1600 kcal om dagen men det er ofte individuelt, man må vel finne ut og justere litt underveis.

 

Spiser også mye knekkebrød og nå har jo wasa kommet med ferdig smurte, så kjekt og lettvint lunsj og frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm 7000 kcal' date=' det hørtes mye ut men har vel hørt det tallet selv en gang.

Det må vel sikkert være greit når man ikke føler noe sult og så lenge du holder deg over 1300 kcal om dagen. Når du trener hver dag så kan det vel hende du burde ligge på 1600 kcal om dagen men det er ofte individuelt, man må vel finne ut og justere litt underveis.

 

Spiser også mye knekkebrød og nå har jo wasa kommet med ferdig smurte, så kjekt og lettvint lunsj og frokost.[/quote']

 

ja, jeg skulle vel egentlig prøvd å fått i meg litt mer kcal, men f.eks igår så spiste jeg knekkebrød til frokost og kvelds, lagde meg en salat til lunsj med bare salat og grønnsaker, jeg ble mett, men det inneholder jo nesten ikke noe kcal. til middag siste vi suppe laupskaus med svinekjøtt som også er veldig magert. jeg trenet bort over 750kcal, og fikk i meg bare 1200.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det har blitt med flere nye!;)

 

Lurer på hvor mange av dere som veier dere mer enn den ukentlige veiingen? Og hvor mange som nå går på kurs, eller om dere tar det på egen hånd? Jeg tar det nå på egenhånd. Har gått kurs tidligere, så følger de prinsippene derfra (på tross av at det er "gamle" prinsipper siden jeg gikk kurs før omleggingen). Dersom det går greit å ta det på egenhånd, det er jo liksom planen da, så kommer jeg ikke til å gå kurs nå. Hvis det går litt trått, så kommer jeg til å ta et kurs i sommer. Har ikke tid til å vie meg fullt og helt til et kurs nå, så da er det bedre å vente til jeg har tid til å sette meg inn i et nytt kursopplegg. (Det betyr ikke at jeg gjør noen dårligere innsats her, altså!)

 

I forhold til veiingen, så tar jeg det litt i rykk og napp.. noen ganger veier jeg meg flere ganger i uka, andre ganger holder det med en.. er jo liksom så fristende å bare se at vekten går nedover og nedover hver dag, (og å håpe og tro at dagen etter en har vært ekstra flink, så viser vekten iallfall (!) mindre) men så er det jo sånn, med meg iallfall, at vekten kan variere ihvertfall en kilo og sikkert mer bare ila uka (og at kroppen trenger et par dager på å "stabilisere seg" hvis jeg har skeiet ut eller trent) - så da er det ikke alltid like motiverende å se vekten akkurat den dagen som du håper at den skal vise minst - nemlig veiedagen;) Målet mitt er å komme tilbake til der jeg var for 6 år siden - hvor jeg var i veldig god form og vekten gikk ned hvis jeg spiste et stort og godt måltid, og opp hvis jeg trente.. Da veide jeg 64 kilo, men hadde mye større prosent muskler, og mindre prosent fett - så helt sammenlignbart blir det uansett ikke. (Men.. i kveld skal jeg innover til den faste vekten min igjen, og da spørs det vel om det ikke blir en liten kontrollveiing i morra, siden jeg absolutt ikke liker det jeg ser på vekten jeg har her..)

 

Hva spiser dere en gjennomsnittlig dag? Jeg sliter litt med å komme meg over ca 1000kcal, jeg.. og det er av og til på tross av utskeielser.. er det noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg alt for mye, nesten hver dag. Har kommet inn i en dårlig vane der for man blir jo helt svimmel av den vekta som fyker opp og ned. Vil egentlig bare veie meg en dag i uken, altså mandager.

 

Jeg spiser ca 12-1300 kca hver dag. Noen dager litt mer og andre dager litt mindre. Jeg passer meg veldig så jeg ikke havner under 1100 og går over på sparebluss, da går i hvertfall ikke vekta noe særlig ned.

 

Jeg går ikke på kurs men har gjort det tidliger. Så lenge jeg har denne vektklubben og dere å samarbeide med så går det helt fint uten kurs. Men hadde jeg ikke hatt det.......

 

Jeg har gått ned ca 10 kg siden sist svangerskap for 1,5 år siden. Gikk ikke ned noe særlig før jeg var ferdig med ammingen, kroppen nektet å slanke seg...

Har som må å gå ned ca 8-10 kg til totalt og det håper jeg at jeg skal klare innen året er omme, helst innen 2. desember for da skal vi en hel gjeng til syden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-10 kg ila året, tror jeg du skal klare kjempefint!:) Det er jo ingenting som å ha et "syden-mål" å gå etter heller, selv om det kanskje av og til kan virke som en har goood tid (om jeg skulle ha tenkt slik jeg har en tendens til å gjøre av og til...;)) Nå tar vi versteparten av før St. Hans - også blir det først og fremst litt "småplukk" og vedlikehold fra St. Hans til 2.desember, skal vi si det sånn;)

 

Er spent på vekta mi og, altså.. veldig spent.. har bestilt ei ny og, slik at jeg faktisk kan se hvert 100-gram, istedenfor å ha sånn 200-grams slump.. i teorien skulle vel det bety at vektnedgangen ser ut til å bli litt jevnere, istedenfor sånne "hopp".. også er det med fettprosent, sånn at jeg kan komme under riktig %-del der også.. Alle monner drar, og kanskje er det mulig å se en ørliten forskjell i fettprosent fra uke til uke, selv om kanskje vekta står stille? Noen som vet? Som kiki81 sa, så er det jo tross alt nesten 7000 kcal som skal forbrennes for å kvitte seg med 1 kilo rent fett, men.. Det høres mye ut, ja, med 7000 kcal - men må tenke på at det er tross alt 1 kilo pur fett også.. 1 kilo minus (eller pluss) på vekta, er jo heldigvis ikke enstydende med 1 kilo rent fett.. Uansett - nå skal jeg ut og "trimme" litt - nemlig ta vårrengjøring av bilen utvendig..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Tyralin og Kiki81:

Når det gjelder kaloriinntak, så er ikke mitt problem å komme over 1100 om dagen, det er å komme under 1600! Så egentlig burde du ha et godt utgangspunkt for å kunne gå ned i vekt...Det er mye kaloririkt man kan spe på med for å få litt høyere inntak. Det ser ut for meg som om Kiki også spise skremmende lite! Blir du ikke sulten av å trene så mye, da? Du kan jo bare spe på med nøtter, frukt, proteinbar etc.?

 

I dag har jeg kjøpt krom for å se om søttrangen blir litt mindre. + at jeg kjøpte Omega3. I tillegg tar jeg en vitamineral hver dag. Så da får jeg vel i meg det jeg trenger av den slags.

 

Når det gjelder veiing så har jeg en "offentlig" veiedag på mandag, men det er alltid den dagen jeg veier mest! Så det blir litt veiing gjennom uka for å se at jeg er på rett spor! Så er jeg også klar over at det svinger en del og får ikke nedtur for det.

 

Hei Fnutte! Jeg er også veldig motivert nå! ;) Klar for et par kilo ned så kjapt som mulig! Jeg går heller ikke på kurs og det går ganske fint. Tror ikke det hadde gått så mye bedre om jeg hadde gått på kurs. Jeg er klar over det når jeg har skeia ut litt.

 

Hallo Carpa! vekta skal nedover igjen den nå! Jeg er veldig motivert igjen! Nå er jeg bedre av forkjølelsen og i kveld skal jeg på trim også! Jeg tror man får noen slakke perioder innimellom, men vi må hente oss inn igjen! Jeg har lagt planer for helga og jeg tror jeg kommer til å være like flink som sist jeg var på Kiel-cruise! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Sitat Jente23:" Det hadde vært fint om alle kunne sagt litt om hvem de er!"

 

Jeg tar utfordringen:

 

Jeg er 45 år og har to voksne barn. Er gift. Vi er på slanker'n, både jeg og mannen min, så vi støtter hverandre. men vi har litt forskjellig måte å gjøre det på: jeg er på GR, mannen min sverger til Fedon. Jerg har alltid vært litt rund, men aldri så veldig overvektig. De siste åra har det stadig kommet til noen kg, så da jeg starta etter nyttår veide jeg 75,7. Følte meg tung og dorsk, syntes det var slitsomt å trene. Nå ligger jeg på ca.70, og formen min er mye bedre! Nå synes jeg det er morsomt å dra på Total-trening på Elixia, og jeg synes det er godt å kjenne at kroppen fungerer bra. Jeg vil ikke bli "gammel" riktig ennå...

 

Ellers er jeg glad i all slags håndarbeid, leser bøker, liker å male, reise, være ute, glad i dyr, har en liten hund. Jeg liker variasjon i hverdagen, enten det dreier seg om maten, aktivitetene og livet sånn ellers. Derfor pleier jeg å trene på litt forskjellige måter også, slik at det ikke blir ensidig.

 

Det var litt om meg!!

 

PS! Akkurat nå har jeg blandet sammen 1 banan, 1 kiwi, 1/3 boks cottage cheese og 1/3 boks vaniljekesam. Det er utrolig godt og mettende og ligger på høyde med bløtkake, is, godterier, ja, hva som helst!! Bare prøv!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyralin og Kiki81:

 

Det er mye kaloririkt man kan spe på med for å få litt høyere inntak. Det ser ut for meg som om Kiki også spise skremmende lite! Blir du ikke sulten av å trene så mye, da? Du kan jo bare spe på med nøtter, frukt, proteinbar etc.?

 

heisan.

koselig å få litt tips her og der, men jeg spiser faktisk ikke såå lite. jeg har alltid hatt problemer med å spise tidelig på dagen, men det har jeg fått litt mer dreisen på nå. begynner dagen med en yogurt og litt all brain gryn. jeg spiser en del grønnsaker og det er det ikke så mye kcal. i, frukt spiser jeg også hver dag. det går i epler, kiwi og appelsiner. men det å spise en proteinbar var faktisk et kjempe godt råd som jeg skal følge opp. takker og bukker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser faktisk hele 1900 kalorier daglig. Men det er fordi jeg også trener veldig mye, har over 20 trimpoeng i uka. Jeg går på internettkurs, og fikk anbefalt å spise såpass mye (tidligere lå på ca 1500-1600 kalorier). Da jeg spiste 1500-1600 kalorier gikk vekten nesten ikke ned i det hele tatt, mens første uka jeg begynte med 1900 kalorier suste jeg ned 1,5 kg. ;) I motsetning til mange andre her i vektklubben, har jeg overhodet ingen problemer med å spise så mye. Jeg koser meg med mye sunn og god mat hver dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser faktisk hele 1900 kalorier daglig. Men det er fordi jeg også trener veldig mye' date=' har over 20 trimpoeng i uka. Jeg går på internettkurs, og fikk anbefalt å spise såpass mye (tidligere lå på ca 1500-1600 kalorier). Da jeg spiste 1500-1600 kalorier gikk vekten nesten ikke ned i det hele tatt, mens første uka jeg begynte med 1900 kalorier suste jeg ned 1,5 kg. ;) I motsetning til mange andre her i vektklubben, har jeg overhodet ingen problemer med å spise så mye. Jeg koser meg med mye sunn og god mat hver dag. :)[/quote']

 

Får jeg spørre hva du trener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg spørre hva du trener?

 

Jeg trener på treningssenter ca 3-4 ganger i uka. Da blir det spinning ca 1 gang pr uke, og de andre dagene trener jeg på ellipsemaskin og stepmaskin + styrketrening. (trener hardt, idag f.eks trente jeg litt over en time og forbrente ca 900 kalorier)

De dagene jeg ikke er på treningssenteret, pleier jeg å gå tur ca 1 time (veldig rask gange). Så det blir ca 1 times trening/aktivitet hver eneste dag, men så har jeg også en veldig sittestillende hverdag som student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieS

Her har det vært mye liv. Her har minstemann vært syk i 3 dager, så jeg har ikke orket annet enn å være på skolen, og være mamma når jeg kommer hjem.

 

Men det skjedde noe merkelig i dag... Har veid meg hver eneste dag i det siste, for vekten har liksom stått bom stille ganske lenge nå. Iallefall nesten to uker. I går da jeg veide meg viste vekten 55,2...altså det samme som da jeg hadde veiedag på mandagen. Og i dag viste den 54,7...500 gram ned siden i går? Her må det vel være noe feil? Noen som har en forklaring på det? Har spist som vanlig, bortsett fra at jeg hadde rett i overkant av 1300 kcal (i motsetning til vanlige 1600) i forigårs, kan det ha vært det som har gitt effekt, og at jeg har spist for mye? Hmmm...blir ikke klok på den vekten jeg altså. VET jeg kommer til å veie meg i morgen, klarer ikke å la vær, og jeg er bare SÅ spent på hva vekten viser...

 

Jeg kan også komme med en liten presentasjon egentlig ;)

 

Jeg heter Cecilie og er snart 30 (om en drøy mnd). Har to barn på snart 1 og 4 år og verdens beste samboer. Studerer på Blindern, tar en bachelor. Etter at minstemann ble født fikk jeg rett i overkant av 20 munnskolder på tungen og i munnen, og klarte ikke å spise noe på over 14 dager, noe som førte til at jeg gikk ned alt jeg hadde gått opp i svangerskapet + litt til, og som igjen da førte til kraftig vektoppgang når jeg endelig klarte å spise igjen. Og plutselig var jeg oppe i nesten 60 kg, 10 kg mer enn før jeg ble gravid (jeg er bare 158 cm). Så det er det jeg prøver på nå da, og rette opp det som gikk galt etter fødselen. Har fått vekk ca 5 kg nå, og har i underkant av 5 igjen dersom dagens vekt stemmer...noe jeg tviler sterkt på. Virker jo ikke realistisk at jeg har kvittet meg med 500 gram på en dag. Er spent på morgendagen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Vekta går nedover sånn i rykk og napp, synes jeg. Har litt med vann i kroppen og hva du har spist å gjøre. Veldig morsomt når det endelig skjer noe. Gled deg over det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var å komme inn her nå da. Kjempebra at dere er så aktive og deler litt tips og erfaringer. Me like

 

Jeg kan jo presentere meg jeg også

 

39 år, 3 jenter på 1.5, 12 og 19 år hehehe

Gift med snill slank mann som kan spise hva han vil uten å legge på seg

Jobber som systemutvikler (programmerer)

 

OG I DAG HAR JEG VÆRT OG TRENT FOR FØRTE GANG PÅ VELDIG LENGE!!!!

 

Det var deilig. Jeg trente en time aerobic. Gjorde det masse før jeg fikk sisteman men det blir så liten tid til det nå. I tillegg fikk jeg meg en smell i ryggen i vinter så jeg har rett og slett ikke turt å ta i så hardt. Men nå er jeg i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...