Gå til innhold

* * * St. Hans jentene * * *


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Og det ser ut som helgen blir full av sol. Deilig

Håper jeg får dratt frem sykkelen og prøvd den nå da.

Var på trening i går da, en times aerobic og litt styrke. Kjenner det i dag for det er lenge siden sist. Håper jeg skal klare å få inn rutiner på faste treningstider igjen nå. Er i hvertfall veldig motivert for det.

 

Det eneste jeg skal unne meg i løpet av helgen er litt is, ellers blir det frukt og grønt, fiber og vann, fisk til middag.

 

Ha en god helg alle sammen!

Og husk... mandag er det veiing igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 470
  • Created
  • Siste svar

Helt enig, Carpa, utrolig deilig når solen skinner! :) Denne helgen blir det jobbe-helg på meg, skal til og med jobbe lørdag kveld. Så ikveld skal alle kosemerkene brukes på 2 glass rødvin til den gode middagen vi skal ha (biff, pommes frites, bakt løk, stor salat og litt saus) og resten av kosemerkene skal jeg bruke på litt toblerone. ;)

Nå sitter jeg hjemme og jobber med en oppgave, det er bare 1 forelesning igjen før sommeren, så det blir mye tid hjemme fremover. MEN det er mange sider som gjenstår og lese før eksamen...

Om noen timer skal jeg på spinning, det skal bli gøy! Høres ut som du får en veldig sunn helg, Carpa! :) Er kjempespent på veiingen på mandag!!!

 

Ønsker alle en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare fortelle... var på vei hjem fra jobb i kveld, og skulle bare stikke innom butikken for å kjøpe ingredienser så jeg kunne lage meg smoothie... vanligvis så ville en sånn sen fredag kveld, småsulten handletur være enstydende med å fylle opp smågodtposen, hive oppi en aldri så liten sjokolade etc etc. Men vet dere.. jeg hadde ikke det minste lyst på! Jeg hadde spist 4 små måltider, jevnlig, tidligere på dagen, og godtesuget var absolutt ikke der... Så for første gang på flere år, var kurven fylt med pærer, druer, ruccola, kalkunskinke, biola etc, og det mest usunne som var der, var 2 avocadoer som jeg skal bruke i fullkornswrapsen min i morra... Jeg er SUPERfornøyd!;)

 

(Ikke fullt så fornøyd med at vekta har gått godt OPPOVER ila påskeferien, men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare fortelle... var på vei hjem fra jobb i kveld' date=' og skulle bare stikke innom butikken for å kjøpe ingredienser så jeg kunne lage meg smoothie... vanligvis så ville en sånn sen fredag kveld, småsulten handletur være enstydende med å fylle opp smågodtposen, hive oppi en aldri så liten sjokolade etc etc. Men vet dere.. jeg hadde ikke det minste lyst på! Jeg hadde spist 4 små måltider, jevnlig, tidligere på dagen, og godtesuget var absolutt ikke der... Så for første gang på flere år, var kurven fylt med pærer, druer, ruccola, kalkunskinke, biola etc, og det mest usunne som var der, var 2 avocadoer som jeg skal bruke i fullkornswrapsen min i morra... Jeg er SUPERfornøyd!:)

 

(Ikke fullt så fornøyd med at vekta har gått godt OPPOVER ila påskeferien, men..)[/quote']

 

Veldig veldig bra, Tyralin!! :) Føles det ikke deilig å fylle opp handlekurven med masse sunne matvarer, når alle rundt deg i butikken fyller sin kurv med pizza, brus, potetgull og godterier?! ;) Helt enig at det hjelper utrolig mye å spise måltider hver 3.-4-time for å få bort søtsuget. Ha en god og sunn helg, og kos deg med fullkornswraps idag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Carpa.

Takk for at du har lagt meg inn på tåden med vektkurve. Ser at noen er lagt inn med høyde. Jeg er 168 cm dersom dette er interessant.

 

Til dere alle.

Litt om meg selv... Er 35 år har to barn i skolealder. Jeg går ikke på GR kurs, men bruker en del av tipsene jeg fikk fra et tidligere kurs jeg har gått på for 2 år siden. Aner ikke hvor mange kalorier jeg spiser pr dag da jeg ikke orker å veie maten. Konsentrerer meg om å spise sundt og ofte. Jeg er lærer og forsøker å spise ei brødskive/ en frukt/ youghurt (1%) i friminuttene (2-3 friminutt). Ellers lager jeg mager middag til hele familien og oftest ei brødskive+ frukt til kvelds.

 

Gårdagens meny:

Frokost: 1 skive brød med kaviar og mager hvitost.

2 dl biola

1. friminutt: 1 skive brød med kaviar og mager hvitost

2. friminutt: 1 skive brød med kaviar og mager hvitost + 1 eple

Middag: wok med grønnsaker og kylling + ris

Kvelds: 1 skive med brød med kaviar og mager hvitost + 1 eple

2 dl appelsinjuice.

+ kaffe, te og vann i løpet av dagen.

 

Høres dette fornuftig ut folkens?

 

Ellers trener jeg step og pilates ca 2 t i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg også tar veiedag på mandag. Må innrømme at jeg veier med om morgenen...de andre dagene også. Det gir motivasjon når jeg ser det går nedover, men ikke så lurt dersom det er + 100g. Jeg legger i alle fall inn vekt på mandag ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårdagens meny:

Frokost: 1 skive brød med kaviar og mager hvitost.

2 dl biola

1. friminutt: 1 skive brød med kaviar og mager hvitost

2. friminutt: 1 skive brød med kaviar og mager hvitost + 1 eple

Middag: wok med grønnsaker og kylling + ris

Kvelds: 1 skive med brød med kaviar og mager hvitost + 1 eple

2 dl appelsinjuice.

+ kaffe' date=' te og vann i løpet av dagen.

 

Høres dette fornuftig ut folkens?

 

Ellers trener jeg step og pilates ca 2 t i uken.[/quote']

 

Synes den der ser veldig bra ut jeg. Jo oftere man spiser jo bedre forbrenning og går du ned i vekt så er det jo tegn på at du har funnet rette menyen for deg.

 

Nå er det lørdag kveld og huset er godtefritt. Vi handlet bare litt godis til barne ellers masse frukt som vi kan meske oss med. Har tatt et par små glass rosevin til middagen da men middagen i seg selv var så mager så det gjør nok ikke noe.

 

Spent på mandagen jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Ja, så nærmer helga seg slutt og jeg har vært på Kiel-cruise. Syntes jeg hadde vært veldig flink, men når jeg legger inn hva jeg har spist så blir det vel litt mer enn dagbehovet....

 

Jeg er redd det ikke er noen nedgang på vekta i morgen, men jeg må vel være glad hvis den har holdt seg stabilt. Nå er det skjerpings til uka igjen, og masse trening. Jeg er iallfall frisk igjen. Nå blir det rolige hjemmehelger igjen så dette er siste uka hvor jeg ikke har vektnedgang!'

 

Blir en smule oppgitt, men jeg synes det er så vanskelig når jeg er borte og jeg kjøper all maten. Reiste sammen med min voksne datter og da skal man jo kose seg litt med fornuft!!

 

Time will show.... I morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nærmer det seg veiedag igjen, og jeg er kjempespent!! Jeg teller og veier alt jeg spiser, spiser alt jeg skal, men ikke noe jeg ikke skal...denne uka har jeg fått 30 trimpoeng, som er ny rekord for meg, så nå håper jeg virkelig på et bra resultat imorgen! :) Krysser fingrene for oss alle i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

30 trimpoeng er superbra, Jente23! Håper du ser det på vekta i morgen at du har vært flink!

 

Det er lettere å akseptere at det ikke er noen nedgang, når man ikke har vært så flink....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woow jente23. 30 tp er jo knall.

 

Jeg har lufta sykkelen min i dag jeg, første tur på temmelig lenge. Syklet ikke noe særlig i fjor og heller ikke året før pga graviditet. Men jeg liker det veldig godt så nå skal jeg komme i gang igjen.

 

Litt spent på vekta i morgen jeg. Har vært flink i helgen men det ble litt utskeielser hos svigers i dag. Et kakestykke og litt is etter koteletter til middag.

 

Jaja

 

Tvi tvi jenter!

Vi "snakkes" i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

70,1 kg. Ned 100 g. Ja, ja, neste uke blir bra! Nå har jeg stått stille lenge.

Vet nesten ikke hva jeg skal si, for dette er for dårlig!

 

Kjenner iallfall at jeg har begynt med krom. Har en merkelig metallisk smak i munnen, så da er det ikke fristende med noe søtt.

 

Hva med dere? Noen som har litt bedre resultater enn meg her?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er jeg, og jeg smiler i dag.

 

400 gram ned og nå står vekta på 75,9. Digger å se 75,xx

 

Fridamor. Nå fremover skal du se det går bra, da er det tilbake til spiserutiner og normale helger. Dessuten er du frisk og rask og kan trene så mye du orker.

Og nå som du har stått stille et par-tre uker så er det nok ganske lett å kvitte seg med en kilo. Bare være flink denne uken så skal du se at du ser 68,xx neste mandag

 

Spent på dere andre jenter jeg. Hvem kommer til å trone øverst på listen denne uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 600 gram på meg! :) Dvs at vekten idag viste 69,7! Deilig å være på 60-tallet. :)

 

Grattis med nedgang, Carpa! Og Fridamor: det er bedre at vekten viste 100 gram ned enn 100 gram opp. Jeg synes du har vært flink som ikke gikk opp etter tur til Kiel med taxfree-godterier og alle fristelser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulipanen

Vekten i dag var 64,3 d.v.s. opp 800g. Jeg har vært på tur i helgen og da ble det noen gode middager, ellers har jeg vært forsiktig. Håper oppgangen bare er vann. Det vil vel vise seg neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 100 gram, viste 72,7kg... og det verste av alt, er at jeg er ikke sarkastisk over den "fantastiske" 100grammene ned engang, jeg er oppriktig storfornøyd.. hvorfor?? Fordi (av grunner jeg faktisk ikke forstår siden jeg følte jeg skeiet ut mindre enn normalt i påsken), så var vekten en tur godt ovenom 74-tallet og litt til.. dvs at selv om vekten nå viser 100 gram mindre enn forrige offisielle veiing, har jeg gått sakte men sikkert nedover igjen etter påske..og hvis jeg ser bort ifra at vekten nok uansett hadde stabilisert seg lavere enn det den gjorde de første dagene etter at jeg kom hjem, så har jeg faktisk tatt av meg nærmere 1,5 kg.. Og DET er jeg fornøyd med, selv om de aldri burde ha kommet i utgangspunktet.. Nå er jeg derimot tilbake til rutinene igjen, og er strålende fornøyd med hvordan kroppen fungerer på det nye "regimet".. Har imidlertid merket meg at vekten har krøpet mer nedover nå siste par dagene, hvor jeg har "skeiet ut" med litt ordentlig middag, sånn at kcal-totalen har nærmet seg 15-1700... kanskje det betyr at jeg må legge meg litt høyere.. (selv om jeg ikke helt skjønner hvordan, uten å legge til fløtesaus og sjokolade...:))

 

Uansett - ha en strålende uke, og så sees vi litt sterkere, litt smalere og forhåpentligvis litt lettere neste mandag! (sikkert før det og da)..

 

Carpa - hadde satt pris på om kun den nye vekten, og de 100 grammene viste på oversikten.. vil helst glemme den stygge vekten i påskeferien;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da var den første veie dagen her. og jeg har gått opp. men jeg er faktisk ikke så skuffa. mensen. ja, ja, sånn er det.

vekta stoppet ihvertfall på 64 kg. opp 700gr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og foreløpig ledelse denne uken har Fnutte med hele 1,8 kg.

Noen som slår den *dån*

 

Guttemammaen du er ført opp på listen vår.

 

Ellers har jeg slettet de som ikke har gitt lyd fra seg siden påmeldingstråden så slipper vi å ha så lang liste. De får heller melde seg på igjen om de kommer innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Hei Carpa: Takk skal du ha! Ja, egentlig har jeg det helt fint! Jeg er motivert og det SKAL gå bra denne uka! Har starta med spinning + styrketrening på Elixia. Over 1000 kalorier forbrent! DET er vel bra!? :)

Flott oversikt du har laget!!

 

Hei Jente23: Ja, jeg var fornuftig på Kielferga! Skulle jeg spist mindre så hadde det ikke vært noe kos!! Nå er jeg på sporet igjen....Supert med -600 gram da!

Jeg skal også på 60-tallet igjen fortere enn svint! Skal vi ha et mål om at vi skal se 68-tallet snart, begge to?? Det blir gøy og jeg skulle ønske at det blir på neste veiing!!

 

Til tulipanen: Det er det som er dumt med veiing på mandager....På tirsdag ser det ofte mye bedre ut....:)

 

Til Tyralin: Jeg har også hatt noen 100-grams uker. Det går ikke fort men det går da nedover...!

 

Velkommen til Guttemammaen!!

 

HVor stor nedgang er det Fnutte??? Jeg greier ikke å holde styr på alt!!...men det står jo selvfølgelig på oversikten! Jeg skal se på den etterpå, jeg :)

 

Kiki81: Det er nok flere av oss som kommer sterkere tilbake til uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Etter treningen på Elixia og klokka nærmet seg 12, så var jeg halvdød av sult! Da prøvde jeg en "Multipower" proteinbar, veide 36 gram , hadde sjokoladesmak og består av karbohydrater og proteiner. 134 kalorier ca. Den var veldig god, mettet litt og ikke så mange kalorier! Jeg overlevde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jente23: Ja' date=' jeg var fornuftig på Kielferga! Skulle jeg spist mindre så hadde det ikke vært noe kos!! Nå er jeg på sporet igjen....Supert med -600 gram da!

Jeg skal også på 60-tallet igjen fortere enn svint! Skal vi ha et mål om at vi skal se 68-tallet snart, begge to?? Det blir gøy og jeg skulle ønske at det blir på neste veiing![/quote']

 

Førstemann til 68-tallet?! :)

Bra du spiste fornuftig på Kiel-ferga, men helt enig i at noen ganger må man kunne unne seg litt ekstra for at det skal bli kos. :)

Det var litt av en start du hadde denne uka med massevis av kalorier forbrent på Elixia! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...