Gå til innhold
Gjest KitSileya

Tirsdagslinken (08.11) for ned 20-30kg

Anbefalte innlegg

Gjest KitSileya

Så ingen link for idag, så jeg tar sjansen og legger ut en.

Vel, har veiedag imorgen, tror det går bra - er verre med den litt kriblende følelsen i halsen og begynnende ulldotten i hodet. Tror jeg kanskje blir syk, men håper virkelig ikke det, for jeg skal på spinning ikveld. Har heldigvis nesten bare prøver med klassene mine denne uken, så jeg kan sitte stille, rette prøver, og prøve og komme ajour.

Prøvde havregrynsgrøt idag morges - den i mikroen, med eple og kanel. Den var veldig god. Jeg så på pakken at en porsjon hade 227kcal med 1.8dl lettmelk - da skal vel ikke melken du bruker telles med i melkerasjonen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest CamCam

Prøvde havregrynsgrøt idag morges - den i mikroen' date=' med eple og kanel. Den var veldig god. Jeg så på pakken at en porsjon hade 227kcal med 1.8dl lettmelk - da skal vel ikke melken du bruker telles med i melkerasjonen?[/quote']

Joda, melk som du bruker i frokost grøt/frokostblandinger teller som melk. Trekk fra kaloriene for 1, 8 dl melk, så kan du sette melka på melk, og resten på frokost. 1,8 dl lettmelk er vel nesten 2 melkerasjoner, er det ikke? Hvis du tar skummet i steden unngår du litt av det ikke-så-sunne melkefettet, og grøten smaker like godt! (Synes i allefall jeg!)

Det blir spennende med veiingine i morgen! Ha en fin dag, og lykke til i morgen!

CamCam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ursula
Så ingen link for idag' date=' så jeg tar sjansen og legger ut en.

Vel, har veiedag imorgen, tror det går bra - er verre med den litt kriblende følelsen i halsen og begynnende ulldotten i hodet. Tror jeg kanskje blir syk, men håper virkelig ikke det, for jeg skal på spinning ikveld. Har heldigvis nesten bare prøver med klassene mine denne uken, så jeg kan sitte stille, rette prøver, og prøve og komme ajour.

Prøvde havregrynsgrøt idag morges - den i mikroen, med eple og kanel. Den var veldig god. Jeg så på pakken at en porsjon hade 227kcal med 1.8dl lettmelk - da skal vel ikke melken du bruker telles med i melkerasjonen?[/quote']

Jeg tar den med minder melk, bare 0,5 dl og resten vann. Synes grøten blir god likevel, og da har jeg en yoghurt igjen på melkekvoten til kvelden.

Lykke til med veiing i morgen. jeg har veiedag da jeg også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest trinny

Jeg har hatt veiedag i dag, gått opp 1kg:( Det var ingen stor bombe, siden jeg har vært slapp med opplegget og villig til å spise mer godterier enn kosemerkene. Merker at den store motivasjonen er litt borte desverre:( Unnskyldningene for den usunne livsstilen står i kø, men det er kun det de er; unnskyldninger! Det er et valg jeg bevist tar, ingen som tvinger meg til å spise potetchips ol. Hvorfor jeg gjør det da er et godt spørsmål?:mad:

Går det bra med dere andre? Ingen humper på veien ennå?

Trinny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tornerose

Har kun tatt av 0,4kg denne uka. Syns det var litt lite, men jeg kunne vel ikke regne med å gå ned 1-2kg hver uke. Det viktigste er at jeg gikk ned ihvertfall (:

Skal trene mer denne uka, fikk kun 2,3 trim poeng sist uke .

Start vekt : 89,9kg 7okt -05

Vekt nå:80,7kg

Inn 8cm rundt magen.

Er egentlig ganske fornøyd. Skal ikke miste motet nå, når jeg har kommet så langt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest KitSileya
Joda' date=' melk som du bruker i frokost grøt/frokostblandinger teller som melk. Trekk fra kaloriene for 1, 8 dl melk, så kan du sette melka på melk, og resten på frokost. 1,8 dl lettmelk er vel nesten 2 melkerasjoner, er det ikke? Hvis du tar skummet i steden unngår du litt av det ikke-så-sunne melkefettet, og grøten smaker like godt! (Synes i allefall jeg!)

Det blir spennende med veiingine i morgen! Ha en fin dag, og lykke til i morgen!

CamCam[/quote']

Men med lettmelk (mellanmjølk står det på pakken, jeg tenker det er lettmelk, men bruker ekstra lett selv) er hele greia 227kcal - og frokost på meny 2 skal være 220kcal. Dermed går hele greia på frokostrasjonen, tenkte jeg. Så kommer eventuell melk i te/yogurt som spises til frokost med på melkerasjonen.

Det er spennende med veiing imorgen - jeg har sett 76-tallet på snikveiinger om morgenen, så legg på 2kg og jeg har kommet ned på 78-tallet for kveldsveiing (jeg går på kurs) Var 79,3 sist onsdag. Tror nok jeg raser litt for raskt ned - har ikke spist nok den siste uken.

Tornerose - bra det ikke bare er meg som sliter med å få trimpoeng.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Smukkeline
Har kun tatt av 0' date='4kg denne uka. Syns det var litt lite, men jeg kunne vel ikke regne med å gå ned 1-2kg hver uke. Det viktigste er at jeg gikk ned ihvertfall (:

Ned 8cm rundt magen.

Er egentlig ganske fornøyd. Skal ikke miste motet nå, når jeg har kommet så langt.[/quote']

Du har jo kjempe resultater - minus 9 kg!!! Knall bra!!

Smukkeline

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jannemor
Har kun tatt av 0' date='4kg denne uka. Syns det var litt lite, men jeg kunne vel ikke regne med å gå ned 1-2kg hver uke. Det viktigste er at jeg gikk ned ihvertfall (:

Ned 8cm rundt magen.

Er egentlig ganske fornøyd. Skal ikke miste motet nå, når jeg har kommet så langt.[/quote']

Du har jo gjort en kjempejobb. Det er jo 9 kilo på 1 måned. Det er helt fantastisk. Lykke til videre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest CamCam
Men med lettmelk (mellanmjølk står det på pakken' date=' jeg tenker det er lettmelk, men bruker ekstra lett selv) er hele greia 227kcal - og frokost på meny 2 skal være 220kcal. Dermed går hele greia på frokostrasjonen, tenkte jeg. Så kommer eventuell melk i te/yogurt som spises til frokost med på melkerasjonen.

[/quote']

Frokosten skal egentlig være 220 kalorier uten melk, så kommer kaloriene for 3 melkerasjoner i tillegg. -Men du står selvfølgelig fritt til å gjøre som du vil, men vær litt obs på at melkefettet ikke er av det sunne, så hvis du tar 2 melkerasjoner innebygd i frokosten i tillegg til de 3 ved siden av, så er kanskje ikke det så lurt å gjøre hver dag..? Da bør i så fall resten av melken være (produkter av) skummet melk.

Du kan jo alltids spe på grøten med ett knekkebrød, eller lage havregrøten selv og ha på lett Eplemost og Kanel :( Det gjør jeg!

CamCam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest KitSileya

Godt forslag, CamCam. Jeg trenger å få opp kaloritallet - har problemer med å spise så ofte som jeg skal og i tillegg få i meg frukt- og melkerasjonen. Kanskje en mye mer solid frokost er tingen. Er ganske ny på dette, så jeg har hatt en tendens til å bare spise det som står som frokost og lunsj osv, og dermed komme minst 450kcal under (frukt/melk/kosemerker) og med magert pålegg på brødskiva detter jeg også under der og, faktisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest CamCam

Ja, det blir gjerne sånn at det nesten blir vanskelig å få i seg nok kalorier, siden vi så gjenre vil gjøre det bra! -Men hvis vi dropper ut melk/frukt og mellommåltider blir det ikke noe særlig sunt kosthold! Treffer stadig folk som bare spiser Ryvita til frokost og lunsj når de slanker seg, og da blir iallefall jeg så lei at jeg gleder meg til "slankingen" er over! Denne gangen spiser jeg veldig variert, og holder meg stort sett til mat som jeg ville spist til vanlig også! Dermed blir ikke overgangen så stor når jeg skal stabilisere meg!

Ha en fin dag :(

CamCam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider