Gå til innhold

2007, uke 15


Gjest Vivax

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen... Ja da går påsken mot slutten, og jeg har vært på vekten... Den viste ikke det jeg ønsket, men det jeg regnet med.. .så så

 

+0,6 kilo denne uken, men hadde faktisk gått inn 2cm i midjen og 4cm i låret... :)resten av cm stod stille, men for en herlig følelse å gå inn i cm da dere... Har ikke ført trimpoeng heller denne uken, men jobbet en del ute, så det er nok det som vises. Når det gjelder vekt vet jeg at en del er vann, da jeg spiste taco sent i går kveld, men det er nok ikke bare vann nei.. ;)

 

Her er i alle fall listen min:

 

Så nå kan jeg legge inn denne fremgangen til dere

 

Startvekt 106 kilo

Etter 1 uke 104,4 kilo og -11 cm totalt

Etter 7 uker 99,2 kilo og -52 cm totalt, slutt på kurs 1

Etter 10 uker 98,1 kilo og -56,5 cm totalt, start kurs 2

Etter 11 uker 96,8 kilo og -59,5 cm totalt

Etter 12 uker 96,2 kilo og -66 cm totalt, -17 cm i midjen

Etter 13 uker 95,4 kilo og -69 cm totalt, -18 cm i midjen

Etter 14 uker 96,0 kilo og -75 cm totalt, -20 cm i midjen

 

Totalt har jeg tatt av 10,0 kilo siden jeg startet med GR................

 

Vel ønsker dere alle andre lykke til med veiing etter denne påsken, og håper dere var litt flinkere enn meg.. men jeg angrer igjenting, det har vært og er fortsatt en herlig påske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :-)

 

Jeg er fremdeles på min høyeste vekt hittil..jaja..Jeg setter fokuset mot trim igjen denne uka. Har satt opp både trim plan for uken og plan for maten :-) Jeg har også begynt på belønnings systemet mitt. Små belønninger for hver 5 kg og større belønninger for hver 10 kg! (min belønning for de første 10kg er ett par sko jeg drømmer om).

 

Noen forslag til belønninger? driver dere med sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trinny jeg holder også på med belønninssystem, så min neste er - 15 kilo. Skal kjøpe meg også ett par sko(røde) med veske til. Å tror det er kjempe viktig å belønne seg selv lite grann. Ved - 20 er det vel helst nye bukser. Må sy inn nesten alle buksene mine nå, men er jo måte på hvor mye du kan sy inn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Lurt med belønningssystem! Jeg belønner også meg selv, den store belønningen skal jeg få når jeg har gått ned ca 40 kg, da skal jeg begynne på ridekurs! Det er noe jeg har hatt lyst til siden jeg var lita jente, men aldri har fått lov til, etter at jeg ble voksen ble jeg for tung, vil ikke ta rotta på hesten heller!

 

Underveis belønner jeg meg selv med nye klær, frisør, sko osv, for hver 10. kg så syns jeg at jeg fortjerer et nytt klesplagg! Jeg kan ikke som du sy inn klærne mine Rina, jeg er født med 10 tommeltotter! Dessuten har jeg nå tilgang til billige klær som er fine! OG jeg slipper å bare finne klær som er for små til meg!(selv om jeg må kjøpe dem av meg selv!)

 

Den siste belønningen jeg kjøpte meg var et par høye støvletter, de kjøpte jeg i høst, det er lenge siden jeg kunne kjøpe støvletter som gikk opp til kneet!! Det kjentes fantastisk! Har brukt dem kjempemasse i vinter, må vel begynne å legge dem bort nå, men neste år skal de plukkes frem igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett manglene vektnedgang så har cm gått inn 4 cm :-) Ikke mye men fornøyd med all positiv utvikling her i gården.

 

Gøy med belønninger- man får litt ekstra å jobbe mot. Min første belønning blir ett par sko som jeg får av ett familiemedlem. (da ved x-antall kg innen en dato). Min største glede ved tanken på å gå ned de første 5- 10kg er at jeans skal holde seg oppe..Jeg bruker om dagen mye strech jeans, men pokker de sklir nedover hele tiden- bare man sitter litt, eller går tur..skikklig irritabelt syns jeg. Kanskje buksen rett og slett er helt feil til min fasong nå... hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også belønninger til meg selv, ca hver 5 kilo. Dvs jeg har lov å ta belønningen når jeg ser tallet 95, 90, 85 osv.. så nå fikk jeg full pakke hos frisøren rett før påske, for da fikk jeg se tallet 95.. ;) Men nå var det jo 96 igjen da... hmmm tro om jeg får en belønning til jeg når jeg ser 95 igjen... det hadde vært noe det... Men det blir vel ikke slik, videre er jeg flink å belønne meg selv med skryt og kreve skryt av de rundt meg... ;) det er viktig for selvfølelsen min synes jeg.. For jeg er flink om jeg tar av 100 gram eller 2 kilo på en uke, det er innsatsen jeg er stolt av, kiloene er en kjempestor bonus..

 

Vel det var alt, nå skal jeg ned på gulvet å bygge togbane med gutten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Viax, men selvfølgelig liker jeg best å gå ned 2 kilo istedenfor 100g.

 

Denne uken gikk jeg ned 100g, ikke værst med tanke på påske. Jeg fikk spise sjokolade og fikk jeg masse godt fra mora mi ;). Jeg var også forsiktig heletiden. Jeg også trente kjempe masse.

 

Ha en fin uke alle sammen

 

Erianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke så mye ned denne uka, det ble 200 gram, men nå er den grusomme påska over og hverdagen er her igjen! Herlig! Liker ikke ferier, da blir det bare tull med meg. Været har også vært ille, bare sne og storm hver dag. uff! Men jeg går på med friskt mot! Gleder meg til mandag, da håper jeg det vises mer på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

jeg er litt deppet i dag ja. jeg var superflink uken før påske, og påskeuken begynte bra men lørdag til tirsdag har ødelagt litt for meg. jeg kjørte til kristiansund for å hente samboeren min som arbeider i nordsjøen, og dagen etter reiste vi på en impulsiv tur til trondheim. hadde noen flotte dager sammen med min kjære. men det måtte jo skje at de nye matvanene mine ble rasert...prøvde å velge de sunneste rettene hvor vi var og spiste, men uansett...ALT for mye kcalorier. prøver å si til meg selv at det sikkert ikke er mange av oss her inne som har kommet gjennom påsken uten en liten sprekk eller to. det er heftige prøvelser man møter og det er jo en grunn til at jeg er stor og har vært det hele mitt liv. det er jo fordi jeg ikke klarer å motstå fristelser!

 

jaja..borte bra men hjemme best sies det. i dag var det i hvertfall ny frisk og det var deilig å prøve å komme inn i mat- og treningsrutiner igjen, og jeg merket hvor mye jeg hadde savnet det, og da ble jeg litt glad! :-)

selv om dagen i dag har vært litt deppedag så føler jeg at jeg er godt i gang med mine nye livsstil og sakte men sikkert klarer jeg å endre uvaner og ikke minst, mine egne holdninger. for første gang i mitt liv føler jeg at jeg virkelig kan lykkes med slankingen, og sunt kosthold og trening vil jo gi meg SÅ mye mer enn bare noen kilo mindre. har meldt meg på kurs nr 2 som starter 30 april og varer frem til sommeren. skal bli gøy å se hvor mye jeg klarer å gå ned og hvor stolt jeg kan gjøre meg selv.

 

vil takke dere her inne for all støtte det er supert å lese og bli inspirert av andres innlegg, det er kjekt at vi kan støtte hverandre, vi har jo tross alt en felles "fiende"! det var mine tanker i kveldens mulm og mørke. er støl etter 90 min på ergometersykkelen så er snart på tide å finne senga. god natt alle sammen! ;-)

 

PS: 5 kg ned siden 5 mars er jo grunn til å juble --> 10 smørpakker er borte fra kroppen and it feels good!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 kilo siden 5 mars er jo kjempebra, fokuser på det. Selv om vi er på slankern må vi få lov å unne oss noe innimellom. Hvis ikke kan det bli litt for mye, men var det ikke herlig å merke at du savnet det å ha en bedre livsstil? Det viser jo at det du holder på med virker, det er jo ikke bare en slankekur dette her, men først og fremst en endring av livsstil. Det er jo endring av den som gjør at vi skal holde formen for resten av livet. Slik at vi fortsatt kan skeie ut i noen ganger uten at det har noe å si... ;) Det gleder jeg meg til.

 

Vel vel bare noen tanker her etter frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Det viser at livsstils endringen er kommet godt i gang når man opplever at man savner hverdagen! Videre syns jeg at 90 minutter på ergometersykkelen er KJEMPE LENGE! Du må få fryktelig vondt i de edlere bakdeler? Tror også det er viktig å huske på at for de fleste av oss så er det ikke merkedager og sånt som har gitt oss mange kilo ekstra å bære på, det er det hverdagene våre som har gjordt!

 

Og sist men ikke minstm, 5 kg siden mars er jo kjempebra!

 

Vivax, vi bor i nabo kommuner ser jeg, oppdaget plutselig at du bodde et sted i Fræna!

 

Nå skal jeg sykle meg en tur på butikken, er tom for det meste av brød, grønnsaker osv, Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

sitter her i sofaen og spiser lunsj med min kjære. nystekt grovbrød med kokt egg og majones...mmm..om ei lita stond skal ej sykle litt på ergometer`n å so skal ej ta mej en velfortjent dusj og litt tilhørende egenpleie. deretter blir det litt lekser før det blir å tusle ned på videosjappa og finne lørdags underholdning. en passe slapp og deilig lørdag kan du si. er litt spent før veiedag på mandag for er veldi usikker på om det blir noe særlig ned. har vært flink med både mat og trening men befinner meg på et platå hvor jeg ar stått lenge stille tidligere også, så det er bare å bite tennene sammen og stå på videre.

 

har jo fått en helt ny livsstil som etter hvert blir lettere og lettere å følge. selv om jeg arbeider på en dagligvarebutikk og ser godteposene og grandiosaene fly forbi så tenker jeg at det er deres valg og at det ikke er mat for meg, og gleder meg til eplet som ligger i bilen og venter på at arbeidsdagen tar slutt. kantinen på skolen går jeg også forbi, bare kjøper en sukkerfri brus nå og da når jeg trenger litt kos. håper dere alle får en flott weekend så snakkes vi på mandagen etter veing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...