Gå til innhold

På an igjen.. Sommermål!!


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

Det er lenge siden jeg gikk på kurs. (Den gangen det var store bøker m spiral) Da gikk jeg to kurs. Der står det at damer ligger på 1100-1200 kcal pr dag. Stemmer dette fortsatt? Ser det varierer veldigÂ…. Jeg veier som sakt 66,2 og er 163 høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 576
  • Created
  • Siste svar
Gjest Sjokolademor

Jeg tror det er litt lite med 1100-1200.

GR har nå 1300 kalorier på det "strengeste" nivået. Du er nokså lik meg og jeg har funnet ut at det ikke er noen vits i gå under 1100-1200 kal for at forbrenningen skal holdes oppe.

Sikkert greit å ligge på 1300 i snitt. Det fungerer faktisk like bra som å gå lavere og da er det ikke noe å tenke på spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5,3 i dag... roing, sykling og styrketrening.

 

det gjer så godt!!!! lengter etter trening nesten kvar dag.... no er det fine meldinger med sol og varmt, så må nesten legge opp til en tur eller to i helga... rusla en tur i sta, deilig med vår-lukt i skogen!!! skal ta med ungane i morgon, pølse på termos, vannflasker og frukt.... ;)

 

ha ei kjempefin helg, folkens! eg er spent på mandag!! første veging etter påske for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg unne meg lit ekstra om dagen :-D

Kjempe dårlig samvitighet i går da jeg hadde spist lit mere sans is en beregnet, men mye bedre i dag da :-) Må jo kose seg lit når det er helg. Gleder meg til å se om det er blitt resultat på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg gikk på kurs. (Den gangen det var store bøker m spiral) Da gikk jeg to kurs. Der står det at damer ligger på 1100-1200 kcal pr dag. Stemmer dette fortsatt? Ser det varierer veldigÂ…. Jeg veier som sakt 66' date='2 og er 163 høy.[/quote']

 

He!

 

Tidlegare skulle ein på Grete Roede kurs ha 1300 kcal pr dag.

No tar dei hensyn til vekt, høgde, aktivitetsnivå....

 

Eg har gått på 2 kurs etter "den gamle GR- metoden,

men "kopierte denne "formelen" frå ein annan tråd:

 

Regn ut kaloriinntaket etter denne formelen:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

 

For å gå ned i vekt må du innta ca 500 kcal UNDER ditt daglige energiforbruk, men ALDRI mindre enn 1300 kcal!

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

 

Ikkje ha for lavt kaloriinntak, - då går skrur berre kroppen på spareblusset, og vekta går ikkje ned... Lykke til!

 

Helsing Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest optimsten

Det nye GR opplegget har mye mer fokus på forbrenning enn tidligere. Dvs at "en kalori ikke er lik en hvilken som helst annen kalori". Pass på at det er MAT dere spiser, ikke godterier o.l. Det kan man jo selvfølgelig gjøre i tillegg, men hvis dere bytter lunsj mot sjokolade ødelegges forbrenningen.

 

De fleste ligger på meny 2 i det nye opplegget, dvs 1600 kcal pr dag. Der ligger jeg og "sliter" også. Og i går ble det tapas på restaurant til middag. Laang tur når jeg kom hjem, vet ikke om den turen gjorde susen alene, men det var i alle fall bedre enn sofaen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går i flytting og vasking og jobbing. Skikkelig hektisk hele denne uka, så jeg gleder meg til neste uke, selv om det da blir mye jobbing med studiene... I dag er det siste utvask fra den gamle leiligheta, men det er igjen mye å ordne i den nye før vi føler oss "hjemme" og i orden her.

 

Utfordringene med kostholdet i flytteprosessen er mange! Den ene dagen glemte jeg å spise regelmessig, den neste spiste jeg hele tida (som kompensasjon...?), glemmer å drikke vann, og jeg spiser feile ting. Tror ikke jeg har spist frukt siden onsdag! Og det som er så lett å ha med ved flytting? oi oi oi ... Og i tillegg har jeg fått tante rød på besøk. Men jeg har ikke spist noen godter, og er fornøyd med det! ;)

 

Så flinke dere er med trimpoeng! Jeg håper på bedre tider fra neste uke, både med trimpoeng og kosthold... Får vel noen trimpoeng for flytting og husvask, men jeg har mine tvil på at det gjør noe utslag til mandag, ettersom kostholdet har vært pyton... Nuvel - ha en fortsatt fin helg alle sammen! Ses over helga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig nyttig!!

Har regnet ut mitt daglige energi forbruk på 2420 kcal. Det betyr vel at jeg ligger på 1900 kcal og meny 3. Dette er jo ganske mye mer en det jeg har gått utfra!

Hvordan skal jeg få i meg alt? Jeg må jo endre alle rutiner nå. Det blir en utfordring. Takk for tibakemelding Jajo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men synes det høres så mye ut.. Hmm, må tenke litt på dette her altså.. Noen som har ligget på ca 1900 og hatt et forbruk på ca 2300-2400 i kcal med trim etter den "formelen".. ?? Vet nesten ikke om jeg tør å spise mer.. Usikker... ;) Vil jo ikke gå opp.. Bare ned;) Ligger på ca 1600-1700 om dagen nå.. Med ca 2tp per dag..

 

Noen som tror dette er bra eller burde jeg prøve meg på ca 1900 per dag.. For nå går det ned sånn mellom noen hunde gram og en halv kilo i uka.. Veldig opp og ned..

 

Ha en fortsatt fin helg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennande med ny heim da, juhuuu... og husk: i forhold til trimpoeng så blir det nok forbrent en del med flyttesjau og vasking... ;)

 

i forhold til kaloriforbruk, så merkast det vel eg. fort om det er rett eller gale... følg formelane, og går dokke ned, så har dokke et ok inntak, viss ikkje er nok tipset å gi det litt tid, og så prøve med meir eller mindre alt ettersom... kroppen kan enten gå i sparebluss om det er for lite, eller så kan det vere tvert om, at du ikkje forbrenn meir enn inntaket..

prøv nokre veker, gi det tid, så forbrenninga får stabilisere seg før dokke endrer noko...

 

har vore masse ute i fineveret i dag, gått tur med ungane, ganske langt, men med litt roligere tempo, så kan vel rekne ca 1,3 trimpoeng kom eg fram til. kjekt var det iallefall, ungane kosa seg!

 

ellers har jentekveld og pubtur (uten alkohol... vart nok i påska) stått på programmet i kveld.. kom nettopp heim, og skal opp med ungane i morga, det får vel gå bra.. :)

 

ha en fin søndag folkens, mange som har vegedag mandag av dokke nye???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

jeg skal ha 1900 etter formelen ( og kurslederen jeg hadde), men det er MYE mat!!

med meg så havnet jeg på sparebluss- alt for lite mat over lang tid!!

og det er ikke gjort på 1-2-3 og snu det- TOLMODIGHET er ett stikkord

 

jeg gikk på 1900 fra nyttår til no, no er jeg begynt å jobbe meg litt nedover...17-1800 ( sikkert ikke riktig, men men.. kurslederen jeg hadde ymtet frem at meny 4 burde prøves.... :S )

 

tips: mandler og avokado + ett extra knekkebrød etter trening ( kvelds)

 

Dette er vanskelig- å få hode til å skjønne at kroppen trenger næring..

jeg har holdt på siden aug og det er vanskelig enda( kan hende hvis jeg hadde turt å prøvd meny 4 at det går fortere ned...hvem vet??)

 

stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest optimsten
Noen som tror dette er bra eller burde jeg prøve meg på ca 1900 per dag.. For nå går det ned sånn mellom noen hunde gram og en halv kilo i uka.. Veldig opp og ned..

 

Hei!

 

Jeg tror du ligger på riktig kcal-inntak med vektnedgang på opptil en halv kilo i uka. Det høres jo helt supert ut! Men det er litt vanskelig å finne den rette formelen, hvis vekta stopper opp er det i hvert fall ikke lurt å gå ned i antall kcal. Selv om det virker selvmotsgende å spise mer når man ønsker vekta ned... Kurslederen min fortalte at noen av hennes kollegaer hadde testet ut dobbel dose meny 2 (1600 kcal) over en periode uten å gå opp, fordi sammensetningen av maten i menyene er optimal i forhold til forbrenning og vektnedgang. Høres litt vilt ut, men...

 

Ja, ja - litt av et herlig søndagsvær vi har i dag. Regner med at mange av dere er ute og koser dere og kanskje sanker noen trimpoeng. Jeg sitter med eksamen, og ser ut på finværet... Var på dugnad på speidern i går, og da ble det litt "kroppsarbeid" der, ellers så har jeg litt problemer med å få tida til å strekke til når det gjelder kroppslige utskeielser akkurat nå.

 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..å tørre! Blir jo nedtur hvis det er feil liksom.. Men har bestemt meg for å prøve meg på ca 1700-1800 om dagen i et par tre uker og se hva som skjer.. Synes det har gått litt tregt.. Men har jo gått ned.. Men får gi det et forsøk, hvis ikke er det tilbake til vanlig ogjen(ca 1600).

 

HA en FLOTT søndag! Har akkurat syklet en liten tur, kjøpt brød.. :)

Og skal ut i hagen snart! Gjøre det fint til våren;) Solen skinner, deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

starta bra da, med en god frokost og 1t rask gange. Men etter det gikk det totalt galt!!

 

gikk glipp av mellommåltid og lunsj, ble visst 3 pølser m/brød og x-antall marsmellows !!!!!! +4 stk kjeks

middag og kvelds besto av en nydelig pastasalat- full av ost og pasta toppa med rømme!!

bare 1l vann ikke frukt, ikke melk

hva skjedde, hvor ble det av viljestyrken???

Sjønner ikke hvordan det er mulig

 

kcal sånn totalt blir sikkert ikke så altfor gale, men ikke slik det skal være!!!

 

håper jeg står opp med den andre foten først i morga, og husker alt jeg har lært..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokolademor

Hallo på dere!

 

I morgen har jeg veiedag!

Gru-gleder meg, enda jeg merker at jeg har gått ned litt.

 

Har vært alt for flink denne uka, føler liksom at det er mer rett å spise lite...

Jaja, veit godt hva som skjer etter ei stund - rett på sparebluss. Ikke veldig lurt over lengre tid det.

 

Har forresten sitti i sola i dag, snakk om å få sommeren (og fettet) rett i fjeset! Jeg hadde ikke regnet med shorts og bikinioverdel allerede nå. Jeg hadde jo flere uker med GR før jeg skulle kle av meg :)

Gir iallefall motivasjon videre å se seg selv hvit og en størrelse eller to for stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på vekta i morgen jeg også.. Spent på hvordan denne uka har gått..

Ble litt alkohol og potetgull i går gitt.. Vanskelig å motstå fristelsene.. :) Men håper det går bedre denne uka, var jo bare utskeielse på lørdag, ellers så har jeg vært flink :)

 

Rapporterer imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneKatt

så flink du har vært umulius 0,6 er jo kjempebra.......

vi har feira barnebursdag i helga og det ble desverre alt for mye av ALT.......

men i dag er det full skjerpings på mat og trim

lykke til dere andre som har veiedag i dag :)

( og ikke fortvil linda i dag er en ny dag og nye muligheter )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilleblimindre

jeg gikk ned 0,9 kg forrige uke!

jippii! jeg trodde ikke jeg kunne gå ned så mye, så fort, men jaggu. jeg har nok spist skrekkelig mye snop tidligere, men vann har hjulpet masse. samme dag som jeg drakk rett mengde vann, slutta godtesuget. det er magisk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flinke etter påske, sant? Gratulerer til alle som har gått ned. Jeg har også gått ned, 0,6 kilo. Men likevel er jeg ikke helt fornøyd. Veide en hel kilo mindre for tre uker siden... Ikke bare det at jeg ikke er fornøyd med vekta i dag, men jeg har ikke vært flink nok til å hverken spise regelmessig eller spise riktig denne uka. Pluss at tante rød er på besøk. Nuvel - bare unnskyldninger! Må virkelig prøve å lage noen gode endringer nå. :)

 

Nå er det tid for studier... (drittlei) - ergo: det går nok ikke lange stunda før jeg er innom her igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet at sånn dritt kan forekomme, sant? Bare fortsett med de gode vanene du har innarbeidet, så kommer kanskje belønninga på vekta om en uke? Skjønner godt frustrasjon og irritasjon for det... Bare stå på videre! :) Og husk at kroppen har det bedre innvendig uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dokke som hadde det...

 

eg juksa som sagt og hoppa over forrige mandag, men likevel... opp 0,4 sjølv om eg har forsøkt å "reparere" etter påskeutskeielsane ei heil veke.

 

samla 18,1 tp, og er kjempefornøgd med det, men................................ har faktisk ete meir snop og kake i helga enn tilsammen i heile påska... er det mulig!????

 

venter mensen kvart øyeblikk, så vi får tru det ikkje er så ille resultat likevel... :)

 

ny veke, skal ver flinkere med maten då!!!

 

i kveld blir det trening! :)

 

stå på folkens!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest optimsten

Her er det mange flinke folk! Som ikke gir seg og står på! Jeg går jo på "hold vekten", og der er det veiing bare en gang i måneden. Men nå som jeg er med i sommermål-gjengen tenkte jeg å veie hver torsdag. Jeg synes foreløpig det har gått ganske greit siden jeg var på sjokk-veiing på kurs forrige onsdag. Litt rusk i helga med tapas på fredag og bursdagsselskap i familien lørdag (og i min familie betyr det KAKER!!!!), men ellers går det bra.

 

At vann funker mot godterisug var nytt for meg. Skal prøve å tenke etter om jeg også kan merke en sammenheng der. For det er godteriet som er min "svøpe" - holder menyen og spiser stort sett riktig ellers. Og prøver å finne på gøyale ting med frukt og melkerasjonene som kan ligne på godteri;)

 

Men det er inspirerende å ikke være "alene" - morsomt å følge dere andre også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...