Gå til innhold

Hjeeeeelp!!


Gjest eliuv

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig en gammel traver i Grete Roede sammenheng. Men denne gangen må jeg klare dette en gang for alle. Gikk ned 25 kilo i løpet av 3 kurs for 4 år siden, men har klart å få på igjen 10. Mistet all motivasjon, så nå viser vekta 30 kilo for mye. Håper at jeg kan klare å hente litt motivasjon her inne, det kjennes så langt veldig bra. Er kjempemotivert akkurat nå. Begynner egentlig ikke før i morgen på internett kurs, men har startet fredag for meg sjøl. Fikk boka i posten i påsken, så da kunne jeg begynne å lese litt for å motivere meg. Er 4 barns mor og gift med samme mannen på 16. året. Her i fjellbygda finnes det ikke "ordentlige" kurs lenger, så jeg er litt spent på om jeg får dette til å funke uten støttegruppa rundt meg. Men med litt tid foran data`n hver dag så må det vel funke for meg også. Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mustangsally

Hei.

Her er jeg med den samme utfordringen som du. Jeg har 3 barn og valkene satte seg godt etter det 3. svangerskapet. Jeg føler meg tung, feit og stygg. Men jeg skal gjøre noe med det! Jeg er i gang for meg selv. jeg har også gått på G. Roede-kurs, for noen år siden, så jeg kjenner opplegget. Jeg har ikke mulighet for å gå på kurs nå, men jeg bruker nettet, samt noen gode venner + mannen min som motivatører. Kanskje vi kan motivere hverandre? Dette skal gå! Jeg har holdt på en uke nå, og har veiedag på tirsdag. Jeg er spent, men jeg har fulgt opplegget, og det går bra! Jeg trimmer og jeg spiser ofte, men lite.

 

Nå skal kiloene vekk! Det går ikke an å dra på så mye ekstra. Da jeg gikk på vekta etter påske veide jeg 105 kg! Men dette skal jeg endre på. Jeg har 11 trimpoeng så langt denne uka.

 

Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Så flott at jeg ikke er alene om å slite. Det merkes her inne at vi er mange i samme båt. Er veldig glad i at det er noen som henger seg på som supporterklubb. Dette skal vi klare, sammen!!!! Lykke til. Jeg har veiedag på mandager, rett etter helg. Hm. Vet ikke hvor lurt det er, men da blir kanskje det en motivasjon til å ikke skeie ut for mye i helgen. Jeg har også innvestert i magetrimmer som jeg kjøpte på Grete Roede-butikken. Den er super!!! Lå på gulvet i 10 minutter foran tv`n og brukte den. Kjente ikke noe spesielt og tenkte at denne kunne umulig virke noe særlig. Men jeg skal si deg at jeg kjente noe dagen etter, ja. Støl som bare det i magen!!! Den anbefales virkelig. Så jeg har trimsykkel og magetrimmer stående i stua, velger meg ut en film eller et program som jeg ønsker å se, og setter i gang. 30 minutter på sykkelen gjør at jeg forbrenner 280 kcal på en gang, og 15 minutter magetrimmer sliter vekk 100 kcal. Jeg setter på nivå 3 på sykkelen, inniblandt på nivå 4. Sykler ca. 15km i timen. Er det strålende vær ute tar jeg på meg skoa og går ut en tur. Rask stavgang er super trening. Nei, dere, dette her skal vi jammen greie. En gang for alle. Til neste sommer er vi på beachen med bikini!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mustangsally

Hei.

Så flink du er til å trimme. Jeg har også en slik trimsykkel. Den er bra, men jeg liker best å gå turer. I dag gikk jeg en skikkelig god tur, og i morgen er det veiedag. Jeg er spent.

I morgen har jeg holdt på en uke. Jeg vet fra før av at den første uka går rimelig greit siden motivasjonen er stor. Hver dag med dette opplegget er en belønning til meg selv. I morgen er en ny dag!

 

Hvor mange kalorier spiser du om dagen, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mustangsally.

 

Jeg skal holde meg til meny 3, og det er ca. 1900 kcal. pr. dag, men jeg er ikke flink nok til å komme så høyt. Det tar kanskje litt tid før jeg kommer inn i det, men det bør nok ligge rundt der ja. Har ikke vært så flink til å trimme når jeg har vært på jobb, men prøver å trimme 5 av 7 dager i hvert fall. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mustangsally

Hei Eliuv.

 

Nå føler jeg meg aldeles vel! Jeg har gått en kjempelang tur i kveld, og føler meg helt "mo" i beina. Deilig!

Jeg syns dette går bra, jeg. Motivasjonen min er fortsatt på topp. Jeg orker ikke å gå rundt på denne måten lenger! For meg betyr trimmen alt. Ingen trim = liten vektnedgang = dårlig motivasjon.

Jeg er spent på hvor mye jeg har gått ned til sommeren.

Lykke til meg deg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mustangsally

 

Jeg er helt enig med deg. Trim er alfa og omega for at jeg skal gå ned i vekt. Jeg har vært med min familie til Svoger med familie hele helgen, du vet, sånne som kan spise hva de vil, hvor mye de vil og hvor ofte de vil. Jeg gruet meg så fælt, men jeg var innom en Mega butikkk før vi kom fram og hamstret melon av alle slag, også hadde jeg med meg vannflaske og treningstøy. Og jeg klarte meg helt fint, og jeg var ute og gikk i 1,5 time hver dag. Da var jeg stolt av meg selv, da. også kunne de sitte der på baken med all sjokoladen og potetgullet sitt, mens jeg frotset i melon og vann og følte meg som dronning. Det var deilig. Jeg har ikke gått ned noe denne uka, men kursleder sier at det er som om kroppen tviholder på det den har. Jeg har 14 trimpoeng denne uka, så det kan hende det hoper seg opp litt vann. Håper på en real opptur neste mandag.

Og så gleder jeg meg til sommeren 2008, for da skal jeg på stranda i bikini!!!!!!!

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mustangsally

Hei igjen.

 

Du må bare holde motet oppe. Når du har så mange trimpoeng at det sikkert gir seg utslag neste uke. Jeg gikk ned 400 g denne uka, så jeg var egentlig litt skuffa. Men jeg må bare tenke på at det går nedover, og at pilen peker i rett retning. Neste sommer, ja, da skal jeg gå i bikini å føle meg vel med det. Jeg er ikke snauere enn at jeg går i bikini uansett, men fy flate, jeg føler meg ikke særlig vel. Men det er det nå slutt på.

Stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tror du er i godt selskap, har også vært flink og gått ned mye før.

Nå har jeg ikke prøvd noe særlig de siste 8-9 årene. Ble mobbet og bemerket vekt og ble tilslutt så forbanna og lei - de hadde jo rett, jeg var feit! så tenkte jeg at jeg skal vise at jeg kan , og vil jo ikke være feit resten av livet ! tenk alt som er enklere når man er slank og alt man orker! mange kilo gir lite energi, og det gjør at man blir daffere og latere og på sikt større...

Vel , begynte for meg selv i august 2006, etter å ha følt meg som en flodhest lenge. Da var vekta 105.5 og aldri har jeg vært så tung før, har gått på kurs fra september og er nå på kurs 4 , snart slutt. Nå er vekta ca 92-93 kg. OG jeg er godt i gang med et LIVSPROSJEKT! den som ikke gir seg får det til .. til slutt..

forventer å gå på kurs frem til jul og da er planen at vekta stopper på 62 kg.

Den gangen jeg veide det, for ca 20 år siden, hadde jeg enormt energi og elsket å danse og bevege meg. Uavhengig av alder er det dit jeg nå vil tilbake.

Skal gå på hold vekten i minimum 2 år. Dette fordi jeg ser hvor viktig det er å fortsette å innarbeide gode vaner, slik at alt går på auto pilot. Da slipper man å tenke, alt går automatisk fordi man har innarbeidet det over lang, lang tid.

Så er du sta, får du det til! men ikke gå i fella og tro du har kontroll før du virkelig har det, det er et taps prosjekt. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Indiana.

Tror du har et godt poeng der, ja. Jeg har gått så mye opp og ned i vekt at det er nesten så du tror at dette kan du. Men jeg lærer noe nytt hele tiden, og ser hele veien at jeg har ikke kontroll. I dag har jeg vært i Trondheim med ungene og vi skulle da på Egon og spise middag etter endt dag- og så spent jeg var! Hva skulle jeg velge? Jeg valgte meg en kylling kebab, rett og slett pitabrød fyllt med kylling med masse salat til. Det funket utmerket! og jeg fant ut etter at jeg kom hjem at det var ca. 500 kcal i den retten. Så der var jeg innenfor rimelighetens grenser. Jeg tenker mat hele tiden mens jeg er våken, og da tenker jeg altså på hva jeg kan spise som er sunt. Vi klarer det nok til slutt!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mustangsally

Hei.

 

Det er vanskelig syns jeg. Nå nærmer det seg mai, og vi er invitert både hit og dit på mat og vin...

Hvordan skal man greie seg da?

Jeg er kjempeglad i et glass vin(eller 2..) eller noen øl, men det er helt fy fy....

Det er nesten så man blir litt usosial.

Noen tips til hvordan man takler festligheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig glad i vin, og det synes jeg vi skal unne oss av og til. Jeg pleier å si til meg selv at jeg skal drikke 2 glass vin når jeg skal ha det. også pleier jeg å spise litt mindre gjennom formiddagen, samt å gå en skikkelig tur på forhånd. Så "baker" jeg 2 glass vin inn i kcalorimenyen min den dagen. Drikker gjerne noen glass med vann til, for da kan jeg kose meg mer med vinen uten å måtte ta mer enn 2 glass. Øl holder jeg meg unna, for det er det så fryktelig mange kcal. i. Hvis det er massse god mat i tillegg dit du skal så pass på at du spiser litt rett før du drar avgårde. Gjerne grønnsaker og dip, eller masse frukt, eller rett og slett suppe! Da fyller du opp magen og så spiser du ikke så mye av det som er usunt. Men jeg merker at hvis jeg trimmer rett før jeg går i dusjen og skal pynte meg til fest, så er jeg mer opplagt og obs på hva jeg putter i meg, og er mer standhaftig. På tirsdag er vi invitert på middagsbuffet på en restaurant, og der er det lett å forspise seg. Så da kommer jeg til å ta en times gange med staver på forhånd, og en times gange etterpå- *Da spiser jeg med god samvittighet uten og forspise meg, og har ikke dårlig samvittighet fordi jeg vet at jeg har trimmet på forhånd, og skal ut igjen en tur etterpå igjen.

Lykke til, dette klarer vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mustangsally

Jeg kom meg iallefall gjennom 1. mai, der alle(unntatt meg) jafset i seg digre softiser, deilig grillmat med masse godt tilbehør. Det gikk faktisk veldig bra.

I dag har jeg gått en kjempelang tur. Egentlig går dette veldig bra, og klærne begynner å bli store... arti!

Lurer på hvordan jeg ser ut om et år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest mustangsally

Hei Eliuv,

Hvordan går det?

Jeg har gått ned nesten 6 kg på de 5 ukene jeg har holdt på. Nå er jeg under 100-tallet på vekta, og det gjør så utrolig godt. Klærne begynner å bli store. Jeg må ut å handle noe nytt snart:)

Det er en god tid å slanke seg på. Våren er her, og det er så deilig å være ut å nyte alle vårtegnene!

Jeg er fortsatt motivert og målbevisst, og vektkurven peker nedover. Det er så inspirerende. Kanskje jeg har tatt av nesten 10 kg til sommerferien? Det hadde vært veldig gøy. Jeg setter meg 5 kg's mål. Da blir det ikke så overkommelig. jeg har liksom litt mye å ta av.

Håper der går veien for deg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mustangsally.

 

Jeg sliter noe voldsomt. Jeg gjør alt riktig, og har mellom 10 og 20 trimpoeng hver uke. Drikker vann og spiser sunt og nok, men det går veldig tregt nedover. Jeg har bare gått ned 2kg på 5 uker. Det går hele tiden nedover, men fryktelig sent. Kom meg fint gjennom 17. mai uten noe særlig utskeielser. 1 is og normalt med mat og drikke. Min kursleder har en kjempeutfordring og det er å finne ut av hvorfor det går så sent. Jeg har begynt med CLA i tillegg nå og har gått ned fra 1900 kcal til 1500 kcal for å se om det hjelper. Det viktigste for meg er å ikke miste motet. Jeg gikk ned 3 kg. før jeg begynte på kurs, så vannet hadde forsvunnet fra kroppen min før kurset startet. Men likevel går det sent. Jeg skal prøve å ikke miste motet. Er glad det går rette veien i hvert fall. Har gått inn 18 cm. til sammen. Så det er ikke helt svart. Jeg er så glad på dine vegne at det går rette veien for deg. Dette skal vi klare!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mustangsally

Hei Eliuv.

Håper kurslederen din finner ut av det. Du fortjener virkelig en gevinst nå siden du har stått på i 5 uker. Kanskje du får en kjempenedgang snart...

17. mai er over og jeg skeiet litt ut altså, med potetsalat, spekemat, is og bløtkake. For ikke å snakke om deilig vin.....

Jeg har prøvd å kompensere med laange gåturer, men det skulle ikke forundre meg om vekta står stille denne uka. Jeg skal veie meg mandag.

Jeg syns utfordringen er å hente seg inn igjen etter å ha skeiet ut. Jeg brenner av mine kosemerker på lørdager i form av sjokolade eller rødvion eller noe annet godt. Da må jeg supermotivere meg på søndagen for ikke å tenke "pytt sann, litt sjokolade fra eller til". Så er det dette med at hvis jeg først har fått sjokolade innabords så er det som om kroppen min skriker etter mer....Det er ikke lett. Jeg må være veldig streng med meg selv. Men det går seg til og på et vis. Jeg er litt vant til denne måten å leve på nå og jeg føler meg mye lettere allerede.

Håper det går bedre for deg nå framover. Du har iallefall nok trimpoeng...

Mellom 10 og 20 er jo kjempebra. Jeg ligger mellom 11 og 13 stort sett. Det er liksom det jeg får tid til.

Stå på videre Eliuv, og ikke gi deg. Dette SKAL vi klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på vekta i dag, og den viste -0,2 kg. Ikke verst når jeg tenker litt på hvordan uka har vært. Jeg har gått ned til 1500 kcal nå, så skal vi prøve det. Men til helgen skal vi i konfirmasjon, reiser fredag og blir borte til mandag. Det er nesten så jeg gruer meg litt. Vet det blir for mye kaker. Men jeg skal klare meg med litt!!!! Jeg føler meg litt lettere, og så føler jeg meg i bedre form, og det skulle egentlig bare mangle med alle de trimpoengene jeg har. Men det er i hvert fall motiverende. Jeg får abstinens hvis jeg ikke går ut en kveld. Ungene er så store at de klarer seg selv litt slik at jeg kan gå ut, og da er jeg borte i 1,5 til 2 timer om gangen. Har en fast runde jeg går. Med mye oppoverbakke, så jeg blir sliten og svett. Deilig. Deilig å kjenne at det blir lettere og lettere og ut å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mustangsally

Hei.

Da jeg veide meg fant jeg ut at jeg ikke hadde gått noe ned. Ikke så rart med tanke på en real utskeielse 17. mai. Men jeg har brettet armene opp og satser friskt på en ny uke, men denne gangen med vektnedgang.

Gratulerer med minus på vekta i 17. mai uka og alt. Tøft at du biter tenna sammen og går ned til 1500 kalorier. Jeg ligger også på 1500 kalorier om dagen, og det fungerer greit.

Ok Eliuv. neste uke skal vi ha vektnedgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest mustangsally

Hei Eliuv.

Vet ikke om du leser dette, men jeg har altså nå gått ned 8 kg og 15 cm i livet.

Det går litt tregere nå enn i begynnelsen, men jeg er fornøyd fordi jeg har lagt om kursen på spisinga mi, samt at jeg trimmer hver eneste dag.

Nå har jeg spandert på meg en helt ny sykkel, og nå skal jeg brenne av kalorier med den.

Håper du holder koken fortsatt. Lykke til i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...