Gå til innhold

Onsdagslinken (09.11) for ned 20-30kg


Gjest CamCam
 Share

Anbefalte innlegg

Nervøs!!

 

Ikke kurs før i kveld, men nå gjelder det å motstå trangen til å hverken spise eller drikke noe særlig på veie-dagen! Har hittil spist middag før veiingen (unntatt 1 gang!), men det blir aldri den helt store tallerkenen! Jeg har hatt nesten 12 trimpoeng denne uka (ny rekord :( ), men jeg har også hatt 4(!) dager med inntak over 2000 og helt opp til 2500 kalorier! Gleder og gruer meg!!

 

Vekt nedgang (optimist, tross alt!) legges inn i kveld!!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nervøs!!

 

Ikke kurs før i kveld' date=' men nå gjelder det å motstå trangen til å hverken spise eller drikke noe særlig på veie-dagen! Har hittil spist middag før veiingen (unntatt 1 gang!), men det blir aldri den helt store tallerkenen! Jeg har hatt nesten 12 trimpoeng denne uka (ny rekord :( ), men jeg har også hatt 4(!) dager med inntak over 2000 og helt opp til 2500 kalorier! Gleder og gruer meg!!

 

Vekt nedgang (optimist, tross alt!) legges inn i kveld!!

 

CamCam[/quote']

 

Med nesten 12 trimpoeng, har du også kunnet variere på kcal inntaket;) Blir spennende å høre hvor mye du har gått ned. Du har ikke tyv-kikket?? Men drikke mye vann og spise som vanlig kan du vel, ellers blir kurs dagen vanskelig.

Lykke til!

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tyv-kikket??

Trinny;)

 

Eeeh, hvordan kunne du vite det?? :( Har vært på vekta nesten hver dag de siste dagene, men jeg blir mest frustrert over det! Er midt i verste periode i syklusen også i dag, og vekta hjemme viser litt opp i forhold til tidligere i uken! -Men jeg er ikke sikker på hva vekta hjemme viser i forhold til kurset, så dermed er jeg like langt! -Kanskje jeg hadde en vanvittig bra veiing den ene gangen jeg så 100, 4? Eller at det som i dag tidlig var 100, 8 egentlig er litt ned totalt allikevel?? Forrige kurs vekt viste 103,0, men det er med klær og etter middag! -Og en helt annen vekt!

 

Måtte jeg bare få dette overstått!!! (-så jeg kan starte neste (perfekte) uke!)

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære camcam leste innlegget fra igår og jeg er såå enig. Jeg har erfart at for lite kcal setter deg tilbake. Jeg er ennå ikke oppe i fullt antall men jeg merker at vekten faktisk går raskere andre veien når jeg nærmer meg..:-)

Husker egne GR kurs fra "ungdommen" alltid spennende veiedagen.

 

Jeg har merket at selv om kg kansjke står litt stille så har jeg krympet enormt i cm rundt mage og hofter og det er jo deilig da.. såå kommer jo kg etterhvert..

 

Hvordan går det med Pilates øvelsene folkens. Jeg har fått Windsor pilates dvd men har ikke hatt tid til å prøve den ennå... Blir spennende.. Erfaringer?

 

Ha en regnfull men forhåpentligvis god dag allikevel..

:-)Lubben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg var sånn jeg også når jeg gikk kurs! Måtte forberede meg på en evnt. nedtur tror jeg. Jeg gikk kun ned 2 kg på 8ukers kurs, så du skjønner tankegangen. Jeg har lavt stoffskifte, spurte k.lederen om det, men fikk svaret "alle her har lav forbrenning" . Jeg ble lagt på meny 3 (1900kcal)- som ble alt for mye for mat for min kropp. Først etter halve kurset fikk jeg beskjed om å gå ned til meny 2, men gikk alikevel ikke ned mer enn 2kg.. Fikk hele tiden spørsmål fra k.lederen om: "sikker på at du ikke spiser noe du ikke skal" eller bare "hmm".. skikkelig oppmuntrende; de skulle kanskje oppdateres på de mest vanlig problemene/sykdommene ved vektnedgang. Jeg fulgte opplegget slavisk, men følte jeg måtte forsvare det hele tiden:mad: Derfor forsøker jeg alene nå, orker ikke mistroiske k.ledere..(ikke for å ta alle under en kam:) )

 

Men å veie seg så ofte ødelegger bare. Man blir helt koko av vekten, bedre hvis vi holder oss til den ene dagen i uken. Får å spørre om noe annet; går du på vanlig kurs eller maxikurs? Jeg vurderer stadig å melde meg på et kurs igjen, med en annen kursleder/ eller internett fordi jeg savner oppbakkingen fra andre i samme situasjon. Blir ikke helt det samme her ennå; det er ikke helt full fart her kanskje ennå... Eller åpne slankedagbok på slankere.com...

Lykke til i kveld med veiingen- håper det går din vei!

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får å spørre om noe annet; går du på vanlig kurs eller maxikurs? Jeg vurderer stadig å melde meg på et kurs igjen' date=' med en annen kursleder/ eller internett fordi jeg savner oppbakkingen fra andre i samme situasjon. Blir ikke helt det samme her ennå; det er ikke helt full fart her kanskje ennå...

Trinny;)[/quote']

 

Jeg fikk faktisk foresøprsel om jeg ville ha MAXI-kurs, men jeg synes liksom ikke jeg er SÅ stor.. (OK, skulle ned ca 36 kilo, (har igjen 23) så det regnes kanskje som SÅ stor, men det ville bare blitt deprimerende for min del..)

 

For meg er det helt avgjørende at jeg får den oppbakkingen jeg får av kursleder/andre deltakere. Etter at jeg fikk sønnen vår har jeg ikke helt klart å finne den ekstreme motivasjonen jeg har hatt under andre "slanke-perioder". -Kanskje like greit, for ¨nå er det mer gjennomtenkt, og det går litt roligere for seg!

Har du forresten snakket med lege om stoffskiftet ditt? Er det noe man kan gjøre med det medisinsk? Kurslederene opplever sikkert at folk "jukser", og dermed kan noen ha lett for å ta alle som ikke går ned, under en kam :( -Men det er selvfølgelig ikke bra, og når du har påvist lavt stoffskifte, så får man heller ta det til etteretning og endre på inntaket!

 

Hittil har jeg gått ned hver uke, så onsdagene er en liten mini-helg som jeg ser frem til, og når onsdagen er over, så er det bare to dager til fredag!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk faktisk foresøprsel om jeg ville ha MAXI-kurs' date=' men jeg synes liksom ikke jeg er SÅ stor.. (OK, skulle ned ca 36 kilo, (har igjen 23) så det regnes kanskje som SÅ stor, men det ville bare blitt deprimerende for min del..)

 

Har du forresten snakket med lege om stoffskiftet ditt? Er det noe man kan gjøre med det medisinsk?

 

Hittil har jeg gått ned hver uke, så onsdagene er en liten mini-helg som jeg ser frem til, og når onsdagen er over, så er det bare to dager til fredag!

 

CamCam[/quote']

 

Jeg skal ned rundt 35kg, og burde sikkert vært på maxikurs, men jeg får se det ann til nærmere jul- det starter jo nye kurs på nyåret:) Stoffskiftet er under behandling, men tar litt tid for å finne rett dose. Så tålmodighet trengs;) Men uansett jeg må ha et kontrollert kosthold og komme igang med trening! Men jeg kommer nok til å starte på kurs igjen, samholdet er viktig og det vil sikkert bli lettere å holde motivasjonen- for den ryker fort hos meg:(

Jeg gleder meg til jeg blir slankere- har masse klær jeg ikke får på meg nå.

 

Så flink du har vært som har gått ned ca 13kg!! Det er jo en bragd bare det. Har du brukt lang tid på de kiloene?

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med Pilates øvelsene folkens. Jeg har fått Windsor pilates dvd men har ikke hatt tid til å prøve den ennå... Blir spennende.. Erfaringer?

:-)Lubben

 

HEi Lubba, Joda, det hjelper godt på å få i seg nok mat! Deilig å leve sunt, legge om kostholdet og gå ned i vekt uten å føle seg sulten!

 

Kan du ikke prøve pilates DVD'en din litt snart og fortelle hvordan det er? Han ikke vært borti det, men er ganske nyskjerrig!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tornerose

Jeg prøvde min pilates dvd i går, syns det var greie øvelser. Men er litt usikker på om jeg gjør dem rett. Må nok øve meg litt, hadde heller ingen matte å utføre de på så enkelte gjorde au au vondt pga det har golvet.

Skal bruke dvdèn annen hver dag tenkte jeg, så kommer vel inni det etter hvert.

 

I dag når jeg tok på meg buksa, så slapp jeg å stresse for å få igjen knappen, hi hi. Det føltes utrolig godt, buksa bare gled rett på (: jippi.... Gleder meg til jeg må kjøpe nye bukser jeg (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har winsor Pilates, og er straks i gang med trening der, antakelig i morgen, Har vært på nattevakt, og da fungerer jeg ikke som normalt... (har jo vært litt på vift de siste månednene, med 6 ukers ferie, og deretter en del fly-jobbing) Pilates skal være kjempebra har jeg hørt, har ikke fått trent så lenge at jeg oppdaget noen effekt. Øvelsene er litt vanskelige til å begynne med, følte meg som rene sirkus artisten, men faktisk fikk jeg de til etter en uke!!

 

Trinny; Jeg går på nettkurs. Har også gått på vanlig kurs, men med jobben fungerer det bedre på nettet. Føler jeg får god oppbacking, og i tillegg hjelper det enormt å ha kontakten her inne!!! Du har oss i ryggen når det butter imot, og vi skal ikke spørre deg om du har spist noe du ikke burde! Vi er jo alle i samme båt! (Og det hender jo stadig vekk at en av oss spiser noe vi ikke bør, mens andre er superflinke hele tida.)

 

Har skapet fult av flotte klær som jeg ikke får på meg ennå, så det blir som ekstremshopping når jeg har tatt av meg noen kilo!! Gleder meg enormt til å komme inn i mye av det som henger i skapet og frister, men hvor jeg ser ut som ei feilstappa pølse når jeg tar de på - OM jeg får de på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare nevne at jeg nå har hatt mine første 30 minutter på mitt nye leketøy: elipse maskinen! Totalt utslitt, og syns faktisk det er urettferdig at jeg bare forbrente 285 kcal. Det kjennes ut som om det var minst 500 som forsvant! Nå blir det spennende å se om formkurven blir raskt stigende, har planer om ny runde i morgen, etterfulgt av pilatesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig! Jeg gikk ned 0,7 kg denne uken! Det hadde jeg nesten ikke våget å håpe på!

 

Da har jeg følgende nedgang:

Vekt totalt: -13,9kg

Midje totalt: -10,0cm

Vekt denne uken: -0,7kg

Midje denne uken -1,0 cm

 

Da er jeg altå kun 22,4 kg igjen til målsetningen! Neste uke skal jeg være veldig flink, både med mat og trim!

 

trinny; Så svaret ditt på ett annet innlegg om lavt stoffskifte, så nå vet jeg litt mer om det!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KitSileya

Men to ting som taler i min favør er at jeg nettopp hadde spist middag før jeg gikk på kurs, og jeg er premenstruell. Det gjør nok sitt til at vekten sto fast på 79.3 (men forrige gang vippet den mellom 79.3 og 79.4, nå vippet den mellom 79.3 og 79.2.) Fikk inn dagens trimpoeng ved å gå hjem fra møtet - det var som et mirakel faktisk opplett.

 

Det viktikste er nok at jeg fikk fornyet minspirasjon og motivasjon til å møte uken som kommer headson. Jeg *skal* klare dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig! Jeg gikk ned 0' date='7 kg denne uken! Det hadde jeg nesten ikke våget å håpe på!

 

CamCam[/quote']

 

Så flott med 0.7 og sikkert kjempe motiverende.

 

Jeg har vært ute å gått / løpt i 1t og 30 min i dag. Det kjennes utrolig godt. Men jeg lover å prøver pilates dvd i løpet av de neste to dagene:-) Været her i vest skal jo ikke bli bedre så jeg Gislefoss sa:-)

 

Skal få en grundig rapport når pilates er gjennomført. Jeg SLITER ellers voldsomt bare med grunnøvelsene og pustingen så dette kan bli skikkelig morsomt:-D

 

Ses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

camcam: 0,7kg ned er jo kjempebra! Det må være motiverende:) Velfortjent!

 

xray: 30 min på elipse maskinen- jeg tar av meg hatten for det, det er en bragd!

Blir kjempespennende å følge deg og formøkningen:)

 

lubben: 11/2 time ut på tur er kjempeflott! Øvelsene i pilates er tunge og

pustingen litt vanskelig å konsentrere seg om, men fillern så effektive.

 

Det er utrolig motiverende å følge dere alle sammen!! gåturer, ergometersykkelen og pilatesen for bli mine trenings partnere fra i morgen. Har laget meg en overkommelig treningsplan for resten av uken, med start fra i morgen.

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...