Gå til innhold
Gjest yvonne21

kylling, pasta og salat! antall kcal?

Anbefalte innlegg

Gjest yvonne21

Kor mange kalorier trur dere det er i en salat på 300g + 50g kyllingbryst og 50 g fullkornspasta?

Spiste det idag, og nå sitte eg å lure på kor masse det er..

Salaten besto av: agurk,mais,ananas,paprika,isbergsalat,eple,rødløk og gullerøtter!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest kvinne71

Det er veldig avhengig av hvor mye mais og ananas du hadde i, for det er rimelig kaloririkt begge deler. Men det er jo bare å registrere inn i dagsrapporten det, så får du svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Saala
Kor mange kalorier trur dere det er i en salat på 300g + 50g kyllingbryst og 50 g fullkornspasta?

Spiste det idag' date=' og nå sitte eg å lure på kor masse det er..

Salaten besto av: agurk,mais,ananas,paprika,isbergsalat,eple,rødløk og gullerøtter![/quote']

Pastaen er ca 170 kcal

Kylling er 50 kcal

3 ss mais er 50 kcal

2 ringer ananas er 60 kcal

1/2 eple: 25 kcal

Paprika, rødløk, gulrøtter og isbergsalat: 25 - 50 kcal

*SUM*: Ca 380 kcal

Hvis du brukte margarin for å steke kyllingen i er 1 ss ca 80 kcal *SUM*: 460

Spsite du mer eller mindre mais, eple og ananas en det jeg har foreslått her, må du selvsagt justere opp/ned summen.

Saala

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest yvonne21

Er liksom litt usikker på kor masse eg tok av kvar ting, då eg tenkte at det e nå berre ein salat, kan jo ikkje vera så masse kalorier i det.. Men spiste under ett halvt eple, kanskje en -to ringer ananas ei ss mais og ellers så var vell paprika,gulerot,agurk og isbergsalaten resten, ganske likt fordelt.

Spiste det til lunsj, så blei vell kanskje litt for mange kalorier uansett. viss det hadde vert middag hadde det sikkert vert perfekt mengde kalorier eller?

Spiste mindre salat idag, så trur ikkje det blei for masse kalorier!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Saala
Er liksom litt usikker på kor masse eg tok av kvar ting' date=' då eg tenkte at det e nå berre ein salat, kan jo ikkje vera så masse kalorier i det.. Men spiste under ett halvt eple, kanskje en -to ringer ananas ei ss mais og ellers så var vell paprika,gulerot,agurk og isbergsalaten resten, ganske likt fordelt.

Spiste det til lunsj, så blei vell kanskje litt for mange kalorier uansett. viss det hadde vert middag hadde det sikkert vert perfekt mengde kalorier eller?

Spiste mindre salat idag, så trur ikkje det blei for masse kalorier![/quote']

Hei

Det er ofte vanskelig å vite nøyaktig hvor mange kalorier det er i ting man spiser. Hvis du spiser salat til lunch (eller middag), hva med å kutte ut / kutte ned på pastaen og heller spise mer kylling? Kylling metter bedre (mere proteiner). Kyllingfilet kan man også steke i stekovnen helt uten fett. Blir kanskje litt tørr, men er ypperlig til en salat, eller hvis man har en saus til.

Og uansett, salat er jo både sunt og godt :-)

Saala

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider