Gå til innhold

Gode startråd?


Gjest tessat

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg er helt ny her, tenkte at dette var verdt å prøve ut. Har jo hørt så mangen historier om alle de som endelig har klart å gå ned i vekt ved hjelp av dette opplegget her.

For ca 3 år siden veide jeg 65-68 kg. Så bare ballet kiloene på seg. Nå veier jeg 105kg. Har prøvd så mangen ganger å stanse denne utviklingen, men det går like ille hver gang. Ikke ett eneste kilo ned, bare mangen opp. Og det har ført til enda flere kg opp.

Nå har det begynnt å gå utover humøret mitt også. Ikke kjekt å ha ett fullt klesskap med klær i størrelse 42-44 som man ikke kan bruke, og det er vanskelig å få fatt i nye klær som passer....

Er blitt flau over vekten min og vil bare tilbake igjen der jeg var før. Har aldri før fortalt noen hva jeg veier, ikke engang kjæresten min når han spør. Det høres vel litt dumt ut, men jeg har ikke turt å svare da jeg er redd for å få blikk som sier "du er virkelig fet du"...

Er sikkert mange her i samme situasjon, men det føles godt å få det av hjertet mitt...

Noen som har noen gode råd til hva jeg kan gjøre?

Har ikke penger til kurs (er student)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har gått to GR-kurs, og har gått ned ca 15 kg (siden i fjor høst). Det går sakte, men målet mitt er å bli nede når vekta først har kommet nedover, og da får det ta den tida det tar...

 

Aller først måtte jeg jobbe skikkelig med motivasjonen. En ting er å ikke ønske å være overvektig, en annen ting er å være motivert nok til å "forsake" søtsaker etc, samt være villig til å legge om livsstilen. Når jeg først var i gang, var det noen punkter jeg forsøkte å ha i bakhodet hele tiden:

- Drikk nok vann! Minst 2 liter hver dag

- Spis sunt, helst 5 måltider hver dag.

- Spis nok! Hvis ikke er det fort for at kroppen går på sparebluss og forbrenningen settes ned... Hvis du søker på "formel google" her på forumet så vil du finne tråder med en formel der du kan legge inn dine verdier og få Google til å regne ut dagsbehovet ditt for kcal.

- Beveg deg! Alle monner drar, så ta trappen istedet for heisen, sett bilen et stykke fra inngangen på kjøpesenteret etc. Og prøv å få inn et par dager med trening der pulsen går litt opp. Husk at svømming, rask gåtur etc også er trening!

 

Lykke til!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...