Gå til innhold

Søker noen å gå ned i vekt sammen med


Gjest camkir

Anbefalte innlegg

Gjest camkir

Dette klarer du kjempebra frktrulte!

Jeg for min del gleder meg bare til det blir mandag igjen, for jeg merker at søtsuget og småspisingen blir borte når man har noe annet og fylle dagene med. Helgene er alltid verst! Men har jammen klart meg gjennom denne helgen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 900
  • Created
  • Siste svar

Nå er det noen dager siden jeg har skrevet her.

 

Jeg veide meg som planlagt på Fredag, men hadde ikke gått hverken opp eller ned... enda jeg har vært kjempeflink! Men men, det er vel mangel på trim og mensen som er årsaken. Skal i allefall fortsette å spise som jeg har gjort, men bli flinkere til å gå turer.

 

Jeg sliten veldig med formen for tiden, og har nå fått beskjed om at jeg mest sannsynlig har becktrevs (vet ikke hvordan det skrives engang). Men nå forstår jeg mer av smertene mine, som igjen fører til at jeg blir sittene hjemme. Men, det beste mot denne "sykdommen" er bevegelse! Og i følge legen får jeg gratis fysioterapi :)

 

Håper dere har hatt en super helg alle sammen!!

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betabeth

Jeg går på nettkurs, har gått ned 4 kg de første 4 ukene, er fornøyd med det, men sliter nå litt med å holde motivasjonen oppe... jeg har sittet å lest på denne tråden, å ser alle her er så flinke til å gi råd, å holde motet oppe... her vil jeg også være :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Så koselig at du vil være med oss her!! Og så flink du har vært! Jeg prøvde å gå ned i vekt før jeg meldte meg inn her, og jeg klarte og gå ned 6 kilo, så mistet jeg motivasjonen fordi jeg var alene og det ble litt kjedelig.. det er fort gjort at det sklir ut da. Det vil jeg absolutt ikke nå, og ved hjelp av deg og alle dere andre her inne er det myyye vanskeligere og skeie ut og gi seg.

 

Hei shhhh! Jeg husker at etter 6 uker hvor jeg hadde klart og gått ned 1 kilo hver uke sto jeg plutselig stille i over 2 uker.. det er sååå kjedelig, og der mistet jeg mye av motivasjonen og lysten min :)

 

Lykke til med ny uke alle sammen !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perlemoren

Er helt ny her og kjenner ingen...

 

Går på SATS og var på en sånn vekt som måler alt mulig med BMI og fettprosent og muskelmasse og i det hele tatt. Den fortalte at jeg må bli kvitt 12 kg fett. Omtrent det samme målet jeg har satt meg selv. Har ikke noen dato for å nå målet, men håper å få til å legge om livsstilen såpass at slankingen blir et engangstilfelle. Setter likevel inn en ekstra innsats nå før bikinisesongen,- tar imot alle motivasjoner med takk...

 

Litt om meg: 31 år, tobarnsmor (gjett når kiloene kom...). Godt gift og heldigvis er mannen igang med samme prosess. Nå prøver vi å spise sunne middager og kveldsmater.

 

Min utfordring: Spise ofte nok! Rekker ikke tidlig nok lunsj og spiser bare et eple mellom lunsj og middag. Noen som har tips til mat å ha med seg på jobb som kan spises med en hånd over PCen?

 

Håper det blir mer forpliktende for meg når jeg deltar i dette forumet! Wish me luck...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er helga snart over...har gått rimelig greit, litt mye is, men ellers bra...har inntrykk av at uansett hvor vi har vært denne helga, så skulle alle servere is, men men, fordelen med is er at en kan ta opp så mye en vil, og med en gutt på 1,5 rundt bena er det lett å dele ut litt også...og for å hjelpe litt på samvittigheten gikk jeg ut for å gå tur i kveld, å tro det eller ei så endte jeg opp med å jogge halve veien...for første gang i historien var jogging ikke pyton, formen var bedre enn jeg trodde, må være spinninga som har gjort susen der...

 

når det gjelder mellommåltid som er lett å spise over pcen har jeg kjøpt inn en pakke med Fiberrik (rød pakke blant knekkebrødene) og et glass syltetøy (noras hjemmelagde) fungerer bra over pc-en...to fiberrik med syltetøy er akkurat et mellommåltid...

 

Nå er jeg skikklig spent foran morgendagen...skal på vekta...klarte ikke la være på fredag, så bra ut, men spørs hvordan helga slo ut da...det er bare å krysse fingrene...

 

Lykke til blant alt snopet frktrulte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bett1n

Hei! eg er ei jente på 23 år som er 178 høg og veier 87 kg. Har gått ned 4 kg etter å meldt meg inn i vektklubben ved å ete 1200 kcal for dag og gå tur, jogge, sykle. Men eg lurer på om dette egentlig er for lite?

 

Er det noken som har ca samme vekt/høgde som meg som går gr-kurs som veit kor mykje eg kan ete? Er redd for at vekta snart skal stagnere.. Ellers synes eg vektklubben er topp motiverande med trimpoeng og å sjå kor mange kcal eg har forbrent!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Bett1n: Du bør bruke formelen til GR for å regne ut hvor mye kalorier du bør ha i deg. Den tar hensyn til høyde, vekt og aktivitetsnivå. Har ikke den formelen liggende her og nå, men den er å finne i flere av trådene på forumet. Jeg syns at 1200 kcal høres litt lite ut.

 

 

Dette med snopet og isen går fortsatt greit. Men akk som det frister å stupe nedi isdisken og sprelle litt.

 

Helga har gått greit. Har husket alle måltidene og fått i meg tilnærmet riktig med kalorier, aldri noe over. Ingen kosemerker er brukt nå heller.

Foreldrene mine har blåst litt i nesa over min veiing av mat, og mine "nei" til potetgull og annet snacks. De har satt meg litt på prøve også, men mitt svar har alltid vært "nei". Jeg skal ikke sprekke. Nå er jeg bestemt på å klare dette her. Så foreldrene mine mener at GR tildels er bare tull, og at jeg slettes ikke trengte noe slikt. De prøver nå bare å være hyggelige. Jeg har nemlig sett meg i speilet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Velkommen til deg perlemoren! Så koselig at du vil bli med oss her inne!

Hvordan har veiingen gått for dere i dag? Går det rett vei? Jeg syntes dere alle sammen er så flinke her inne! Dere motiverer meg ihvertfall! Det første jeg gjorde når jeg sto opp i dag var selvfølgelig å gå på vekta! Og ja!!! Den viste litt mindre enn forrige gang. Nesten en kilo bort! Søtsuget begynner heldigvis å forsvinne litt, og jeg prøver å spise lite og ofte! Og det virker som om det hjelper godt på søtsuget ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 2,1 kilo....superfornøyd med første uga, og hadde jo til og med noen utskeielser i helga!!!

 

Kjempeklar for uke 2 nå. Skal klare det minst like bra som første uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg har søren meg gått ned 2kg denne uka. Jeg har egentlig veiedag i morgen, men har selv flyttet den til mandag. Håper bare ikke at vekta snylter meg. Er nemlig ikke den samme jeg har brukt hjemme hos meg selv.

Blir spennende å se neste uke, om mine foreldres vekt har snyltet meg, eller om det er sant.

-1cm i livet også.

 

Morsom start på uka. Da er det bare å fortsette som før, i tillegg til å holde meg unna snopet på jobb. Lykke til folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fettmot

o,7 kg og 0,5 cm, jeg er veldig fornøyd!

Å veie alt man spiser gir en del AHA-opplevelser. Fortsetter, men får finne noen alternativer til 17. mai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. mai bør gå greit tror jeg.

Vi begynner dagen med smørbrød, å da kan en jo velge det en selv vil, selv om påleggsdosene nok vil bli for store, middagen er fast med lapskaus, og det er jo også ganske greit. Lunsjen blir nok på kafe tenker jeg, og der servere de flere gode salater. Et kakestykke må vel til, men jeg får bruke rådene som camkir fikk til konfirmasjonen, ta et lite stykke og virkelige nyte det, bruke skikkelig lang tid på å spise det...nam nam...Ellers så går vi så mye den dagen at kakekaloriene bør være brukt opp lenge før de kommer inn...Det er vel ikke fare for at isfristelesene skal bli for store i år, etter det jeg har hørt skal det blir kaldt og litt regn...

Prøvde bunaden i går, litt trang, men ikke værre enn at det går...får se om jeg syr ut vesten litt, ser litt finere ut da tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perlemoren

Må visst skaffe meg en vekt... Begynte litt plutselig på dette opplegget og har stort sett veid meg på kontroller på helsestasjonen, men nå er det jo litt interessant å veie seg litt oftere.

 

17.mai-isen ser heller ikke ut til å bli noe problem, nei. Dessuten er reker en fin ting på 17. mai. Kjør på med salat, agurk, paprika og vårløk på smørbrødet før du danderer reker og bittelitt sitron og majones på toppen. Det må jo bli bra!

 

Takk for varm velkomst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg har klart å motstå presset i 3 dager nå. Det høres kanskje lite ut, men når man er på jobb alene, og isdisken er rett foran deg så er det ikke så lett.

 

Jeg har veid for og imot, og tenkt at det er ikke verdt det. Kan evt. unne meg én LITEN på 17. mai om jeg fortsatt vil ha. Cluet er nå uansett å ikke gi kroppen sukker og søtt når den skriker etter det. Da er det gjort.

 

Veldig fornøyd med foregående uke også. Hadde aldri trodd jeg skulle gå ned 2kg. Trimmen blir ikke så bra, siden jeg ikke får de vanlige timene på treningssenteret som jeg vanligvis får i uka, men sørger nå i allefall for å få minst 2 trimpoeng om dagen.

 

Til sommeren da jeg flytter hjem for noen mnd skal jeg sørge for å melde meg inn på et treningssenter så jeg virkelig får svettet ut. Jeg har ikke disiplinen til å drive med blodslit på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Hei frktrulte, så flink du er! Det skal ganske mye til for ikke å raide hyllene for sjokolade og is... det syntes ihvertfall jeg da :)

Jeg er hjemme med datteren min om dagen, og jeg merker at det er tyngre og mye vanskeligere og holde seg til planen nå enn når jeg er på jobb. Jeg går stadig vekk og har lyst på noe og titter inn i skuffer og skap... foreløpig har jeg ikke spist noenting utenom de vanlige måltidene, men er redd for en sprekk til.. Det skal jeg ikke ha!!! I dag er datteren min såpass frisk at vi skal ut i det pene været, få gått oss en ordentlig tur!

Lykke til i dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

I forrige uke hadde jeg ingen trimpoeng, og så langt har jeg heller ikke fått noen.. MÅ skjerpe meg!!! Og som jeg venter på magetreneren jeg har bestilt her! Magen min trenger virkelig en stoooor oppstramming ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fettmot

Camkir,- fin enkel øvelse for magen er "planken" yogaøvelse tror jeg, iallefall; ligg på albuene- og knær, stram magen og ta tiden på hvor lenge du klarer, et par minutter er ganske tungt. For viderekomne, fra tær til albuer, forsiktig med ryggen.

 

Takk for alle råd om 17.mai-mat, det er spekemat som er tradisjonen, og jeg er vertinnen, men Forsiden her kom med greit forslag idag, nypoteter istedet for potetsalat, så lager jeg en salat til og lager eggerøre med vann og tar litt av den. Så da blir det ikke store forskjellen på meg og resten av gjengen.

Har alliert meg med å kjøpe light-is fra isbilen til meg selv, bare 50 kcal pr stk og gir meg noe til kaffen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Tusen takk for tipset fettmot! Det skal jeg jammen prøve, tror jeg har prøvd den før, og er det den jeg tror så svir den godt i magen!! Jippi!!!

 

Kommer akkurat fra matbutikken, klarte og holde meg til det som sto på handlelappen! Ingen utskeielser, og potetgull hylla og sjokolade hylla tenkte jeg ikke på engang :)

 

Nå er det tid for en veldig sein middag....

 

God kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg er invitert bort på middag i morgen. Og på menyen står hjemmelaget pizza. Noe av det beste jeg vet. Er så lenge siden jeg har sett vedkommende at det ble for dumt å takke nei fordi jeg er på slanker'n. Det er jo noe som heter å holde seg litt i skinnet.

 

Spørsmålet er hvordan man skal skrive opp noe slikt. Jeg aner virkelig ikke hvor mye kalorier det er i noen moderate stykker.

Om man bruker svinekjøttdeig, løk, chilisaus, paprika og hjemmelaget pizzabunn så kan det vel ikke bli SÅ ille?

 

Er det noen som har peiling på hvor mange stykker jeg kan spise? Middagen min skal være på 600 kcal, så jeg har en del til gode. Håper det bare ikke er sånn at jeg kan spise ett stykke og that's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hjemmelaget pizza i helga, og ante heller ikke hvordan jeg skulle skrive det opp, så jeg søkte bare på pizza blant oppskriftene og la inn omtrent hvor mye jeg trodde jeg hadde spist.

Et tips angående pizza er å bruke Mozzarellaost, mye magrere enn f.eks. norvegia, og kjempegod, bare pass på at den ikke blir stekt for lenge....

Ellers bruker vi mye skinke på pizzaen...å server gjerne salat ved siden av...kjempegodt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perlemoren

Mitt skjema sprakk etter middag på Dolly Dimples. Æsj! Travel hverdag gjør det vanskelig å velge riktig. Men jeg og strevde med å finne ut hvordan jeg skulle skrive det. Lurt å søke på oppskrift, pav!

 

Reiser bort når det blir langhelg, men håper jeg får ført i løpet av helgen likevel. Det hjelper sånn på motivasjonen for å unngå mat utenom måltidene når jeg må "stå til rette" for hva jeg har spist!

 

I morgen skal jeg sitte hele dagen på toget, så jeg har kjøpt inn masse frukt og laget gode matpakker. Det er så lett å mumse når man kjeder seg og sitter i ro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige uke hadde jeg ingen trimpoeng' date=' og så langt har jeg heller ikke fått noen.. MÅ skjerpe meg!!! Og som jeg venter på magetreneren jeg har bestilt her! Magen min trenger virkelig en stoooor oppstramming ja![/quote']

Det er kanskje litt stygt å si det, men dette var trøst for meg som heller ikke er noen flittig samler av trimpoeng! I går kom jeg meg ut på tur. ca 1 time rask gange :) Må forsøke å tenke på at vekta går enda fortere nedover visst jeg er flink til å bevege meg litt...

 

Ellers så har jeg bestemt meg for å veie meg i morgen i stedet for på Fredag. Rett og slett fordi jeg tror det blir ekstra med spising og kanskje litt alkohol utpå kvelden i morgen :)

 

Og dere...jeg har pakket vekta bort. Den står i uteboden! Og det har hjulpet :) Har ikke veid meg siden Fredag hihi...

 

Kos dere i morgen folkens, HURRA!

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...