Gå til innhold

Dere som er 94 kg, hvor mange kcal spiser dere for å gå ned?


Gjest GRJ

Anbefalte innlegg

Usikker på hvor mye jeg skal ha i meg for å gå ned.. Vet om formelen, men blir bare forvirret av den. Har gått ned 30 kg, sskal ned 9 til, men må vel spise mindre nå som kroppen bruker mindre?? Har ligget på mlm 1400-1600 kcal hele veien.. Må jeg nå ned i 1300 ?

Setter pris på svar hvis noen vet

 

G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
Usikker på hvor mye jeg skal ha i meg for å gå ned.. Vet om formelen' date=' men blir bare forvirret av den. Har gått ned 30 kg, sskal ned 9 til, men må vel spise mindre nå som kroppen bruker mindre?? Har ligget på mlm 1400-1600 kcal hele veien.. Må jeg nå ned i 1300 ?

Setter pris på svar hvis noen vet

 

G[/quote']

 

Høres lite u med 1300 for deg.

 

Hvis du er 25 år og 160cm høy og har ett treningspoeng per dag og vanlig hverdagsaktivitet og normal forbrenning vil du trenge:

 

[(94 kg X10) + (160 cm X 6,25) -161 - (25 år x 5)] x 1,3 + 200kcal (for det ene trimpoenget)

= [940 + 1000 - 161 - 125] x 1,3 + 200

= 2150 +200

= 2350

 

Dersom du har et underskudd på 800 (max anbefalt av GR) vil du trenge 1550 og da er vel 1600 midt i blinken.

 

Ville ikke redusert ytterlige, om jeg skulle gjøre forskjell hadde jeg spist med og trent mer samtidig. Men disse tallene mine er tatt litt ut av hatten siden jeg ikke vet aktiviteten din eller høyden eller alderen, den du kan jo rette opp. Denne formelen passer for veldig mange, ikke tilfeldig at GR akkurat valgte denne for kursene sine (etter som jeg har forstått har de forandret den over årene siden de startet). De regner gjennom formelen ved kursstart for alle deltakere i følge flere her inne, altså ca, hver 2. måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fru Luna. Du har alltid kloke svar :) Det høres fornuftig ut, og 1500-1600 kcal er noe jeg er komfortabel med, hvis jeg ligger under dette mister jeg endel energi. Jeg er 175 cm og 30 år, trener ikke målrettet men er i aktivitet mye og går endel.

 

Har sett litt på hold vekten bloggen din, ikke dumt! Du har mange fornuftige tanker rundt kosthold og aktivitet. Jeg begynner å tenke i litt "hold vekten" retning siden jeg er ved målet om ni kilo. Tror det blir den største utfordringen i hele prosessen, greit å forberede seg litt mentalt.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...