Gå til innhold

Torsdagslinken (10.11) - Ned 20 - 30 kg


Gjest Gosmal
 Share

Anbefalte innlegg

Hjelp alle sammen!!!

 

Jeg sliter "big time" med motivasjonen. Er helt på bærtur jeg :( Selvom jeg føler at formen på en måte stiger, så følger jeg jo ikke opplegget i det hele tatt. Men nå har jo jeg spist "ekstemt dårlig" forut for dette. Så det skulle ikke så mange endringene til før det ble bedre.

Jeg får ta det i det små. Neste tirsdag begynner jeg på aerobic (endelig skal jeg tørre). Tenkte jeg skulle begynne med å ta noen mageøvelser også, hver kveld?

Må vel begynne med 5 stk :) 5 skikkelige. Så får jeg øke etterhvert. Nei, jeg skal prøve ikveld, kanskje jeg klarer mer enn 5......spennende :(

 

Hilsen en frustrert frue (Gosmal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med motivasjonen. Har begynt å tenke at jeg venter til etter jul (farlige greier). En gjenganger det, kommer alltid, ihvertfall for meg. Nei, jeg begynner til mandag, etter jul, etter påske, etter bursdagen min, etter ferien osv.

Men greia er vel at man skal leve med dette her. Vel neste tirsdag begynner jeg ihvertfall på aerobic, enten jeg vil eller ikke Kanskje motivasjonen øker når jeg har gjennomført

 

Hilsen en oppgitt Gosmal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ta det i det små. Neste tirsdag begynner jeg på aerobic (endelig skal jeg tørre). Tenkte jeg skulle begynne med å ta noen mageøvelser også' date=' hver kveld?

Må vel begynne med 5 stk :( 5 skikkelige. Så får jeg øke etterhvert. Nei, jeg skal prøve ikveld, kanskje jeg klarer mer enn 5......spennende :(

Hilsen en frustrert frue (Gosmal)[/quote']

 

Hei Gosmal!

 

Jeg har en idee om å begynne med noe styrketrening jeg også! Jeg har gått ned ca 14 kg hittil, og nå føler jeg at jeg trenger en oppstramming i tillegg! Noen situps og backups hver dag vil forhåpentligvis gjøre susen! (Viktig å trene de motstående musklene like mye, for å stabilisere kroppen. Var ganske bra på dette i mine yngre/sprekere og 40-50 kilo lettere dager!) Skal vi prøve å legge inn en liten økt sammen? -Så rapporterer vi her inne om vi har gjordt det eller ikke? Jeg tror jeg skal starte med 3x5, så jeg får en pause, og blir klar til å ta noen flere!

 

Har nettopp begynt å gå til jobben, og har startet på spinning 1-2 ganger i uken. Det er hardt i starten (har fremdeles støl i beina etter de daglige gåturene!

-Merkelig nok blir jeg ikke så støl av spinning!), men jeg vet fra tidligere erfaringer at det bare blir bedre etterhvert! Drømmer stadig vekk om den perioden jeg trente svømming aktivt! -Jeg syklet til skolen selv om vi fikk gratis busskort, jogget til svømmetreningen, og løp hjem. Trente mellom 5 og 11 ganger i uken i bassenget, pluss alt det andre i tillegg, intil jeg fikk en skade (jeg falt og slå meg i en gymtime!), og begynte å studere! Merkelig hvor lett man blir avhengig av sjokolade og snacks når man tidligere kunne spise ubegrenset, mens nå fåler jeg kiloene bare jeg lukter på en stratos!

 

Så, Gosmal, og eventuelt andre som vil være med; I kveld skal jeg ha mine første situps og ryggstrekkere i kveld! Her må vi bare hjelpe hverandre!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp alle sammen!!!

 

Jeg sliter "big time" med motivasjonen. Er helt på bærtur jeg Selvom jeg føler at formen på en måte stiger' date=' så følger jeg jo ikke opplegget i det hele tatt. Men nå har jo jeg spist "ekstemt dårlig" forut for dette. Så det skulle ikke så mange endringene til før det ble bedre.

Jeg får ta det i det små. Neste tirsdag begynner jeg på aerobic (endelig skal jeg tørre). Tenkte jeg skulle begynne med å ta noen mageøvelser også, hver kveld?

Må vel begynne med 5 stk :( 5 skikkelige. Så får jeg øke etterhvert. Nei, jeg skal prøve ikveld, kanskje jeg klarer mer enn 5......spennende

 

Hilsen en frustrert frue (Gosmal)[/quote']

 

Jeg også sliter skikkelig! Men desverre ikke bare med trening, men med mat og generelt helt opplegget. Merkelig igrunn, siden for kun få uker siden var motivasjonen på topp! Samtidig så føler jeg meg innestengt i denne kroppen, leter stadig etter "glidlåsen" på denne "fatdrakten". Alt er så tung med denne på; fysisk aktivitet er ett slit og alt annet ett ork også. Er best på sofaen med litt potetgull;) neida, bare tuller..

Jeg leser for tiden DrPhil sin "aldri mer vektproblemer" pga manglene motivasjon- Anbefales på det sterkeste. Vi får hjelpe hverandre med motivasjonen!! Det er det vi er her for! Finnes i tillegg mailadr. å få eller koble deg til msn.

Jeg skal tenke gjennom hvorfor jeg vil ned i vekt og kommer til å legge det ut her litt senere:) Dette skal vi komme igjennom!

LYKKE til i dag!

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også sliter skikkelig! Men desverre ikke bare med trening' date=' men med mat og generelt helt opplegget. Merkelig igrunn, siden for kun få uker siden var motivasjonen på topp! Samtidig så føler jeg meg innestengt i denne kroppen, leter stadig etter "glidlåsen" på denne "fatdrakten". Alt er så tung med denne på; fysisk aktivitet er ett slit og alt annet ett ork også. Er best på sofaen med litt potetgull;) neida, bare tuller..

Jeg leser for tiden DrPhil sin "aldri mer vektproblemer" pga manglene motivasjon- Anbefales på det sterkeste. Vi får hjelpe hverandre med motivasjonen!! Det er det vi er her for! Finnes i tillegg mailadr. å få eller koble deg til msn.

Jeg skal tenke gjennom hvorfor jeg vil ned i vekt og kommer til å legge det ut her litt senere:) Dette skal vi komme igjennom!

LYKKE til i dag!

 

Trinny;)[/quote']

 

Hei Trinny og Gosmal og dere andre.

Opp med humøret! Husk, for å klare dette må vi hele tiden prøve å se på hva vi gjør riktig! Hver gang man går en tur eller IKKE tar en sjokolade, gjør man noe bra for kroppen! Positiv tankegang er avgjørende for suksess!

 

Jeg har hatt noen tøffe uker (startet for 2 uker siden), og i forrige uke var jeg oppgitt. Jeg hadde gått ned bare 0,4 kg, enda jeg hadde spist så riktig. I går var det veiedag, og jeg var 1,6 lettere. Dermed er 2 kg borte på 2 uker. Det er jeg veldig fornøyd med.

Nå er det "bare" 20 kg igjen. Hehe.

Jeg skal begynne på SATS i morgen. Da skal jeg begynne rolig, med litt styrketrening. Jeg vet at jeg trenger å bygge opp muskelmasse, for da forbrenner man mer.

Gosmal, stå på! Aerobics er bra, og situps også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også sliter skikkelig! Men desverre ikke bare med trening' date=' men med mat og generelt helt opplegget. Merkelig igrunn, siden for kun få uker siden var motivasjonen på topp! Samtidig så føler jeg meg innestengt i denne kroppen, leter stadig etter "glidlåsen" på denne "fatdrakten". Alt er så tung med denne på; fysisk aktivitet er ett slit og alt annet ett ork også. Er best på sofaen med litt potetgull;) neida, bare tuller..

Jeg leser for tiden DrPhil sin "aldri mer vektproblemer" pga manglene motivasjon- Anbefales på det sterkeste.

Trinny;)[/quote']

 

Hei igjen Trinny!

Ble sittende og kose meg litt mens jeg fantaserte om glidlåsen, men dessverre har noen glemt å sette inn en hos meg også! :(

-Etter utallige slankerunder, og opp/ned/mer opp/ned/mer opp.. så har jeg endelig skjønt at jeg er nødt til å gi avkall på noe som har føltes som en del av meg.. sjokoladen. Da jeg var aktiv spiste jeg 3-4 sjokolader hver dag (ikke bare sånne vanlige små...), og etter at jeg sluttet å trene fortsatte jeg. Hver gang jeg har slanket meg har det vært en tidsperiode med restriksjoner, hvor jeg gledet meg vilt til jeg endelig kunne spise sjokolade igjen! -Før denne gangen har jeg skjønt at det jeg gjør nå må være endreinger for alltid! Og etter at jeg skjønte det ble jeg deprimert og nedfor, og spiste enda mer sjokolade. Jeg hadde en skikkelig sorg-periode!

Nå tillater jeg meg det jeg har lyst på (den nye røde stratosen, delte en liten en med mannen min for 3 uker siden!), men kun i begrensede mengder. Jeg håper og tror jeg har funnet oppskriften denne gangen, og når jeg har nådd målet skal dette holdes ved like!

 

Ellers synes jeg ikke det er rart at når du først sliter, så sliter du med alt! Jeg føler meg så flink når jeg har trent at jeg ikke har lyst til å ødelegge den gode følelsen med feil mat! Bli med på sit-ups utfordringen, og hold oss informert om hva Dr Phil mener om situasjonen :(

 

Keep up, Trinny!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vært der så uendelig mange ganger de tankene om at; "nei, det skjer jo så lite, kan likevel hive i meg noen sjokolade/boller/kaker/alt jeg IKKE bør spise, for det skjer jo ikke noe likevel. Og hvem bryr seg uansett??" Men det er jo JEG som bryr meg om meg, og du som bryr deg om deg, og det er vi som får "vondt" når sjokoladen og det andre er fortært, og når vi ikke kan gå i klær "alle andre" kan gå i, eller vi sliter når vi gjør normale aktiviteter. Gosmal; Stå på. humøret går opp og ned, og om ikke lenge er du på opptur igjen :( Vi andre her inne vet nøyaktig hvordan du har det, regner med at de aller fleste av oss har vært der mange ganger.

 

Jeg for min del er faktisk i en liten "happy"- periode. ikke fordi jeg har rast ned i vekt, eller at jeg har minsket drastisk i cm. Har ikke gjort noen av delene. Men jeg føler at jeg er motivert, har fått mitt nye "leketøy", elipsemaskinen, og prøvde den ut både i går og i dag. utrolig så slitsomt! Måtte nesten le da jeg skulle ta "recovery-testen" i går (sjekker hvor fort du går ned i puls etter trening, 1 er best, 6 er svært dårlig). Jeg fikk 7...... en tankevekker til meg selv, om at her må jeg trimme for å bli i bedre form, nytter ikke bare å legge om kostholdet, hele livsstilen må røskes i. Glad jeg er på en opptur i humøret akkurat nå, ellers hadde jeg antakelig begynt å gråte, og satt meg ned meg ALT som tenkes kan av ting jeg ikke skal spise. (har det ikke i skapet, men finnes på butikken, når nøden er stor, er butikken nærme..)

 

Og det er kanskje bra at vi er i forskjellig modus, for når jeg har massiv motgang fra meg selv, og motivasjonen er umerkbar, trenger jeg noen positive tilbakemeldinger på at dette er faktisk mulig å få til. (Har de siste tre årene slitt med vekta, og stått rimelig stabilt, ned og opp 3-4 kg hele tiden, til tross for at jeg har gått på Grete Roede, så vet hva jeg snakker om.)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også sliter skikkelig! Men desverre ikke bare med trening' date=' men med mat og generelt helt opplegget. Merkelig igrunn, siden for kun få uker siden var motivasjonen på topp! Samtidig så føler jeg meg innestengt i denne kroppen, leter stadig etter "glidlåsen" på denne "fatdrakten". Alt er så tung med denne på; fysisk aktivitet er ett slit og alt annet ett ork også. Er best på sofaen med litt potetgull;) neida, bare tuller..

Jeg leser for tiden DrPhil sin "aldri mer vektproblemer" pga manglene motivasjon- Anbefales på det sterkeste. Vi får hjelpe hverandre med motivasjonen!! Det er det vi er her for! Finnes i tillegg mailadr. å få eller koble deg til msn.

Jeg skal tenke gjennom hvorfor jeg vil ned i vekt og kommer til å legge det ut her litt senere:) Dette skal vi komme igjennom!

LYKKE til i dag!

 

Trinny;)[/quote']

 

 

Jeg leste også Dr pHils bok i begynnelsen av året her. Jeg holdt meg i 2 måneder før jeg sprakk. Men jeg fulgte ikke den nøkkelen om omgangskretsen din. Jeg holdt det hemmelig for jeg liker ikke at folk vet at jeg slanker meg. Men den er skikkelig inspirerende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en ikkeså god uke i før veiing igår, og kunne egentlig ikke skjønne helt hvorfor. Hadde jo begynt på kurs og greier. Men nå skjønner jeg hvorfor. Jeg er premenstruell, og gjett om alt blir bare svart og fælt og forferdelig da! Skulle ønske det ikke var sånn, men det er bedre å ha en dårlig uke, og så ta seg opp igjen, enn å la alt renne ut i sanden, selv det man klarte før man mistet motivasjonen. For jeg vedder at de kiloene jeg har mistet kommer tilbake - med venner! - om jeg gir opp nå.

 

Stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg KJENNER følelsen av å være demotivert Camcam og Trinny ++.

UFF den er såååååå fææææl.

Det er utrolig hvor avhengig jeg er av raske resultater. Helst vektnedgang.. når den ikke kommer.. blir jeg ond og vanskelig.. Noen som kjenner seg igjen?:-)

Jeg har tenkt at jeg ikke skal dvele for lenge ved den siden av personligheten min. Jeg vet den er der.. som deg Camcam stadig på leting etter veier ut av slankingen.. eller i det minste en unnskyldning til å ta en sjokolade!! Pms..Regn.. er jeg ikke verd det...litt sulten..ingen trenger åvite det osv.osv...

Fikk et tips fra en vennine om Weetos sjokolade.. selges vist sammen med frokostblandingen.. Få kcal - ca 100 og riktig god!! Kanskje en hjelp på fæle dager?

FOR la meg slå fast en ting.. Jeg synes IKKE slankekurer er ikke like gøy hver dag...!!! Faktisk er det kun skikkelig gøy på veiedagen..(dersom man har gått ned!!!) Det betyr faktisk MYE..å det er det som motiverer til neste uke.

 

Ikke la dette knekke deg. Jeg begynte i det små med turer ut.. Å 4 uker senere jeg stolt av at jeg går flere ganger i uken. Det er nok nemlig... i starten.. Nå vet ikke jeg hvor stot du er men jeg er +100. og har gått ned kg primært med turene og å registrere det jeg spiser. Jeg tar det veldig rolig!! + jeg har hatt en skikkelig om knekk allerede.. men jeg tenke som en her skrev.."det ødelegger ikke slankekuren men utsetter vekt nedgangen en dag deller så..."

 

Heia Tufte Camcam Trinny og dere andre

Lubben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Som noen av dere sikkert husker at jeg skrev, så hadde jeg virkelig utskeielser i ferien min i forrige uke. Denne uken har jeg vært flink. Har 8,1 trimpoeng så langt. Har vært på vannaerobic i dag - og det var i grunnen ok. Har gått mye turer og svømte på mandag. Føler i grunnen at jeg er motivert igjen, men i morgen skal jeg veie meg - må nok regne med at jeg kanskje ikke har gått ned (ref ferien), men håper at det i alle fall ikke er så mye opp. Må jo forsøke å holde motivasjonen oppe. Men 30 kg ned er en lang prossess, når det fornuftige er 0,5 - 1 kg vekttap i uken... Det er lenge til juni kan du si. Men disse sidene er i alle fall en stor hjelp.

 

Lykke til - alle som en :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært super motivert hele tiden jeg har slanket meg, har hold på siden begynnelsen av oktober. Har funnet mine mat varer nå, som jeg liker. Har sikkert prøvd ut alt sunn mat de har i butikken, men nå har jeg funnet det som fungerer for meg. Jeg kjenner at hele kroppen har fått mye mer energi, jeg er i bedre humør, klærne er blitt løsere.

Treningen skal komme nå etter hver. Nå gleder jeg meg bare til at kiloene skal renne av, litt etter litt.

Håper at min motivasjon smitter av til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...