Gå til innhold

Hva gjør dere for å gå ned i vekt?


Gjest Mffe123

Anbefalte innlegg

Gjest Mffe123

Jeg er helt ny her og lurer på hva dere gjør for at vekta skal gå nedover? Tips mottas med stor takknemlighet:) Vet jo at trim og sunt kosthold er tingen, men er ikke alltid like lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hildemossa

hei på deg!

jeg er ei jente på 42 år,å går nå på mitt andre grete roedekurs..

har tatt av ca ti kg!jeg tenkte det samme som deg da jeg begynte..å gå ut å trimme var også noe jeg egentlig hater og hata..

men noe skjedde da jeg begynte på kurs!jeg fikk lyst til å se hvor mye jeg gikk ned hvis jeg var flink med maten og attpåtil prøvde å gå mellom tre til fire dager i uka..jeg begynte med å gå sammen med minstejenta mi om morgenen da hun gikk til skolen,å det var ikke så ille som jeg trodde gitt!!innen klokka ni var jeg hjemme igjen,og jeg satte over kaffen å tok et eple..å slappet litt av med avisa.

jeg har en jobb som jeg jobber skift,så noen dager begynner jeg 11,14,15eller 16,

så jeg fikk det til de fleste dagene.ca annen hver dag..så skulle jeg opp å veie meg på kurset første gangen,og jeg hadde tatt av 3,8kg!jeg ble stum!!

herlig!de ukene jeg ikke har tatt av noe særlig,stått stille eller toppen 100gram eller noe,er uker da jeg ikke har gått en eneste dag!jeg snakket med kurslederen,å hun sier at når vi går,eller trimmer av noe slag,begynner forbrenninga å komme igang!jeg gjør alt jeg kan for gå litt hver uke,pluss å drikke minst 1,5-2 liter vann hver dag..har imsdalflaska ved meg hele tida.

det var bl.a en dame på kurset som ikke tok av nesten noenting..men spiste og trimmet..men ikke drakk noe vann,hun tok av første uka hun begynte med det!

så jeg håper jeg har gitt deg noen råd..en ting som jeg også tenker på,er at jeg ikke må tenke på at dette er en slankekur,men lære meg å leve sånn..en livsendring..da går det også lettere skal jeg si deg!!jeg veier nå 106,å skal ned til ca 80!og hver lørdag kjøper jeg den sjokoladen som jeg liker best,pluss litt potetgull,å hvis jeg får lyst på noe i uka,tenker jeg bare på at det er ikke lenge til lørdag..ha ha.. jeg lurer meg selv litt skjønner du!!!er det klubb e.l i uka tar jeg det da istedenfor lørdag..å spis minst 5 måltider hver dag..mellom måltider er kjempeviktig!spis hver annen tredje time.vi kan snakkes hvordan det går her inne etterhvert.lykke til .stor klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilkall

For å gå ned i vekt må en spise færre kalorien enn man forbruker. Så enkelt og så vanskelig.

Det er slett ikke det samme hva du bruker kalorier på, du må se til å spise nok av alle nødvendige næringsstoffer. For å lykkes trenger du kunnskap, en heiagjeng og ikke minst motivasjon. Alle tre tingene får du ved å delta på Grete Roede kurs. På disse sidene finner du om det er et i nærheten av deg. Enkelte synes at slike kurs er svært dyre, ja de koster penger, men for meg lønner det seg. Jeg går til og fra jobb istedet for å ta buss, har med matpakke på jobb og sparer mye i kantina, for ikke å snakke om all kosen (les snop og kaker) jeg nå ikke kjøper. I tillegg får jeg en utrolig helsegevinst og føler meg svært energisk og opplagt.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...