Gå til innhold

hyfsans tråd for et bedre liv


Gjest hyfsan

Anbefalte innlegg

ja du bick. levaxin er medisin mot lavt stoffskifte. har gått på det et års tid. vet ikke om det er denne medisinen som gjør at jeg ikke tåler alkohol lenger' date=' men merker i alle fall at noe har skjedd i forhold til dette. jeg får hangover av det minste. det er så fælt å være fyllesjuk, får håpe du har kommet deg nå i alle fall da.

[/quote']

 

Jeg har kommet meg :D

 

Har du blitt bedre det siste året på medisin da? Er lavt stoffskifte noe man kan påvirke med å gå ned noen kg (som f.eks. diabetes 2)?

 

Jeg begynner å merke at jeg har blitt lettere, synes ikke skrittene mine er så tunge lenger. Men merker det ikke så godt på klær enda, håper magen krymper litt snart, jeg er drittlei av å se gravid ut :)

 

Det der med å spise for lite er vanskelig, dvs. lett. Jeg tar ørsmå porsjoner når jeg ikke veier, er jo på slankern, og lurer meg selv. Litt rart at man lurer seg selv andre veien, før har det vært mer: "hva gjør det om jeg spiser hele sjokoladeplaten, sååååå mange ekstra kalorier er det nok ikke..." Neste gang jeg er på butikken skal jeg sjekke hvor mange kcal hvit kokesjokolade inneholder...hele plata. Det har vært en av mine favoritter *rødme*...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Siste svar

denne uke gikk jeg ned 1.7 kg

Minus 0.5 cm i midjemål

 

Jeg er svimmel, men fornøyd. Svimmel fordi jeg har vært plaget med en mageinfeksjon i helgen, kanskje derfor jeg gikk såpass mye ned. Det vil jo vise seg. Men ned er det uansett. Hurra!!!!

 

Du Bick, var jo kjempeflink. To kg ned, jøje meg!!! *store øyne* Hva betyr en stakkars pannacotta i en sånn sammenheng? Det er virkelig godt jobba. Da gjør du mye riktig, til tross for wine & dine.

 

Det lave stoffskiftet, ja. Som jeg har forstått det må jeg gå på Levaxin resten av livet, men vekta og et sunt kosthold er jo veldig viktig for personer med stoffskiftevansker. Ofte hører jeg at folk ikke går ned. Da har jeg vært heldig, jeg da.

 

Jeg kjenner godt til "alt-eller-intet" logikken du beskriver med sjokoladeplater etc Jada, jeg er formann i den klubben tror jeg. Det er jo helt sjukt. Jeg mener: om du får lønn og bruker mer enn du har råd til; ville du da tenke at du like gjerne kunne bruke opp resten av pengene dine? For det er ingen vits i å forsøke å spare dem? Nei, de fleste av oss ville vel tenke motsatt. Siden jeg unnet meg det og det, må jeg leve litt sparsommelig frem til neste lønn. Så det fatalistiske utgangspunktet i forhold til mat (og da helst snoperi), er helt forvridd bilde av virkeligheten. Forstå det den som kan.

 

Men sjekk gjerne ut kaloriinnholdet i den sjokoladeplata, er du snill. tenker du får ståpels når du ser det. :D

 

Jeg har fått tak i ei linbukse idag. Fine buksa! og en kortermet lang off white bluse. Jeg skal ha en topp inni den. Følte meg litt som en baker på rømmen fra et mislykket gjestebud, jeg er ikke vant til å gå i så lyse farger oventil. Men pytt. Det er jo sommer!! og kokkelue har jeg tross alt ikke. :)

 

Jeg håper temperaturen roer seg litt ned sånn at det blir levelig her jeg bor. Svetten siler bare jeg løfter på rompa.

 

Enn du Bick: planer for uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne uke gikk jeg ned 1.7 kg

Minus 0.5 cm i midjemål

 

Jeg er svimmel' date=' men fornøyd. Svimmel fordi jeg har vært plaget med en mageinfeksjon i helgen, kanskje derfor jeg gikk såpass mye ned. Det vil jo vise seg. Men ned er det uansett. Hurra!!!!

 

Du Bick, var jo kjempeflink. To kg ned, jøje meg!!! *store øyne* Hva betyr en stakkars pannacotta i en sånn sammenheng? Det er virkelig godt jobba. Da gjør du mye riktig, til tross for wine & dine.

 

Det lave stoffskiftet, ja. Som jeg har forstått det må jeg gå på Levaxin resten av livet, men vekta og et sunt kosthold er jo veldig viktig for personer med stoffskiftevansker. Ofte hører jeg at folk ikke går ned. Da har jeg vært heldig, jeg da.

 

Jeg kjenner godt til "alt-eller-intet" logikken du beskriver med sjokoladeplater etc Jada, jeg er formann i den klubben tror jeg. Det er jo helt sjukt. Jeg mener: om du får lønn og bruker mer enn du har råd til; ville du da tenke at du like gjerne kunne bruke opp resten av pengene dine? For det er ingen vits i å forsøke å spare dem? Nei, de fleste av oss ville vel tenke motsatt. Siden jeg unnet meg det og det, må jeg leve litt sparsommelig frem til neste lønn. Så det fatalistiske utgangspunktet i forhold til mat (og da helst snoperi), er helt forvridd bilde av virkeligheten. Forstå det den som kan.

 

Men sjekk gjerne ut kaloriinnholdet i den sjokoladeplata, er du snill. tenker du får ståpels når du ser det. :D

 

Jeg har fått tak i ei linbukse idag. Fine buksa! og en kortermet lang off white bluse. Jeg skal ha en topp inni den. Følte meg litt som en baker på rømmen fra et mislykket gjestebud, jeg er ikke vant til å gå i så lyse farger oventil. Men pytt. Det er jo sommer!! og kokkelue har jeg tross alt ikke. :)

 

Jeg håper temperaturen roer seg litt ned sånn at det blir levelig her jeg bor. Svetten siler bare jeg løfter på rompa.

 

Enn du Bick: planer for uka?[/quote']

 

Du går jo ned masse hver uke, du Hyfsan, hvor mange kg har du tatt av tilsammen nå da? Jeg har tatt av tilsammen 4,5 kg, bare 0,5 kg til første delmål!

 

Mageinfeksjon høres ikke trivelig ut, kanskje noe som følger med varmen? Huff, håper det gir seg fort hvis det ikke allerede er over.

 

Jeg kjenner et par mennesker som ville tatt opp lån og brukt mer penger "når de likevel var så langt ute å kjøre", hehe, men normal tankegang er det jo ikke. Jeg må vel bare innse at jeg har et noe sykt forhold til mat. Ikke nå forresten, når jeg teller kalorier flyttes fokuset helt, kanskje det er derfor det går bra? Jeg liker fremdeles å lage mat og spiser den så gjerne men jeg kjenner at det er relativt enkelt for meg å spise bare litt. Jeg vet jo dessuten at det ikke er så lenge til neste måltid, det er helt genialt å spise så ofte som fem ganger dagen.

 

En ting jeg begynte med med en gang jeg gikk i gang med kurset (fant tips i GR boka) var å begynne å ta av bordet og rydde rett etter middag. Det har jeg aldri gjort før (hehe, er ikke så glad i husarbeid, nei) men det har gått utrolig bra. Det er også med på å flytte tankene vekk fra maten som er igjen i gryta og så snart jeg begynner å bevege meg merker jeg jo at jeg er god og mett, selv om porsjonen virket liten i utgangspunktet. Dessuten blir det så fint på kjøkkenet og jeg får så blid mann :)

 

Har syk gutt så i dag har jeg nesten ikke vært utfor døra og med mensen som superunnskyldning nr 1 blir det ikke noe trim på meg i dag. Så det skal jeg være obs på denne uka, må røre meg mer ellers forvandles jeg fra feit men stram til litt tynnere og skvalpete...isj. Ellers skal vi prøve å få noen over på middag igjen til helga, vi har vært litt asosiale det siste året og har noen middagsinvitasjoner å "ta igjen".

 

Linbukse høres deilig ut, fant en i fjor som passet men den sleit jeg ut fullstendig! Så nå har jeg bare dongeri igjen. Skal kanskje ta meg en fornyelsestur når jeg bikker -5 kg, men bare hvis jeg merker det betraktelig på magemålet, det er der det butter mest. Rompa er jo stor som ei låvedør men det er magen som skaper problemer :)

 

Kos deg med nye klær og enda litt lettere hverdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har det vært i dag. bare stress. men måltidene har jeg klart å holde. deilig ørret til lunch, og til middag scampi i sitronkrydder med ris og grønt + en dæsj rømme. jeg savner ingenting i matveien, faktisk. ikke foreløpig. og savner jeg noe, har jeg absolutt tenkt å spise det. bare for å ha sagt det.

 

jeg har gått ned 7.4 kg siden jeg begynte. jeg har igjen 23 kg til matchvekt. første delmål er 10 kg, da skal jeg ha en premie til meg selv. hva skal det bli? *fundere, fundere*.

 

du er flink til å endre rutiner, bick. det er jo det det handler om. endre gamle og dårlige vaner til nye, bedre vaner. bra jobba vil jeg nå jeg si!

 

i går ble det ikke helt den trimmen jeg hadde tenkt. bikkje som dreit og spydde, og jeg som d**. ja ja, skal ikke gå i gemene detaljer her. :D i dag skal jeg forsøke ut og luke, deretter skal jeg gå en tur. de har jo lovet væromslag med litt kaldere luft. håper det. jeg trives best på rundt 20 grader, det er mer enn varmt nok for meg.

 

du da bick? fikk du trimmet noe i dag? synes du har vært flink, jeg. du har bare et halvt kilo igjen til første delmål. har du tenkt å premiere deg selv på en eller annen måte? du får finne ei bukse du får stappet magen nedi :). kjenner meg igjen i det problemet. jeg har alltid vært drøy rundt livet, kjenner ei som tok noe fettsuging eller lignende og gikk ned to buksestr bare ved å fjerne magen *ler*. men det kommer ikke på tale for meg, da får jeg heller buksere magen rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jammen vært flink Hyfsan! 7,5 kg på fire uker? Jeg er helt matt av beunding. Det er forresten vel fortjent så mye du har gått og trimmet.

 

Det ble ikke trim på meg i går, kanskje en spasertur i kveld hvis det ikke begynner å regne. Får litt kontinentale vaner her nede :D Og akkurat mens jeg skriver dette begynner det jammen å regne... hehe, har kanskje ikke værgudene på min side.

 

Jeg savner heller ingenting egentlig. Som deg spiser jeg det jeg har lyst på, hvis det er noe veldig nei utsetter jeg det kanskje og spiser mindre men hvis jeg skal holde ut resten av livet må det bli sånn. Når jeg (litt halvhjertet) har forsøkt å endre kosthold og vaner tidligere har alt godt vært forbudt og det har endt med gigantsprekker eller at jeg driter i hele opplegget. Sånn føles det ikke nå, og nå har jeg jo slanket meg i en mnd snart. Men det kjennes ikke sånn og det er deilig. Veiedagene kommer og går uten at det er fokuset i hverdagen. Jeg har heller ikke gått til innkjøp av masse lightprodukter, jeg liker stort sett ingen av dem så da er jeg heller uten eller spiser mindre. Har halvert mengde brie jeg bruker f.eks. og jeg bruker nesten ikke olje i matlagingen lenger. Det er nok alle de små bekkene som gjør den store å-en.

 

Hva har bikkja di fått i seg? Guttungen min har også vært syk men i dag er han pigg heldigvis.

 

Disse innleggene mine blir lengere og lengere, men det er så godt å ha noen å snakke med om disse tingene, noen som har det på samme måten! Vet du forresten om det går nettkurs om sommeren også? Jeg hadde jo en plan om å melde meg rett på neste kurs men da tenkte jeg ikke på at det jo er sommer nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt og tenkt på hva en passende belønning kan være men kommer litt til kort. Mat kan det jo ikke bli...hehe. Egentlig er det jo belønning nok å bli lettere og sprekere.

 

Jeg har tenkt på en skikkelig skinnveske, men hittil har jeg ikke funnet en jeg liker godt nok til å betale prisen og jeg har lett en stund. Nye klær er jo en annen belønning men føler ikke at fem kg liksom er nok til å gjøre susen og forhåpenligvis vil jeg jo (svært raskt - hehe) krympe ut av dem.

 

Hvis jeg virkelig klarer å ta av 25-30 kg skal vi på sydenferie, den saken er biff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

kan jeg henge meg på? begynte på internettkurs for 2 uker siden. var kjempemotivert første uka, men denne uka er det labert, men skal ikke over 1600-1700 kcal så nå tviteller. satser på å bli mer motivert denne uka. har gått ned 1,7 kg til nå, skal ned 22 til sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå bick, jeg er helt veskegal - det kan jeg love deg. den dagen jeg er ferdig med vektreduksjon skal premien bli nettopp en veske. jeg har dessverre en ganske dyr smak, så *skrape med foten*...... kjøp deg ei veske du, gleder meg til å høre.

 

jeg kommer heller ikke til å kjøpe noe klær annet enn de jeg må kjøpe nå før jeg virkelig merker på vekta at jeg har gått ned. vil heller spare litt penger og ha til gode den dagen jeg har nådd målet mitt.

 

klart du skal på sydenferie med din nye kropp. bare vent og se :D.

 

nå har jeg luket og stått i som bare det halvannen time, jeg ga meg selv trimpoeng etter 1 time planting. må vel gå for det samme vil jeg tro. skal ut og lufte hund nå. bare heng deg på mig, koselig det. du er godt i gang ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mig! Håper motivasjonen kommer seg litt etterhvert. Jeg hadde også litt laber motivasjon andre uka faktisk, men det har kommet seg og nå er jeg supermotivert. -1,7 kg er jo kjempebra, om litt vil du kanskje merke noe også.

 

Jeg er glad i vesker men jeg finner aldri noe jeg liker. Kanskje fordi jeg tar til takke med hva som helst av klær, bare de passer... og da synes jeg veska skal være "perfekt". I påvente har jeg kjøpt dungevis med H&M vesker som ikke er noe særlig etter litt bruk... De siste par årene har også sko blitt et problem, føttene mine har bare flata helt ut sånn at jeg ikke passer noen sko nesten. Syns forresten det allerede har bedret seg litt, håper de går tilbake sånn at jeg også kan kjøpe litt søte pyntesko etterhvert! Og støvletter....for en drøm!

 

Men veske er foreløpig litt vanskelig, har lyst på en skikkelig en i lær/skinn som er litt stilren og ikke går av moten til neste år. Vanskelig, kom med tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser for meg donald duck aktige bein på deg da. *ler* han bruker jo ikke sko så han aner ikke hva problemer er faktisk. (og det skal han vel være glad for med de beina han har). jeg forstår deg. jeg har alltid hatt komplekser for beina mine fordi jeg synes jeg har så store føtter. bruker 40/41 i sko, og du ser vel for deg meg i spisse pumps.... ser ut som jeg har meier på beina, kan ikke gå i noe sånt. så sånne søte nusselige sko har heller ikke jeg. men jeg har til gjengjeld noen fine vesker, da.. ikke mange, men de jeg har liker jeg godt. mitt favorittmerke er mulberry. der finner du en del klassiske fine vesker, som du vil ha glede av i mange år fremover. de koster noen kroner da, spørs hvor mye du kan legge i ei veske. gå inn på nettsiden deres og kikk da vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HAR Donald Duck føtter, ikke noe å le av *fornærma*. En gang hadde jeg str. 36-37, små (men litt brede) føtter som passet alt. Nå er jeg snart over 38 og de har helt flata ut...hehe, vakkert.

 

De mulberryveskene var veldig fine, skal se om det finnes noen butikker her som fører dem. Kanskje de er litt billigere her, men neppe billigere enn nettsiden til mulberry... Litt dyre, er ikke så flink til å ta vare på tingene mine... Mannen foreslo mørk veske sånn at ikke flekkene vises...stønn.

 

I dag er guttungen frisk, jippi! Jeg skal ta meg en gulrot og kaffe. Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor er det egentlig du bor bick? ikke i norge skjønner jeg. jeg leste akkurat nå et innlegg fra deg datert i går som jeg har oversett. synes det er så kjekt at du skriver laaaange innlegg, kjenner meg igjen i mye av det du skriver. om det er noe du ikke vil "kringkaste" i dagboka her, så send meg gjerne en pm. Jeg (tror jeg) skjønner hvordan det virker :D

 

ps. tror bikkje er på bedringens vei også - knallhardt fasteregime her en dag og så spesialfor for magen. regner med at sønnen din får et litt annet opplegg :)

 

 

edit: nettkurs om sommeren... sannelig om jeg vet, men ville jo tro det. jeg har også tenkt å fortsette kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teknologien er god når den virker, blir like glad hver gang. har sendt deg noen linjer til svar. trykk på alle varsellamper om den ikke kommer frem.

 

har vært ute og gått en time nå, himmelen er svart som sot. jeg er redd for å være ute i tordenvær, så jeg hufset meg hjem i en viss fart. noen dråper regn kom det også, så i horisonten ett grått slør - men oppholdt meg tydeligvis i utkanten for det var ikke mange dråpene som falt på meg. så på grunn av utsikter til torden, fikk jeg to trimpoeng :) fikk opp farta da ja.

 

hadde tenkt meg ut og luke resten av ugresset i dag. men avlyst pga fare for torden.... da blir det ugly betty og knipsetuten foran tv *vipper henrykt med foten, str 41*

 

har spandert på meg en solo pasjon i anledning anledningen. den er faktisk ganske god. har du smakt den?

 

ellers skjer det lite eller intet her. jeg er ganske forundret over mangelen på søtsug. var ute og handlet mat i går, og glemte bort at det fantes reoler med sjokolade og disker med iskrem. kom på det da jeg var kommet hjem *overrasket*. hadde kun fokus på det jeg skulle ha, og all sunn mat. er dette meg??? tror jeg må klype meg i armen.

 

så du HADDE andeføtter bick.. svømmehud mellom tærne også da eller? du får trøste deg med at det kunne vært verre. du kunne hatt str 41 som meg OG utflytende i tillegg. da skal jeg love deg andeføtter, da. andeføtter eller ei, man kommer langt med en porsjon selvironi, og det virker det som om du har i fleng. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som vet om et hamburgerbrød som er grovt? hvilket merke er det isåfall, og vet du hvor det kan kjøpes? er det noe annet en kan bruke istedet for hamburgerbrød, utenom vanlig brødskive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som vet om et hamburgerbrød som er grovt? hvilket merke er det isåfall' date=' og vet du hvor det kan kjøpes? er det noe annet en kan bruke istedet for hamburgerbrød, utenom vanlig brødskive?[/quote']

 

Hm, jeg har alltid hatt en plan om å bake grove hamburgerbrød, men må bare innrømme at baketalentene mine sviktet totalt. Hjelper kanskje å bruke oppskrift? Hvis du baker brød til vanlig kan du jo bare trille ut noen litt store og flate boller til sånt bruk.

 

Ellers vet jeg ikke om noe ferdig, men brødskiver blir jo helt sikkert godt det også. Eller kanskje vraps eller noe sånt?

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er et sort kapittel her også, i alle fall når det gjelder sunn bakst. du kan jo eksperimentere litt. hva med å lage et krydderbrød i langpanne, sunt og godt med masse urter og grove korn. det kan du sikkert kutte opp i biter og bruke vil jeg tro. jeg er ikke noe hamburger-menneske selv, synes sånne søte pølse- og hamburgerbrød fester seg oppe i gummen og alle steder. ser ut som jeg har DEN snus-leppa :D men lykke til mig. nå har kokkene vært på banen her og kommet med gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter en stressende egentlig møkkadag. mye rart som kan inntreffe i løpet av en dag, det er min erfaring. blir passe lei noen dager, men heldigvis varer det ikke så lenge før jeg har fortrengt elendigheten :D. før hadde jeg ofte et sug etter noe mattrøst sånne dager, det var så deilig å bare krølle seg opp i sofaen med godt lesestoff og noe snop. stenge livet ute, på en måte. men når hverdagen innhenter en og buksa ikke passer, er det ikke en metode å skryte av.

 

i dag er det sol og vindvær. det er meldt snø i høyden. jeg tar utgangspunkt i "barfrost" i dag og har tenkt meg en spasertur. håper jeg klarer halvannen-to timer i dag, men det er uvisst. jeg skal i alle fall ut, så vil tiden vise hvor lang turen blir.

 

nettopp spist en deilig middag med marinert kalkunfilet. den bør prøves, den var faktisk ganske god. ha en fin-fin ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter en stressende egentlig møkkadag. mye rart som kan inntreffe i løpet av en dag' date=' det er min erfaring. blir passe lei noen dager, men heldigvis varer det ikke så lenge før jeg har fortrengt elendigheten :D. før hadde jeg ofte et sug etter noe mattrøst sånne dager, det var så deilig å bare krølle seg opp i sofaen med godt lesestoff og noe snop. stenge livet ute, på en måte. men når hverdagen innhenter en og buksa ikke passer, er det ikke en metode å skryte av.

 

i dag er det sol og vindvær. det er meldt snø i høyden. jeg tar utgangspunkt i "barfrost" i dag og har tenkt meg en spasertur. håper jeg klarer halvannen-to timer i dag, men det er uvisst. jeg skal i alle fall ut, så vil tiden vise hvor lang turen blir.

 

nettopp spist en deilig middag med marinert kalkunfilet. den bør prøves, den var faktisk ganske god. ha en fin-fin ettermiddag.[/quote']

 

Åh, jeg har hatt verdens slappeste dag, med unntak av i morres hvor jeg trente. Men det tok piffen ut av resten av dagen og nå skal jeg på språkkurs og har ikke gjort lekser og vil helst være hjemme... hvor slapp går det an å bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går an å bli MEGET slapp, i alle fall når det handler om hjemmelekser og husarbeid. uffhuff, jeg har alltid vært et skippertakmenneske på det området, er jeg redd.

 

jeg har vært ute på en tur nå, skal ut igjen siden. gå av meg dagens møkk, tenkte jeg.

 

jenta si det, du har sikkert gått på kurs. det er bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går an å bli MEGET slapp' date=' i alle fall når det handler om hjemmelekser og husarbeid. uffhuff, jeg har alltid vært et skippertakmenneske på det området, er jeg redd.

 

jeg har vært ute på en tur nå, skal ut igjen siden. gå av meg dagens møkk, tenkte jeg.

 

jenta si det, du har sikkert gått på kurs. det er bra!![/quote']

 

Nei, jeg skulka... Vi dro på handletur i stedet og jeg var sulten... men, bare sunne saker i kurven, lell, selv om det holdt hardt forbi godtehyllene! Nå lager jeg middag (vi spiser seint, enda seinere i dag) og så skal jeg gjøre masse leker. Tonnevis! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne vel skjedd verre ting enn å skulke et kurs. flink du som valgte sunne alternativer når du var godtesjuk. godt jobba!!

 

i dag er det fredag og snart helg. jeg har vært en god tur i skogen nå i formiddag, har fri i dag! tenker å ta meg en rusletur i ettermiddag også. nå har jeg nettopp spist lunch og nå tenkte jeg å lese noen nettaviser.

 

tror det blir eggeomelett til middag i dag av mangel på noe bedre. men men, intet dårlig alternativ egentlig. kunne valgt en ferdigrett, men det forsøker jeg å unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* FOR en slækk dag. fridag, og hvem har vært under dyna og purket og sovet?? jeg som hadde sånne planer for ettermiddagen. skulle tatt husarbeid og gått tur. *sukk* nå er ikke dagen over ennå, men det er neimen ikke lenge før. Jeg skal avgårde snart. Får prioritere tur, husarbeidet går ingen steder dessverre.

 

Hadde planlagt omelett til middag, men glemte den bort og ble sittende i telefonen. Hørte en voldsom spraking fra kjøkkenet og så for meg en fluffy gul omelett, men den som lå i panna var koks og illsint. bare å kaste. ble en brødskive med fiskekaker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* FOR en slækk dag. fridag' date=' og hvem har vært under dyna og purket og sovet?? jeg som hadde sånne planer for ettermiddagen. skulle tatt husarbeid og gått tur. *sukk* nå er ikke dagen over ennå, men det er neimen ikke lenge før. Jeg skal avgårde snart. Får prioritere tur, husarbeidet går ingen steder dessverre.

 

Hadde planlagt omelett til middag, men glemte den bort og ble sittende i telefonen. Hørte en voldsom spraking fra kjøkkenet og så for meg en fluffy gul omelett, men den som lå i panna var koks og illsint. bare å kaste. ble en brødskive med fiskekaker :)[/quote']

 

Husarbeid...blæh. Har vasket do og bad og satt på to maskiner vask. Holder ikke det? :D

 

Jeg er inni en skikkelig slapp periode. All energien jeg følte jeg fikk i begynnelsen er bortevekk. Jeg lurer på om jeg spiser for lite, klarer ikke kvoten på 1600 kcal. Og når jeg er slapp og lat så blir det lite planlegging og enda mindre mat. Men i dag blir det indisk take-away igjen, det får nok opp fettprosenten!

 

Synd med omeletten din, men måtte le for det der kunne jeg klart selv. I morgen er en ny dag og da skal jeg være mer aktiv, mer sosial og vi skal bade hvis det blir godvær.

 

Men i kveld blir det vin og indisk altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper indisk og vin gjør susen for deg. det er ikke godt å føle seg energitappet. da må du ta energiinntaket ditt på alvor, og passe på å få i deg nok. om du ikke klarer å spise mer, så velg litt mer energirike matvarer innimellom. eller så kan det jo være at du hangler av andre grunner. drikker du nok vann, f.eks?

 

om alt dette er ok, er min erfaring ofte at energi avler energi. det betyr at jeg må ta meg kraftig i nakken innimellom for å bruke meg selv. jo mer jeg klarer det, jo bedre lyst får jeg til å være aktiv. du har jo en liten en, så regner med at du allerede er ganske aktiv. kanskje mer enn du skjønner selv?

 

uansett, håper dagen i dag blir god - at hangover'en ikke er for ille - at verden smiler og tiltakslysten blomstrer :D

 

jeg ser meg rundt på støv og hundehår i leiligheten, bør ta husarbeid...... *stønn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...