Gå til innhold

Fredagslinken 11.11. fro 5 kilo ned før jul


Rips
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle der!

 

Akkurat over midnatt ;-). Har vært på min lille ministep og trimmet litt etter at ungene kom seg i seng, og tenkte at jeg bare måtte innpå og få registrert mine trimpoeng og legge inn matinntaket mitt. Har blitt litt kake og is i dag, men har ikke overskredet mine 1600 kalorier likevel. Er lov å kose seg når noen har bursdag. Og nå har jeg jo svettet det av meg igjen også, så da, så. Det regner noe inn i granskauen her, så det har ikke fristet å gå ut og få mosjon, men synes jeg har bra "kustus" på meg selv når jeg klarer å komme meg opp på steppen de dagene jeg ikke kommer meg ut.

Har ikke hatt den helt store vektreduksjonen i det siste - føler jeg selv - men vektkurven min sier imidlertid at vektnedgangen har vært helt jevn (og det er sikkert supert!). Har gått ned nesten 2,5 kilo siden 10. oktober. Men, det er fortsatt fire kilo igjen til 60, så det spørs om jeg klarer målet til jul. Uansett, det som har sneket seg på gjennom 15 år, det tar det vel også noe tid å få av, er det ikke sånn?

Lotta og Tutte, og alle dere som er fortvilte over at vekta står stille innimellom; jeg tror at sånn er det bare. Vi opplever det før eller siden at det kan stå helt stille i flere uker, ja,kanskje måneder, men så plutselig kan vekta "rase" igjen. Jeg hadde en sånn periode for noen uker siden, men så plutselig en dag hadde vekta gått skikkelig mye ned. Jeg trodde det bare var tilfeldig, men neida, jeg har holdt denne vekta siden, og gått litt ned i tillegg. Så ikke gi opp. Og bli for all del ikke fristet til å begynne å røyke igjen, Lotta!!!!!!!! Hva med en deilig Cæsarsalat i stedet? (obs! med en lettvariant dressing......). Eller en gresk salat? Det hjalp meg å holde ut sommeren på slanker'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til rips og dere andre.

Fredag igjen og jeg har vært på vekta. Det går ikke fort, men ca. 3 kg. minus siden 10.oktober er jo noe, og det er som du sier Rips: at det tar tid å få av det som er kommet sent men sikkert på i løpet av lengere tid. Håpet er enda 5 kg før jul :-)

 

Det som er vel så bra er at 8 cm er forsvuttet fra livvidden og det merkes. Tok ikke noen andre mål da jeg begynet. Kanskje litt dumt, men det får nå stå sin prøve. Ha en fortreffelig helg alle sammen, med minimalt av fristelser innenfor mat veien

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke veiedag før på tirsdag, men føler at vekta sitter ganske fast der den er nå. Er 2,5 kg. over målet og SKAL klare det på sikt! :( Er egentlig veldig fornøyd med min sunne livsstil vekttap eller ei. Jeg føler at kroppen er "fastere" , huden er penere og jeg får mye energi av all treninga. :)

 

Denne ministepperen, Rips.. Er det den fra GR-butikken? Kan du anbefale den? Jeg trener en del hjemme. Har sykkel, vekter, strikk og matte, men skulle gjerne ha utvidet treningsutstyret noe. Kjekt med saker og ting som ikke tar så stor plass! :(

 

Ha en strålende helg, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke veiedag før på tirsdag' date=' men føler at vekta sitter ganske fast der den er nå. Er 2,5 kg. over målet og SKAL klare det på sikt! :( Er egentlig veldig fornøyd med min sunne livsstil vekttap eller ei. Jeg føler at kroppen er "fastere" , huden er penere og jeg får mye energi av all treninga. :)

 

Denne ministepperen, Rips.. Er det den fra GR-butikken? Kan du anbefale den? Jeg trener en del hjemme. Har sykkel, vekter, strikk og matte, men skulle gjerne ha utvidet treningsutstyret noe. Kjekt med saker og ting som ikke tar så stor plass! :(

 

Ha en strålende helg, alle sammen! :)[/quote']

 

Hei, Mokaha!

 

Jeg har samme ministepperen som den du kan kjøpe i GR-butikken, ja. jeg har min egen metode for hvordan jeg får best effekt av den, og den er slik:

Har stilt inn motstand omtrent på max (tror jeg, da). Henger på meg min mp3 med litt hurtig musikk som jeg liker (musikken er helt avgjørende for hvor høy puls du får, jo raskere musikk, jo fortere vil du komme til å trå!!!!), legger en gymmatte under steppen for å slippe litt av den plagsomme knirkelyden, pluss at headsettet til spilleren tar bort sitt av sånne "ulyder". Så er det bare å sette i gang. Begynner rolig, og lar armene følge med. Det er om å gjøre å prøve å holde beina i gang i takt med musikken, samtidig som du klarer det med armene også. Jeg synes faktisk jeg får bedre balanse på steppen når armene henger med, selv om det var vanskelig i begynnelsen. Men nå går det som en lek. Først lager jeg store sirkler med armene, på samme måte som du begynner å varme opp på en aerobictime, deretter øker jeg kraft og intensitet i armene etterhvert som jeg begynner å bli varm. Bruk samme armbevegelser som du ellers ville brukt på aerobic/step, og ta skikkelig i!!! Jeg har pulsklokke på meg når jeg trener, og klarer faktisk å ligge på en puls på opp mot 150-160 på denne hjemmetreninga. Det greieste med denne steppen er at den ikke koster allverden (ca 700 kroner), den tar liten plass, og den er så lett at du kan flytte den med deg i huset der det for øyeblikket er mest ideelt å trene. Hvis resten av familien er hjemme, er det kanskje ikke det artigste for dem om du setter steppen midt i stua, på grunn av gnikkelyden, men er du alene, kan du jo se yndlingsprogrammet ditt samtidig som du stepper. Alt er lov, bare det er moro også! Jeg vil nok ikke anbefale steppen som eneste form for trim, men den er i hvert fall fullt brukende de dagene det er altfor surt ute. Bruk fantasien, det har jeg gjort, og da blir det gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,så var det helg igjen,og nå er det om og gjøre og prøve og være flink i helgen. spise bare sundt.. vet det kommer til og bli litt rødvin,skal på fest imorgen..men får holde igjen på alt søtt.

 

Ha en fin helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter inne i finværet å skrive oppgave jeg, så blir vel ingen trening i dag. Men skal forsøke å få trent litt ellers i helgen. Til uka får jeg litt mere tid, slik at jeg skal i allefall få trent 3 ganger.

 

Har bestemt meg for å si nei til alle fristelser i helgen, og håper på litt nedgang til tirsdag. Lykke til alle sammen i helgen- det er den vanskeligste perioden når det gjelder fristelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' Mokaha!

 

Jeg har samme ministepperen som den du kan kjøpe i GR-butikken, ja. jeg har min egen metode for hvordan jeg får best effekt av den, og den er slik:

Har stilt inn motstand omtrent på max (tror jeg, da). Henger på meg min mp3 med litt hurtig musikk som jeg liker (musikken er helt avgjørende for hvor høy puls du får, jo raskere musikk, jo fortere vil du komme til å trå!!!!), legger en gymmatte under steppen for å slippe litt av den plagsomme knirkelyden, pluss at headsettet til spilleren tar bort sitt av sånne "ulyder". Så er det bare å sette i gang. Begynner rolig, og lar armene følge med. Det er om å gjøre å prøve å holde beina i gang i takt med musikken, samtidig som du klarer det med armene også. Jeg synes faktisk jeg får bedre balanse på steppen når armene henger med, selv om det var vanskelig i begynnelsen. Men nå går det som en lek. Først lager jeg store sirkler med armene, på samme måte som du begynner å varme opp på en aerobictime, deretter øker jeg kraft og intensitet i armene etterhvert som jeg begynner å bli varm. Bruk samme armbevegelser som du ellers ville brukt på aerobic/step, og ta skikkelig i!!! Jeg har pulsklokke på meg når jeg trener, og klarer faktisk å ligge på en puls på opp mot 150-160 på denne hjemmetreninga. Det greieste med denne steppen er at den ikke koster allverden (ca 700 kroner), den tar liten plass, og den er så lett at du kan flytte den med deg i huset der det for øyeblikket er mest ideelt å trene. Hvis resten av familien er hjemme, er det kanskje ikke det artigste for dem om du setter steppen midt i stua, på grunn av gnikkelyden, men er du alene, kan du jo se yndlingsprogrammet ditt samtidig som du stepper. Alt er lov, bare det er moro også! Jeg vil nok ikke anbefale steppen som eneste form for trim, men den er i hvert fall fullt brukende de dagene det er altfor surt ute. Bruk fantasien, det har jeg gjort, og da blir det gøy![/quote']

 

Tusen takk for utfyllende svar! Synes den høres interessant ut, selv om jeg gjerne skulle ha sluppet knirkelydene... Redd for å holde barna våkne på kveldene. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...