Gå til innhold

Uke 22- 2007


Gjest trinny

Anbefalte innlegg

Gjest trinny

Heisann alle sammen :-)

 

Starter tråden om igjen, selv om det er kun søndag idag.. Håper vi får tråden opp å svinge igjen; sleng dere med alle sammen.

 

For min del så starter jeg med å oppgi min BMI som er på 42,1 - fristet ikke å legge ut vekten av en eller annen grunn. Føltes mye mer trygt å skjule seg bak bmi istedet. Men skal fortsatt ned 40 kg hvertfall.

 

Nå er det en blanding av fedon og G.Roede jeg bruker, prøver å ligge på ett sted mellom 14 og 1600 kcal om dagen, med 2 liter vann. Jeg er så lei av denne overvekten, trettheten og slitenheten som kroppen får av å av bære denne ekstra vekten. Sikkert mange som kjenner seg igjen i det :-)

 

Treningen min består av ergometersykkel 3 x pr uke (1/2t pr gang) og pilates 3 x pr uke ( 20 min. program).

 

Ha en fin søndag videre og lykke til i den nye uken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen :-)

 

Starter tråden om igjen' date=' selv om det er kun søndag idag.. Håper vi får tråden opp å svinge igjen; sleng dere med alle sammen.

 

For min del så starter jeg med å oppgi min BMI som er på 42,1 - fristet ikke å legge ut vekten av en eller annen grunn. Føltes mye mer trygt å skjule seg bak bmi istedet. Men skal fortsatt ned 40 kg hvertfall.

 

Nå er det en blanding av fedon og G.Roede jeg bruker, prøver å ligge på ett sted mellom 14 og 1600 kcal om dagen, med 2 liter vann. Jeg er så lei av denne overvekten, trettheten og slitenheten som kroppen får av å av bære denne ekstra vekten. Sikkert mange som kjenner seg igjen i det :-)

 

Treningen min består av ergometersykkel 3 x pr uke (1/2t pr gang) og pilates 3 x pr uke ( 20 min. program).

 

Ha en fin søndag videre og lykke til i den nye uken!![/quote']

 

 

Hei :)

 

Bare en liten hilsen i fra meg, du skriver at du har en blanding av fedon og grete rode, hvordan kombinerer du dette?

 

Ønsker deg lykke til videre i alle fall, stå på nå dette klarer du

 

Ha en fin uke og en fin dag

 

Klem fra slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erianna

Hei,

 

Er glad å se den tråden igjen! Jeg veier nå 102 kilo, gikk ned 8,5 siden februar... Ikke veldig mange kiloer... men men Jeg var med på med 2 GR kurs, bestemte jeg meg for å ta en pause, men fortsetter jeg med å følge opplegget. Men ser jeg godt at det er ikke like bra. Så starter jeg med en ny Internett kurs i juli. I mellom tiden skal jeg på ferie, er litt spent for å se om vekta vil holde seg. Må jeg bare trene!!! Å være bevisst på det jeg spiser. Det blir spesielt utfordrende for at jeg reiser i hjemmelandet mitt, å da blir det en del mat jeg hat ikke spiste på lenge. :) Er litt spent for å se om foreldrene mine vil se at jeg gikk ned.

 

Jeg holdt vekta mi stabilt i flere uker nå, er ganske fornøyd med det, har bestemt å bruke de 3 uker før ferie for å gå undet 100 kilo, håper at jeg klarer det. Jeg må finne motivasjonen...

 

Det er så deilig å gå ned i vekt, man kjenner forskjellen. Måtte kjøpe sommer klær, nesten alt var for stor. Har kjøpt til og med en kjole. Vet ikke om jeg tørr å bruke den. Vi får se, jeg må kanskje ta litt sol.

 

Jeg merker siden det fine være er kommet at jeg har ikke veldig lyst til å lage mat, har dere noe forslag på sunt og lett middager.

 

Ha en fin helg

Erianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du startet oss opp igjen Trinny... Skikkelig koselig.. :)

 

Jeg holder også på for meg selv nå, skal starte nytt kurs i uke 32, og skal bli spennende å se om jeg klarer meg bra til det.. Har som mål å være 87 kilo da, men kan ikke love noe.. Var 92,3 sist mandag, men gruer meg til veiing i morgen.. Har spist alt for mye denne uken, vært alt for dårlig med å passe måltidene osv osv... Totalt en uke som bør være det motsatte av et godt eksempel... Har hatt skikkelige middager, men det er omtrent det eneste..

 

Nå holde jeg på å bake brød, satser på at det blir litt puff i riktig retning til neste uke, og at ting fortsetter slit de bør.

 

For enkle middager tenkte jeg å legge inn middagslisten min for forrige uke.. håper du får noen tips Erianna :) Setter i parantes mine erfaringer med disse rettene..

 

Alle oppskrifter er Gr, henter fra kursbøker, Lett og lettvint(LL)(GR kokebok, kan virkelig anbefales, selges på nettet her) og nettet(du finner mange av de samme oppskriftene her):

- Nudelsuppe, bok 1 s177(nydelig enkel og god)

- Persilletorsk med tomat, LL s 29 (Helt grei.. lett å lage)

- Koteletter med eple og karri, bok1 s 146 (Spennende gode smaker)

-Tosk med rekesost, LL s29 (Denne var bare nydelig.. anbefales på det sterkeste)

- Chili Con Carne, bok 1 s 145 (Skikkelig helgesnadder dette her)

Lørdag blir det grilling eller fiskekaker (vel denne dagen haglet det.. :) )

- Roedes spesial, LL s 17 (har ikke prøvd enda, blir vel i morgen. Ble steking av pølser på pannen i dag, hadde lovet gutten pølser.. og jobber ute så tok det enkleste.. ) :)

- Kjøttboller med tomatsaus, bok 2 s77 (Nydelig nydelig.. en av mine store favoritter og kan klargjøres fint kvelden før)

 

Hvis dere ønsker kan jeg legge inn når jeg har planlagt neste ukes meny også, jeg planlegger en stund fremover.. Finner at det er enklest jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinny
Hei :)

 

Bare en liten hilsen i fra meg' date=' du skriver at du har en blanding av fedon og grete rode, hvordan kombinerer du dette?

 

Ønsker deg lykke til videre i alle fall, stå på nå dette klarer du

 

Ha en fin uke og en fin dag

 

Klem fra slankeblogger Evelyn[/quote']

 

Hei Evelyn :-)

 

Koselig å se deg her; følger bloggen din fast :-) Rent praktisk kutter jeg ut mye av brødmengden (hvitt mel ) , bruker mere linser, fullkorn pasta, salater, frø, grønnsaker, hvitt kjøtt og fisk. Helt ute for min del er Oster av alle slag og tab extra og jeg er forsiktig med rødt kjøtt, kjøttdeig..

 

Mest viktig for meg er å kutte ut kvelds spisingen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erianna

 

Hvis dere ønsker kan jeg legge inn når jeg har planlagt neste ukes meny også' date=' jeg planlegger en stund fremover.. Finner at det er enklest jeg..[/quote']

 

Takk takk for forslagene... her vært litt dårlig med planlegging. Tror at jeg skal jobbe den det i kveld. Jeg blir vel inspirert! Og jeg kan komme tilbake med min meny! :)

 

:)

Erianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel her er min meny for neste uke... (med forbehold om endringer.. :) )

 

- Fiskekaker i brun saus med løk, potet og fullkornspasta

- Koteletter med pastasalat (Fra boken For Godt til å være Sunt (FG) s 42 )

- Deilig fiskegryte (Lett og Lettvint (LL) s 31)

- Couscous Marrakesh (Lett Mett (LM) s 23)

- Kylling med banan og karri (FG s 82)

- Eriks skalldyrstorsk (LL s 88)

- Laks og rømmekolle med agurksalat og potet

- Kotelettpanne (LL s 11)

 

Vel det var noen dager fremover... :) Håper det gav noen hint.. (Alle bøkene jeg bruker er GR så masse ligger sikkert på nettet også)

 

Så da er det bare å begynne å grue seg for veiing i morgen.. :)

 

Vi "snakkes"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg vært på vekten... og det var deprimerende ... :) Hadde gått opp 1,6 kilo.... Tror det er en masse vann i kroppen, fordi jeg har en del stivhet.. men alikevel... Og så hadde jeg gått inn en cm i midjen, så sånn sett gir det liksom ikke helt mening..

 

Men en ting er sikkert... nå er det slutt på alle utskeielsene her i gården.. tilbake til havrelefse osv.. :)

 

Vel jeg må i alle fall bli flinkere til å få måltidene mine igjen, de har vært laber denne tiden... Ufff jeg ble bare så deppa i dag... :)

 

Tror kanskje jeg kommer til å gå på vekten igjen i morgen. ..sånn bare for å være helt sikker... Vet jeg egentlig ikke bør, men vi får se..

 

I tillegg holder jeg nå på å gli ut i ryggen igjen, og det er vondt. Så ikke noe hagearbeid i dag, heller en lang tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinny
Ja da har jeg vært på vekten... og det var deprimerende ... :) Hadde gått opp 1' date='6 kilo.... Tror det er en masse vann i kroppen, fordi jeg har en del stivhet.. men alikevel... Og så hadde jeg gått inn en cm i midjen, så sånn sett gir det liksom ikke helt mening..

 

Vel jeg må i alle fall bli flinkere til å få måltidene mine igjen, de har vært laber denne tiden... Ufff jeg ble bare så deppa i dag... :)

 

I tillegg holder jeg nå på å gli ut i ryggen igjen, og det er vondt. Så ikke noe hagearbeid i dag, heller en lang tur...[/quote']

 

 

Kjedelig når man går feil vei; og når vi har spist litt dårligere enn hva vi burde så får vi den vannsamlingen i kroppen. Kjenner meg godt igjen i det jeg også; pølsefingre til tider.. KOM igjen; se fremover!! Nye sjanser igjen nå! God bedring med ryggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg klarte ikke å dy meg.. gikk på vekta i morges også.. Første gang jeg har gjort dette siden jeg startet med GR, men akkurat i dag er jeg veldig glad jeg gikk på.. I forhold til det jeg viste på vekta i går hatte jeg mistet 0,6 kilo... Det var herlig å se.. så da ble det liksom bare 1 kilo opp forrige uke.. :)

 

Men nå skal jeg ikke snikkikke mer, vet at det ikke er bra.

 

Motivasjonen er i alle fall tilbake for fullt nå, og tror det var litt godt det i går. For fikk satt meg ned og igjen tenkt over hvor, når og hva jeg har spist i det siste.. Fikk meg en liten vekker igjen, så hvor lett man faller litt tilbake uten å tenke over det. Viser bare hvor lang tid det tar og endre vanene sine.. men jeg har jo gitt meg selv ut neste år på å være i mål med varige endringer i vanene mine så.. For jeg vet at for meg tar dette sin tid, det er ikke bar å gå ned i vekt, men endre det mønstret jeg har i livet.. :)

 

I går fikk jeg bestilt meg høner, så om 14 dager vil det vare 2 høner og 1 hane av typen sussex her på gården, i tillegg til noen kyllinger som den ene høner holder på å ruge frem.. .:) Det gleder jeg meg til. Mannen er i full gang med å bygge hønegarde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...